No to będzie bardzo alternatywna i kusząca propozycja.
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Poniewaz jezdzilem Leonem Cupra z DCC pare dni temu, moje wrazenia sa takie ze DCC jest pewnym lekarstwem na twardo ustawione VAGi, wierzcie mi lub nie, ale Cupra z DCC ustawiona w trybie comfort, mimo 19cali, pokonywala nierownosci ciszej i wydala sie bardziej miekka niz moja zwykla O3 na 16tkach, co mnie mocno zdziwilo bo Cupra to juz auto o charakterze sportowym, no napewno bardziej niz moja O3 1.4Zamieszczone przez ukukIMO, Octavia (i Golf) przestaja miec racje bytu.
Oby tylko jezdzilo cywilizowanie i nie walilo na dziurach.
Do salonu Seata podjechalem swoja O3 wiec jechalem po tej samej trasie w krotkim odstepie czasu.
To tylko mala sugestia dla zainteresowanych Superbem, aby wzieli pod uwage (i przestestowali) DCC jesli bedzie dostepne jako opcja, bo wedlug mnie dziala to bardzo przyjemnie i wyraznie poprawia wrazenia z jazdy.
Bylem naprawde pozytywnie zaskoczony, a naleze do grupy osob bardzo wyczulonych na tym punkcie i uwazajacych ze takie twarde nastawy tych aut to jedno z glupszych posuniec VAGa, bo psuja i to mocno, dobre calosciowe wrazenie.
Komentarz
-
-
To, a nawet i więcej, bo bardziej szczegółowy opis wyposażenia był już na stronie Skody.Zamieszczone przez antekDobra dziewczyny... poniżej wrzucam krótką broszurkę z cenami i wyposażeniem nowego superba (nie jest to pełny cennik)
Zaczynam się konkretnie zastanawiać czy jest sens zamawiania dobrze wyposażonej octavii... :roll:
Teraz, po wejściu w cennik, wyskakuje błąd 404.
Komentarz
-
-
Moje odczucie z jazdy cuprą jest takie, że zawieszenie faktycznie nie jest przesadnie twarde na 19", ale między ustawieniami dcc jakiejś wielkiej różnicy nie ma (przy czym ja jeździłem głównie na cuprze i na chwilę przełączałem na sport i komfort, więc może to być mylne wrażenie). Ale zaprosili mnie na jazdy cuprą ST jak sprowadzą do salonu, to porównam bardziej.Zamieszczone przez feels3To tylko mala sugestia dla zainteresowanych Superbem, aby wzieli pod uwage (i przestestowali) DCC jesli bedzie dostepne jako opcja, bo wedlug mnie dziala to bardzo przyjemnie i wyraznie poprawia wrazenia z jazdy.
Przy czym ja należę do tej grupy użytkowników O3, która zawieszenie z RS jeszcze troszkę by utwardziła, bo jednak na ostrych zakrętach auto się przechyla."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Mam poważny zgryz czy odbierać swoją Octavię Elegance + amazing + kilka bajerów (już wyprodukowana, w drodze do PL), czy iść w Superba Ambition (ksenon) + Fresh... :roll: "tylko" kilka tysi różnicy od ceny wyjściowej, ciekawe jak duże rabaty będą na superba, czy da się zejść do takiego poziomu % jak przy O3.
Komentarz
-
-
Amortyzatory jak wiemy mozna ustawic na wiele sposobow, przy czym niektore sportowe amortyzatory mozna regulowac rowniez siedzac w aucie, ale wieszkosc zwyklych wyjezdza z fabryki juz z charakterystyka ktorej zmienic sie nie da.Zamieszczone przez maro rs
Przy czym ja należę do tej grupy użytkowników O3, która zawieszenie z RS jeszcze troszkę by utwardziła, bo jednak na ostrych zakrętach auto się przechyla.
Amortyzator moze byc miekki, twardy, ale moze tez miec tlumienie o roznej charakterystyce, zarowno tlumienie ugiecia, jak i odbicia, w obu przypadkach dla szybkich i wolnych drgan.
Mozna wiec ustawic niektore amortyzatory tak aby szybko pracowaly na drobnych nierownosciach, jednoczesnie nie nurkowaly przy gwaltownych zmianach kierunku, hamowaniu ect.
Moim zdaniem O3 (odnosze oczywiscie do mojej 1.4, ale po postach uzytkownikow, widze ze to raczej globalna cecha O3) nie jest zbyt sztywno ustawiona jesli chodzi wybieranie dlugich, plynnych nierownosci, potrafi zanurkowac przy hamowaniu, czy przehylic sie w zakrecie (dla rodzinnego auto to raczej OK), ale ma malo komfortowe nastawy dla szybkiego tlumienia i przez to wszelkie poprzeczne nierownosci sa bardzo odczuwalne, a jednoczesnie auto potrafi ugiac sie przy dynamicznej jezdzie.
W Cuprzez zmiana tlumienia dzieki DCC po moim krotkim tescie, wydaje sie zmieniac wlasnie ten parametr odpowiadajacy za szybkie tlumienie, stad mialem wrazenie wiekszego komfortu niz w zwyklej O3.
Nie wiem czy Cupra nurkuje jak Twoja RS, oraz czy przechyla sie na zakretach, na drodze po miescie, ciezko bylo to sprawdzic.
Sorrki za OT.
Komentarz
-
-
Jakbym o swoim Golfie czytal - analiza na 5-ke! Samochod z jednej strony potrafi sie wychylic czy bujnac... ale z 2-giej dziury czy wypuklosci daja taki efekt jakby amortyzator w momencie sie usztywnil. Nie podoba mi sie ta charakterystyka.Zamieszczone przez feels3Moim zdaniem O3 (odnosze oczywiscie do mojej 1.4, ale po postach uzytkownikow, widze ze to raczej globalna cecha O3) nie jest zbyt sztywno ustawiona jesli chodzi wybieranie dlugich, plynnych nierownosci, potrafi zanurkowac przy hamowaniu, czy przehylic sie w zakrecie (dla rodzinnego auto to raczej OK), ale ma malo komfortowe nastawy dla szybkiego tlumienia i przez to wszelkie poprzeczne nierownosci sa bardzo odczuwalne, a jednoczesnie auto potrafi ugiac sie przy dynamicznej jezdzie.
Tak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
Komentarz
-
-
Tak. A samoloty zostawiają chemtrails.Zamieszczone przez ukukTak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
Zwykli użytkownicy nie zwrócą uwagi na różnice. Miałem OII, mam OIII, jechałem B8, często jeżdżę innymi VW i nie widzę większych różnic między charakterystyką tych zawieszeń.
A co dopiero statystyczny Polak, który raz na 10 lat kupuje nowe auto.
Komentarz
-
-
maro rs, załóż sobie grubsze stabilizatory to wtedy octa mie będzie sie przechylać :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jakkolwiek to moze sie smieszne wydawac, uwazam ze charakterystyka amorow to czesc polityki koncernu VW, i im wyzej pozycjonowany model/marka w VAG tym wieksza szansa ze bedzie lepiej, w koncu cos ma nas pchac posiadaczy Skody w kierunku VW a ich do Audi, komfort zawieszenia to jeden z powodow zapewneZamieszczone przez ukukTak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
DCC jest dopiero od pewnych modeli dostepne, jeszcze wyzej jest pneumatyk.
Ale wracajac do tego co napisalem wczesniej, polecam samemu sprawdzic DCC, ciekawa sprawa, mnie sie podoba.
Komentarz
-
-
w sumie mnie to dziwi co piszesz, bo na briskodzie chyba już 2 osoby zmieniły amorki na te od Gofra i meldują, że auto stało się wygodniejszeZamieszczone przez ukukJakbym o swoim Golfie czytal - analiza na 5-ke! Samochod z jednej strony potrafi sie wychylic czy bujnac... ale z 2-giej dziury czy wypuklosci daja taki efekt jakby amortyzator w momencie sie usztywnil. Nie podoba mi sie ta charakterystyka.Zamieszczone przez feels3Moim zdaniem O3 (odnosze oczywiscie do mojej 1.4, ale po postach uzytkownikow, widze ze to raczej globalna cecha O3) nie jest zbyt sztywno ustawiona jesli chodzi wybieranie dlugich, plynnych nierownosci, potrafi zanurkowac przy hamowaniu, czy przehylic sie w zakrecie (dla rodzinnego auto to raczej OK), ale ma malo komfortowe nastawy dla szybkiego tlumienia i przez to wszelkie poprzeczne nierownosci sa bardzo odczuwalne, a jednoczesnie auto potrafi ugiac sie przy dynamicznej jezdzie.
Tak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Dla osób, które są zainteresowane tematem aktywnego tempomatu, oficjalna odpowiedź Skoda Polska:
Szanowny Panie!
Obie informacje są prawdziwe. Na liście opcji znajdują się dwa urządzenia: adaptacyjny tempomat działający do prędkości 160 km/h oraz adaptacyjny tempomat działający do prędkości 210 km/h.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
Komentarz
-
-
Na jezdzie probnej jezdzilem O3 1.8 tsi i tamta wydawala mi sie jeszcze troche sztwniejsza... Co nie zmienia faktu, ze Golf jest IMO i tak za sztywny... Tzn. zawieszenie slabo reaguje na ostre i nagle nierownosci. Pamietam ze np. Pastuch B7 byl miekszy - wlasnie te szarpniecia potrafil wygladzic.Zamieszczone przez bob_bestw sumie mnie to dziwi co piszesz, bo na briskodzie chyba już 2 osoby zmieniły amorki na te od Gofra i meldują, że auto stało się wygodniejszeZamieszczone przez ukukJakbym o swoim Golfie czytal - analiza na 5-ke! Samochod z jednej strony potrafi sie wychylic czy bujnac... ale z 2-giej dziury czy wypuklosci daja taki efekt jakby amortyzator w momencie sie usztywnil. Nie podoba mi sie ta charakterystyka.Zamieszczone przez feels3Moim zdaniem O3 (odnosze oczywiscie do mojej 1.4, ale po postach uzytkownikow, widze ze to raczej globalna cecha O3) nie jest zbyt sztywno ustawiona jesli chodzi wybieranie dlugich, plynnych nierownosci, potrafi zanurkowac przy hamowaniu, czy przehylic sie w zakrecie (dla rodzinnego auto to raczej OK), ale ma malo komfortowe nastawy dla szybkiego tlumienia i przez to wszelkie poprzeczne nierownosci sa bardzo odczuwalne, a jednoczesnie auto potrafi ugiac sie przy dynamicznej jezdzie.
Tak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
BTW... wkladaja od kombiaka czy od hatcha? Moze w kombi sa twardsze niz w hatchbacku?
Co ciekawe ostatnio spotkalem sie z opinia wlasciciela Pastucha B8... ktory wyrazal zal, ze ten jest za twardy... i ze miekkszy G7 (ktorego tez posiada) ma lepsze zawieszenieZamieszczone przez feels3Jakkolwiek to moze sie smieszne wydawac, uwazam ze charakterystyka amorow to czesc polityki koncernu VW, i im wyzej pozycjonowany model/marka w VAG tym wieksza szansa ze bedzie lepiej, w koncu cos ma nas pchac posiadaczy Skody w kierunku VW a ich do Audi, komfort zawieszenia to jeden z powodow zapewneZamieszczone przez ukukTak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
DCC jest dopiero od pewnych modeli dostepne, jeszcze wyzej jest pneumatyk.
Ale wracajac do tego co napisalem wczesniej, polecam samemu sprawdzic DCC, ciekawa sprawa, mnie sie podoba.
Komentarz
-
-
Żebyś się nie zdziwił. Moja sistra sprzedaje Audi w głównym salonie w Wawie - Auto Viva (Sama sobie konfiguruje auta służbow które sa jednocześnie autami demonstracyjnymi, które za dwa miesiące pójdą do ludzi i jak przyjechała Q5 3.0 TDI (czasem mocniejsze 2.0 TDI) w pakiecie S-line na czarnych 19 calowych felgach. Wie z doświadczenie, że to idzie jak ciepłe bułeczki ale kiedy przejechałem się z nią po w miarę równym asfalcie (siedziałem z tyłu bo jechała też nasza mama) to myślałem, że mi się nerki oderwą. Zero komfortu ale za to wygląd jaki - cóż - taka moda!Zamieszczone przez feels3Jakkolwiek to moze sie smieszne wydawac, uwazam ze charakterystyka amorow to czesc polityki koncernu VW, i im wyzej pozycjonowany model/marka w VAG tym wieksza szansa ze bedzie lepiej, w koncu cos ma nas pchac posiadaczy Skody w kierunku VW a ich do Audi, komfort zawieszenia to jeden z powodow zapewneZamieszczone przez ukukTak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Z Audi to Q5 najwięcej sprzedaje. True story. W Warszawie jest sporo bogatych a i "leasingowców" mnóstwo.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
wydaje mi się że z hatcha, ale ew. się skoryguję jak znów natknę się na ten wątekZamieszczone przez ukukbob_best napisał/a:
ukuk napisał/a:
feels3 napisał/a:
Moim zdaniem O3 (odnosze oczywiscie do mojej 1.4, ale po postach uzytkownikow, widze ze to raczej globalna cecha O3) nie jest zbyt sztywno ustawiona jesli chodzi wybieranie dlugich, plynnych nierownosci, potrafi zanurkowac przy hamowaniu, czy przehylic sie w zakrecie (dla rodzinnego auto to raczej OK), ale ma malo komfortowe nastawy dla szybkiego tlumienia i przez to wszelkie poprzeczne nierownosci sa bardzo odczuwalne, a jednoczesnie auto potrafi ugiac sie przy dynamicznej jezdzie.
Jakbym o swoim Golfie czytal - analiza na 5-ke! Samochod z jednej strony potrafi sie wychylic czy bujnac... ale z 2-giej dziury czy wypuklosci daja taki efekt jakby amortyzator w momencie sie usztywnil. Nie podoba mi sie ta charakterystyka.
Tak mysle, ze moze oni specjalnie zrobili tak slabo wybierajace amortyzatory... zeby ludzie szli w DCC?
w sumie mnie to dziwi co piszesz, bo na briskodzie chyba już 2 osoby zmieniły amorki na te od Gofra i meldują, że auto stało się wygodniejsze
Na jezdzie probnej jezdzilem O3 1.8 tsi i tamta wydawala mi sie jeszcze troche sztwniejsza... Co nie zmienia faktu, ze Golf jest IMO i tak za sztywny... Tzn. zawieszenie slabo reaguje na ostre i nagle nierownosci. Pamietam ze np. Pastuch B7 byl miekszy - wlasnie te szarpniecia potrafil wygladzic.
BTW... wkladaja od kombiaka czy od hatcha? Moze w kombi sa twardsze niz w hatchbacku?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zburzyles moja teorie.....Zamieszczone przez ukukCo ciekawe ostatnio spotkalem sie z opinia wlasciciela Pastucha B8... ktory wyrazal zal, ze ten jest za twardy... i ze miekkszy G7 (ktorego tez posiada) ma lepsze zawieszenie
.....Ale mam nowa, liczy sie wyglad, co da sie rowniez zauwazyc po reakcjach na nowego Superba, nikt nie wie jak jezdzi ale jest ladny wiec kolejki juz po niego sie robiaZamieszczone przez zepter00Zero komfortu ale za to wygląd jaki - cóż - taka moda!
A tak powaznie, to S-line wszystko tlumaczy, tak samo od np Audi RS6 nie spodziewal bym sie komfortu.Zamieszczone przez zepter00w pakiecie S-line
Porownujmy podobne auta. Ja rowniez jechalem Q5, tylko zwykla (+ standardowe zawieszenie bez regulacji tlumienia) i bylo w porzadku.
Komentarz
-
-
A czy gdzieś są szczegółowe wymiary nowego Superba? Bo podobno gdzieś na stronie ktoś widział, ale znaleźć nie mogę...Zamieszczone przez skipper.uprzyszedł mi mail z zaproszeniem:
...W Polsce auto będzie dostępne już od 79 500 zł. W lipcu Nowa ©KODA Superb zagości w naszych Salonach i zaprosimy Cię na jazdę próbną. Tymczasem sprawdź jej nowy design i bezkonkurencyjne parametry.
http://www.skoda-auto.pl/modele/nowy...b/poznaj-model
Komentarz
-
-
tutaj jest trochę danych
jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
Komentarz