Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soszek81
    L&K
    • 2010
    • 1245

    Zamieszczone przez innova
    co zasygnalizował mi w swoich słowach kolega: nowoczesne silniki są zaprojektowane/skonstruowane optymalnie dla oleju W30 i ten ładnie wszystko wypełnia a zalanie do nowoczesnego silnika W40 skwitowałem jako mielenie schabu z kością przez maszynkę do mielenia mięsa...
    No i do czegoś dochodzimy.

    innova - masz 2.0TDI BMNa - czyli konstrukcję dość świeżą.

    1.9TDI - to konstrukcja ponad 20to letnia (jeśli się nie mylę?, a już na pewno na VP) - inaczej zbudowana - inaczej zareaguje na inną lepkość oleju.

    Ale i nowsze konstrukcje też nie koniecznie tak samo zareagują.
    Mam teraz 5w30 w Pugu 1.4HDI - i się nie sprawdza, przy czym różnic w spalaniu też nie zaobserwowałem.
    Była O1 kombi ALH++ 150/340
    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez innova
      bo mało bierze
      bo wycisza motorownie
      bo to Liqui Molly to przecież musi być świetnie
      bo to super oliwa
      bo świetnie się nadaje na nasze warunki w lecie (właśnie ten 5W40)
      bo LM zapewnia iż nadaje się do PD (chociaż nie ma aprobaty VW a koszt tej jak się okazuje wcale zabójczy nie jest jak się dopiero później dowiedziałem)
      I to się zgadza ale trzeba wziaśc pod uwagę dopasowanie silnika, wydajność oraz przepustowośc kanałów i pompy itd oraz ekologie bo takie już silniki tylko bedziemy mieć. Skoro producent nie zaleca nic innego niż 5W30 to nie pchałbym się z niczym gęstszym tylko poszukał oleju o najlepszych parametrach przy zachowaniu tej lepkości lub zrobił tak jak Ty czyli zszedł z pierwszym parametrem w celu poprawy pompowalności.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez innova
        bo LM zapewnia iż nadaje się do PD (chociaż nie ma aprobaty VW a koszt tej jak się okazuje wcale zabójczy nie jest jak się dopiero później dowiedziałem)
        hmmm ...jednak nie dowiedziałeś się wszystkiego w temacie aprobaty 505.01 dla TT4100

        strona 6 --- > http://microsites.audiusa.com/ngw/09..._1997-2012.pdf (aktualizacja 06 czerwiec 2011) a dlaczego LM nie chciał płacić za przedłużenie oficjalnej specyfikacji VW 505.01 na Europę dla TT4100 to sam się dowiedz.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • ruszok
          Drive
          • 2011
          • 65

          Czyli dochodzimy do tego, że to nie 5W40 jest be tylko właściciel zalewa nie to co jest zalecane przez PRODUCENTA samochodu. A potem ma pretensje do oleju...

          5W30 w tym silniku jest zalecane z kilku powodów. Tak jak wyżej napisano czy to kanały olejowe, czy to pasowanie. Nie mniej ważne są problemy z pompą oleju w początku produkcji tych jednostek.

          Także lej lepkości takie jakie zaleca producent... A w związku z tym, że tak nie robisz to nie możesz podawać wiarygodnych danych.

          Komentarz

          • innova
            Rider
            • 2011
            • 554

            Zamieszczone przez rOBERTO795
            trzeba wziaśc pod uwagę dopasowanie silnika
            to jest jedyny istotny wyznacznik, cała reszta nie stanowi "wąskiego gardła" w dzisiejszych czasach póki co

            [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 00:51 ]
            Zamieszczone przez soszek81
            No i do czegoś dochodzimy.

            innova - masz 2.0TDI BMNa - czyli konstrukcję dość świeżą.

            1.9TDI - to konstrukcja ponad 20to letnia (jeśli się nie mylę?, a już na pewno na VP) - inaczej zbudowana - inaczej zareaguje na inną lepkość oleju.
            no nie sprowadzaj silnika 1.9TDi do poziomu Felicji czy Favorit dla ratowania sytuacji. W konstrukcji kluczowych dla sprawy lepkości/gęstości/filmu olejowego elementów tych silników (1,9 czy 2,0 czy 3,0 czy też 1,4) nie zaznaczył się żaden postęp. Zresztą większość kierowców 1.9TDi jeździ jednak na 5W30 (mniej lub bardziej świadomie) i z takimi chyba zresztą te pojazdy opóściły fabrykę.
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Ja znam jedną Octavie I gen.z poczatku produkcji z TDI która jeździ na 0W30 własnie na którym jeździsz Innowa ma ok. 300 000k.
              Nic nie było przy niej robione starszy gość zadowoony bo ma Czeskie bezawaryjne auto :-)
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • innova
                Rider
                • 2011
                • 554

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                a dlaczego LM nie chciał płacić za przedłużenie oficjalnej specyfikacji VW 505.01 na Europę dla TT4100 to sam się dowiedz.
                już sprawdziłem na własnym pojeździe "dlaczego" i jak wspomniałem wcześniej, ten olej powinien znikąć w ogóle z mapy olejów. Zapewne ten z LIDL'a wytrzymałby 15000km no bo o tym że w przypadku TT4100 to jest niemożliwe to już wiem i nie tylko z własnego doświadczenia...i to tłumaczy dlaczego zwolennicy LM zachęcają do częstszych wymian.

                a o specyfice/profilu amerykańskiego klienta też wcześniej napomkąłem
                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                _______________________________________

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  Zamieszczone przez innova

                  no nie sprowadzaj silnika 1.9TDi do poziomu Felicji czy Favorit dla ratowania sytuacji.
                  Wcale tak nie robię.
                  Ale mam ALH które zaraz będzie miało 10 lat, a w momencie produkcji nie było przecież świeżynką - prawda?

                  Zamieszczone przez innova
                  W konstrukcji kluczowych dla sprawy lepkości/gęstości/filmu olejowego elementów tych silników (1,9 czy 2,0 czy 3,0 czy też 1,4) nie zaznaczył się żaden postęp. Zresztą większość kierowców 1.9TDi jeździ jednak na 5W30 (mniej lub bardziej świadomie) i z takimi chyba zresztą te pojazdy opóściły fabrykę.
                  Dziś już mi się nie chce, ale z rana zajrzę do instrukcji O1 (Belgijskiej notabene) i sprawdzę co tam zalecają.
                  Jak coś mogę i skana załączyć.

                  Pidziek - moja O1 przekroczyła 233k na blacie, a czy to prawdziwe wskazanie?
                  Leję olej i jeżdżę, turbina też jeździ, a zgodnie z praktyką już dawno powinna się sypnąć bo przecież auto sprowadzone i kupione od handlarza.

                  Są co prawda wyjątki od reguły, jak i są egzemplarze potwierdzające zasadę...
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • innova
                    Rider
                    • 2011
                    • 554

                    Zamieszczone przez ruszok
                    A w związku z tym, że tak nie robisz to nie możesz podawać wiarygodnych danych.
                    ciekawy wniosek

                    to ja Ci podam lepszy albo równie ciekawy wniosek: problemu w obecnej dyskusji (i nie chodzi tu bynajmniej o Ciebie tylko i wyłącznie) dopatruję się w fakcie, iż z 0W30 jest dla LM bardzo nie po drodze w chwili obecnej, gdyż seria LM Top Tec (niby tańsza) chyba nie przewiduje tej lepkości a za LM Synthoila raczej nikt nie będzie chętny płacić 300PLN (5L)...zwłaszcza kiedy to samo można nabyć poniżej 200PLN...i te obawy od razu zostały zasygnalizowane... zatem mój wniosek dla prób podważania faktów oczywistych tkwi właśnie w nieprzygotowaniu LM (i świadomości tego stanu rzeczy) do nowej sytuacji i oczekiwań klientów.... no a jakby nie patrzeć pomimo wrzutek (taki wybieg dla zachowania niby neutralności) z różnymi egzotycznymi nazwami olejów, to właśnie ta marka była dominująca na forum w tym wątku w ostatnim czasie

                    [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 01:40 ]
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Ja znam jedną Octavie I gen.z poczatku produkcji z TDI która jeździ na 0W30 własnie na którym jeździsz Innowa ma ok. 300 000k.
                    łachy nie robi (silnik i olej)
                    na 0W30 może do końca życia (silnika) spokojnie jeździć, chyba że człowiek umie czytać i wpadnie na pomysł aby zajrzeć na forum... to mu zaraz poprawią...
                    bo lepiej uszczelnia
                    bo nie bierze
                    bo coś tam jeszcze
                    zresztą sam widzisz i wiesz jak to jest
                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                    _______________________________________

                    Komentarz

                    • zak14
                      Rider
                      • 2011
                      • 605
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez innova
                      a jeżeli 13,9 przy 100stC to w myśl mojej opinii o minimum 3 za dużo dla współczesnego silnika
                      Nadal podtrzymuję wcześniej wyrażoną opinię, że autor artykułu, na którym opierasz swoje rozumowanie podawał wartość 10 jako określenie rzędu wielkości a nie zalecaną wartość lepkości wyrażoną w cSt.
                      Co więcej rozumowanie, iż mniejsza lepkość w temp. 100st.C = mniejsze opory tarcia = istotnie mniejsze zużycie paliwa jest zbyt uproszczone, a o skali oszczędności może decydować wiele innych czynników, a przede wszystkim warunki eksploatacji.
                      Dla przykładu: z smarowaniu hydrodynamicznym większa lepkość dynamiczna przyczynia się do zachowania warunków, w których "zabezpieczone jest" tarcie hydrodynamiczne, którego współczynnik jest z pewnością mniejszy od współczynnika tarcia mieszanego / granicznego. A zatem, jeżeli eksploatujemy auto w korkach, gdzie w trakcie ruszania na smarowane łożysko działa duża siła przy małej prędkości obrotowej - wyższa lepkość może być korzystna z punktu widzenia bezpieczeństwa łożysk silnika a być może i spalania. Oczywiście mówimy tu o oleju w "temperaturze roboczej".
                      Z drugiej strony, jeżeli mówimy o jeździe po mieście, to olej osiąga swoją "lepkość roboczą" nie po kilku jak gdzieś pisałeś, ale raczej po kilkunastu minutach. W przypadku typowych codziennych przejazdów mojej żony naszą Octavką do pracy to jest 1/3 - 1/2 przejeżdżanego dystansu. Wcześniej przed nagrzaniem oleju (zakładając, że dotarł on już do węzłów tarcia) film olejowy zimnego a więc lepkiego oleju dobrze chroni łożysko (liczba Hersey'a ma wysoką wartość), ale niestety karą za to jest wysoki wpółczynnik tarcia hydrodynamicznego a więc "cięższa" praca silnika w trakcie nagrzewania.
                      Reasumując:
                      - różnica 3 cSt w 100 st. C nie zawsze przekłada się na oszczędność a nawet jeżeli tak (np. w trasie) to jest to oszczędność mała i na pewno nie przekładająca się na różnicę 1 l w spalaniu.
                      - w wielu przypadkach to co przesądza o oszczędnościach ze stosowania oleju 0w30 vs 5w40 to lepkość w niskich temperaturach - tu różnice sięgają kilkudziesięciu / kilkuset cSt a to już konkretnie przekłada się na współczynnik tarcia = "lekkość pracy" silnika = oszczędność paliwa.

                      Zamieszczone przez innova
                      błąd, nie tą cyferkę redukujesz a o tym też już było
                      Jeżeli przyjąć, moją powyższą argumentację, to właśnie redukcja pierwszej cyferki może mieć większe znaczenie dla oszczędności. Norma SAE J300 wprost wskazuje, który olej będzie miał niższą, a więc bardziej "energooszczędną" lepkość w niskich temperaturach: 5W max. 6600 cP @ -30 st. C, 10W max. 7000 @ -25 st. C. To oczywiście przekłada się na lepkość oleju w całej skali temperatur - porównaj sobie charakterystyki dowolnego 5W i 10W. Dokonując takiej analizy zauważysz, że im niższe temperatury tym różnica lepkości między 5W i 10W będzie większa.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Ktos pytał o czas magazynowania.

                        Przy okazji porusze pewien drażliwy temat baz syntetycznych ..

                        Informacja od kolegi któremu napisali z Motula :

                        Odp Motula ws. x-lite czy ma nadal estry:

                        W najnowszej serii olejów MOTUL 8100, ze względu ciągłego rozwoju ich składników i mając na uwadze aspekty użytkowe zdecydowaliśmy się zrezygnować z dodatku olejów estrowych w skałdzie. Oleje serii 8100 zawierające niegdyś w składzie oleje estrowe miały jedynie 24 miesięczny okres magazynowania, obecne produkty mogą być przechowywane do czasu ich użycia aż do 5 lat.
                        Informacje zaczerpniete z forum avensisa od kol. wlyszkow-a

                        Więcej jak wspominałem - szukaj w MSDSach na motul.fr
                        Przedstawiciel Motula DE w PL - oficjalnego dystrybutora tej marki na PL twierdzi, że w PL nie jest już sprzedawa wersja x-lite 0W-30 w wersji PAO/ester tylko z HC ze względu na okres magazynowania (HC 5 lat a ester tylko 2 lata za Motulem) a pewna firma importująca Motula bezpośrednio z FR oferuje świeże te oleje właśnie w wersji PAO/ester - wystarczy sprawdzić numery produktów i karty MSDS na motul.fr - bardzo ciekawa lektura bo widać jak się różnią w zależności od destynacji... :-( Potrafią nawet zalać różne wersje w zależności od rozmiaru opakowania i tu rynek DE nawet ze swoim prawem dot. nazewnictwa :-D nie jest traktowany lepiej niż nasz krajowy - cena jest teraz najważniejsza i dlatego seria 8100 to obecnie jedne z najtańszych "markowych" olejów a la syntetycznych ;-)
                        To może nie ukrywam potwierdzać moje obawy że rynek Polski jest nadal traktowany przez bardzo wielu jako "tubulczy kraj" gdzie wszystko można sprzedać po egidą danej firmy ale w ubogim składzie ...niestety
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          Zamieszczone przez zak14
                          Jeżeli przyjąć, moją powyższą argumentację, to właśnie redukcja pierwszej cyferki może mieć większe znaczenie dla oszczędności.
                          No tak, przy założeniu jak wskazałeś, czyli przejazdu sporej części dystanu na oleju w warunkach rozruchu (i prawdą jest iż to może potrwać kilkanaście minut) czyli zanim osiągnie 90-100st. To wszystko się zgadza i to też jest argument za olejem o niższej lepkości i tutaj w zakresie pierwszej cyferki. Ja tutaj przyznawałem punkty (dodatnie) za lepsze smarowanie w porównaniu z 5W czy wyższymi, natomiast racją jest, iż w przejazdach miejskich oszczędność może brać swoje podstawy właśnie tutaj i być zależna od temperatury oleju w momencie startu i kilku innych czynników. Czyli same korzyści i żadnych wad tylko trzeba sobie w dobrej cenie taki olej (0W) zakupić.

                          Ale tutaj przebiegło mi przez głowę takie przemyślenie: zmieniłem w Tour A6 5w30 na 0w30 i nie zaoserwowałem znaczących różnic (V6, 3.0 TDi) ale z drugiej strony to w tym pojeździe się nie przyglądałem za bardzo bo i nie za długo przed wymianą go posiadałem stąd i doświadczenie ze stanu uprzedniego jest za małe i historia za krótka.

                          Jeżeli chodzi o W40 to tu uważam (na bazie tego sławetnego już eksperymentu) iż 14 przekłada się na stanowczo zbyt gruby film w warunkach normalnej pracy (zamulenie silnika odczuwalne) a wartości wokół 10 są właściwe dla optymalizacji czy też redukcji oporów na samym filmie olejowym. I tutaj uważam, iż im większe prędkości obrotowe (styl jazdy) tym oszczędność powinna być większa i stąd też spodziewam się dobrego wyniku (znaczącej poprawy) na autostradzie (przy przejściu z 40 na 30) w przypadku trzymania pojazdu na obrtotach rzędu 4000 i więcej

                          To czy ta opinia jest słuszna zapewne udałoby się łatwo wykazać (praktycznie) zalewając 0w20 i obserwując taki przejazd na autostradzie (przy dużych spalaniach łatwiej wyłapać różnice) ale takowy dopiero przeprowadzę po wyjeżdżeniu obecnego oleju czyli poźną wiosną zapewne.
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          • zak14
                            Rider
                            • 2011
                            • 605
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez innova
                            na bazie tego sławetnego już eksperymentu
                            Jakiego ? Masz na myśli swoją przygodę z TT 4100 ?
                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                            Komentarz

                            • ruszok
                              Drive
                              • 2011
                              • 65

                              Zamieszczone przez innova
                              dopatruję się w fakcie, iż z 0W30 jest dla LM bardzo nie po drodze w chwili obecnej, gdyż seria LM Top Tec (niby tańsza) chyba nie przewiduje tej lepkości a za LM Synthoila raczej nikt nie będzie chętny płacić 300PLN (5L)...zwłaszcza kiedy to samo można nabyć poniżej 200PLN...i te obawy od razu zostały zasygnalizowane... zatem mój wniosek dla prób podważania faktów oczywistych tkwi właśnie w nieprzygotowaniu LM (i świadomości tego stanu rzeczy) do nowej sytuacji i oczekiwań klientów....
                              Super tylko Twój wniosek ma tyle wspólnego z rzeczywistością co Otylia Jędrzejczak ze skokami narciarskimi. Ja tutaj nie pisze nic o LM vs Twoje historyjki... Napisałem raz, że mogę porównać Synthoila (5W40) do poprzedniego Lotosa (5W30) i jestem zadowolony. Co więcej - moje spostrzeżenia (i nie tylko moje) totalnie nie pokrywają się z Twoimi! I to tyle ile mam do powiedzenia. Za to Ty ciągle piszesz przeciw LM, chociaż ja piszę przeciw 0W30 (i jednej z głównych wg Ciebie zalet tego przejścia czyli zmniejszenia spalania o 1l/100km), a nie Fuchsowi czy LM czy komukolwiek innemu.

                              Więc jak chcesz atakować to zastanów się na jakiej pozycji stoisz. Nie rozumiem jak człowiek może zalewać do auta olej niezgodny z WYMAGANIAMI producenta (nawet niech będzie, że przez siłę sugestii na forum), a potem wielce się obrażać na olej że się nie sprawdził. SAM sobie jesteś winny tego co się stało. I nie obchodzi mnie czy to był LM, Fuchs czy inny Motul! Nie potrafisz zastosować się do prostego zalecenia, a potem wylewasz gorzkie żale że mało co i olej by ci silnik skleił! Więc jeśli stosujesz oleje niezgodne z normami to czemu się dziwić spadkowi spalania nawet o 1l? Skoro producent jasno i wyraźnie powiedział, że ta konstrukcja jest spasowana do oleju 5W30, a Ty i tak wiesz lepiej. Wiesz lepiej, że producent się nie zna, że wszystkie normy VW to kit. A potem płacz i lament bo mi auto zamuliło...
                              Sam jesteś winien tej sytuacji. Sam do tego doprowadziłeś. I udajesz się super sprytnie pomijać ten fakt i zwalać winę na forum. Rozumiem, że sam nie pomyślałeś...
                              Próbujesz dyskredytować normy i zalecenia producentów, a tym czasem sam siebie zdyskredytowałeś. Nie potrafisz powiedzieć, że się pomyliłeś, że nie powinieneś lać oleju bez norm (lekturę masz wyżej) i poza zaleceniami producenta. Po prostu wszystko inne było złe, ale Ty nie. A argument za zalaniem takiego oleju (niezależnie od jakiego producenta) BO MI NAPISALI NA FORUM WIĘC MUSIAŁEM - pozostaje skwitować: gratuluję.

                              Teraz nie mając konkretnych argumentów w ręce podpierasz się jedną publikacją, którą zresztą lekko nadinterpretowujesz oraz swoją (i tylko swoją) praktyką. I mając tylko to nagle masz podstawy do atakowania Nas wszystkich tutaj - chociaż u Nas Twoje eksperymenty nie przyniosły zmian w spalaniu to my się mylimy - nie Ty...

                              Zamieszczone przez innova
                              To czy ta opinia jest słuszna zapewne udałoby się łatwo wykazać (praktycznie) zalewając 0w20 i obserwując taki przejazd na autostradzie (przy dużych spalaniach łatwiej wyłapać różnice) ale takowy dopiero przeprowadzę po wyjeżdżeniu obecnego oleju czyli poźną wiosną zapewne.
                              To na pewno pomoże Twojemu silnikowi. Nie wiem czemu, ale czuję, że spalanie spadnie co najmniej o kolejny litr. W sumie to moze niebawem będzie olej 0W0 (podobno ruskie już mają i silnik świeci na zielono nocami 8) ) to wiadomo komu do testów :P

                              Komentarz

                              • gruto
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1267
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                pytanie poza tematem - z waszego doświadczenia - ile wejdzie oleju do BXE

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  Zamieszczone przez gruto
                                  pytanie poza tematem - z waszego doświadczenia - ile wejdzie oleju do BXE
                                  To zależy jak dokładnie pozbędziesz się starego oleju. 4 litry wystarczy, ale jak się uprzesz to 4,5 też wejdzie.

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Ja znam jedną Octavie I gen.z poczatku produkcji z TDI która jeździ na 0W30 własnie na którym jeździsz Innowa ma ok. 300 000k.
                                    Nic nie było przy niej robione starszy gość zadowoony bo ma Czeskie bezawaryjne auto :-)
                                    A ja znam jedną Vectre 2.0 DTI- czy jak to sie u opla tam zwie która jeździ na GM 10W40 i zrobiła już 500 000 km. Ba motor jest czysty- ale gośc zmienia olej co 10 tyś km. i Nie przekonam go do zadnego innego oleju mimo ze ten kosztuje 60 zł za 5L.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez innova
                                      tutaj uważam, iż im większe prędkości obrotowe (styl jazdy) tym oszczędność powinna być większa i stąd też spodziewam się dobrego wyniku (znaczącej poprawy) na autostradzie (przy przejściu z 40 na 30) w przypadku trzymania pojazdu na obrtotach rzędu 4000 i więcej
                                      Przy jeździe autostradowej też nie obiecuj sobie zbyt dużych oszczędności wynikających ze zmniejszenia lepkości. Dobrym przybliżeniem tego czego możesz się spodziewać jest Sequence VIB test (ASTM D 6837) stosowany przez API przy nadawaniu olejom etykiety „Energy conserving”.
                                      Test polega na porównaniu spalania w silniku testowym (Ford 4.6 l V8) przy zastosowaniu oleju referencyjnego (ASTM Reference Oil BC - SAE 5W-30) oraz oleju badanego. Czas trwania testu to 96 godzin. Mierzona jest oszczędność po 16 godzinach pracy (FE1) i 96 godzinach pracy (FE2).

                                      Olej uznawany jest za energooszczędny jeżeli pozwala na zaoszczędzenie niżej wskazanego odsetka paliwa (w stosunku do oleju referencyjnego):

                                      SAE 0W-20 i 5W-20:
                                      2.3% po 16 h
                                      2.0% po 96 h

                                      SAE 0W-30 i 5W-30:
                                      1.8% po 16 h
                                      1.5% po 96 h

                                      SAE 10W-30 i pozostałe nie wymienione:
                                      1.1% po 16 h
                                      0.8% po 96 h

                                      Jak widać oszczędności są rzędu pojedynczych procent i nawet jeżeli jakiś olej zdecydowanie przekroczy wartości progowe testu, to jednak nie będą to różnice zmieniające rząd wielkości.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez zak14
                                        Co więcej rozumowanie, iż mniejsza lepkość w temp. 100st.C = mniejsze opory tarcia = istotnie mniejsze zużycie paliwa jest zbyt uproszczone, a o skali oszczędności może decydować wiele innych czynników, a przede wszystkim warunki eksploatacji.
                                        Dla przykładu: z smarowaniu hydrodynamicznym większa lepkość dynamiczna przyczynia się do zachowania warunków, w których "zabezpieczone jest" tarcie hydrodynamiczne, którego współczynnik jest z pewnością mniejszy od współczynnika tarcia mieszanego / granicznego. A zatem, jeżeli eksploatujemy auto w korkach, gdzie w trakcie ruszania na smarowane łożysko działa duża siła przy małej prędkości obrotowej - wyższa lepkość może być korzystna z punktu widzenia bezpieczeństwa łożysk silnika a być może i spalania. Oczywiście mówimy tu o oleju w "temperaturze roboczej".
                                        Z drugiej strony, jeżeli mówimy o jeździe po mieście, to olej osiąga swoją "lepkość roboczą" nie po kilku jak gdzieś pisałeś, ale raczej po kilkunastu minutach. W przypadku typowych codziennych przejazdów mojej żony naszą Octavką do pracy to jest 1/3 - 1/2 przejeżdżanego dystansu. Wcześniej przed nagrzaniem oleju (zakładając, że dotarł on już do węzłów tarcia) film olejowy zimnego a więc lepkiego oleju dobrze chroni łożysko (liczba Hersey'a ma wysoką wartość), ale niestety karą za to jest wysoki wpółczynnik tarcia hydrodynamicznego a więc "cięższa" praca silnika w trakcie nagrzewania.
                                        Reasumując:
                                        - różnica 3 cSt w 100 st. C nie zawsze przekłada się na oszczędność a nawet jeżeli tak (np. w trasie) to jest to oszczędność mała i na pewno nie przekładająca się na różnicę 1 l w spalaniu.
                                        - w wielu przypadkach to co przesądza o oszczędnościach ze stosowania oleju 0w30 vs 5w40 to lepkość w niskich temperaturach - tu różnice sięgają kilkudziesięciu / kilkuset cSt a to już konkretnie przekłada się na współczynnik tarcia = "lekkość pracy" silnika = oszczędność paliwa.
                                        dochodzę to takich samych wniosków i w związku z tym wracam z powrotem do półsyntetyk z normą 505.01 który może i nie da mi oszczędności na paliwie ale za to bardziej "oblepi" luźno spasowanego mojego BXE i pozostanie go odrobina na newralgicznych elementach a niżeli całość mi spłynie do miski

                                        Co do TDI na PD no to Panowie przecież to ten sam "grat" co VP z tym że zamiast pompy wywiercili 4 otwory i wstawili PD w związku z tym w moim mniemaniu trzeba rozpatrywać ten silnik jak starą konstrukcję która przeszła lekką modernizację.

                                        czyli 505.00 + PD = 505.01

                                        Acha jeszcze jedna sprawa FUCHS-a nie polecam, prawdopodobnie przez to, że wiecznie olej był nie dogrzany to załatwiłem sobie turbo, zaczęło gwizdać :evil:
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Turbo nie pada od niedogrzanego oleju.

                                          Pada od kiepskiego oleju (tutaj raczej nie wchodzi taka kwestia w rachubę ponieważ auta we Fuchsie na TDi robiły po 300 000km bez dotykania turbo) , zanieczyszczeń w oleju, nieszczelności w kolektorze dolotowym, kiepskim paliwie , nieumiejętnej jazdy o czym było wiele na tym czy innym forum (chodzi o zbyt wczesne wyłaczanie silnika po szybszej jeździe lub zbyt duże obciążenie i obroty na zimnym silniku).
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • kabi_007
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 412
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Był ciekawy wątek a zrobiła się ... obora :roll:
                                            Merytoryki już nie ma prawie żadnej, tylko pseudonaukowe dywagacje nie poparte faktami, nieobiektywne "widzimisię" co niektórych użytkowników, opinie podawane od kolegi kolegi co słyszał od szwagra, itp dyrdymały. Wkur.... mnie też ciągłe pozycjonowanie swojej oferty przez jednego ze sprzedawców. Wątek pasowałoby odchudzić z tych pobocznych bzdur nic nie wnoszących do tematu. Gdybym był modem to zostawiłbym tabelkę sporządzoną przez PaoloEsco (duże brawa dla kolegi) i może z 10% podstron wątku.
                                            Osobiście przy doborze oleju kierowałem się w/w tabelką+opiniami od osób które trochę kkm na danym oleju zrobiły. Bo ciężko odnieść się do opinii osób co każdą wymianę leją inny olej. Wybór padł na Motula i jest OK.
                                            O1-->O3--> ?

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              innova napisał/a:
                                              na bazie tego sławetnego już eksperymentu

                                              Jakiego ? Masz na myśli swoją przygodę z TT 4100 ?
                                              tak właśnie,
                                              ujmijmy to jako przygodę z olejem 5W40 na bazie LM Top Tec 4100

                                              [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 15:00 ]
                                              Zamieszczone przez kabi_007
                                              Był ciekawy wątek
                                              w którym momencie ???
                                              ja widzę w zasadzie od początku zabiegi promocyjne celem wylansowania konkretnych marek a nie opinie i własne doświadczenia...wskutek czego wątek stał się hermetyczny i pozostali użytkownicy forum bardzo niechętnie cokolwiek tu wpisują... a jak już wpiszą to broń boże żeby było nie po myśli lobbystów i naganiaczy

                                              [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 15:11 ]
                                              Zamieszczone przez ruszok
                                              Sam jesteś winien tej sytuacji. Sam do tego doprowadziłeś.
                                              no jasne, wiedziony zachwalaniem wszelkich zalet wpisywanych tutaj przez "marketingowców" działających na rzecz konkretnych firm.

                                              Owszem jestem winien iż zawierzyłem w bezstronność wyrażanych tu opinii, natomiast nie boję się publicznie powiedzieć prawdy o moich spostrzeżeniach nawet jeżeli przyjdzie mi się parać z około 5-cioma naganiaczami LM których wręcz do furii udało mi się doprowadzić dociskając faktami i dociekając prawdy.

                                              no a ten wniosek powtórzę specjalnie dla Ciebie: 0w30 jest złe bo LM nie jest przygotowane do jego sprzedaży w sensownej cenie

                                              niezależnie czy Ci się moje historyjki podobają czy też nie

                                              co do producentów i opinii o normach: na każdej stronie z ostatnich 20-tu można znaleźć wpis użytkownika, który podziela moje opinie odnośnie norm, ponadto ja bazuje również na opinii tych, którzy mają z tym na codzień doczynienia karty katalogowe chowając głęboko (chociaż nauczyłem się wyczytać z nich to co faktycznie jest istotne)

                                              No a sami producenci w tym VW też dorośli do 0W30 - wspomniane przez pidziek dokumenty promujące oszczędności Lupo... zatem może nie ekolodzy ale sami inżynierowie w fabryce w ślad mechanikami i serwisami dostrzegli również uzysk z takiej zamiany.
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • kabi_007
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 412
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez innova
                                                w którym momencie ???
                                                na przykład str. 46 tutaj:

                                                ciekawych fragmentów jest o wiele więcej, jednak utonęły one w potoku PR-u i off-topu,
                                                Zamieszczone przez innova
                                                ..wskutek czego wątek stał się hermetyczny i pozostali użytkownicy forum bardzo niechętnie cokolwiek tu wpisują...
                                                tu się z Tobą zgadzam
                                                O1-->O3--> ?

                                                Komentarz

                                                • innova
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 554

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Pada od
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  zanieczyszczeń w oleju, nieszczelności w kolektorze dolotowym
                                                  z tym się w pełni zgadzam i jeszcze na to jak się nałoży chipowanie to wychodzi prawdziwy obraz sytuacji która doprowadziła do zajechania mojego turbo w poprzednim Tour A6, przy czym i tak nastąpiło to dopiero przy około 270tyś km.

                                                  [ Dodano: Sob 31 Gru, 11 15:26 ]
                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Dobrym przybliżeniem tego czego możesz się spodziewać jest Sequence VIB test (ASTM D 6837) stosowany przez API przy nadawaniu olejom etykiety „Energy conserving”.
                                                  Test polega na porównaniu spalania w silniku testowym (Ford 4.6 l V8) przy zastosowaniu oleju referencyjnego (ASTM Reference Oil BC - SAE 5W-30) oraz oleju badanego. Czas trwania testu to 96 godzin. Mierzona jest oszczędność po 16 godzinach pracy (FE1) i 96 godzinach pracy (FE2).
                                                  test ten chociaż nie jest przeprowadzany w warunkach normalnej jazdy jest z pewnością bardzo dobrym wskaźnikiem trendu. I teraz należałoby w tym labie przetestować dwa skrajne oleje, które podlegały porównaniu w moim przypadku, czyli LM TT 4100 oraz olej 0W30 (z V100 na poziomie 9,6) którego nazwy nie mogę podać bo mu się oberwie tylko za to, że akurat ten planowałem od jakiegoś czasu użyć i "nieszczęśliwie" podałem moje spostrzeżenia.
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz

                                                  • ruszok
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 65

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    co do producentów i opinii o normach: na każdej stronie z ostatnich 20-tu można znaleźć wpis użytkownika, który podziela moje opinie odnośnie norm
                                                    I? Na większości stron można znaleźć wpisy wielu użytkowników, że 5W40 sprawdza się w pojazdach. Rozumiem, że te wpisy są nic nie warte bo nie?

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    0w30 jest złe bo LM nie jest przygotowane do jego sprzedaży w sensownej cenie
                                                    Totalnie mnie to nie obchodzi bo nie mam zamiaru używać tego oleju ŻADNEGO producenta.

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    no jasne, wiedziony zachwalaniem wszelkich zalet wpisywanych tutaj przez "marketingowców" działających na rzecz konkretnych firm.
                                                    A gdzie miałeś SWÓJ rozum co? Teraz na siłę starasz się udowodnić, że Twój 0W30 jest och, ach, cycuś glancuś i w ogóle the best, podajesz teorie które w paraktyce sprawdzają się tylko w Twoim aucie, a wtedy nie umiałeś pomyśleć o tym jakie są zalecenia producenta?
                                                    Nie tłumacz się sugestiami tylko mi wytłumacz po jaką cholerę lejesz do auta 5W40 jeśli producent w książce zamieszcza prosty do zrozumienia rysunek/tabelkę w której ten olej nie występuje. A teraz płacz i pretensje do wszystkich, którzy potrafią zalać olej z puli zalecanych [lepkościowo i normowo]. Teraz masz wielkie ale bo u tych osób LM, na który psioczysz się sprawdza, a u Ciebie niezalecany olej się nie sprawdził. Dziwne nie?
                                                    Mi to lotto czy LM, Fuchs, Mobil, Lotos czy cokolwiek. Co by to nie było to byś teraz psioczył. Mógł to być Lotos 5W40 i płakałbyś że naganiamu na Lotosa. A dla mnie to nie ma znaczenia jaki tutaj był producent. Dałeś ciała zalewając nie zalecną lepkość i nie potrafisz tego przełknąć. Jeśli ktoś ma ochotę może sobie zalać 0W30 może Fuchsa. A jeśli ktoś chce pozostać przy zaleceniach do swojego pojazdu to może stosować i 5W40 marki wedle uznania. Jest tego do wyboru dużo.

                                                    A obwiniasz o naganianie osoby, które nic wspólnego poza olejem w silniku z tym producentem nie mają. Za to do tych osób, które naganiają [między innymi na taki olej jak zalałeś] i wyciągają z tego konkretne korzyści to nic nie masz 8)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...