Na forum VW B8 ktoś rzucił hasło nowy Superb i szybko padła odpowiedź
"Jeśli namiesza to znaczy, że tak miało być. Nie myślicie chyba, że Marketing VAG-a opracowuje i wypuszcza auta w koncernie, bez analizy wzajemnych relacji sprzedażowych między produktami. To jest kwestia pozycjonowania auta. Nie analizowałem sprawy dogłębnie, ale wszędzie twierdzą, że VW plasuje nowego passata bliżej klasy premium. Żeby coś było bliższe klasie premium to nie wszystkich może być na niego stać. Bo jak wszystkich stać na auto to jest masówką a nie klasą premium. I żeby było jasne, nie twierdzę, że passat to klasa premium. Niemniej nowa strategia VW stawia go wyżej niż superba, o czym świadczy chociażby brak LED-ów w tym drugim. Poza tym zwróćcie uwagę, że nowego superba trudno nazwać limuzyną. Jest to auto kierowane do innej grupy klientów i w strategii grupy to jest zaprojektowane. Pisząc, że kogoś nie stać na passka mam też na myśli sytuację, że ktoś nie kupi paska bo superb jest tańszy. I o to chodziło VAG-wi - jeden jest klasą budżetową, a inny klasą od niego wyższą. Do tego dojdzie reklama, która np. spozycjonuje superba jak auto dla rodziny, a paska jako samochód klasy biznes. I nie mówię, że tak dokładnie będzie tylko chodzi o to, że nie martwcie się cenami superba, czy jego sprzedaż będzie duża czy mała i czy go kupić czy raczej superba. Bo jak rozważasz superba to nie jesteś klientem VW, bo on tak kieruje przekaz marketingowy i politykę cen by odróżnić jedną grupę klientów od drugiej. Pamiętajcie, że to jest początek innego pozycjonowania tych modeli, więc efekty będą widoczne dopiero za jakiś czas. Widać wyraźne ułożenie marek. To tak na boku w temacie."
Jezdzilem dieselem 150KM z DSG. Bylo ok. Szczegolnie polaczenie ACC z DSG w korkach - pelen automat
Zatem decyzja sprowadza sie do:
- 2.0TDI 150KM z lepszym wyposazeniem
- 2.0TDI 190KM z gorszym wyposazeniem (brak Discovery Pro, zegarow Active Info Display, klimatyzowanych foteli oraz czujnikow cisnienia w stosunku do 150KM).
Czy macie jakies sugestie? 190KM musialbym brac w ciemno...
W dodatku dostalem takze opinie, ze 190KM bez 4Motion to nie bedzie dobre polaczenie.
Potwierdzam, ze bedxie to slabe polaczenie
Wnioskuje tak na podstwie przejechania a6 2.0 tdi caha zachipowana na 203KM/430Nm jakies 80 000km i naprawde na drugim i trzecim biegu jak wdusisz w podloga na suchej nawierzchni to wlacza sie asr... Na 3 juz minimalnie ale dalej mieli... Tym bardziej ze a6c6 wazy ponad 1700kg, a te nowe autka sa lzejsze
Poza tym zwróćcie uwagę, że nowego superba trudno nazwać limuzyną. Jest to auto kierowane do innej grupy klientów i w strategii grupy to jest zaprojektowane. "
To ciekawe podejście ... definicja typu auta w zależności od grupy klientów ... wg. klasycznej definicji limuzyny to nawet Pasek się nie łapie ...
Jezdzilem dieselem 150KM z DSG. Bylo ok. Szczegolnie polaczenie ACC z DSG w korkach - pelen automat
Zatem decyzja sprowadza sie do:
- 2.0TDI 150KM z lepszym wyposazeniem
- 2.0TDI 190KM z gorszym wyposazeniem (brak Discovery Pro, zegarow Active Info Display, klimatyzowanych foteli oraz czujnikow cisnienia w stosunku do 150KM).
Czy macie jakies sugestie? 190KM musialbym brac w ciemno...
W dodatku dostalem takze opinie, ze 190KM bez 4Motion to nie bedzie dobre polaczenie.
Potwierdzam, ze bedxie to slabe polaczenie
Wnioskuje tak na podstwie przejechania a6 2.0 tdi caha zachipowana na 203KM/430Nm jakies 80 000km i naprawde na drugim i trzecim biegu jak wdusisz w podloga na suchej nawierzchni to wlacza sie asr... Na 3 juz minimalnie ale dalej mieli... Tym bardziej ze a6c6 wazy ponad 1700kg, a te nowe autka sa lzejsze
A ja nie potwierdzam mimo przejechania podobnego dystansu mocniejszym i lzejszym dieslem. Wlacza sie asr ale po pierwsze kto kaze wklepywac w podloge na dwojce. Bo na trojce to juz nie jest uciążliwe. Po drugie te KM i Nm w dieslu nie sa do szybkiego ruszania, od tego jest benzyna. A biegow jest jakby szesc czy nawet czasem siedem. A jak ktos chce szybkich startow i kupuje diesla, to...brak mi slow. No i badzmy powazni, co za parametry ma ten silnik zeby NIEZBEDNE bylo awd.
perfex, a widzisz przyczyny dla których superb nie mógłby być konkurentem dla A4 ? albo BMW 3 ?
no ja widze: Skoda to marka dla ludu, a Audi i BMW to marka premium.
Ktos, kogo stac na kupno nowego z salonu Audi czy BMW raczej nie spojrzy na Skode.
Te prosta zasade trudno zrozumiec klientom... Skody.
Jesli moj kolega mecenas zarabia tyle, ze cytuje "musi sobie zrobic koszty" i kupuje Lexusa za 200.000 zlotych to dla niego taka marka jak Skoda wlasciwie nie istnieje, podobnie jak Opel, Peugeot czy VW.
ps. firmy motoryzacyjne glupie nie sa - wiedza jak zoptymalizowac oferte zeby dotrzec do klienta - ktorego stac na odpowiedni produkt. Dlatego VAG ma tyle marek i tak je pozycjonuje.
Dla mnie np. kupic slabsza wersje Audi A3 w cenie lepiej wyposazonego Superba to trzeba miec nie pokolei pod sufitem, ale widac jestem klientem ludowym, a nie premium, bo dla klienta premium z kolei kupno jakiejs tam Skody Superb zamiast Audi A3 to idiotyczny pomysl... Skoda? Feee nieee... - taka bedzie reakcja zwykle z jego strony.
Ot mądrego przyjemnie posłuchać , Bym jeszcze dodał, że poza zakupem auta premium są droższe w serwisowaniu o czym można przekonać sie np,po zakupie BMW5 nie mówiąc o 7
perfex, a widzisz przyczyny dla których superb nie mógłby być konkurentem dla A4 ? albo BMW 3 ?
Jesli chodzi o wielkosc auta to dla A6 i BMW 5
Dla mnie smialo Superb czy Passat moze byc konkurentem dla A6 czy BMW 5, podobne gabaryty i ksztalt, czy przeznaczenie.
Rozni je jakosc wykonania, technologia, prestiz no i cena.
Jak ktos ma kase, lubi prestiz i zalezy mu na jakosci, wybierze Audi czy BMW, jak dla kogos prioerytetem jest cena wybierze Skode, ale smialo mozna te auta postawic obok siebie, technologicznie Skoda przegra z Audi, co oczywiste, ale kupujacy ma tego swiadomosc, i moze wybrac co mu odpowiada z PODOBNEJ sobie kategorii aut.
Przeciez nie porownujemy SUVa do coupe tylko te same klasy/kategorie aut.
Z tego samego powodu smialo postawie A4 obok Octavii.
Bryla nadwozia podobna, wiec dla mnie to konkurenci, a ze O3 takie porownanie od strony technicznej przegra szybko to juz inna sprawa, ale kosztuje duzo mniej wiec kazdy moze sobie wybrac ile tej "jakosci" potrzebuje i czy go na to stac.
marlej108, uwierz mi że spoglądają .. metrotest, nie zgodzę się z tobą.. większość 80-90% nabywców np: BMW ma przeglądy gratis przez 5 lat lub 100kkm.. Sama Gwarancja 2 lata ale można wykupić dodatkową średnio(zależy ile jeździsz) na rok to ok 1200/1500 Brutto więc nie jest źle..a jeśli ktoś kupuje 7 letnią serię 5 to raczej wątpię aby wymieniał kpl tarcz czy klocków za 3kpl w ASO.. tylko jedzie do Pana Zenka który się specjalizuje w BMW.. A ci którzy jeżdżą do ASO nie myślą że drogo.. po prostu mają koszt i tak to działa.. bo mało kto daje 3 triliony PLN za BMW czy Audi będąc zwykłym kowalskim ..bo ani nie odliczy ani nie wrzuci w koszty..
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 14:03 ] feels3, sam się wachałem między serią 5 a Superbem.. i po 1 jakość niektórych materiałów w marce Premium nie do końca jest Premium.. po 2 czasem trzeba wybrać czy mieć uśmiech na twarzy i lans ale kolana dzieci w plecach czy być niezauważanym na drodze ale miejsca na tylnej kanapie ....
Seria 5 z tyłu to kompletna porażka.. no chyba że masz 162 cm wzrostu to wówczas i fabia jest trafnym wyborem
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 14:06 ] bzyq_74, powiem ci szczerze że jak ktoś ma auto w leasiungu z opcją Gapu fv to się modli w 3 roku aby wychodząc z marketu jego auta nie było
Bmki tak dociążają Z tego co kolega kiedyś opowiadał to beton po prostu wylewają na tył.
Aby lepiej wchodzić bokiem. Sam nigdy tego nie widziałem.
Ale on trochę driftował, to może gdzieś tak mu powiedzieli/pokazali.
Komentarz