leszekmw-zasada współdziałania z zestawem BT premium jest prosta,jeżeli telefon w funkcji BT posiada zdalny tryb sim to powinien współpracować,sprawdzałem na nokii 3110,6210,n95,6700,6300 oraz samsung OMNIA,najważniejsza rzecz to zdalny tryb karty sim,jeżeli jest to musi współpracowac
Pojawily sie mapy w wersji V5. Generalnie nie zmianiaja nic wzgledem wersji V4, ktora to miala nowsze mapy. Tak mozna wyczytac na innych forach.
Zainteresowalo za to mnie to co podpowiedzial Grygi odnosnie mapy V4 i map z BMW. Musze przygotowac zaplecze i wrzuce cos takiego, podobno najlepsze rozwiazanie na ta chwile.
Pojawily sie mapy w wersji V5. Generalnie nie zmianiaja nic wzgledem wersji V4, ktora to miala nowsze mapy. Tak mozna wyczytac na innych forach.
Zainteresowalo za to mnie to co podpowiedzial Grygi odnosnie mapy V4 i map z BMW. Musze przygotowac zaplecze i wrzuce cos takiego, podobno najlepsze rozwiazanie na ta chwile.
Niestety nie ma róży bez kolców. Stosując hybrydę BMW2009-2 Pro i V4 tracisz bezpowrotnie:
- nie działa tryb 3D (albo 2D topograficzny) - nie pamiętam teraz który
- nie działa lane guidance, wbrew pozorom bardzo się przydaje np. na skomplikowanych ślimaczkach w zach. europie (można się nieźle pogubić)
- brak POI we wschodniej europie, niestety...
Z powodów jak wyżej ja osobiście dałem sobie na luz z mapami BMW.
To masz jakiesz zle BMW mapy. Mnie sie pojawuje wsystko, 3D dziala=)V4 i V5 jest oprcoz BMW stare=)
Pomalu cale forum lata na BMW calej europy i wsystko jest oki.
[ Dodano: Pon 05 Paź, 09 16:13 ]
I nawet jest roznica pomiendzy mapami BMW i BMW.
To masz jakiesz zle BMW mapy. Mnie sie pojawuje wsystko, 3D dziala=)V4 i V5 jest oprcoz BMW stare=)
Pomalu cale forum lata na BMW calej europy i wsystko jest oki.
[ Dodano: Pon 05 Paź, 09 16:13 ]
I nawet jest roznica pomiendzy mapami BMW i BMW.
Oczywiście jest high i pro. Mówiąc o mapie kombinowanej z BMW mam na myśli hybrydę BMW 2009-2 Pro i VAG V4 lub V5.
Napisałem, że nie pamiętam czy czy chodzi o 2D topo czy 3D. Sprawdź czy dzialają oba. A lane guidance i POI dla europy wschodniej Ci działa?
u mnie na mapie BMW nie działa lane guidance(asystent pasa) i tmc za miedzą,a pozostałe funkcje jak najbardziej,mapa jest baaaaaardzo dokładna na Polskę
TMC dziala chyba wlasnie dopiero w wersji 5, a w 4 byl jakis problem
Mnie TMC działało w V4 (oczywiście nie w naszym przecudownym kraju). Niech ktoś sprawdzi czy działają na hybrydzie BMW2009-2/V4/5 POI w EE. Tego asystenta pasa trochę mi szkoda...
Moje boje - flashowanie Columbusa softem 2660 w nowym Superb.
Celem posta jest przekazanie własnych doświadczeń związanych z upgrade softu do najnowszej wersji.
Jak dla mnie najistotniejszym bonusem jest czytanie kart SDHC o pojemności do 32GB. Dotąd z softem 1100 navi czytało tylko SD max. 4GB. Fajnie jest mieć 2 karty wielkości znaczka pocztowego i całą muzę na nich, jaką się uzbierało przez parę lat (a trochę tego jest). Zaleta ta stawia jednocześnie pod znakiem zapytania funkcjonalność HDD, bo po cholerę mi dysk twardy, którego pojemność jest mniejsza od pojemności karty SD?
W wolnej chwili mam zamiar dołożyć mikrofon a właściwie wykorzystać ten z zestawu HF i wtedy uruchomię pełny potencjał nowego softu -sterowanie Columbusem głosowo. Jest to pełny bajer, coś jak "Siara, memory fajf - i wszystko jasne". Sterowanie głosowe jest b. rozbudowane począwszy od podstaw jak zmiana stacji radiowej, czy przełączenie się z radia na media czy navi a skończywszy na podawaniu miasta i ulicy na którą chcemy się udać głosem. To wszystko bez dotykania ekranu. Więcej o tym jak odpalić ten feature tutaj:
Przy okazji: niektóre Columbusy w obiegu mają archaiczny soft 900 i starszy. Wtedy update daje dużo więcej niż posiadaczom navi z firmware 1100. Nową grafikę balansu/fadera i regulacji głośności np. i parę innych drobiazgów.
Żeby nie było słodko, są wady upgrade'owania softu i to dosyć istotne.
UWALENIE COLUMBUSA
- podobno (podobno) soft 266x nie jest oficjalną edycją póki co tylko wyciekiem z laboratoriów producenta navi. oficjalnie update ma się pojawić w ASO w 45 tygodniu.
- jest pewna szansa, że uwalicie Columbusa i choć co prawda są metody na jego ożywienie, to jednak nie zawsze okazują się one skuteczne.
- szansa ta zamienia się niemal w pewnik, jeśli Wasze navi jest krojone lub jak kto woli z 2ego obiegu i miało programowany w domowych warunkach eeprom w celu zmiany PIN
- navi spotykane na allegro bardzo często są często po operacji re-programowania wewn. eeproma, można mieć podejrzenia że tak się stało jeśli plomba jest zerwana. Najlepiej jest jednak po prostu otworzyć navi i zbadać czy eeprom nosi ślady lutowania - jeśli tak, to lepiej sobie darować upgrade (ten i niestety jakikolwiek)
- uwalenie Columbusa objawia się komunikatem 202 gateway error przy ok 87% ładowania firmware i niestety często kończy się śmiercią definitywną urządzenia.
- podobno można po 202 gateway error zrobić downgrade firmware'u do wersji 1100 i zreanimować w ten sposób urządzenie - ale ja tego nie próbowałem i nie chciałbym próbować.
więcej o śmierci "gateway error 202" tutaj:
ŚMIERĆ AKUMULATORA.
- jeśli macie stary gateway (samochody MY2007 i niższe) to jest spora szansa, że upgrade będzie prowadził do rozładowywania akumulatora na postoju - w takim wypadku nalezy wymienić gateway na nową wersję, np. z samochodów z MY2008 i późniejszym.
więcej tutaj:
ZESTAW HF ZESTAWOWI HF NIERÓWNY
- jeśli macie zestaw GSMIII o kodzie 1Z0 035 729 B to nie będzie Wam prawidłowo działało wyświetlanie telefonu na maxidocie i columbusie. Więcej o tym jakie zestawy były montowane w jakich sam. i w jakich okresach tutaj:
2. i teraz tak: jeśli macie fajere MFSW to są dwie opcje:
- po załadowaniu softu będzie działać jak działała (tak było u mnie, Superb MY2009)
- upgrade softu wyłączy wam rolkę/klawisze sterujące i nie pomoże żaden VAG tylko delikatna modyfikacja softu:
Modyfikacja polega na zamienieniu plików PQTABLE i SKTABLE. Pliki te znajdują się w katalogu \VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG. Można je wypakować z obrazu nrg za pomocą poweiso i np. zmienić nazwy PQTABLE na 1PQTABLE, następnie SKTABLE na PQTABLE i 1PQTABLE na SKTABLE. Można zmienić je w ten sam sposób w samym obrazie. Metoda jest dowolna, jednak należy ingerować tylko i wyłącznie w nazwy plików - nie w same pliki i pod żadnym pozorem nie należy modyfikować ich zawartości, a nawet otwierać ich do podglądu np. notepadem.
Sugeruje następujące postępowanie: posiadacze furaczy od grudnia 2009 i ori columbusów niech spróbuja najpierw załadować soft niemodyfikowany (bo moja nie wymagała modyfikacji). Posiadacze starszych aut niech sobie zmodyfikują i ładują zmodyfikowany. Koniec końców w najgorszym wypadku czeka Was ponowne ładowanie softu.
3. Podjeliśmy decyzję jaki soft (mod czy nie mod) ładujemy. Co robimy? Ano;
- otwieramy autko
- NIE wkładamy kluczyka do stacyjki
- uruchamiamy z przycisku navi
- wkładamy płytę i czekamy cierpliwie na dalsze instrukcje z ekranu
- NIE DOTYKAMY niczego
- navi się zrestartuje, pomieli płytą - potrwa to 1-2 min.
- w końcu zobaczycie ekran z logo producenta auta, ostrzeżeniem o potencjalnych trudnościach, bla, bla, bla i pytanie "Are you sure?"
- zastanawiamy się dobrze i naciskamy YES (nie mam pojęcia co się stanie jak naciśniecie NO)
- i idziemy na godzinę do domu zostawiając navi samej sobie, proces upgrade jest w pełni autonomiczny i nie wymaga ingerencji kierownika a wpatrywanie się w procenciki i oczekiwanie na 87% i update gateway'a jest stresujące
- NIE ZAMYKAMY auta z pilota (nie jestem pewien, ale wolałem nie zamykać)
- idziemy się napić za gateway'a co by się nie zerrorował
- po godzinie wracamy, zamykamy oczy 2m przed autem, dochodzimy, otwieramy oczy i są dwie opcje:
opcja1. gateway error 202 aka cegła - czego nikomu nie życzę, wtedy NIE WYŁĄCZAĆ NAVI tylko wrócić do chaty i poczytać o reaktywacji przez downgrade do FW1100
opcja2. ekran informujący o sukcesie itd...
Jeśli to ostatnie, to należy wyjąć płytę z navi i poczekać aż się zrestartuje a następnie odpalić je z przycisku. Voila - mamy nowy soft
Może się zdarzyć (mnie się zdarzyło) że po upgrade kompas wskazuje na stałe "N" a navi off-road. Ale wystarczy przejechać się 100-200m i wszystko wraca do normy.
Jeśli nie działa fajera MFSW to należy załadować soft po raz drugi z zamienionymi plikami SKTABLE.FLI i PQTABLE.FLI. Jest to trochę stresujące, gdyż z początku navi się buntuje oznajmiając że się zepsuło (cannot start/initialize) a następnie po resieciei wywala ekran informujący o braku chęci do nadpisania softu - ale idzie ją przekonać (instrukcje jak pojawiają się na ekranie)
Można też przez modyfikacje treści jednego z plików włączyć ukryte menu (opis jak to zrobić jest na stronie mygti). Ale... wolałem nie ingerować w pliki, tym bardziej, że można je włączyć VAGiem nie ryzykując uceglenia cennej navi.
To wszystko - powodzenia. Mnie się wczoraj udało, choć godzina czekania na wyrok miła nie była
ps. Warto mieć pewność, że nasz akumulator jest w dobrej kondycji i w pełni naładowany przed rozpoczęciem procesu zmiany firmware. Jeśli w trakcie upgrade'u padnie aku (nawet całkowicie nie musi, wystarczy że napięcie spadnie poniżej pewnego progu) to mamy cegłę a nie navi.
Tylko tego softa niewgrywajcie do OII przed faceliftem, niebedzie dzialac MF kiera i niejst mozliwe wyjsc z maxidotu, jak jest navi wloncona.Tam jest potrzebny uprawiony soft.
martin,musisz poprostu wszystkim wyjaśnić,co jest potrzebne do wgrywania tego bajeranckiego softu do OII przed liftem,bo faktycznie można sprzęt uwalić,
ale przypuszczam,że Ty jako NADWORNY CZARODZIEJ RNS coś zaradzisz,najlepiej jest zrobić to u ciebie,co ja zresztą uczynie i wtedy..... :diabelski_usmiech
Komentarz