Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez leszekmw
    rezon, a jak porównasz jazde 2.0tdi po chipie do 1.8tsi ? chodzi mi głównie o trasę , o wyprzedzaniu bez redukcji , o różnicę w spalaniu gdy jedzie sie prawie pełnym ogniem...
    elastyczność jest podobna na dole - ale inaczej działa. Nie ma takiego szarpnięcia jak w TDI tylko bardziej płynne ale równie dynamiczne rozpędzanie się. Na górze - TDI znacznie szybciej się kończy (3,5-4kobr), więc trzeba zmienić bieg - a tu jeszcze można pociągnąć 3tys. obrotów bez zmiany biegu co poprawia osiągi. Wyprzedzanie bez redukcji podobnie - jeden i drugi potrzebuje 2tys. obrotów żeby to zrobić w miarę szybko. W jednym i drugim jak potrzebuję zrobić to jeszcze szybciej to zrzucam do 4. W obydwu często zmieniam z przeciągniętej nieco 4 od razu na 6.
    Pełny ogień w Outlanderze to było 186 wg GPS, a tu mam 233wg GPS. Trochę się różni Zużycie paliwa przy dużych prędkościach TDI ponad 12, TSI - ponad 16. Ale to mało porównywalne - opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości, a tu różnica jest duża. Przy stałej jeździe autostradowej 140-150 różnica jest ok. 2l i rośnie z prędkością.
    Czy wybrałbym ponownie 1,8TSI - zdecydowanie tak. Różnica w komforcie i dynamice jest odczuwalna - jestem naprawdę mile zaskoczony pracą tego silnika. Różnica w cenie zakupu - była 13kzł z powodzeniem rekompensuje mi większy apetyt na paliwo jeszcze na min. 100kkm Do kalkulacji przyjmowałem 2l, a średnio wychodzi 1,5l więcej. Zimą nie obchodzi mnie czy stacja ma już zimowe czy wciąż letnie paliwo, a czasami jest to ważne
    Jedynie częste ciąganie przyczepy, jazda z dużymi obciążeniami - czyli tam gdzie potrzebny jest większy moment prawie na pewno przekonałoby mnie do wyboru diesla.
    Jeszcze jedno - diesel mniej odczuwa górki, ale TSI też daje radę bez problemów.

    [ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 10:01 ]
    leszekmw, ty widzę masz DSG to wachlowanie drążkiem nie jest dla Ciebie uciążliwe

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      Zamieszczone przez rezon
      Zużycie paliwa przy dużych prędkościach TDI ponad 12,
      no to tutaj chyba gabaryty outlandera dają taki wynik..
      12litrów --nie widziałem takiej cyfry nigdy u mnie , coś tam kiedyś miałem lekko ponad dziesięć ale to złapałem się z vectrą zaraz po ruszeniu na dość krętej drodze a dawaliśmy w palnik do oporu prze około 20km- gaz i hamulec..

      sądzę ze w skodzie , mimo dsg , te różnice były by znacznie większe.. , mogę powiedzieć że na sprawdzonej , wielokrotnie powtarzanej trasie , przy jeździe prawie pełnym gazem cały czas /po normalnej drodze np lublin-jaworzyna/ spalania mam na poziomie ok 6,6- 6,8 komputerowo . na autostradzie przy 160-180 około 7,5l.

      konfigurowałem sobie G7 i O3 w kombi .. dziwne że niema w nich skóry czy ja coś pierdzielę :?: ???
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • andriu21tg
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1499

        rezon, ja uważam że 1,8TSI do S2 to minimum.. w moim odczuciu drugi raz tak ale 2.0TSI. :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez leszekmw
          12litrów --nie widziałem takiej cyfry nigdy u mnie , coś tam kiedyś miałem lekko ponad dziesięć ale to złapałem się z vectrą zaraz po ruszeniu na dość krętej drodze a dawaliśmy w palnik do oporu prze około 20km- gaz i hamulec.
          wrzuć Vmax i zobaczysz Na pewno Outek z aerodynamiką kiosku Ruchu to "poprawiał"
          Zamieszczone przez andriu21tg
          rezon, ja uważam że 1,8TSI to S2 to minimum.. w moim odczuciu drugi raz tak ale 2.0TSI.
          zdecydowanie nie - dla mnie podstawa to 4x4. Nie występuje z 2.0TSI :cry: Bliżej końca gwarancji podkręcę 1,8 i też będzie OK A później pewnie znowu zmienię samochód a może tym razem nie, bo fajnie się jeździ - zobaczymy

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            Zamieszczone przez leszekmw
            12litrów --nie widziałem takiej cyfry nigdy u mnie
            w Yeti 4x4 z DSG 2.0 TDI powyżej 150 to norma min 11l/100km

            przed i po "chipie" spalanie takie samo

            Focusem 2.0 TDCI te same trasy z ta samą prędkością robię/robiłem prawie w 50% tego co pali Yeti

            połączenie aerodynamiki i zestopniowania skrzyni skutkuje paliwochłonnością

            tylko kombi z 4x4 ;-)

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              Zamieszczone przez liveact
              niech im substancje czyszczące wymyją silniki od środka i rozszczelnią
              ad: ad: ad: ad:
              Odkąd to syf uszczelnia silnik? Jak te nowe silniki chodzą jak w środku są czyste, a może producent je zasyfia podczas produkcji?
              :hammer :hammer :hammer

              Ja tam zalewam zwykłego Lotosa, a tylko na zimę coś lepszego, żeby silnik miał lżej na starcie. Wymiany standardowo. Od czasu do czasu płukankę wleję i jeździ.
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                parasite, nie to żebym się czepiał, ale dlaczego nie przytoczyłeś chociażby kilku słów więcej
                Zamieszczone przez liveact
                niech zalewają stare silniki nalepszymi olejami, niech im substancje czyszczące wymyją silniki od środka i rozszczelnią...
                Zamieszczone przez parasite
                Odkąd to syf uszczelnia silnik?
                Od bardzo dawna :hammer :hammer :hammer . Słabej jakości oleje sprzyjają wytrącaniu się i zbieraniu takiej smoły, która szczelnie pokrywa pokrywę zaworów, miskę olejową i niestety kanaliki przepływu oleju. Niestety bo potrafi je zatkać. Natomiast warstwa na pokrywie i misce ma swoje plusy - nawet jak jest stara i sparciała uszczelka to będzie OK. Nowoczesne oleje z dużą ilością dodatków uszlachetniających i myjących potrafią tą smołę rozpuścić - o czym wielu posiadaczy dużych i małych Fiatów miało okazję się przekonać, gdy zmienili bydle jaki olej na jakiś nowoczesny minerał, albo co gorsza półsyntetyk jeszcze lepiej czyszczący. Silniki bezproblemowe nagle zaczynały cieknąć ze wszystkich możliwych miejsc. I chyba to zjawisko liveact opisywał.
                Ja zmieniałem olej na znacząco lepszy tylko przy okazji remontu głównego silnika - najpierw cały ten syf skrupulatnie skrobałem skąd się tylko dało.
                COś takiego jak płukanka silnika nie istniało w sklepach - załatwiało się olej transformatorowy do płukania, ale on nie rozpuszczał osadów tylko lepiej wypłukiwał luźno związane.

                [ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 13:52 ]
                Zamieszczone przez ketivv
                zestopniowania skrzyni skutkuje paliwochłonnością
                tak - to na pewno też miało wpływ na zużycie

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Zamieszczone przez rezon
                  Słabej jakości oleje sprzyjają wytrącaniu się i zbieraniu takiej smoły, która szczelnie pokrywa pokrywę zaworów, miskę olejową i niestety kanaliki przepływu oleju.
                  No to teraz zastanówcie się dlaczego ludzie szukają lepszych olejów i wymieniają je częściej. Ja zalewałem stary silnik lepszym olejem, można powiedzieć z górnej półki. I co?
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez parasite
                    No to teraz zastanówcie się dlaczego ludzie szukają lepszych olejów i wymieniają je częściej.
                    jakoś nie wiem dlaczego lepszy olej mają wymieniać częściej niż słaby olej - oświeć mnie :idea: Skoro lepszy - to może jednak wystarczy rzadziej go wymieniać?
                    Zamieszczone przez parasite
                    a zalewałem stary silnik lepszym olejem, można powiedzieć z górnej półki. I co?
                    I nie będziesz skrobał miski olejowej? I jesteś biedniejszy niż gdybyś lał olej o parametrach wystarczających dla silnika? I lepiej się czujesz? Nie wiem co chciałbyś przeczytać. Może, że lepiej zabezpieczałeś silnik przed zużyciem - czego i tak nie jesteś w stanie stwierdzić? 1,9 nie wymaga wiele.
                    A słabej jakości oleje to takie SC, a nie SL, SM czy nawet SF bo to do tych był przeskok z Selektola, Hipola i innych zapomnianych już nazw

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez rezon
                      jakoś nie wiem dlaczego lepszy olej mają wymieniać częściej niż słaby olej - oświeć mnie Skoro lepszy - to może jednak wystarczy rzadziej go wymieniać?
                      Lepsze oleje dopakowane dodatkami też nie muszą długo wytrzymywać. Raczej uważam, że jak leje się gorszy jakościowo olej to lepiej go wcześniej wymieniać i lepiej by tam pasowało "lub" niż "i"
                      Skoro piszesz, że lepszy olej rozpuści cały syf to znaczy, że jednak warto go lać cały czas aby zapobiegać gromadzeniu się tego syfu. Nie mam zamiaru się kłócić, że warto lać drogi olej, ale chodzi mi głównie o to gadanie o rozszczelnieniu się silnika. Już wielu udowodniło, że jest to mit, i to nie olej i syf w silniku służy do jego uszczelniania.

                      Zamieszczone przez rezon
                      I nie będziesz skrobał miski olejowej? I jesteś biedniejszy niż gdybyś lał olej o parametrach wystarczających dla silnika? I lepiej się czujesz? Nie wiem co chciałbyś przeczytać. Może, że lepiej zabezpieczałeś silnik przed zużyciem - czego i tak nie jesteś w stanie stwierdzić? 1,9 nie wymaga wiele.
                      A słabej jakości oleje to takie SC, a nie SL, SM czy nawet SF bo to do tych był przeskok z Selektola, Hipola i innych zapomnianych już nazw
                      I to, że nic nie cieknie z silnika
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez parasite
                        chodzi mi głównie o to gadanie o rozszczelnieniu się silnika. Już wielu udowodniło, że jest to mit, i to nie olej i syf w silniku służy do jego uszczelniania.
                        równie wielu przekonało się, że to jednak nie był mit. Dzisiaj naprawdę trudno spotkać olej klasy Selektola nawet Plus - bo i taki był.

                        Komentarz

                        • dudek_t
                          L&K
                          • 2008
                          • 1421

                          Zamieszczone przez słoń
                          liveact, mamy ten sam przyczepkowy problem.Mi się marzy jako holownik Vw Caddy maxi 7 os 4 motion. przepraszam za OT
                          Haha, witam braci karawaningowców. Mam Caddy Maxi 2.0 tdi i niestety ma na haku tylko 1360kg...

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Nie wiem czy było, ale troszkę info o silnikach tsi

                            Silnik benzynowy 1,8 TSI / 132 kW

                            Nowe elementy rodziny EA888 III

                            – kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
                            – kombinowany wtrysk bezpośredni (FSI) i pośredni (MPI) w celu zmniejszenia ilości cząstek stałych),
                            – po dwa wtryskiwacze na cylinder,
                            – przestawianie wałka rozrządu dolotowego i wylotowego,
                            – zmienny skok zaworów wylotowych,
                            – sterowany obwód chłodzenia silnika bez termostatów — regulacja temperatury zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej silnika,
                            – pierwsza sonda lambda przed turbosprężarką, druga za katalizatorem,
                            – ciśnienie wtrysku (FSI) zwiększone do 200 bar,
                            – zmniejszona masa,
                            – turbosprężarka sterowana nastawnikiem elektrycznym.

                            Zmiany rozwojowe w silnikach rodziny EA211 (1,2 TSI / 63 kW i 77 kW; 1,4 TSI / 103 kW)

                            – bezobsługowy pasek napędu rozrządu,
                            – zoptymalizowany przebieg spalania,
                            – zmniejszona masa wału korbowego, korbowodów i tłoków,
                            – cztery zawory na cylinder również w nowym silniku 1,2 TSI,
                            – turbosprężarka i katalizator stanowią jeden zespół montażowy,
                            – przestawianie wałka (wałków) rozrządu,
                            – głowica silnika ze zintegorwanym, chłodzonym kolektorem wydechowym,
                            – również w nowym silniku 1,4 TSI kadłub aluminiowy.

                            Wszystkie silniki, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne (z nowych rodzin EA211,
                            EA888 i EA288), są zamontowane przechylone o 12° do tyłu samochodu, we wszystkich kolektor wydechowy z rurą wydechową także znajduje się od strony ściany grodziowej.

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Oprócz fajnych zmian mamy niestety taką
                              Zamieszczone przez mirek_p11
                              kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
                              naprawa turbo będzie kosztowna....

                              Komentarz

                              • OrsonTSI
                                Rider
                                • 2010
                                • 716
                                • Volkswagen
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                czy tłumiki są inne w RS TSI ?
                                Załączone pliki
                                OII 1,4 TSI Elegance

                                KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                Komentarz

                                • rafik11
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 448

                                  kurcze mam prośbę do tych co maja etke niech sprawdzą czy w tym nowym 1.8 tsi jest pasek czy łańcuch rozrządu i w końcu może wtedy rozwieją się nasze pytania. Sam jestem zainteresowany tym silnikiem i zastanawia mnie na ile on jest modernizacją cdaa a na ile jest to nowa jednostka.

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez rafik11
                                    kurcze mam prośbę do tych co maja etke niech sprawdzą czy w tym nowym 1.8 tsi jest pasek czy łańcuch rozrządu i w końcu może wtedy rozwieją się nasze pytania. Sam jestem zainteresowany tym silnikiem i zastanawia mnie na ile on jest modernizacją cdaa a na ile jest to nowa jednostka.
                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    Silnik benzynowy 1,8 TSI / 132 kW

                                    Nowe elementy rodziny EA888 III

                                    – kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
                                    – kombinowany wtrysk bezpośredni (FSI) i pośredni (MPI) w celu zmniejszenia ilości cząstek stałych),
                                    – po dwa wtryskiwacze na cylinder,
                                    – przestawianie wałka rozrządu dolotowego i wylotowego,
                                    – zmienny skok zaworów wylotowych,
                                    – sterowany obwód chłodzenia silnika bez termostatów — regulacja temperatury zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej silnika,
                                    – pierwsza sonda lambda przed turbosprężarką, druga za katalizatorem,
                                    – ciśnienie wtrysku (FSI) zwiększone do 200 bar,
                                    – zmniejszona masa,
                                    – turbosprężarka sterowana nastawnikiem elektrycznym.
                                    jest oczywiście łańcuch

                                    [ Dodano: Pią 13 Wrz, 13 19:57 ]
                                    rafik11, jakbym kupował to raczej 1.4 TSI na pasku.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • liveact
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 147
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                      Zamieszczone przez dudek_t
                                      Zamieszczone przez słoń
                                      liveact, mamy ten sam przyczepkowy problem.Mi się marzy jako holownik Vw Caddy maxi 7 os 4 motion. przepraszam za OT
                                      Haha, witam braci karawaningowców. Mam Caddy Maxi 2.0 tdi i niestety ma na haku tylko 1360kg...
                                      Za tydzien w piatek mamy sped karawaningowy w Popowie na kempingu Dzwigar... Mozesz sie zarejestrowac na forum karawaningowiec zapisac i jechac...
                                      Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                      Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                      Komentarz

                                      • rafik11
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 448

                                        ja jednak zosanę przy 1.8 bo po pierwsze chcę 4x4 a to juz definiuje 1,8 a po drugie jeździłem demo 1,4 i jednak czuć że ma mniej koni niz mój 1,8 tsi, szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych silnika i z czterema osobami w środku da się odczuć różnicę. Prawdę powiedziawszy to nawet się cieszę ze zostali przy łańcuszku bo to chyba oznacza że jest tam mniej zmian i raczej ten silnik nie jest zupełnie nowy czytaj niedopracowany, a mam obawy ze w tym 1,4 dopiero wyjda kwiatki

                                        Komentarz

                                        • Rok z Bagien
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1172

                                          Pytanko do właścicieli O III 1.8 Tsi.

                                          Jak wygląda tłumik lub tłumiki ?
                                          Jest jeden podwójny z jednej strony, czy dwa pojedyncze po obu stronach pojazdu ? :roll:

                                          Komentarz

                                          • liveact
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 147
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                            Zamieszczone przez rezon
                                            parasite, nie to żebym się czepiał, ale dlaczego nie przytoczyłeś chociażby kilku słów więcej
                                            Zamieszczone przez liveact
                                            niech zalewają stare silniki nalepszymi olejami, niech im substancje czyszczące wymyją silniki od środka i rozszczelnią...
                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Odkąd to syf uszczelnia silnik?
                                            Od bardzo dawna :hammer :hammer :hammer . Słabej jakości oleje sprzyjają wytrącaniu się i zbieraniu takiej smoły, która szczelnie pokrywa pokrywę zaworów, miskę olejową i niestety kanaliki przepływu oleju. Niestety bo potrafi je zatkać. Natomiast warstwa na pokrywie i misce ma swoje plusy - nawet jak jest stara i sparciała uszczelka to będzie OK. Nowoczesne oleje z dużą ilością dodatków uszlachetniających i myjących potrafią tą smołę rozpuścić - o czym wielu posiadaczy dużych i małych Fiatów miało okazję się przekonać, gdy zmienili bydle jaki olej na jakiś nowoczesny minerał, albo co gorsza półsyntetyk jeszcze lepiej czyszczący. Silniki bezproblemowe nagle zaczynały cieknąć ze wszystkich możliwych miejsc. I chyba to zjawisko liveact opisywał.
                                            Ja zmieniałem olej na znacząco lepszy tylko przy okazji remontu głównego silnika - najpierw cały ten syf skrupulatnie skrobałem skąd się tylko dało.
                                            COś takiego jak płukanka silnika nie istniało w sklepach - załatwiało się olej transformatorowy do płukania, ale on nie rozpuszczał osadów tylko lepiej wypłukiwał luźno związane.

                                            [ Dodano: Sro 11 Wrz, 13 13:52 ]
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            zestopniowania skrzyni skutkuje paliwochłonnością
                                            tak - to na pewno też miało wpływ na zużycie
                                            Ja napomknalem o olejach, odnosnie tych starych silnikow. Mi chodzilo o to, ze MPI raczej nie zalejesz SN, wiec coz... Noi po moim wpisie watek o olejach sie tu przeniosl :twisted:
                                            Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                            Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                            Komentarz

                                            • Rok z Bagien
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1172

                                              No dobra, sam pogrzebałem i oto co mi wyszło.

                                              1.8 Tsi i ośka - wydech po lewej stronie, podwójny, tak jak do tej pory było w O II.

                                              1.8 Tsi, 4x4, DSG6 ma zaś tak : :shock: :

                                              Note:  This blog post outlines upcoming changes to Google Currents for Workspace users. For information on the previous deprecation of Googl...


                                              Myślę, że dorobienie RS-owych nakładek na końcówki, nie powinno stanowić problemu. Kształt plastikowej nakładki jest nieco inny niż w RS, ale może i da radę.
                                              Martwi mnie tylko to - o ile zdjęcia, które widziałem nie kłamią - RS ma czujniki parkowania w pasie tylnym, a 4x4 w plastikowej nakładce. :roll:

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                Zamieszczone przez OrsonTSI
                                                czy tłumiki są inne w RS TSI ?
                                                Inne, bo w TSI rury są rozdzielone na boki, a w TDI jest fake :evil: , bo obie idą do lewej końcówki. Po prostu żenada.vw.de :diabelski_usmiech
                                                btw, czy przy początkach O2 też były takie jazdy z jakością wykończenia, wytłumieniem, cudami z zawiasem, kombinowanie z rozmiarem felg itd :?: nie pytam o FL, bo temat tylnich springów/motorówki jest mi znany.
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • ptaku84
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 93

                                                  Sracie sie strasznie z tymi koncowkami a podobne patenty ma BMW,Lexus i Jaguar. Nudne sie robi to jeczenie. Nie chcesz niemkupuj proste. Poza tym diesel jest dla traktorow

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    ptaku84, masz coś do diesli? :wink: :lol:
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...