PS.Narazie zostanie sirio ml145 tylko z kablem pokombinuje bo za krótki.martwi mnie jedynie to ze ciasno jest na styku uszczelka-klapa bagaznika i kabelek sie moze przelamac po jakims czasie.
Ech a mi właśnie dziś udało się zainstalować triflexa - czas instalacji to okolo 3 godzin - z przerwa na objad i rozmowę ze znajomym który zaglądnął na jedyne 45 minut - jak się ktoś spręży to powinien się wyrobić w 1 godzinę 15 minut dodam że nie kabel od radia po prostu uciołem i przylutowałem końcówkę z kabla dołączonego do triflexa - i radio i cb chodzą... to jak chodzą ocenię jak wemę miernik swr i ustawię dokładnie antenę... narazie podpiołem radio w garażu i o dziwo bylo słychać na dystansie jakichś 5km (z garażu ze ścianami z pustaka)
podsumowując jak ktoś chciałby kupić siro as na magnesie to niech da znać bo do niej raczej nie wróce...
martwi mnie jedynie to ze ciasno jest na styku uszczelka-klapa bagaznika i kabelek sie moze przelamac po jakims czasie.
No właśnie, każdego coś martwi w tych magnesówkach, a to że kabelek, a to że odśnieżać trzeba, a to ze ukradną, a to że się nie chce...
A w triflexie jedyny minus to to, ze jakoś tak nudno bez problemów..... :diabelski_usmiech
Odpusc juz, bo to zaczyna sie robic nudne. Triflex to nie jest najlepsza antena cb na swiecie! Chociaz czytajac Twoje posty smer czasami odnosze takie wrazenie. Nie jest najgorszy, ale do idealu to mu daleko. Co do montazu, jesli komus nie pasuje magnes, to zawsze jest uchwyt, lub montaz na stale.
Naprawde polecam poczytac fora o tematyce cb przed wyborem sprzetu. Tam chopaki (i dziewczyny) fachowo doradza, a co najwazniejsze BEZSTRONNIE!
ML 145, po prostu zarąbista antenka, jednak głównie używam jej w trasach, czyli raz w roku.
Omega 27, ponoć ma zarąbiste osiągi, już kombinuje kiedy ją sprzedać, w porównaniu z ML 145 to po prostu, za małe osiągi ma i tyle, nie mówię, że jest zła, bo można ją schować bez kompleksów do bagażnika i nic nie sprężynuje, jednak, jak Ktoś się przyzwyczai to 145 cm to pewne minimum.
Jeżeli wejdzie jakieś nowe prawo to i triflexa założę, aczkolwiek na ten moment od jutra w autobusie będzie tylko i wyłącznie ML 145, no chyba, że okazyjnie trafi się Turbo 5000 to zmienię, najchętniej bym przetestował tego bacika.
ML 145, po prostu zarąbista antenka, jednak głównie używam jej w trasach, czyli raz w roku.
Omega 27, ponoć ma zarąbiste osiągi, już kombinuje kiedy ją sprzedać, w porównaniu z ML 145 to po prostu, za małe osiągi ma i tyle, nie mówię, że jest zła, bo można ją schować bez kompleksów do bagażnika i nic nie sprężynuje, jednak, jak Ktoś się przyzwyczai to 145 cm to pewne minimum.
Jeżeli wejdzie jakieś nowe prawo to i triflexa założę, aczkolwiek na ten moment od jutra w autobusie będzie tylko i wyłącznie ML 145, no chyba, że okazyjnie trafi się Turbo 5000 to zmienię, najchętniej bym przetestował tego bacika.
Złego słowa o ML 145 nie powiem i basta.
Bo ML145 to bardzo dobry kompromis pomiedzy jakoscia, cena, osiagami i rozmiarem. Moim zdaniem jedna z najepszych anten do 1.5m. Napewno duzo lepsza od triflexa i omega 27. Mam taka antene, oraz megawatt 4000 (2m) wiec wiem co pisze. Przewinelo mi sie tez kilka innych anten przez rece (od 1m do 2m) i mam jako takie porownanie.
Pisalem o tym juz wczesniej, ale napisze jeszcze raz: Praw fizyki nie da sie oszukac! Im dluzsza antena tym lepsze osiagi.
Smiac mi sie chce jak czytam o 50cm antenach i niewiadomo jakich osiagach i jakie to one nie sa zajefajne- piora, gotuja i lataja po 12km. Takie rzeczy to tylko w erze niestety.
Prosze tez nie wymyslac mnie od teoretykow, bo pomimo to, ze nie mialem przyjemnosci testowac tej anteny osobiscie to znam dwie osoby, ktore mialy triflexa i co? i juz nie maja. Poszly pod mlotek na alledrogo.
Triflex jest ok jesli nie masz zbyt wygurowanych wymagan co do cb, nie razi cie nieduzy zasieg tej anteny. Na trasy kaszanka ze wzgledu na moim zdaniem niewystarczajacy zasieg. Do miasta moze byc, ze wzgledu na sposob montazu i niepozorny wyglad.
Prosze nie oceniajcie sprzetu na zasadzie "ja to mam, wiec jest najlepsze i basta". Kazdy ma inne potrzeby i oczekiwania.
nie ma się co kłócić - dla każdego jest jakieś optimum - ja miałem metrówke - przesiadłem się na triflexa i powiem że jestem zadowolony... (styl jazdy 85% miasto reszta trasa) - jakbym wiecej jezdził na trasie to pewnie miałbym ML'ke jako zapas.
noswer, zeby bylo jasne- ja nie probuje wywolac kłótni. Ale posty kolegi smer sa juz meczace. Tylko triflex i triflex i jakies ukryte w nich podteksty sugerujace jakby byla to jedyna sluszna antena na swiecie- a nie jest!
Dla rozwiania watpliwosci co do wyboru anteny cb pozwalam sobie zamieścić ranking kolegi DEFENDERA (z innego Forum ) uważam że jest to na tyle dobra lektura że warto ja obejrzeć:
Wiele osób się pyta która antena jest lepsza a która gorsza..., aby każdy sam mógł podjąć decyzje , zrobiłem(DEFENDER) listę która pokazuje ilość energi prominiowanej przez anteny różnych typów - od najsłabszych do najmocniejszych , dzięki niej szybko podejmiesz decyzję o wyborze anteny do twego auta , transportera opancerzonego czy czołgu.. .
Lista jest całkowicie obiektywna , nie trzymam(DEFENDER) strony żadnej z firm bo nie o to tu przecież chodzi..
1 - President Texas, Colorado 1200, WA27 (wysoki SWR)
Lemm Turbo 2001, Magnum Superstar
Sirtel Santiago 1200
Sirio Megawatt 4000, Performer/Turbo 5000 - około 2,0 m
2 - Sirio Megawatt 3000 - około 1,8 m
Sirio SG CB-1400
2,5 - Lemm AT 1000 - około 1,65 m
3 - President Alabama(Dakota) , New Alaska, Indiana , Oklahoma (superior performance)
Lemm Colt , AT 1700
Sirtel Santiago 600 - około 1,5 - 1,8 m
rózne firmy: ML/MS -145
Alan PC-8
Sirio DV 27 , Gamma 90 ( odbiór niskoszumny, zasieg odbioru - 1 miejsce )
4 - President Maryland , Oregon
Lemm AT 1500, AT 71 Magnum, AT 72 Magnum - około 1,5 m
Sirtel Linea
Alan PC-6
Sirio Super Carbonium
4,5 - Sirio SG CB 1000 - około 1 m
5 - Lemm AT 1200 , AT 550 Winchester - około 1,3 m
Wilson Mini
Alan PC-4
Sirio AS-100
6 - President Iowa , Washington - około 0,85 - 1,0 m
Sirio Snake 27, Omega 27 , Carbonium
Sirtel S-90 , Force 27
7 - President kentucky ,Mississippi ,Hawaii ,
Lemm AT 900 , AT 106 - około 0,75 m
Valor & Hustler magnet. (100cm)
8 - President Florida, Ohio ,Missouri, Michigan (Florida najskuteczniejsza)
Alan 18-244 , Mini Mobile - około 0,65 m
Sirio Mini Mag 27
Sirtel S-60
9 - President Carolina , Georgia - około 0,4 m
Alan Supermini
10 - President New York - około 0,3 m
Wszystkie anteny mocowane w ten sam sposób , tak aby był jeden niezmienny punkt odniesienia.
Pozdrawiam i życzę łatwego wyboru.(DEFENDER www.cb-radio.pl)
Od siebie dodam, ze antena sirio triflex pomimo, ze nie zostala uwzgledniona w tym zestawieniu, to jej osiagi sa porownywalne z President Florida, czyli bedzie klasowac sie na 7-8 miejscu.
lukanio63, oczywiście masz rację, że czym dłuższa antena, tym lepsza. Nie jestem tępym młotem nie doceniającym walorów długiej anteny.
I oczywiście używałbym 2m bata gdybym mieszkał w tajdze, albo np. w Bieszczadach. Ba, i 5-cio metrowej bym używał.
Ale w mieście można używać długiego, 2m bata pod warunkiem, że:
-wykombinujemy jak go chować do bagażnika za każdym razem, gdy wychodzimy z auta (w moim przypadku jakieś 10 x dziennie; oczywiście montaż na stałe odpada, bo wyrwaliby mi antenę razem z połówką dachu...)
- jeśli już przyjęliśmy, że antena na stałe odpada, to musimy się pogodzić z tym, że będziemy w zimę odśnieżać dach i skrobać z niego lód, żeby nie zarżnąć lakieru, lub nie zrzucić anteny na zakręcie,
- (w moim przypadku) będziemy skręcać RF Gaina o 95%, bo w aglomeracji 2,5mln jest taki natłok sygnałów, że nawet z moim "tri" skręcam o 2/3, żeby w ogóle dało się korzystać z radia.
Tak więc kolego lukanio63 uważam, że antenka będąca przedmiotem Twojego wybuchu jest naprawdę godna polecenia. Oczywiście do miasta, bo tam gdzie o informacje na drodze trzeba się prosić, a moblia z radiem widzi się raz na 10 minut, to triflex jest, no... jest do dupy, co tu kryć.
Kilka drobiazgów, gwoli wyjaśnienia:
Zamieszczone przez lukanio63
Odpusc juz, bo to zaczyna sie robic nudne. Triflex to nie jest najlepsza antena cb na swiecie! Chociaz czytajac Twoje posty smer czasami odnosze takie wrazenie.
Ja jednak będę się upierał, że do miasta jest.
Zamieszczone przez lukanio63
Nie jest najgorszy, ale do idealu to mu daleko.
Zarówno w sensie technicznym jak i filozoficznym --> ideały nie istnieją...
Zamieszczone przez lukanio63
Co do montazu, jesli komus nie pasuje magnes, to zawsze jest uchwyt, lub montaz na stale.
Pasuje, czy nie, to jedno, ale są jeszcze względy obiektywne: auto pod blokiem i złodzieje koło niego. Tak więc widzisz, że dla niektórych "tradycyjny" montaż na stałe również odpada.
Zamieszczone przez lukanio63
Naprawde polecam poczytac fora o tematyce cb przed wyborem sprzetu. Tam chopaki (i dziewczyny) fachowo doradza, a co najwazniejsze BEZSTRONNIE!
Ja oczywiście STRONNICZO będę polecał BEZOBSŁUGOWOŚĆ i KAMUFLAŻ przedmiotu dysputy.
Zamieszczone przez lukanio63
Bo ML145 to bardzo dobry kompromis pomiedzy jakoscia, cena, osiagami i rozmiarem. Moim zdaniem jedna z najepszych anten do 1.5m. Napewno duzo lepsza od triflexa i omega 27
To właśnie staram Ci się wyjaśnić, że o "lepszości" tego, czy owego, decydują przyjęte kryteria wyboru; jeżeli zdeterminujesz swój wybór osiągami w odłuchu, to oczywiście ML145 rulez. Jeżeli zaś bezobsługowościa i niepod...doleniem w nocy sprzed bloku, to sorry, ale ML-ce nie daję 2 godzin...
Zamieszczone przez lukanio63
Smiac mi sie chce jak czytam o 50cm antenach i niewiadomo jakich osiagach i jakie to one nie sa zajefajne- piora, gotuja i lataja po 12km. Takie rzeczy to tylko w erze niestety
Jeśli ktoś pisze CI, że prowadzi regularne rozmowy na dystansie 12km za pomocą "tri", to nie dyskutuj z nim, bo to łgarz. Oczywiście tak samo potraktuj go, jeśli będzie Ci próbował wmówić, że jego antena pierze lub gotuje.
A ja ze swojej strony zapraszam wszystkich niedowiarków na A-4 (węzeł Mikołowska) o godz 4.45 na testy w zakresie zasięgu "tri", mogę potwierdzić, co już nieraz czyniłem, odsłuch (zawsze) i rozmowę (rzadziej) na dystansie 7 - 8km.
Zamieszczone przez lukanio63
Triflex jest ok jesli nie masz zbyt wygurowanych wymagan co do cb, nie razi cie nieduzy zasieg tej anteny. Na trasy kaszanka
Nieduży zasięg dla kolegów z radyjkami bez RF Gaina w mieście jest zaletą. A na trasy to nie jest kolego kaszanka. No chyba że latasz nocą po Białorusi, albo MUSISZ gadać przez radio non-stop. Acha, oczywiście Białorusi i bezdrożach Alaski.
Ja śmigając np. z Katowic na Mazury zadaję pytanie "jak ścieżka na Warszawę" i już wiem gdzie są korki i miski na najbliższych 300km... A potem i tak przez tych 300km drogi c chwilę słyszę to samo w eterze.
Zamieszczone przez lukanio63
Do miasta moze byc, ze wzgledu na sposob montazu i niepozorny wyglad.
Otóż to. Niepozorny wygląd i - dodałbym - wystarczający w zupełności do miasta odsłuch.
Nikt przy zdrowych zmysłach nie poleca jej jako anteny do dyskusji na bezdrożach, czy tez prowadzenia TIR-ów przez miasto.
Zamieszczone przez lukanio63
Ale posty kolegi smer sa juz meczace. Tylko triflex i triflex i jakies ukryte w nich podteksty sugerujace jakby byla to jedyna sluszna antena na swiecie- a nie jest!
Jak już pisałem powyżej powyżej, nie ma czegoś takiego jak najlepsza rzecz na świecie.
Nigdy, przenigdy nie poleciłbym jej leśniczemu z Puszczy Białowieskiej!!
Zamieszczone przez lukanio63
Dla rozwiania watpliwosci co do wyboru anteny cb pozwalam sobie zamieścić ranking kolegi DEFENDERA (z innego Forum ) uważam że jest to na tyle dobra lektura że warto ja obejrzeć:
Cholera, nigdzie nie dopatrzyłem się tam kryterium PRAKTYCZNOŚCI :?
Zamieszczone przez lukanio63
Wiele osób się pyta która antena jest lepsza a która gorsza..., aby każdy sam mógł podjąć decyzje , zrobiłem(DEFENDER) listę która pokazuje ilość energi prominiowanej przez anteny różnych typów - od najsłabszych do najmocniejszych , dzięki niej szybko podejmiesz decyzję o wyborze anteny do twego auta , transportera opancerzonego czy czołgu.. .
Dodałbym: "szybko podejmiesz decyzję o wyborze anteny do twego auta , transportera opancerzonego czy czołgu", jeśli będziesz się kierował jedynie wąskim kryterium "ilość energi prominiowanej przez anteny różnych typów - od najsłabszych do najmocniejszych"
Zamieszczone przez lukanio63
Lista jest całkowicie obiektywna , nie trzymam(DEFENDER) strony żadnej z firm bo nie o to tu przecież chodzi..
W nosie mam, czy 'tri" wyprodukowała firma Sirio, TOPEX, TOYA, czy tp. Nie trzymam strony żadnej firmy, bo każda ma na swoim sumieniu produkcję szmelcu. Zresztą jeszcze kilka lat i i tak wszystko będą Chińczycy produkowali...
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
O to, mam
Jako, ze moje auto nie zostalo wyposazone w fabryczny otwor antenowy w dachu a dachu nie zamierzam wiercic (jeszcze tam jest szyberdach to nie wiadomo jak to wplywa na jakosc) to antena smiga na uchwycie w tylnej klapie. Z tego, tez powodu moge wjezdzac na parkingi podziemne i smyram troche antena na "przenizszeniach", wiec do miasta tez sie nadaje :lol:
Triflex z zalet ma:
-cichociemnosc, nie trzeba jej zdejmowac, nie widac, ze ma sie CB
-pasuje w miejsce po antenie FM
A zasiegi w trasie nawet po 3-5km starcza w zupelnosci.
Jezdzac po Slasku gaina mam skreconego do 2/3 a reszte smiecia odrzucam squelchem. Jak sie jedzie na polnoc to mozna wtedy rozkrecic radio i delektowac sie bloga cisza
I pewnie sam bym jezdzil na triflexie jakbym mial mozliwosc instalacji takiej anteny.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
słuchajcie na komfort użytkowania anteny - jej użyteczności składa się nie tylko zasięg a także to ile jest przy niej pracy - i tu decyzja należy do każdego użytkownika
Ja często parkuje przy ulicy, jeżdżę sporo po mieście - często jeździ samochodem moja żona która miała problem z magnesówką...
dla mnie triflex jest więc optymalny - jak ktoś większość jeździ na trasie to naturalnym jest to że bardziej będzie użyteczna dłuższa antena co do listy przytoczonej przez lukanio63 to triflexa dałby7m bardziej w okolicy siro as 100 - wiem bo mam obie te anteny i o ile ten pierwszy ma większy zasięg to jednak triflex chodzi czyściej - poza tym nie jest to magnesówka a do też działa na plus anteny.
podsumowując - jeśli sie szuka anteny której nie trzeba ściągać z dachu, nie potrzebny nam jest aktualny stan drogi 15km od nas, a CB używam tylko do dowiedzenia się gdzie są korki i panowie wystawiający bilety kredytowe - to triflex jest całkiem niezłym rozwiązaniem - jest to tylko moja opinia każdy może się z nią nie zgodzić
Podpowie ktoś co może być przyczyną, że podczas wduszenia w Harrym II przycisku nadawania zamiast jak dotychczas 3 zielonych diod + czerwona (max) zapalają się tylko 2 zielone diody?
Czy sygnał nadawania może ot tak sam z siebie zesłabnąć o połowę?
Nie chciało mi się podpinać miarki, ale jutro sprawdzę, czy zamiast 4Watt nie pojawią się przepadkiem 2Watty podczas nadawania...
[ Dodano: Sob 18 Gru, 10 20:30 ]
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
smer, u mnie tak było jak uwaliłem końcówkę mocy co prawda w alanie ale tak było
zmierz SWR miarką moc u mnie zamiast 4W dawało około 2W
Jakbyś uwalił stopień PA to nie miałbyś takiej mocy. Z samego drivera tyle nie pójdzie. Prawdopodobnie serwisant Cię oszukał.
Niekiedy na zestrojonej antenie gdy WFS jest na zadowalającym poziomie wynik pomiaru mocy może być na poziomie 2W. Wynika to z tego, że w skład impedancji (swr to dopasowanie impedancyjne) wchodzą jeszcze inne wartości. Dlatego też pomiar mocy jest miarodajny tylko na sztucznym obciążeniu gdzie nie ma dodatkowych składowych.
Zrób sobie terminator 50om (sztuczne obciążenie) i podłącz pod reflektometr. Dokonaj pomiaru i wszytko będzie jasne.
Nie mogę zgodzić się z kolegą. SWR (współczynnik) jest miarą dopasowania toru antenowego do linii zasilającej a nie samym dopasowaniem. 8) Wiem czepiam się. :diabelski_usmiech
IMO powody są dwa, albo posypało się coś z anteną, kablem antenowym (sprawdź połączenia) - albo rozjechał się stopień końcowy nadajnika (np. starzenie się elementów). Tak czy inaczej w drugim przypadku radio musi wylądować na serwisie. Najlepiej było by podpiąć radio pod reflektometr i sztuczne obciążenie.
szpara, Guguś, CIS73, SP9XWW, dzięki Wam za Wasze rady, ale... już po problemie
Zszedłem do auta uzbrojony w SWR-miarkę, lecz przed wpięciem się w kabel włączyłem radio, aby się upewnić czy problem sam już się nie rozwiązał.
Rozwiązał się.
Widocznie wczoraj coś go przymuliło.
Na marginesie. Chciałem się pochwalić
Radyjko już od dłuższego czasu siedzi w popielniczce (zarówno na długość, jak i na szerokość pasuje dosłownie na styk).
Gruszka wyprowadzona jest do podłokietnika.
Zestaw zawsze jest w 100% gotowy do użycia: antena na stałe, a radio - wystarczy otworzyć popielniczkę i włączyć. Żadnego stawiania magnesów, upychania radyjek, podpinania anten i gruszek...
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Komentarz