Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • blackrs
    odpowiedział(a)
    aha. dzięki za wyjaśnienia.
    ale ciągle mnei zastanawia ta opcja SMART LIGHT ASSISTANT - maskowanie świateł drogowych (automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych) z LANE ASSISTANT i BLIND SPOT DETECTION za 2200 vs Line i Blind za 3600... czy to na pewno aby wszystko było w tej 1 opcji?

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez metrotest
    Zamieszczone przez blackrs
    czarna skóra pewnie temu, ze z jasną mają problem a brazowa nie wszystkim lezy.
    a coś wiadomo kedy będą cenniki sport line?
    powiedzcie mi jaka jest różnica w działaniu aktywnego tempomaty w manualu a dsg? czy dobrze rozumiem, że przy dsg po zatrzymaniu za poprzedzającym autem sam rusza? a w manualu działa tylko do zatrzymania? czy do którego momentu? w sumie nie za trzyma bo zdławi auto skoro sam biegów zbić nie może.??
    Obecne aktywne tempomaty mają tę zaletę, że rozłączenie napędu /wciśnięcie sprzęgła/ nie wyłącza działania aktywnego tempomatu. Do skrzyni manualnej to wydaje się średni pomysł, choć z drugiej strony na autostradzie na 6-tce można na upartego jechać od 60 km/h do V-max. Z drugiej strony skoro nowy Focus RS ma dla manuala funkcję launch control to kto wie... Jak widać, niektórzy wciąż nie lubią "na leniucha" :wink: i wolą wachlowanie zamiast DSG ...
    Nie tylko aktywne tempomaty tak mają. Zwykły tempomat w O3 z manualną skrzynią biegów też tak ma, że można wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg i tempomat nadal dąży do zadanej szybkości, z tym że ten tempomat tylko przyspiesza, ale nie hamuje, więc gdy jest z górki to przekroczymy zadaną szybkość na tempomacie.

    Zostaw komentarz:


  • metrotest
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez blackrs
    czarna skóra pewnie temu, ze z jasną mają problem a brazowa nie wszystkim lezy.
    a coś wiadomo kedy będą cenniki sport line?
    powiedzcie mi jaka jest różnica w działaniu aktywnego tempomaty w manualu a dsg? czy dobrze rozumiem, że przy dsg po zatrzymaniu za poprzedzającym autem sam rusza? a w manualu działa tylko do zatrzymania? czy do którego momentu? w sumie nie za trzyma bo zdławi auto skoro sam biegów zbić nie może.??
    Obecne aktywne tempomaty mają tę zaletę, że rozłączenie napędu /wciśnięcie sprzęgła/ nie wyłącza działania aktywnego tempomatu. Do skrzyni manualnej to wydaje się średni pomysł, choć z drugiej strony na autostradzie na 6-tce można na upartego jechać od 60 km/h do V-max. Z drugiej strony skoro nowy Focus RS ma dla manuala funkcję launch control to kto wie... Jak widać, niektórzy wciąż nie lubią "na leniucha" :wink: i wolą wachlowanie zamiast DSG ...

    Zostaw komentarz:


  • feels3
    odpowiedział(a)
    A ja zapraszam do takiej jazdy na tor Poznan a nie na publiczne drogi :twisted:

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marek106
    nie biorę jeńców na autostradzie
    na autostradzie to żadna zabawa..
    jak tak jeżdżę po normalnych drogach jak lecę w dalsza trasę.. :wink:

    Zostaw komentarz:


  • maro rs
    odpowiedział(a)
    Przy ACC nie trzeba naciskać hamulca po zatrzymaniu jeśli jest auto hold - w octavii nie ma, ale w superbie jest.

    Zostaw komentarz:


  • dozm
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez blackrs
    czarna skóra pewnie temu, ze z jasną mają problem a brazowa nie wszystkim lezy.
    a coś wiadomo kedy będą cenniki sport line?
    powiedzcie mi jaka jest różnica w działaniu aktywnego tempomaty w manualu a dsg? czy dobrze rozumiem, że przy dsg po zatrzymaniu za poprzedzającym autem sam rusza? a w manualu działa tylko do zatrzymania? czy do którego momentu? w sumie nie za trzyma bo zdławi auto skoro sam biegów zbić nie może.??
    Aktywny tempomat w DSG woła, żeby nacisnąć hamulec po zatrzymaniu, inaczej rusza do przodu nawet jak stoi przed Tobą samochód. Jak naciśniesz hamulec to tempomat się deaktywuje. Na aktywnym tempomacie możesz się wolno toczyć, ale jak się zatrzyma to kaplica. U mnie to tak działa w 2.0 TDI 150 KM z DSG Style. Nie wiem czy działanie tego się zmienia w zależności od wersji, ale Zachar chyba pokazywał, że w Audi A3 aktywny tempomat działa tak jakbyś tego oczekiwał.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez piramida
    zawsze miałem banana na ryju tym bardziej jak toś mocną furą nie mógł mnie zgubić
    Hehe - też tak mam. Boję się tylko o kobitę co dostanie RSa - ona już Superbem w TDI szaleje, to co się będzie działo z RSem to nie chcę nawet myśleć.

    Zostaw komentarz:


  • blackrs
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    znowu tak.
    w takim razie jaki sens brać ta opcje za 3600???
    Zamieszczone przez piramida
    blackrs, przy ACC 160 pamiętaj że powyżej tej prędkości nie masz żadnego tempomatu :!:
    wiem wiem teśc i tak tyle nie jeździ

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    blackrs, przy ACC 160 pamiętaj że powyżej tej prędkości nie masz żadnego tempomatu :!:

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    znowu tak.

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    marek106, silniki w R są dobre, takie R400 bedzie pewnie mieć bardziej odporne bebechy, chodzą słuchy o R5 z RS3 to wtedy byłby szał, cena też pewnie zetnie z nóg.

    Mocna Octavia w trasie daje dużo fanu, ja moją strasznie lubiałem gonić w trasie, zawsze miałem banana na ryju tym bardziej jak toś mocną furą nie mógł mnie zgubić :lol:

    Zostaw komentarz:


  • blackrs
    odpowiedział(a)
    blackrs, jest tak jak myślisz z tym ACC. Imho do manuala bez sensu, tym bardziej że trzeba wybulić 2800.
    dzieki. no chyba, ze ten do 160 to taniej.
    troche jeszcze nie bardzo rozumiem opcji zakupu tych blind spotów i asystentów w wersji style. jak bierze się 1 z nich to wyklucza resztę. co np znaczy: SMART LIGHT ASSISTANT - maskowanie świateł drogowych (automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych) z LANE ASSISTANT i BLIND SPOT DETECTION??? czy to oznacza że biorac ta opcję za 2200 mamy w tym lane i blind który oddzielnie kosztuje 3600???

    Zostaw komentarz:


  • marek106
    odpowiedział(a)
    Ja robię duże przebiegi,takie R400 na pewno tego nie zniesie. Poza tym nie mam takiego budzetu, tak tylko dywaguje. Na razie Octa się sprawdza, jutro z rana lecę trasę Krk - Legnica, nie biorę jeńców na autostradzie :diabelski_usmiech

    Fajny ten superb, musialbym sie przejechach z resztą.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    blackrs, jest tak jak myślisz z tym ACC. Imho do manuala bez sensu, tym bardziej że trzeba wybulić 2800.

    Zostaw komentarz:


  • blackrs
    odpowiedział(a)
    czarna skóra pewnie temu, ze z jasną mają problem a brazowa nie wszystkim lezy.
    a coś wiadomo kedy będą cenniki sport line?
    powiedzcie mi jaka jest różnica w działaniu aktywnego tempomaty w manualu a dsg? czy dobrze rozumiem, że przy dsg po zatrzymaniu za poprzedzającym autem sam rusza? a w manualu działa tylko do zatrzymania? czy do którego momentu? w sumie nie za trzyma bo zdławi auto skoro sam biegów zbić nie może.??

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    Enriquez, no własnie to widziałem, zajebiście, ja problemu juz nie mam, co innego ci co jeszcze nie otrzymali superba :P
    Za chwilę pewnie pojawi się pakiet R-line i inne zmiany

    marek106, sprawdziłem w katalogu skody, superb w tej wersji waży z kierowcą 1635kg minus 75kg kierowca to nam daje 1560kg. Nie jest taki ciężki, przynajmniej teoretycznie

    Jak masz zamiar kupić Rkę to zaczekaj na R400 które lada moment wchodzi, to dopiero bedzie szał ale po modach na 500 koni :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • marek106
    odpowiedział(a)
    Jasne, ja uważam,że taki superb to świetne auto. I sam będę się nad nim zastanawiał...
    Ale ja lubię ordynarne samochody i Rka taka jeszcze trochę jest

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    dokładnie tak jak mówisz - ma być duże i bez stresu się odpychać - w pełni zaspokoi Twoje oczekiwania
    widziałeś najnowszego niusa? - w konfiguratorze pojawił się L&K z CZARNĄ skórą. Co to się dzieje?

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    marek106, Golf R variant jest chyba nie wiele lżejszy od superba, może 100kg więc po modach na okolice 400PS nie będzie wielkich różnic, silniki mają takie same, zwieszenie to samo, jedynie gabaryt.

    Chciałem większe, wygodniejsza auto, jak bym kupił golfa to zaraz bym nim zapir..lał, mam nadzieję że superb nie będzie kusił do szaleństw a taki golf tak

    [ Dodano: Nie 14 Lut, 16 23:08 ]
    Enriquez, właśnie takie auto chciałem kupić, duże wygodne z mocnym silnikiem co by jednak się ochoczo chciało odpychać, nie musi wykręcać czasów jak rs6 ale ma mieć dobre starty w kazdych warunkach a na autostradzie to i 150koni wystarczy :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • marek106
    odpowiedział(a)
    Chyb masz rację... no nic zostanę przy Okcie, przejdę na program w październiku i czekam,że może jednak rs wyjdzie 4x4. A jak nie, to może golfR wariant urośnie :diabelski_usmiech

    Zastanawiam się jeszcze jak wydech w superbie, coś to w ogóle "gada" czy nic?

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marlej108
    zaryzykuje teze - czy taki Superb z 5,5 sekundy do setki to nie jest jedno z najszybszych aut na rynku?
    Jeżeli masz na myśli popularne dupowozy za mniej niż 200 klocków, to pewnie jest w czołówce, choć takie Megane RS, Peugeot 308 GTI, Golf R i inne podobne wynalazki zrobią z niego wirnik... Nie ma się co podniecać. To duże bydlę i ratuje go tylko 4x4. Uwierz, że względem O3RS przepaści nie ma - trochę tym pojeździłem z ostrym dawaniem w palnik.

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    marek106, odnośnie czasów, superb powyżej setki nie będzie szybszy po boxie niż octa również po boxie, tak mi się wydaje.
    Octa i superb w serii do 200 jadą podobnie więc po boxie pewnie też

    Zostaw komentarz:


  • marek106
    odpowiedział(a)
    Szkoda, bo w sumie Octe bardzo lubie, szczególnie znaczek RS. A znów przy takiej cenie można mieć golfa R variant. Wiem,że wielkościowo to 2 różne światy,ale jednak Rka robi okrutną robotę. Gratuluje samochodu, czekam na jakieś info czy to po boxie pojedzie lepiej powyżej 100 niż rs po boxie. To w sumie bardzo ważna sprawa dla mnie.

    Zostaw komentarz:


  • piramida
    odpowiedział(a)
    marek106, Octa RS TSI raczej nie wyjdzie w wersji 4x4 ponieważ golf gti też jej nie ma, octa RS jest 4x4 ale w tdi.

    Odnośnie superba, felga 19, zawias standard dla wersji L&K czyi DCC, z ceną natomiast nie zaszalałem i nie miałem możliwości zbić, rabat około 7.5% od katalogu, jak chciałem mieć samochód w lutym a nie w czerwcu to niestety nie miałem nic do gadania, cena 168kzł :wink:

    Zostaw komentarz:

Pracuję...