Zamieszczone przez marlej108
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez marlej108Juz mi sie w glowie rodzi, zeby sprzedawac S2 kupic w wyprzedazy rocznika S3 na poczatku 2016 r. - po czym jak tylko pokaza w 2016 r. duzy SUV to sprzedac S3 i kupic w wyprzedazy rocznika w styczniu 2017 r. tego duzego suva, a potem.... hahaha! a potem do psychiatry!
Przecież w ten sposób "wywalasz" kasę , no ale kto bogatemu zabroni
ps. ja też się "czaję" na zmianę auta, jednak SIII nie biorę pod uwagę, jak już to raczej przeskok od razu na Vana zrobię.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jeżeli w najwyższej wersji " style" nie ma skóry to będą coś musieli robić z ceną pewnie bo jak sie do tego skórkę dołoży to pewnie będzie sie o laurina ocierać.
a brak drewna - no to chyba błąd , pewnie wróci niedługo..
[ Dodano: Czw 26 Lut, 15 10:13 ]
no a alkiery to chyba w dalszym ciągu porażka..
czarny , srebrny i brązowy.., może z tych bm wybierał , ..a tą wycieraczkę z tyłu można wypierniczyć..?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Garść informacji z prasówki.
Ilość dostępnych gadżetów jest ogromna. Bardziej przystaje to do klasy premium niż Skody. Nie tylko multimedia są w SIII mega rozbudowane, ale i dostępne systemy powinny skłonić najbardziej wymagających do zakupu.
Lecimy:
› Hotspot na kołach: pierwsza ©KODA z szybkim dostępem do Internetu i techniką Wi-Fi
› Łączność ze smartfonami: nowa ©KODA Superb pierwszy raz z MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto
› Router SmartGate: auto z własną aplikacją mobilną ©KODY
› Centrala łączności: nowa aplikacja mobilna ©KODA Media Command
› Silne brzmienie: zestaw dźwiękowy Canton – 12 głośników, 610 W mocy
SmartGate
Także nowym wyposażeniem technicznym nowej ©KODY Superb jest SmartGate. Jest to nowa, opracowana przez ©KODĘ funkcja, która pozwala przesłać określone dane samochodu na smartfon i zastosować je w nim w specjalnej aplikacji. Zapamiętane w smartfonie informacje można następnie wykorzystać mobilnie. Dane są transmitowane bezprzewodowo za pośrednictwem techniki Wi-Fi. Wspierane są systemy operacyjne Android i iOS (Apple).
Na przykład użytkownik chce odczytać wartości zużycia paliwa dla przebytej trasy, aby móc wyciągnąć wnioski na temat poprawy sposobu jazdy. Takie wartości, jak na przykład średnia prędkość jazdy, koszty i inne informacje można wyświetlić w nowej aplikacji mobilnej ©KODA Drive. Przejechaną trasę można przejrzeć także na mapie.
Oprócz tego dostępne są następujące aplikacje:
• G-Meter: pokazuje przyspieszenie (wartość G), prędkość jazdy, używanie hamulców, operowanie pedałem gazu itp.
• MFA-Pro: rozszerzone funkcje komputera pokładowego lub funkcji wskaźnika wielofunkcyjnego (MFA).
• Performance: śledzi, pokazuje i zapamiętuje informacje o jeździe takie jak prędkość jazdy, prędkość obrotowa silnika, przyspieszenie, nacisk na pedał gazu, czas hamowania.
• MotorSound: symulacja brzmienia silnika na podstawie danych o nacisku na pedał gazu lub prędkości obrotowej silnika; do dyspozycji są dwa silniki sportowe i jeden dźwięk samolotowy.
W ofercie jest nowa funkcja, która przez Wi-Fi umożliwia obsługę urządzenia infotainment Columbus za pośrednictwem tabletu lub smartfona także z tylnych miejsc samochodu. Aplikacja „©KODA Media Command” pozwala zobaczyć na ekranie tabletu lub smartfona wycinki ekranu Columbusa i wygodnie obsługiwać jego poszczególne funkcje.
Wystarczy ruch stopą – wygodne otwieranie elektrycznej pokrywy bagażnika.
Nowe schowki nie tylko na butelki z napojami
Nowa ©KODA Superb została bogato wyposażona w schowki na butelki z napojami. W każdych przednich i tylnych drzwiach mieści się teraz butelka 1,5litrowa. Do tego w konsoli środkowej z przodu oraz w rozłożonym podłokietniku z tyłu można umieścić po dwie butelki 0,5-litrowe. Tym samym nowy Superb ma obecnie osiem schowków na butelki, które pomieszczą butelki o łącznej objętości do ośmiu litrów napojów.
We wszystkich czterech drzwiach nowej ©KODY Superb jest obecnie mały specjalny schowek na kamizelkę odblaskową wymaganą przepisami w wielu krajach.
Zamiast jak dotąd schowka z tyłu z lewej strony ©KODA Superb ma teraz po jednym schowku z parasolem w obu przednich drzwiach, w sumie więc są dwa parasole. Schowki są wykonane z wodoszczelnego materiału, tak że można do nich schować także mokry parasol, bez obawy o przenikanie wilgoci, przy tym schowki są tak zbudowane, by woda mogła ściekać na zewnątrz.
Pożytki z długości
Nowa ©KODA Superb nie tylko jest obszerniejsza, lecz także umożliwia różnorodne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej. Pierwszy raz w tym modelu oparcie kanapy można złożyć przez naciśnięcie przycisku od strony komory bagażnika. Nadzwyczaj praktyczna jest nowa możliwość przewożenia długich przedmiotów dzięki nowej konstrukcji fotela pasażera. W razie potrzeby oparcie tego fotela można złożyć. Wówczas do samochodu wchodzą przedmioty o długości do 3,1 metra.
Nowe siatkowe kieszenie na wewnętrznych bokach oparć foteli są przeznaczone na różne drobiazgi.
Po raz pierwszy ©KODA Superb ma w komorze bagażnika opcjonalną wyjmowaną lampkę LED (dotąd była oferowana tylko do Superba Combi).
Nowy Superb jest wyposażony ponadto w zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa.
Kwit parkingowy można łatwo wsunąć do uchwytu na kwity przy lewym słupku A. Mechaniczne rolety przeciwsłoneczne na tylnych drzwiach chronią jadących z tyłu przed zbyt silną operacją słoneczną. Pozycję elektrycznie przestawianego fotela pasażera można wygodnie zmieniać także od tyłu – przyciski regulacyjne znajdują się po wewnętrznej stronie fotela. W bagażniku są dwa rozkładane haki na torby oraz zestaw siatek, którego dwie pionowe siatki i jedna pozioma pozwalają utrzymać porządek w komorze bagażnika. Półkę tylną można pionowo wsunąć za oparcie kanapyJa tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Premierę w nowej ©KODZIE Superb ma funkcja nadzoru odstępu, Front Assist, z funkcją hamowania awaryjnego w ruchu miejskim. Funkcja Front Assist ostrzega kierowcę w zakresie prędkości jazdy od 5 do 210 km/h o grożącej kolizji i w razie potrzeby automatycznie rozpoczyna hamowanie częściowe albo wspomaga hamowanie awaryjne. Funkcja hamowania awaryjnego w ruchu miejskim uzupełnia funkcję nadzoru odstępu podczas jazdy w ruchu miejskim, tzn. w zakresie prędkości jazdy między 5 a 34 km/h.
Funkcja hamowania awaryjnego w ruchu miejskim jest rozszerzeniem funkcji nadzoru odstępu Front Assist. Funkcja ta jest czynna w ruchu miejskim (w zakresie do 34 km/h), aby nadzorować ruch przed samochodem. Gdy zbliża się przeszkoda lub grozi zderzenie z jadącym z przodu pojazdem, funkcja niezwłocznie i automatycznie hamuje samochód.
Nowa ©KODA Superb może otrzymać na życzenie aktywny tempomat, Adaptive Cruise Control (ACC). Automatyczna regulacja odstępu i prędkości jazdy ACC utrzymuje zadaną prędkość jazdy z bezpiecznym odstępem od jadącego z przodu pojazdu. Gdy funkcja jest włączona, przyspieszanie lub zwalnianie odbywa się automatycznie przez ingerencję w sterowanie pracą silnika oraz przez samoczynne hamowanie.
Funkcja ACC wykorzystuje do swego działania czujnik radarowy we współpracy z klasycznym tempomatem i regulacją odstępu. Czujnik radarowy umieszczony w atrapie chłodnicy samochodu mierzy odległość. ACC w nowym Superbie działa w zakresie prędkości jazdy od 30 do 210 km/h. Funkcja ta zawsze występuje w połączeniu z funkcją nadzoru odstępu Front Assist.
Po raz pierwszy w marce i modelu dostępna funkcja wspomagania jazdy w korku, Traffic Jam Assist, zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy w korkach i utykającym ruchu drogowym. Funkcja ta pracuje w połączeniu z aktywnym tempomatem ACC i asystentem pasa ruchu Lane Assist, można by wręcz powiedzieć, że ACC i Lane Assist stapiają się w funkcję wspomagania jazdy w korku. W takim przypadku asystent pasa ruchu adaptacyjne utrzymuje pas ruchu i działa także przy prędkości jazdy poniżej 60 km/h. Gdy jednocześnie jest włączony aktywny tempomat ACC, kierowanie, hamowanie i dodawanie gazu odbywa się automatycznie także podczas jazdy w korku. Warunek: kierowca musi trzymać ręce na kierownicy.
Nowością jest funkcja nadzoru aktywności kierowcy, Emergency Assist, która wchodzi do działania, gdy wykryje brak prowadzenia samochodu. Jeśli przez pewien czas nie ma śladu aktywności kierowcy, najpierw rozlega się dźwięk ostrzegawczy. Gdy nie ma reakcji kierowcy, funkcja wywołuje jazdę wężykiem w ramach pasa ruchu. Jeśli kierowca nadal nie przejmuje kierowania, automatycznie hamuje samochód aż do zatrzymania go. Automatycznie włączają się także światła awaryjne.
Nowa w ©KODZIE funkcja wykrywania pojazdu w martwej strefie, Blind Spot Detect (BSD), wspiera kierowcę w bezpiecznej zmianie pasa ruchu przez ostrzeganie o pojazdach, które znajdują się w tzw. martwym kącie widoczności. W tym celu dwa radary umieszczone w dolnej części tylnego zderzaka badają obszar koło ©KODY Superb w odległości do 20 metrów. BSD ostrzega kierowcę przez zapalenie symbolu LED w lusterku zewnętrznym o pojazdach, które się znajdują w martwej strefie obok samochodu lub zbliżają się od tyłu. Gdy kierowca włącza kierunkowskaz w stronę rozpoznanego pojazdu, symbol LED miga, zwrócić jego uwagę, dodatkowo sygnalizując grożące niebezpieczeństwo. Funkcja BSD działa od 10 km/h do prędkości maksymalnej.
Elementem składowym funkcji wykrywania pojazdu w martwej strefie, Blind Spot Detect, jest pierwszy raz występująca w ©KODZIE Superb i jakimkolwiek modelu marki funkcja wspomagania wyjazdu z parkingu, Rear Traffic Alert. Podczas wyjeżdżania tyłem z parkingu, z miejsca, które leży prostopadle do osi jedni, funkcja ta wykrywa pojazdy zbliżające się z boku. Czujniki radarowe wykrywają obiekty w odległości do 20 metrów. Gdy grozi kolizja, rozlega się dźwięk ostrzegawczy. Ponadto strona, z której zbliża się jakiś pojazd, jest pokazywana na ekranie urządzenia infotainment najpierw na żółto, potem na czerwono. W razie konieczności samochód automatycznie hamuje.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
kurde sporo tego...
co prawda dźwięk samolotowy mnie troszke rozweselił.., ale wygląda na to że się przyłożyli do funkcjonalności ,
jeszcze jak sie okaże ze jest niewiele droższy od O3..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3Lista "premium" gadzetow....wolalbym aby wspomnieli o komfortowym zawieszeniu i poprawie wyciszenia.
Przecież coś musi "marną" Skodę od Audi i VW odróżniać.
Najlepsza stabilność jazdy z nowym zawieszeniem
Nowa ©KODA Superb w każdej sytuacji zapewnia bezpieczne właściwości jezdne i stabilną dynamikę jazdy. Ważnym tego czynnikiem jest całkowicie nowo opracowane zawieszenie. Uzyskano doskonałe połączenie komfortu, stabilności i dynamiki.
Z przodu trzecia generacja ©KODY Superb otrzymała udoskonaloną oś z kolumnami amortyzacyjnymi McPhersona. Rama pomocnicza zapewnia odpowiednią sztywność poprzeczną. Oprócz elementów przedniej osi, do niej jest umocowana także przekładnia kierownicza i część zawieszenia zespołu napędowego. Sprężyny śrubowe z amortyzatorami teleskopowymi stanowią zespół kolumny amortyzacyjnej. Prowadzenie kół zapewniają kolumny amortyzacyjne i dolne wahacze trójkątne z odpowiednio dobranym promieniem zataczania koła. Specjalnie została zoptymalizowana sztywność stabilizatora rurowego. Dotyczy to także charakterystyki tłumienia amortyzatorów. W połączeniu z poszerzonym o 39 mm rozstawem kół z przodu uzyskano bardzo stabilne właściwości jezdne.
Z tyłu w nowej ©KODZIE Superb zastosowano nowe rozwiązanie osi wielowahaczowej. Jest ona lżejsza i wytrzymalsza niż dotąd stosowana oś. Podstawowa zasada konstrukcyjna osi wielowahaczowej bazuje na Konsekwentnym rozdziale sztywności wzdłużnej i poprzecznej. Podatne łożyskowanie wahacza wzdłużnego zapewnia małą sztywność wzdłużną i lepszy komfort jazdy. Nowy dobór łożyskowania wahacza poprzecznego zapewnia bardzo dobre utrzymywanie toru jazdy. Stabilizator rurowy i amortyzatory są połączone z wahaczem górnym. Dzięki temu zmniejszeniu ulegają siły w obrębie osi.
Nowa ©KODA Superb jest seryjnie wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS z rozszerzoną funkcję XDS+. Obie te funkcje regulacji dynamiki jazdy są technicznie zintegrowane w układzie elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC. XDS+ zapewnia mniejszą podsterowność i zwiększoną stabilność jazdy podczas pokonywania zakrętów. Zarówno podczas pracy napędowej silnika jak i podczas hamowania samochód ma neutralne zachowanie na zakrętach. Funkcja wchodzi od działania już przy małej wartości przyspieszenia poprzecznego 0,15 G, a więc przy małej prędkości jazdy po łuku drogi. Wskutek elektronicznie sterowanego przyhamowywania koła od wewnętrznej strony łuku zwiększa się moment napędowy koła po zewnętrznej stronie łuku. Powstający moment obracający samochód ułatwia zachowanie pożądanego toru jazdy (potrzebny jest mniejszy skręt kierownicą) i umożliwia bezpieczne pokonanie zakrętu. Ponadto dzięki XDS+ łatwiej jest kierować samochodem na śliskim podłożu.
[ Dodano: Czw 26 Lut, 15 11:01 ]
leszekmw, standardowo w wersji z bogatym wyposażeniem taniej wyjdzie Superb niż O3.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Fakt, ze na tych 19tkach i w lakierze (srebrnym?) z prezentacji wyglada pieknie, ale ten bialy z tylu z mniejszymi kolami co tu kolega wkleil sporo slabiej...
na forum Superba ktos wkleil filmik - i na tym filmiku tez nie tak dostojnie... chyba jednak te wielkie kola i dobry lakier robia swoje i odmieniaja auto:
Komentarz
-
Komentarz