greg44, chyba nie sprawdzasz SWR przy otwartej klapie bagażnika?
CB mam i ja :)
Zwiń
X
-
kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
-
-
przeglądając neta znalazłem takie coś o tak polecanych i dobrych antenach sirio as100
może się przyda dla tych co chcą kupić taką antenkę
ja sprawdziłem swoją i na szczęście mam ori
i też polecam bo jest dobra i jestem zadowolony
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v1cCHOyQXF4[/youtube]
Komentarz
-
-
A czy Albrecht AE6690 wejdzie w kieszeń pomiędzy rado a climatronica w O1?
I czy ma to cudo automatycznego squelcha?
Znajomy zachwala to radio a ja nadal jeszcze nie przesiadłem się z TTI881.
Czy to niebieskie podświetlenie można przerobić na zielone pasujące do radia i climatronica?Mój Zygzak McQueen
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675
Komentarz
-
-
Albrecht AE6690 to małe radio i wejdzie bez problemów w kieszeń pod radiem CB.
Co do zmiany podświetlenia, to powinno, ale tu nie jestem pewien.
Radio nie ma opinii najlepszego, zwłaszcza pod względem filtrów i cena też z kosmosu, więc jeśli kolega ma, to pożycz, podepnij u siebie i sprawdź, jak działa (opinia kolegi może się okazać zupełnie inna od Twoich odczuć).
ASQ radio też posiada, ale co do działania opinie też są nie najlepsze.
Tu na pewno lepiej wypada Harry III Presidenta - bardzo fajne radio na antymiśka i rewelacyjny ASC, tu żadne radio nie pobije H III.
W EuroAGD kupisz już za 499 PLN, więc trochę taniej (nie wiem, za ile możesz kupić Albrechta) i o używki w dobrym stanie też nie trudno, za 300-350 kupisz bez problemów..
Zmiana koloru podświetlenia w H III też nie stanów żadnego problemu, jest dużo opisów i tutoriali w sieci, więc ktoś, kto umie złapać lutownicę da sobie radę.
H III jest trochę większy od Albrechta, a też wejdzie w ten schowek bez problemów, tylko trzeba wyciąć "plecki" tego schowka lub wywalić całą półkę i wstawić półkieszeń.
U mnie wyglądało to tak:
Komentarz
-
-
Mam czasami w swoim radiu 2 rodzaje zakłóceń: jedne występują razem z wychyleniem się (świeceniem) diód mocy sygnału a inne bez (sam szum). Czy to oznacza, że te pierwsze pochodzą od anteny a drugie z innego źródła np. instalacji elektrycznej auta ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerod anteny
Oznacza to, że siła sygnału jednych jest większa, a drugich mniejsza i s-metr reaguje na nie niezauważalnie.
Swoją drogą te s-metry często pokazują, co chcą.
Jak chcesz wiedzieć, czy zakłócenia wchodzą przez antenę, to wystarczy odpiąć antenę i sprawdzić, czy dalej szumi. Jeśli tak, to zakłócenia wchodzą przez instalację elektryczną i tu można jeszcze coś zadziałać.
Komentarz
-
-
Może nie generuje antena ale chodziło mi właśnie o to którędy "wchodzą" te trzaski. Nie żebym jakoś mocno na nie narzekał. Ot, normalnie co jakiś czas ciut SQ trzeba skręcić jak zaszumi i tyle. Tylko zauważyłem po prostu taką zależność, że czasem szumi z diodami a czasem bez. Podejrzewam oczywiście instalację elektryczną trochę, tym bardziej, że zasilanie tymczasowo jest wprost z zapalniczki.
Są pewnie lepsze opcje. Właśnie: jakie ?
Co masz na myśli pisząc s-metr ? Chodzi o miernik ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerPodejrzewam oczywiście instalację elektryczną trochę, tym bardziej, że zasilanie tymczasowo jest wprost z zapalniczki.
Są pewnie lepsze opcje. Właśnie: jakie ?
Jest wiele urządzeń generujących zakłócenia, np. sygnalizatory świetlne, klimatyzatory, stacje transformatorowe, linie wysokiego napięcia itp. Ogólnie każde miasto, to jeden śmietnik elektromagnetyczny.
W aucie też jest wiele urządzeń powodujących zakłócenia, zwłaszcza wyposażonych w silniki elektryczne (gdzie jest iskrzenie, tam z reguły są zakłócenia), często wystarczy naprawić urządzenie (wymienić zużyte szczotki).
Często wystarczy zmienić miejsce podłączenia zasilania radia, np. skrzynka bezpieczników (znaleźć jakieś wolne gniazdo),można pod zasilanie radia FM, lub (najlepsza opcja) bezpośrednio pod akumulator. Przy ekranowanych przewodach, często można wyeliminować zakłócenia. Jeśli radio jest podłączone pod gniazdo zapalniczki i tam również jest podłączony telefon lub nawigacja, a ładowarka sieje, to radio wszystko wyłapie i jest lipa.
Zamieszczone przez lookerCo masz na myśli pisząc s-metr ? Chodzi o miernik ?
Komentarz
-
-
Antek2000, wszystko rozumiem. Znam zjawiska zakłóceń i ich źródeł. Zaciekawiły mnie po prostu te diody.
Szumienie zdarza się przypadkowo w czasie jazdy. Raz jest raz go nie ma.
Czy można w uproszczeniu przyjąć, że zakłócenia łapane przez antenę są z zewnątrz i wtedy diody się zapalają a w drugim przypadku źródło trzeszczenia jest w aucie z instalacji elektrycznej ?
Zasilanie radia i tak jest do zmiany. Zapalniczka jest tymczasowa. Nie mam nic więcej podłączone w tym samym czasie do gniazda oprócz CB.
Czy taki patent opisany tutaj zda egzamin: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...074976#1315288
Chodzi mi o sam kabelek (bypass) do bezpieczników.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
cześć
mam AE6690 którego posiadam jako swoisty zapas
Plusy jak dla mnie:
-małe,
-miękki kabel gruszki - w zimie rewelacja bo nie sztywnieje
-jak ktoś nie ma stałego miejsca na radio to też plusem jest dość miękki kabel zasilania nie złamie się
-fajna modulacja (taki miły miękki dźwięk)
- jednoczesny nasłuch dwóch kanałów - fajna funkcja jeśli np gadasz z kimś np na 21 a nasłuchujesz jednocześnie 19
teraz moje minusy:
-dupiaty filtr ANL - Radio przenosi mi zakłócenia i po prostu wyje (cicho bo cicho ale jest charakterystyczne buczenie które zmienia się wraz z obrotami silnika a mam benzynę więc takich jaj nie powinno być.
- drażniący wyświetlacz - bardzo jasne podświetlenie i trochę może denerwować ta jasność szczególnie w nocy - i nie ma regulacji - chyba trzeba ingerować w sam wyświetlacz
sprawa dyskusyjna:
nie jestem jakimś ekspertem od CB i nie używam durnej funkcji ASC -
każe radio poradzi sobie z szumem i żeby nie ciągło szumu i trzasku trzeba mu skręcić SQ. Ale niesie to za sobą skrócenie zasięgu o ile to nie wiem. Z mojej wiedzy zarówno ASC i jak i ręczna regulacja może nas pozbawić nawet i 70-80% zasięgu przy danej antenie. dlatego brak regulacji RF Gain który ogranicza moc radia ale nie tak drastycznie jak regulator szumów SQ troszeczkę ujmuje albrechtowi życiowej funkcjonalności szególnie jak poruszmy się po dość zatłoczonym terenie gdzie jest wielu użytkowników.
ono chyba ma zajefajną funkcje odnośnie szumów ale w modulacji FM, której w Polsce nie używamy.
Na co dzień używam Harego III który jak dla mnie jest dużo lepszy ( różnica w cenie do AE6690 ok 150PLN) jeśli chodzi o filtr ANL i ma pokrętełko RF Gain więc można sobie podregulować troszkę lepiej jak Automat.
a samo radio nie jest wcale takie duże
Oba moje radia pracują na tej samej antenie SIRIO Omega (dł. 1m)
mam nadzieję że komuś się przyda opinia
i jednak poleciłbym doinwestować te około 100PLN i zakupić Presidenta bo później jak się jedzie i słucha charczenia to można się .....
PS rozważałem zakup do osobówki ALBRECHT AE6890 z racji zdejmowanego panelu i możliwości ukrycia radia np pod siedzeniem
ale jak dorwałem HarregoIII to już się wyleczyłem :P
Komentarz
-
-
Witam,
Panowie zastanawiam się co kupić na prezent dla świeżo upieczonego posiadacza O2FL, tzn wiem już że to będzie zestaw CB z tym że mam wątpliwości co do wyboru... sam mam Unidena 520XL (jeszcze "Made in Philipines") i szukam czegoś podobnego bo sam jestem bardzo z radia zadowolony. Radio będzie w większości wykorzystywane w Polsce przy czym dość często również na trasie Polska-Holandia (bodajże "Multistandard" jest wymagany aby to było legalne), przeczytałem jakieś ostatnie 30 podstron tego tematu i widzę że ogólnie polecacie YOSAN PRO 120, możecie mi powiedzieć czy to radio będzie lepsze od President Henry Classic (rozumiem że to kopia Harrego II z polepszonym ASC)
I ogólnie co myślicie o zestawie:
President Henry Classic + Hustler ?
*Hustlera mam z moim U520XL i do mobilka wystarczy, nawet jak zapomnę zdjąc to nie kradną bo za tani i się nie opłaca, problemów z korozją po roku nie zaobserwowałem a że nie mam pojęcia czy tata będzie chciał magnesówkę, antenę montowaną na relingu, czy triflex to wole nie przepłacać - najwyżej sobie dokupi (tak zmieszczę się w ~400zł)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GeraltPresident Henry Classic + Hustler ?
Co do anteny - może Wilson Little, choć mając doświadczenie z helikalem 60cm TL to bym raczej szedł w tym kierunku, z tym, że to jednak trochę większy koszt.
Yosan 120 - jeżeli komuś nie przeszkadza ergonomia tego radia, to czemu nie.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej.PZamieszczone przez GeraltPresident Henry Classic + Hustler ?
Zamieszczone przez Andrzej.PCo do anteny - może Wilson Little, choć mając doświadczenie z helikalem 60cm TL to bym raczej szedł w tym kierunku, z tym, że to jednak trochę większy koszt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Geraltwymiary maja znaczenie a Henry to teoretycznie to samo co H II z poprawionym ASC
Widze, że jesteś z Łodzi, no to wizyta w Konektorze i test na żywo, jak to pracujeSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej.PZamieszczone przez Geraltwymiary maja znaczenie a Henry to teoretycznie to samo co H II z poprawionym ASC
Widze, że jesteś z Łodzi, no to wizyta w Konektorze i test na żywo, jak to pracuje
[ Dodano: Pon 24 Lis, 14 14:32 ]
ps:
dzięki za wskazanie Yosan 850 - dla zielonego w temacie amatora zbyt skomplikowane ale własnie sam rozważam czy nie kupić do przyszłej bryczki...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Geraltdzięki za wskazanie Yosan 850 - dla zielonego w temacie amatora zbyt skomplikowane
Ja bym raczej celował w Yosana, tym bardziej, że odsłuch ma bardzo przyjemny dzięki mocnemu głośnikowi fabrycznemu.
Zamieszczone przez Geralta że nie mam pojęcia czy tata będzie chciał magnesówkę, antenę montowaną na relingu, czy triflex to wole nie przepłacać - najwyżej sobie dokupi (tak zmieszczę się w ~400zł)
Zresztą ekipa Konektora zawsze coś dobrego doradzi :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Antek2000Zresztą ekipa Konektora zawsze coś dobrego doradzi :wink:
swoją stroną się zastanawiam czy dla mnie lepszy yosan 850 czy Harry III (mogę mieć w praktycznie identycznych pieniądzach) czy do puki nie wiem że na 100% wracam do kraju jeździć z Unidenem a zdecydować dopiero jak znajdę w Polsce interesująca mnie pracę... (co może potrwać)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Geraltswoją stroną się zastanawiam czy dla mnie lepszy yosan 850 czy Harry III (mogę mieć w praktycznie identycznych pieniądzach)
Najlepiej podłączyć oba radia, pomacać, posłuchać, sprawdzić, czy dadzą radę w konkretnym aucie z zakłóceniami.
Komentarz
-
-
Witam,
czytam ten artykuł już od 2 dni i nie mogłem się doszukać czy ktoś z Kolegów oprócz shado, próbował zamontować CB radio w miejscu schowka obok kierownicy po lewej stronie. Kupiłem radio president teddy i jest trochę dłuższe niż ten co na zdjęciach Uniden i za bardzo wystaje. Chciałbym trochę wyciąć tej tylnej osłony (zaznaczone na zdjęciu miejsce na czerwono) żeby całkiem radyjko schować w schowku, tak żeby można było zamknąć schowek.
I moje pytanie czy ktoś z Was już tak robił?
Z góry dzięki za opis lub / i zdjęciaZałączone pliki
Komentarz
-
Komentarz