Gdybyśmy wszyscy posiadali takie światła nie byłoby tej całej rozmowy
Koniec z ksenonanmi wklejanymi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez bohenZamieszczone przez rowerekProściej zrobić (co udowodniło Audi w nowych modelach) światła, które z wyprzedzeniem dopasowują się do zakrętów analizując ich długość i kąt z danych nawigacji.
Bo może być tak, że my jedziemy w prawo a lampy świecą np prosto bo tak wynika z mapy. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroMihau napisał/a:
I na koniec. Ja bym nie wrzucał wszystkich na HIDach do jednego wora.
I to chyba najlepsze podsumowanie dyskusji. Sam swoje zdemontowalem, ale nikogo nie potepiam za HIDY odgornie, tylko po zobaczeniu tego, jaki zestaw posiada.
Odnosnie dzialania zestawu samopoziomowania - reczne pokretlo w aucie dziala tak samo. Otoz jak dowlisz na tyl i podnosi sie przod, to uklad sam zjezdza tam gdzie trzeba. Kumaty kierowca, jak dowali na tylek to moze recznie spuscic lampy i miec ten sam efekt.
Zamieszczone przez rowerekCzas reakcji układu samopoziomowania wynosi ok 1sek. Jest to stanowczo za dużo jak na zmiany dynamiczne. Poza tym co by Ci dało, że się światła dopasują do jakiejś dziury skoro przy prędkościach podróżnych już dawno ją miniesz?
Czy wszyscy co mają ręczną regulację przy kazdym dynamicznym przyśpieszaniu regulują wysokość świateł? Inaczej pytając, czy jeżdzą z jedną ręką cały czas na pokrętle regulacji wysokości?O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekbzdura. Układ samopoziomowania wcale nie był projektowany na działanie na dziurach. Ma działać na zmiany obciążenia (załadowanie bagażnika), a także na sytuację chamowania lub przyśpieszania, gdy samochód nurkuje, lub co gorsza "podnosi przód". Jadąc za innym samochodem i dodając gwałtownie gazu widzę, że gdy przód samochodu "wstanie", to światła prawie natychmiast opadają, czyli wyrównują się do mniej więcej poziomu, gdy samochód jechał ze stałą prędkością. Jeżeli podczas tego przyśpieszania zacznę chamować, to też widzę, że krawędź światła opada i za ułamek sekundy się podnosi.
Czy wszyscy co mają ręczną regulację przy kazdym dynamicznym przyśpieszaniu regulują wysokość świateł? Inaczej pytając, czy jeżdzą z jedną ręką cały czas na pokrętle regulacji wysokości?
Po drugie zauważ, że przy przyspieszaniu i hamowaniu czas jaki potrzebują światła na dopasowanie się do podnoszenia nosa i nurkowania to właśnie koło 1sek. Może mniej, w każdym razie widoczny jest czas reakcji. O to mi wlaśnie chodziło, że nie jest to błyskawiczna reakcja tylko wyraźnie widoczna i zależy od obciążenia tylnej osi, które się zwiększa/zmniejsza przy przyspieszaniu/hamowaniu.
Gdyby czas reakcji był za krótki to wtedy światła by bujały na dziurach podczas uginania się zawieszenia. Dlatego właśnie czas aktywacji musi być odpowiednio dłuższy aby ominąć pracę zawieszenia związaną z dziurami. Przyspieszanie i hamowanie trwa dłuższy czas niż pochłonięcie wyboju/dziury a więc obciążenie/odciążenie tylnej osi też trwa odpowiednio dłużej. Na tyle by układ samopoziomowania mógł zareagować. Moze zawile napisałem ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekprzy przyspieszaniu i hamowaniu czas jaki potrzebują światła na dopasowanie się do podnoszenia nosa i nurkowania to właśnie koło 1sek. Może mniej, w każdym razie widoczny jest czas reakcji. O to mi wlaśnie chodziło, że nie jest to błyskawiczna reakcja tylko wyraźnie widoczna i zależy od obciążenia tylnej osi, które się zwiększa/zmniejsza przy przyspieszaniu/hamowaniu.
Zamieszczone przez bohenGranica światło-cienia jest taka sama jak w przypadku zwykłej żarówki (to wynika z budowy reflektora a nie zastosowanego źródła światła).
Jeszcze raz powtarzam nie chcę generalizować ale życie pokazuje że tych co zdają sobie sprawę ze skutków posiadania i używania tego typu lamp i starają się zminimalizować je, a tych co mają to w głębokiej jest zdecydowana mniejszość i widać to nie tylko na ulicy ale i tu na forum :cry:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekTak tylko wtedy jeśli nawet komuś błyśniesz po gałach to jest chwilowo, a co innego jeśli lecisz np 90-100km/h a ktoś wali Ci po oczach (żle ustawionymi światłami mijania jakie kolwiek by one nie były lub halogenami) przez kilka, kilkanaście czasem sekund do czasu minięcia się. I ile wtedy potrzeba czasu aby nawet ten sokoli wzrok zaczął widzieć to co przed długotrwałym oślepianiem i mówmy tu o tych co są w gorszej syt. czyli mają zwykłe i zgodne z przepisami światła (nie ksenony) ile przejadą metrów praktycznie na ślepo Jakie to polskie ja widzę lepiej np dziury a że inni przez to niejednokrotnie (nie generalizuję) widzą gorzej - no cóż ich problem tym większy jeśli dojdzie do tragedi
Bo się przyznam, że trochę Twój post odebrałem jako 'ustawienie do pionu', że próbuję jakieś wady samopoziomowania wychwycić, że jednak nie działa to błyskawicznie itp. Ale może źle Cię zrozumiałem :wink:
We wcześniejszych moich postach można zobaczyć moją opinię na temat HIDów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekNie będę się upierał czy tak jest do konća bo wiadomo że nawet żarówki tego samego typu tylko różnych producentów a w szczególności te markowe i te budżetowe maja różnie ustawione żarniki a co za tym idzie mogą różnie świecić (i chyba nie muszę tłumaczyć co mam na myśli)
Ja lubie, gdy stawia sie sprawe jasno. Ryflowane szklo - hid weg, bo tutaj bez spolerowania szkla i mega precyzyjnego ustawienia lamp nie ma mowy o nawet czesciowym nieosplepianiu. Taka lampa wypala soczewki i tu sie zgadzam - wiekszosc ludzi montujacy HIDy w nich to debile, ktorzy nie widza poza czubek wlasnego nosa.
Idzmy dalej. HID w standardowym obdlysniku bez soczewki niewyregulowany, nie wypodkladkowany to rowniez masakra. Z tym, ze taki zestaw trzykrotnie slabiej oslepia niz ryflowaniec. Zapraszam kazdego do Wroclawia, jezdzi taki taksowkarz, zeby nie nazwac go "zlotówą" to mocno sie powstrzymuje, i ma okulara ze starymi reflektorami szklanymi z ryflem + HID na pokladzie. Wypala ten wynalazek galy, podobnie jak wszelkiego rodzaju HIDy w Chryslerach Voyagerach.
I dochodzmy do sedna. Soczewkowe reflektory. WYRAZNA granica swiatlo cienia, niezaleznie od zrodla swiatla. Czy to byly OSramy, czy Philipsy badz Narvy - miejsce odciecia swiecenia na scianie jest ciagle niezmienne. Po zalozeniu zestawu HID - dalej to samo, bez zmian - biore wiec krzeslo ogrodowe, stawiam je 100 metrow przed autem, bo tyle gdzies mam w garazu podziemnym jego dlugosc, siadam i ... nic mnie nie oslepia. Wiazka czy tam strumien swiatla ustawiony jest tak, ze kierowca spokojnie widzi cala droge na +100m.
Do czego zmierzam. Do udowodnienia, ze HID to nie zlo. Ze inni kierowcy ( ale bez takich zlosliwych, co jak im ktos wali halogenami z tylu, to daja sie wyprzedzic zeby robic to samo - tak mirku, jest to przytyk do Ciebie, bo jak sam mowisz, masz troche lat i tu objawia sie juz pewna zgryzota :P i prosze sie nie obrazaj, moj tato w wieku 65 lat robi to samo, czyli bawi sie w nauczyciela coraz czesciej ) moga z nim zyc, pod warunkiem ze nie przemawia przez nich zazdrosc, ze gosc ma nieryginalny zestaw, bo moze go miec, a ja nie. Jesli by zorganizowac prawo tak, jak opisalem wyzej, czyli zdefiniowac do jakiej lampy mozna zalozyc HID i dac policjantowi i diagnoscie prawo oceny tego, a najlepiej - po montazu HIDu nakazac wizyte w stacji diagnostycznej tak jak to ma miejsce z hakiem, to byloby sensowne rozwiazanie.
Jak jest? Co bardziej rezolutni policjanci jak widza, ze uzytkownik stara sie utrzymywac stan swojego autka w perfekt stanie, ze stara sie nie uprzykrzac zycia innym oslepiajac mysle ze tez przymykaja na to oko.
Totalnie nie rozumiem tutaj obrzucanie sie inwektywami, wyzywania itd. Jednak po czesci zdaje sobie sprawe, ze to sie bierze z polskiego segregowania ludzi na tych zlych i dobrych. Bo jak ktos ma HIDa to w opinii innych to taki sk...el co jezdzi i oslepia innych. Szkoda tylko, ze u nas osady sa szybsze niz mysli ...
Jeszcze raz powtarzam - prawo ma byc jasne, ale nie mozna ludziom wiecznie czegos zabraniac, to jak z narkotykami, moglyby byc legalna dajac zrodlo dochodu budzetowi, z tym ze za wychowanie bez nich odpowiedzialna bylaby matka, a nie panstwo krzewiace i mnozace liczne juz zakazy ...Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Agamek12, g.. prawda. Jesli zdefiniujesz calosc klarownie, to idiota nie znajdzie tej furtki, a chyba o to chodzi, zeby zakladac ze kazdy czlowiek to idiota ( cyt. poprzednika ) i prawo ma byc dla niego jasne.
W odpowiedzi na drugie pytanie, to chyba nie doczytales mojego calego postu, tylko koncowke ... Jesli precyzujesz w jakich lampach mozesz uzywaz HID'ow, a w jakich nie to gdzie tu furtka?
Jest soczewka w swiatlach mijania - mozesz wsadzic HID.
Jest soczewka w halogenach - mozesz wsadzic HID, ale to ciagle pozostaje halogen.
Nie ma soczewek - kup sobie lepsze zarowki.
Proste jak budowa cepa.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroAgamek12, g.. prawda. Jesli zdefiniujesz calosc klarownie, to idiota nie znajdzie tej furtki, a chyba o to chodzi, zeby zakladac ze kazdy czlowiek to idiota ( cyt. poprzednika ) i prawo ma byc dla niego jasne.
W odpowiedzi na drugie pytanie, to chyba nie doczytales mojego calego postu, tylko koncowke ... Jesli precyzujesz w jakich lampach mozesz uzywaz HID'ow, a w jakich nie to gdzie tu furtka?
Jest soczewka w swiatlach mijania - mozesz wsadzic HID.
Jest soczewka w halogenach - mozesz wsadzic HID, ale to ciagle pozostaje halogen.
Nie ma soczewek - kup sobie lepsze zarowki.
Proste jak budowa cepa.
Prawo albo musi być proste i jednoznaczne, albo będzie "naginane"...
No i powiedz mi jeszcze jedno: skoro (według Ciebie, domniemam że specjalisty w zakresie optyki) montaż HID-ów w lampy z soczewkami zapewnia duzo lepsze oświetlenie drogi przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym i żadnych skutkach ubocznych w porównaniu z H7, to czemu producenci reflektorów nie homologowali jeszcze "legalnego" reflektora soczewkowego z fabrycznym HID-em? Nie znają się na tym tak dobrze jak Ty i nie wiedzą, że tak mozna i że jest to "dobre"?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12A skoro można ładować HID-y w soczewki, to czemu w takim razie nie ładować ("drutować") soczewek do zwykłych "ryflowanych" reflektorów? A jeśli ryflowanie przeszkadza, to może spolerujmy te ryfle... i tak się właśnie tworzy furtki... - no bo nagle masz przerobiony w domu reflektor spełniający "Twoją" definicję reflektora odpowiedniego do HID-a.
Prawo albo musi być proste i jednoznaczne, albo będzie "naginane"...
No i powiedz mi jeszcze jedno: skoro (według Ciebie, domniemam że specjalisty w zakresie optyki) montaż HID-ów w lampy z soczewkami zapewnia duzo lepsze oświetlenie drogi przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym i żadnych skutkach ubocznych w porównaniu z H7, to czemu producenci reflektorów nie homologowali jeszcze "legalnego" reflektora soczewkowego z fabrycznym HID-em? Nie znają się na tym tak dobrze jak Ty i nie wiedzą, że tak mozna oi że jest to "dobre"?Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
misiek^wro, jako fachowiec pewnie możesz mi dowieść, że montaż "domowym" sposobem soczewki w lampie do tego nieprzeznaczonej jest dobrym pomysłem. Ja natomiast nie jestem fachowcem w dziedzinie optyki, więc nie bedę wypowiadał się w tematach, o których nie mam pojęcia.
Ja wiem tylko tylko, że obecne prawodawstwo (nie tylko polskie) traktuje HID-y jako rzecz nielegalną i to utwierdza mnie w przekonaniu, że takiego zestwu mieć nie można...
Komentarz
-
-
Agamek12, a ja Ci powiem, ze pomimo, ze ustawodawstwo UE traktuje to tak jak traktuje, na rzecz lobby, bo innego powodu nie ma, to jest jeszcze czlowiek - ktory jest wykonawca tego prawa. I tak jak napisalem, do mnie sie nigdy panowie niebiescy nie przyczepili, a troche kontroli na hidach mialem zarowno tym autem, jak poprzednim, w ktorym mialem "niepelny" zestaw xenonowy. W poprzednim jedynie diagnosta widzial problem, ze rolka nie dziala i nie reguluje wysokosci, bo cytuje "przepuscilbym Pana z czyms takim, a tak nastepnym razem juz nie ma mowy".Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
misiek^wro, z całym szacunkiem ale czegoś tu nie rozumie. Ja pisze że nie jestem do końca przekonany bo nie jestem fachowcem w dziedzinie optyki i sorki ale myślę, że Ty także nie :!: A przytyk odnośnie wiedzy z podstawówki jest... :evil:
W jednym miejscu bronisz HID-owców jak to oni sobie chwalą jakośc oświetlenia nie wspominając nic o ich odpowiedzialności a w innym sam przyznajeszZamieszczone przez misiek^wroRyflowane szklo - hid weg, bo tutaj bez spolerowania szkla i mega precyzyjnego ustawienia lamp nie ma mowy o nawet czesciowym nieosplepianiu. Taka lampa wypala soczewki i tu sie zgadzam - wiekszosc ludzi montujacy HIDy w nich to debile, ktorzy nie widza poza czubek wlasnego nosa.
Idzmy dalej. HID w standardowym obdlysniku bez soczewki niewyregulowany, nie wypodkladkowany to rowniez masakra. Z tym, ze taki zestaw trzykrotnie slabiej oslepia niz ryflowaniec. Zapraszam kazdego do Wroclawia, jezdzi taki taksowkarz, zeby nie nazwac go "zlotówą" to mocno sie powstrzymuje, i ma okulara ze starymi reflektorami szklanymi z ryflem + HID na pokladzie. Wypala ten wynalazek galy, podobnie jak wszelkiego rodzaju HIDy w Chryslerach Voyagerach.Zamieszczone przez misiek^wromasz troche lat i tu objawia sie juz pewna zgryzota
Ja dopuszczam w swych odpowiedziach że ktoś ma HID-y i dba by nie oślepiać (powiem że takich jest wg mnie mały procent) ale to Ty nie dopuszczasz myśli że nie wszyscy robią tak samo a przykłady już tutaj cytowałem :!:
Zamieszczone przez misiek^wroZe inni kierowcy ( ale bez takich zlosliwych, co jak im ktos wali halogenami z tylu, to daja sie wyprzedzic zeby robic to samo - tak mirku, jest to przytyk do Ciebie
Komentarz
-
-
Mnie naszło jeszcze jedno. Z tego co pamiętam z optyki to w przypadku soczewki ważne jest położenie źródła światła względem soczewki. Czy ktoś z Was "HIDowców" sprawdził w ogóle czy środek bańki palnika ksenonowego względem oprawki jest w takiej samej odległości co żarnika od oprawki w tradycyjnej żarówce? Bo co z tego, że linię odcięcia na wysokość macie dobrą jak możecie na boki walić więcej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekJa pisze że nie jestem do końca przekonany bo nie jestem fachowcem w dziedzinie optyki
Zamieszczone przez eaglemireksorki ale myślę, że Ty także nie :!:
Zamieszczone przez eaglemirekA przytyk odnośnie wiedzy z podstawówki jest... :evil:
Zamieszczone przez eaglemirekPowiedz ilu na 100 posiadających HID-y ma samopoziomowanie a ilu z tych co nie ma takowego po zatankowaniu czy po zabraniu pasażera na tylną kanapę czy włożenia np 2 zgrzewek mleka do bagażnika zaraz zmienia kąt ustawienia swiateł by nie oślepiać :?:
A kto robi to z posiadajacych zwykle lampiozaury z ery przedpotopowej ?
Zamieszczone przez eaglemirekPowiesz zaraz a ile robi to z ori lampami - tak ale chyba przyznasz że oślepienie z tych lamp jest inne.
Co do drugiego - przyznam. Ori lampy zle ustawione IMHO oslepiaja bardziej od HID'a. Sprecyzuje jednak. Oslepiaja bardziej od HID'a w soczewce, mniej od HID w ryflowanej zarowce i tak samo jak HID w lampie wykonanej z plastikowym szklem i zwyklym odblysnikiem.
Zapytasz czemu ?
Ryflowane szklo zawsze beznadziejnie rozpraszalo swiatlo, a co za tym idzie, z chwila innego zrodla czy nawet przekrzywienia swiatla snop idzie w cholere, prosto w nasze oczy. Odblysniki w nich to jeszcze wykonane stara szkola nie na bazie plastiku z naniesiona warstwa chemicznie, tylko ceramiczne - i tu jest masakra, bo wyzynaja gałki oczne.
Zwykla lampa jak ma O2 czy O1FL to juz klasyk. Kazda oslepia tak samo z chwila zlego wyregulowania.
Soczewka - te mnie jakos tak najslabiej zawsze oslepialy. Ogolnie oslepienie bylo naprawde krotkotrwale i punktowe. Np zostawaly mi na krotki czas dwie jazace sie kropki w obrazie ...
Zamieszczone przez eaglemirekA to już mistrzostwo z Twojej strony :evil: Gość wali mi halogenami po lusterkach, ja mu daję info swoimi tylnymi przeciwmgłowymi że mi to przeszkadza on ma to w i dalej jedzie na halogenach, ja mu się daję wyprzedzić bo mam serdecznie dosyć takiego gościa za sobą.
Zaczynamy.
Po pierwsze, wlaczajac komus halogeny gdy nie ma mgly. Lamiesz prawo. Jestes ogromnym zwolennikiem niedopuszczania HIDow, czyli osoba praworzadna, a tak latwo dajesz sie sprowokowac gosciowi ? Czysto hipotetycznie, jesli on ma jaja, to moze Ci przyhamowac - tak z czystej zloscliwosci, jak Ty. Zgadnij, czyja bedzie wina? :twisted: Mnie ojciec zawsze uczyl, ze nie wiadomo na jakiego debila sie trafi na drodze i na warto mu w nia wchodzic. Sam to teraz robi no i witki mi opadaja ... No, ale ja w szosowego nauczyciela bawic sie nie chce, strata nerwow i sily. Co do wiazki na CB - to jedyne sensowne rozwiazanie, ktore zaproponowales. Tylko dobrze, jakby dzieci nie sluchaly CB.
Konkluzja? Dajesz mu sie wyprzedzic, a dalej jedziesz juz spokojnie, bez idioty za soba. Przeciez jak bedzie zlosliwy, to bedzie wypalal Ci galki oczne przez cala droge. Co ja mam zrobic z kretynami, jak stoje w miescie ( mam automat ) i mi wala dlugimi, ze ich oslepiam hamulcem? Zapodaje fotochrom i mam idiote gdzies - szkoda nerwow, a idac Twoim tokiem powinienem wjechac za niego, tj dac mu sie wyprzedzic i tez mu sypac dlugimi - pytanie co to da?
Zamieszczone przez eaglemirekKupowanie za ponad 3000 zł (w przypadku Octavii) ori ksenonów z auto poziomowaniem jest także debilizmem bo po co przepłacać skoro można za kilka stówek mieć prawie to samo (PRAWIE :!: :!: :!: )
Najwyzej zostane zastrzelony lub pojmany przez Czeska bezpieke, ale Skoda placi producentowi zarnikow dokladnie 14,75 Euro za... KOMPLET, co daje koszt okolo 30 zl za 1 zarnik, ktory w Skodzie jest bodajze sprzedawany za 300. Skad mam takie zrodlo informacji? Od moich czeskich kolegow :twisted: W zwiazku z tym, wiecie ile kosztuje zarnik HID 4,3K dobrej jakosci? 25 zl. Cena jest taka sama, technologia jest taka sama, jedynie czym sie roznia, to jeden pasuje w lacza D1S a drugi w H1-7.
[ Dodano: Sro 08 Cze, 11 17:29 ]
rowerek, jest taki sam. Gwarantuje to standard produkcji zarnikow i zarowek.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroAle zaczales polemike, ze w zaleznosci od rodzaju zarowki ta sama lampa roznie moze emitowac wiazke swietlna ... a to jest babol i mocno mija sie z prawda.
Zamieszczone przez misiek^wroA jaki jest Twoj przytyk, ze nie wazne jaki HID, kazdy jest do dupy? Nikt kto najezdza na HIDy czesto gesto nie zada sobie trudu, aby sprawdzic co to jest i na co najezdza - ten przytyk jest fair?
Samo poziomowanie, temp. barwową i prawo pomijasz bo tak Ci też wygodniej ale innym zwracasz uwagę że mają czelność krytykować większość (powtarzam większość a nie wszystkich) posiadaczy HID
Masz racje z tym zwracaniem uwagi. Przecież jak widzę że ktoś bije kogoś na ulicy i stanę w obronie tej osoby to jestem przecież jeszcze większym bandytą. A tak w ogóle po co się mieszać, niech się dupek wyładuje na innym. Zwracanie uwagi innym jest blee i po ryju też mozna dostać :!:
Zamieszczone przez misiek^wroCo do wiazki na CB - to jedyne sensowne rozwiazanie, ktore zaproponowales.
[quote="misiek^wro"]Co do reszty, to spotykasz zlych ludzi na swojej sciezce zyciowej [/quote Bo jeszcze mi się chce zwracać innym uwagę no ale za takie zachowanie to się dostaje tylko joby i czasami wp...ol :evil:
Lejemy na wszystko i wszystkich z góry ciepłym moczem bo nas to nie dotyczy a potem się dziwimy że mamy wokół siebie taką a nie inną rzeczywistość.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekZamieszczone przez misiek^wroZe inni kierowcy ( ale bez takich zlosliwych, co jak im ktos wali halogenami z tylu, to daja sie wyprzedzic zeby robic to samo - tak mirku, jest to przytyk do Ciebie
ch#j będzie ch#jem i tyle. Jak go rodzice nie wychowali to ja już tego nie zmienię
Zamieszczone przez misiek^wrolampiozaury z ery przedpotopowej
Komentarz
-
-
I nie staram się go uczyć, pokazywać jak to jest dostać halogenem tylko albo umożliwiam mu wyprzedzenia mnie, żeby mi nie świecił albo to ja przyspieszam i już mi to nie przeszkadza.
Ale to jest to że jeżeli nikt nie zwraca uwagi to niektórzy myślą że tak ma być . Może gdyby wszyscy takim oślepiaczom walili po gałach światłami to może by coś zrozumieli (jednemu wystarczy zwrócić uwagę raz drugiemu dziesięć ) Panowie sorry ale chyba mnie nie namówicie na to bym nie reagował na to bym olewał pijaczków na drodze (dzwonie i kabluje i mam w że zaraz ktoś powie że jestem donosiciel) bym nie zwracał uwagi jak ktoś parkuje na miejscach dla niepełnosprawnych lub tarasuje innym wyjazd z miejsc parkingowych (dzwonie na SM) a najbardziej mnie wnerwia jak się gość tłumaczy bo on tylko na chwilkę :evil: Może dlatego że panuje ogólna znieczulica i tumiwisizm w stosunku do działań innych kierowców to mamy na polskich drogach to co mamy :!: Kto większy i silniejszy jest panem drogi i wszystkie chwyty dozwolone.
Proszę zobaczcie ten wątek :!: , jeden przyznaje się że jeździ (ł) bardzo dużo na św. p.mgielnych bo tak mu było wygodniej, że jak wyjedzie z badania tech. samochodu to i tak zamieni żarówki na HID-y i co :?: praktycznie nic :evil: Ale takie wypowiedzi jak moja są potępiane i mówi mi się że jestem ...(nie będę przytaczał bo można przeczytać, te bezpośrednie i te zakamuflowane ) Każdy kto miał śmiałość zwrócić uwagę w tym wątku że oślepianie takie czy inne takimi czy innymi światłami został zjechany za totalny brak tolerancji dla nielegalnych bo mimo wszystko takie są wg prawa HID. Sami oceńcie kto tu nie chce przyjąć żadnej argumentacji tych legalnych :!: Prosiłem o zacytowanie w którym miejscu mojej wypowiedzi było że każdy HID iest do dupy no ale może to jednak nie mnie zżera "zgryzota" Może faktycznie pewne osoby są odpowiedzialne i mając HID starają się robić wszystko by nie oślepiać ale to nie powód do obrony i nie przyjmowania do wiadomości że jednak większość ma to w głębokiej DUPIE co widać na naszych drogach no chyba że ja znowu mam pecha i trafiają mi się inni kierowcy niż Tobie. Przykład z hamulcem na automacie nie jest do końca dobry bo to że walą Ci długimi gdy Ty trzymasz nogę na hamulcu to jest ich niewiedza tak samo jak mnie zwracają uwagę na doświetlanie zakrętów. Ale jeśli już włączyłeś sobie kabelkiem przeciwmgielne jako światła STOP to już będzie inaczej :!: Wszyscy chcemy aby było lepiej ale nasze działania nie idą w tym kierunku. Wymagamy od innych ale sami robimy inaczej. I mimo wszystko nie życzę tutaj nikomu syt. w której zostaniemy zaatakowani w taki czy inny sposób na np. rynku pełnym ludzi i wszyscy się odwrócą bo to nie będzie ich dotyczyć :!: Nie zwracanie uwagi na małe przewinienia powoduje że delikwent się rozzuchwala i potem to faktycznie może być problem. Pozwól psu wejść kilka razy do łóżka a potem zobacz ile się musisz natrudzić by go tego oduczyć. Sorki ale ludzie to też w pewnym sensie zwierzęta i tak samo podlegają "tresurze"
Poszliśmy trochę daleko zwłaszcza ja :P od meritum sprawy za co przepraszam ale tak to już jest że jedno pociąga za sobą drugie :!: Jeśli kogoś uraziłem to też przepraszam :!:
Komentarz
-
-
eaglemirek, ja nie bronię HIDów i nie dam się pociąć za nie ale staram się pokazać, że nie każdy HID to zło. A co do:
Zamieszczone przez eaglemirekPanowie sorry ale chyba mnie nie namówicie na to bym nie reagował na to bym olewał pijaczków na drodze (dzwonie i kabluje i mam w że zaraz ktoś powie że jestem donosiciel) bym nie zwracał uwagi jak ktoś parkuje na miejscach dla niepełnosprawnych lub tarasuje innym wyjazd z miejsc parkingowych (dzwonie na SM) a najbardziej mnie wnerwia jak się gość tłumaczy bo on tylko na chwilkę :evil: Może dlatego że panuje ogólna znieczulica i tumiwisizm w stosunku do działań innych kierowców to mamy na polskich drogach to co mamy :!: Kto większy i silniejszy jest panem drogi i wszystkie chwyty dozwolone.
Po prostu Polska to dziki kraj bezprawia i trzeba się z tym pogodzić. Póki Ci na górze nie zrobią coś z tym to my nic nie zwołujemy.
Komentarz
-
-
eaglemirek, grasz greka czy jak ?
Nie będę się upierał czy tak jest do konća bo wiadomo że nawet żarówki tego samego typu tylko różnych producentów a w szczególności te markowe i te budżetowe maja różnie ustawione żarniki a co za tym idzie mogą różnie świecić (i chyba nie muszę tłumaczyć co mam na myśli)
- Granica światło-cienia jest taka sama jak w przypadku zwykłej żarówki (to wynika z budowy reflektora a nie zastosowanego źródła światła).
Zamieszczone przez eaglemirekA możesz zacytować gdzie tak powiedziałem :?:
Zamieszczone przez eaglemirekMasz racje z tym zwracaniem uwagi. Przecież jak widzę że ktoś bije kogoś na ulicy i stanę w obronie tej osoby to jestem przecież jeszcze większym bandytą.
To co Ty robisz, nazywa sie robieniem drugiemu co Tobie nie mile. Czyli gosciowi dajesz nauczke. ( gdzie tutaj zwracanie uwagi ? ) Jak widzsz na ulicy typa, ktory dzga nozem kobiete to podchodzisz i wbijasz mu ten noz gdzie popadnie parenascie razy, czy jednak podchodzisz i go obezwladniasz? ( czysto teoretyczna sytuacja, bo 99% spoleczenstwa nie strugalo by bohatera tylko zadzwonilo po policje ) Czlowieku, zacznij ogarniac swoje czyny, bo naprawde mozna sie Ciebie bac. Bedzie ktos przechodzil obok Ciebie w sklepie, walnie Cie przypadkowo barkiem, to wrocisz i wyj...iesz mu z bani :arrow: czysta analogia do sytuacji z halogenami. Bo on lamie prawo, to ja zrobie to samo. Zawsze mozesz za nim pojechac, zatrzymac sie na stacji i zwrocic uwage.
Mi np kiedys Pan zajechal droge. Stwierdzilem co tam, mam paliwo, mam czas, zaczalem za nim jechac- tylko dlatego, ze menda zamiast przeprosic, to mi fakulca pokazal jak trabnalem. Jezdzilem, jezdzilem, gosc zaczal kluczyc. W koncu sie zatrzymal gdzies ( chyba pod domem, bo juz mial dosyc jazdy w kolko ) ja podjechalem i powiedzialem :
"wystarczylo przeprosic awaryjnymi, a nie strugac prostaka, bo tak prawie dziadzie sie w gacie posrales, ze Ci cos zrobie, a nie mialem nawet takiego zamiaru, tylko uwage chcialem zwrocic"
I tak mysle, jeden nawrocony, wie ze bedzie musial nastepnym razem swoja bute schowac w kieszen i wlaczyc ten kierunek, z racji nieumiejetnego uzywania lusterka.
I tyle w temacie. Naprawde kultura i przebojowoscia lepiej sie toruje sobie droge w zyciu niz zlosliwoscia i chamstwem. Niejeden cham i prostak sie zapowietrzy bo celnej i kulturalnej riposcie.
Zamieszczone przez eaglemirekWiesz co to da :?: k,k,ch,,k itd. aż do zasięg CB tyle że dziesiątki innych (wielu z małymi dziećmi ) będzie ściszać odbiorniki.
Zamieszczone przez eaglemirekLejemy na wszystko i wszystkich z góry ciepłym moczem bo nas to nie dotyczy a potem się dziwimy że mamy wokół siebie taką a nie inną rzeczywistość.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroZamieszczone przez eaglemirekWiesz co to da :?: k,k,ch,,k itd. aż do zasięg CB tyle że dziesiątki innych (wielu z małymi dziećmi ) będzie ściszać odbiorniki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihauto ja w większości trafiałem na jakiś prostaków co ostatnio na 19 coraz więcej.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroJa potrzebowalem 6 lat jazdy autem, aby to zrozumiec, ze "gowno drogowe " trzeba ignorowac, ile Ty prawko masz, to nie wiem, ale widac ten plecak doswiadczen nie wystarczyl.
Ale jak ci to sprawi przyjemniśc niech będzie na Twoim i niech to bedzie że to ja zgrywam greka jak to określiłeś :!:
Dobranoc wszystkim :!:
Emeryt
Komentarz
-
Komentarz