Zamieszczone przez leszekmw
Pełny ogień w Outlanderze to było 186 wg GPS, a tu mam 233wg GPS. Trochę się różni Zużycie paliwa przy dużych prędkościach TDI ponad 12, TSI - ponad 16. Ale to mało porównywalne - opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości, a tu różnica jest duża. Przy stałej jeździe autostradowej 140-150 różnica jest ok. 2l i rośnie z prędkością.
Czy wybrałbym ponownie 1,8TSI - zdecydowanie tak. Różnica w komforcie i dynamice jest odczuwalna - jestem naprawdę mile zaskoczony pracą tego silnika. Różnica w cenie zakupu - była 13kzł z powodzeniem rekompensuje mi większy apetyt na paliwo jeszcze na min. 100kkm Do kalkulacji przyjmowałem 2l, a średnio wychodzi 1,5l więcej. Zimą nie obchodzi mnie czy stacja ma już zimowe czy wciąż letnie paliwo, a czasami jest to ważne
Jedynie częste ciąganie przyczepy, jazda z dużymi obciążeniami - czyli tam gdzie potrzebny jest większy moment prawie na pewno przekonałoby mnie do wyboru diesla.
Jeszcze jedno - diesel mniej odczuwa górki, ale TSI też daje radę bez problemów.
[ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 10:01 ]
leszekmw, ty widzę masz DSG to wachlowanie drążkiem nie jest dla Ciebie uciążliwe
Komentarz