Octavia III Face Lifting

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zaraz mod posprząta Wam ten temat i dyskusję.
    Prawda jest taka, że O2 i O3 są "umiarkowanie" wyciszone w swojej klasie. Jeździłem O2 i mam porównanie do swojej O3. Proponuję porobić pomiary sonometrem, najlepiej na tych samych kapciach i wnioski będą niepodważalne, która konstrukcja jest nieco cichsza.

    Czy ktoś się orientuje, czy faktycznie boczki w O3FL mają być miększe?

    Komentarz

    • 22Tomaszz
      Drive
      • 2016
      • 93
      • Octavia III (5E3)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      Chris11, zgadzam się w 100%.
      Karel, pewnie na zwykły plastik dadzą minimalną powłokę udającą miękki plastik, tak samo jak jest w Leonie, gdzie boczki są niby miękkie.
      O3 Race Blue 1.8TSI Liftback DCC - Tomasza

      Komentarz

      • Chris11
        RS
        • 2011
        • 1587

        Czego Wy w ogóle oczekujecie od klasy średniej?
        Niedawno jechałem Audi RS7 za ok. 750tys. zł i zgadnijcie, jakie miała boczki w drzwiach tylnych... Tak - twarde.
        A i z przodu jakoś super miękko nie było. Ot, jak pisze 22Tomasz, jakaś niby powłoka, żeby było wrażenie miękkiego.

        Tak więc, dajmy już spokój jakości wykończenia, bo ta wszędzie leci na łeb na szyję. Samochody mają być jednorazowe i nienaprawialne. Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować. Takie czasy...

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          Zamieszczone przez Chris11
          Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować.
          To prawda - przykład - osłona kamery lane assist. Nie da się jej zdjąć bez zniszczenia. Aczkolwiek cena nowej to 7 PLN. Można żyć.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            Zamieszczone przez Enriquez
            Zamieszczone przez Chris11
            Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować.
            To prawda - przykład - osłona kamery lane assist. Nie da się jej zdjąć bez zniszczenia. Aczkolwiek cena nowej to 7 PLN. Można żyć.
            Taka osłonka może i tak, ale przykład z nowej T6 - tapicerka sł. A zespolona z głośnikiem. Zepsuje Ci się głośnik - wymieniasz całość, ułamiesz tapicerkę - wymieniasz całość.
            I w tym przypadku nie sądzę, żeby cena w ASO była na poziomie kilku ani nawet kilkudziesięciu złotych.

            Komentarz

            • utek
              Elegance
              • 2007
              • 867
              • Superb II combi (3T5)
              • APK 2.0 MPI 115 KM

              Zamieszczone przez Chris11
              Wystarczy spojrzeć trochę szerzej na budowę auta niż tylko: "o! jest lżejsza to na pewno gorsza". Po części jest to oczywiście racja, ale niestety rzucanie frazesami: "bo dudni", "bo blacha jest cieńsza", itp jest co najmniej śmieszne.
              Wybacz. Skoda Octavia 3 to najlepszy wyrób w grupie VW jaki kiedykolwiek powstał. Stworzony jest z najwyższej jakości nowoczesnych komponentów, które pomimo pozornie delikatnej budowy zagwarantują długą i niekłopotliwą eksploatacje. Idąc tą drogą, to Skoda Rapid plasuje się o klasę wyżej, mimo niższej ceny.

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez Chris11
                Taka osłonka może i tak, ale przykład z nowej T6 - tapicerka sł. A zespolona z głośnikiem. Zepsuje Ci się głośnik - wymieniasz całość, ułamiesz tapicerkę - wymieniasz całość.

                I w tym przypadku nie sądzę, żeby cena w ASO była na poziomie kilku ani nawet kilkudziesięciu złotych.
                110 zł. Ujdzie. Nie mniej jednak - rozbierając O3 odnoszę wrażenie wszechobecnej taniości na krawędzi akceptowalności. Kupując nową O3 powinien być jakiś pakiet typu "wyciszenie i usunięcie wszelakiego trzeszczenia" za 15.000 dostępny - byłbym pierwszym który to domówi do zamówienia. Superb 3 już nie sprawia takiego wrażenia, można by powiedzieć, że plastiki są podobne do Superba 2 i Octavii 2 po lifcie, może trochę bardziej sztywne, na pewno nie papierowe. Ale i tu brzęczenie, piszczenie i inne "extra dodatki od fabryki" da się dostać gratis.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • Chris11
                  RS
                  • 2011
                  • 1587

                  Zamieszczone przez utek
                  Zamieszczone przez Chris11
                  Wystarczy spojrzeć trochę szerzej na budowę auta niż tylko: "o! jest lżejsza to na pewno gorsza". Po części jest to oczywiście racja, ale niestety rzucanie frazesami: "bo dudni", "bo blacha jest cieńsza", itp jest co najmniej śmieszne.
                  Wybacz. Skoda Octavia 3 to najlepszy wyrób w grupie VW jaki kiedykolwiek powstał. Stworzony jest z najwyższej jakości nowoczesnych komponentów, które pomimo pozornie delikatnej budowy zagwarantują długą i niekłopotliwą eksploatacje. Idąc tą drogą, to Skoda Rapid plasuje się o klasę wyżej, mimo niższej ceny.
                  Tam, gdzie kończą się argumenty zaczyna się złośliwość.

                  Jakoś mnie to nie zaskoczyło.

                  Komentarz

                  • sotdi
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 199
                    • Opel

                    Zamieszczone przez utek
                    Zamieszczone przez sotdi
                    Gdzieś mi się o uszy obiło że wraz z liftem O3 ma mieć większy rozstaw kół - ale jakoś nie mogę namierzyć tej informacji - 4 albo 6 cm. Fajniej by wtedy wyglądała bo koła nie byłby takie schowane
                    Zbyt gruby mod na lift. Takie lifty były tylko w Polonezie
                    Ostatni Auto Świat powtórzył ten news ale bez szczegółów...
                    sotdi

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6630
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      W O3 po FL będzie nowy czynnik 1234yf

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        A czym oprocz samego czynnika roznia sie te uklady ??
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          zaworkiem rozprężnym parownika - niby nic, ale upierdliwe do wymiany
                          dziwne, że jeszcze nie ma tego czynnika - w Superbie weszło ot tak - z dniem 29 maja 2016, czyli MY17
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • kresek
                            Classic
                            • 2016
                            • 3

                            Przedliftowa Octavia MY17 też już zdaje się korzysta z R-1234yf (podobnie Superb, czy Rapid).

                            Komentarz

                            • voltar
                              L&K
                              • 2009
                              • 1107
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              Zamieszczone przez Enriquez
                              można by powiedzieć, że plastiki są podobne do Superba 2 i Octavii 2 po lifcie
                              Piszesz tak jakby OII o lifcie miała lepsze plastiki niż OII ... już kilka razy czytałem takie stwierdzenie ale nie znalazłem na to dowodu ... w reklamach podawali i uwierzyłeś ?


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz

                              • 22Tomaszz
                                Drive
                                • 2016
                                • 93
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                Zamieszczone przez sotdi
                                Zamieszczone przez utek
                                Zamieszczone przez sotdi
                                Gdzieś mi się o uszy obiło że wraz z liftem O3 ma mieć większy rozstaw kół - ale jakoś nie mogę namierzyć tej informacji - 4 albo 6 cm. Fajniej by wtedy wyglądała bo koła nie byłby takie schowane
                                Zbyt gruby mod na lift. Takie lifty były tylko w Polonezie
                                Ostatni Auto Świat powtórzył ten news ale bez szczegółów...
                                To w 100% możliwe, wystarczy w sumie, że zmienią tylko ET felg


                                Nowy czynnik klimatyzacji jest już OIII MY 2017.
                                O3 Race Blue 1.8TSI Liftback DCC - Tomasza

                                Komentarz

                                • utek
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 867
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  Tam, gdzie kończą się argumenty zaczyna się złośliwość.

                                  Jakoś mnie to nie zaskoczyło.
                                  Ja podałem konkretne argumenty oparte na katalogu danych technicznych. Większe auto, mniejsza masa. Na czymś zaoszczędzono. Proszę więc o Twoje kontrargumenty.

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    Wydawało mi się, że już wyżej napisałem, na czym da się oszczędzić w aucie. Nie będę sie powielał.

                                    Komentarz

                                    • 22Tomaszz
                                      Drive
                                      • 2016
                                      • 93
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      utek, akurat obecnie praktycznie każdy model samochodu jest lżejszy od poprzednika o ok. 100-200 kg i też nie mają aluminiowej karoserii. Znaczy się, że każdy jest gorszy i głośniejszy? Oczywiście, że nie. Moją np.lżejsze silniki, sprzęgła i zawieszenia itd. Blachę pewnie trochę też.

                                      Nim zakupiłem swoją OIII przejrzałem niedawno naprawdę b. dużą część forum i to od początku tj. od momentu pojawienia się OIII, zarówno tematy dotyczące problemów,jak i opisy w showroomie. Okazuje się, że mniej więcej do przełomu 2014 i 2015, może trochę później, wszyscy OIII bardzo chwalili, szczególnie w showroomie. Były oczywiście problemy takie jak dudnienie (u niektórych, nie u wszystkich), wycierający się plastik od pasa, coś tam ze sprzęgłem itd.
                                      Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
                                      Pomijam już fakt, że posiadanie poprzedniego modelu i pisanie jaki to nowy model jest zły ZAWSZE będzie postrzegane przez otoczenie jako nie obiektywne, sorry tak po prostu jest i zawsze będzie.
                                      O3 Race Blue 1.8TSI Liftback DCC - Tomasza

                                      Komentarz

                                      • Milord
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1258
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez 22Tomaszz
                                        Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
                                        PEŁNA ZGODA!
                                        Sam pisałem o tym też już parę razy i cieszę się, że Ty też to zauważyłeś.

                                        Miałem przyjemność jechać z Kolegą bob_best Jego Octavią i Kolega ma bardzo wyczulony słuch i słyszy wszystko, ja tego o czym On wspominał nie zauważałem
                                        Może mnie słoń nadepnął na ucho. Ale to też jest to, że to co dla jednego jest hałasem, dla drugiego będzie niewinnym trzeszczeniem.

                                        Generalizaując - 12 lat temu wchodząca na polski rynek Octavia 2 była takim powiewem "Zachodu" dla wielu z nas wtedy w wieku 2x lat. Tańszym, sporo większym "prawie Golfem". Takim synonimem auta rodzinnego.
                                        Teraz Octavia 3 jest po prostu jednym z wielu kompaktów, kompaktem którego przy odrobinie szczęścia można kupić nowego za 53-54kPLN.
                                        Rafał

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8030
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez 22Tomaszz
                                          Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
                                          I problemy są te same co w OII / OIIFL czyli słabe wyciszenie i hałas od plastików. No dobra , pas wyciera niektórym osłonę, w OII uszczelki wycierały lakier we wnękach drzwi. Może coś od siebie, jako że OII zrobiłem prawie 180kkm i OIII już 50kkm. Oba auta różnią się od siebie, w obydwu są + i -. OIII jest powiedzmy bardziej rozwiniętym technologicznie autem, ale też delikatniejszym i to widać zaglądając nawet pod maskę. W jednym coś brzęczało i w drugim też coś brzdęknie.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • utek
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 867
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                                            Zamieszczone przez 22Tomaszz
                                            Pomijam już fakt, że posiadanie poprzedniego modelu i pisanie jaki to nowy model jest zły ZAWSZE będzie postrzegane przez otoczenie jako nie obiektywne, sorry tak po prostu jest i zawsze będzie.
                                            Nie napisałem że jest zły, tylko że jest lżejszy. A jak jest lżejszy, to zapewne z powodu mniejszej ilości materiału z którego został wykonany.

                                            Komentarz

                                            • Scrappy Coco
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 28

                                              Zamieszczone przez utek
                                              Nie napisałem że jest zły, tylko że jest lżejszy. A jak jest lżejszy, to zapewne z powodu mniejszej ilości materiału z którego został wykonany.
                                              Ale ten materiał nie musi być gorszy i jego mniejsza ilość nie musi oznaczać, że jest gorzej.
                                              Np. stal o większej wytrzymałości, dzięki czemu można jej dać mniej zwiększając bezpieczeństwo, inne materiały przy budowie silnika (lżejsze, ale wytrzymalsze) itd.
                                              Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                Panowie - ja jeździłem zarówno OII jak I OIII i odnośnie wyciszenia na podstawie własnych odczuć mogę stwierdzić że wyciszenie w OIII nie było gorsze od OII.
                                                Mógłbym nawet powiedzieć że były na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na OIII ale przeszkadzał w tym silnik 1.4 TSI który jest głośniejszy od bardzo cichego 1.8 TSI.
                                                ZAstanawiałem się jakby cicho było w OIII z 1.8 TSI ...
                                                Dodatkowo OIII na plus to że nic nie trzeszczało ale to może z tego powodu że auto było nowiutkie.


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                • utek
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 867
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                                                  Oczywiście że można dać lżejsze i lepsze materiały. Jednakże co 5 temat w dziale O3 nie wskazuje na to.

                                                  Komentarz

                                                  • Scrappy Coco
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 28

                                                    utek nie chciałbym się czepiać, ale w dziale usterkowym O3 jest 329 tematów i nowe za bardzo nie przybywają. Tymczasem w dziale O2 jest tych tematów 2244 (prawie 7 razy tyle) a w dziale O1 jest ich 13 477 (prawie 41 razy więcej) I tak wiem, że tamte samochody są dłużej na rynku, ale jak na 3 lata i dziesiątki tysięcy sprzedanych samochodów O3 nie wydaje się być jakaś awaryjna czy też wykonana z rażąco kiepskich materiałów. Co więcej większość narzekań dotyczy pierdół czy też subiektywnego przekonania o czymś, jak np. dudnienie - jeden słyszy a drugi w tym samochodzie nie i mówi, że jest cichutko
                                                    Ja osobiście uważam O3 za bardzo udany samochód (zwłaszcza w tej cenie) a facelifting pewnie wiele rzeczy jeszcze ulepszy

                                                    P.S.
                                                    Oczywiście masz prawo do własnej opinii, ale dobrze jakby była ona poparta Twoim własnym doświadczeniem w użytkowaniu tego samochodu, a nie zasłyszanymi (czy też przeczytanymi) opiniami innych
                                                    Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...