Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innova
    Rider
    • 2011
    • 554

    Zamieszczone przez ruszok
    Dobra. Nie ma co z Tobą dyskutować. Szukaj: http://new.skoda-auto.com...es/06-2009.aspx
    znowu fajnie gdyż mojego silnika nie ma w tej książce co zresztą powyżej Ci zasygnalizowałem

    [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 17:15 ]
    Zamieszczone przez ruszok
    Każdy może zobaczyć tę wielką manipulację:
    no właśnie,
    oświadczam iż wskazany przez Ciebie model to nie jest typ silnika zamontowany w moim pojeździe

    ponadto treści zawarte w mojej ksiązce są inne i mówią to co napisałem uprzednio
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz

    • pacocases
      Rider
      • 2011
      • 576
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Czytam prawie od początku wątek olejowy ale dopiero teraz po przeczytaniu ostatnich postów doszedłem do wniosku że Niemcy produkując silniki do naszych aut, wiedząc że my lubimy (czytaj:kochamy) nasze dupowoziki, dogadali się z innymi Niemcami produkującymi oleje silnikowe (między innymi Fuchs) żeby nam je zniszczyć i podsunęli nam produkt 5W40
      Use: Normal
      Intervals: Change 15000 km / 12 months
      Products: TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
      który przy typowych dla nas zmianach co 15kkm (bo dbamy o silniczki :lol: ), ma je wykończyć, pozatykać, oblepić i w końcu unieruchomić. I to wszystko wymyślili w ostatnich miesiącach bo to ich świeży wynalazek . I jak tu nie wieżyć w 5-tą kolumnę i spisek :evil:
      Ale nie przewidzieli że natura spłata im figla i w tym roku nie będzie zimy :diabelski_usmiech
      A tak poza tym fajnie się czyta wątki merytoryczne ale żałosne są te osobiste potyczki (chyba że to w żartach a ja się na nich nie poznałem, wybaczcie starcowi ops: )

      [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 18:14 ]
      Dodam jeszcze że dotyczy to w szczególności silników BXE, BJB i BKC :diabelski_usmiech
      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

      Komentarz

      • ruszok
        Drive
        • 2011
        • 65

        A... Żeby nie było. Ten sam silnik 2.0 TDI 125 kW / 170 KM z normą euro 4:


        Zamieszczone przez innova
        otóż w niej (w tej mojej książce) czytamy na stronie 219: przy stałych interwałach 505.01 lub 507.00
        przy zmiennych interwałach 506.01 lub 507.00
        Otóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...

        Z resztą nie ma się już co o to kłócić... I tak twoja racja jest racjejsza i tyle. Ale wszystkie w/w fakty świadczą o tym, że umyślnie wlałeś olej, który tej normy nie spełnia a potem się dziwisz.

        Zamieszczone przez pacocases
        Products: TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
        który przy typowych dla nas zmianach co 15kkm (bo dbamy o silniczki ), ma je wykończyć, pozatykać, oblepić i w końcu unieruchomić. I to wszystko wymyślili w ostatnich miesiącach bo to ich świeży wynalazek
        Ano. Jak widać... :P

        Komentarz

        • innova
          Rider
          • 2011
          • 554

          Zamieszczone przez ruszok
          A... Żeby nie było. Ten sam silnik 2.0 TDI 125 kW / 170 KM z normą euro 4:
          teraz widzę aplikujesz kolejną znaną w tym wątku metodę czyli "rozproszenie"

          to cały czas nie jest ten silnik i nie wiem jak to jest (i skąd Ty jesteś) iż masz tak duży problem ze znalezieniem tego silnika, który faktycznie znajduje się w moim pojeździe... nie wspomniając o tym, iż za wszelką cenę nie chcesz znaleźć właściwej instrukcji obsługi

          [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 18:29 ]
          Zamieszczone przez pacocases
          dogadali się z innymi Niemcami produkującymi oleje silnikowe (między innymi Fuchs) żeby nam je zniszczyć i podsunęli nam produkt 5W40
          Niemcy się nie dogadywali aby niszczyć silniki i nikt tutaj takich wniosków nie przedstawiał, przynajmniej ja nie dostrzegłem w ostatnim czasie. Patrząc na strukturę sprzedawanych olejów w niemczech dostrzegam, iż promowane i największym zainteresowaniem cieszą się oleje W30. Tymczasem te W40 to działania rodzimej V-tej kolumny w tym również tego wątku.
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
          _______________________________________

          Komentarz

          • pacocases
            Rider
            • 2011
            • 576
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Żeby nie było że to rodzima 5-ta kolumna to dane te są ze strony Fuchsa (niemieckiego a nie polskiego) :wink:
            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pacocases
              Czytam prawie od początku wątek olejowy ale dopiero teraz po przeczytaniu ostatnich postów doszedłem do wniosku że Niemcy produkując silniki do naszych aut, wiedząc że my lubimy (czytaj:kochamy) nasze dupowoziki, dogadali się z innymi Niemcami produkującymi oleje silnikowe (między innymi Fuchs) żeby nam je zniszczyć i podsunęli nam produkt 5W40
              Czytać, a czytać ze zrozumieniem to duża różnica.
              Gdzie to wyczytałeś, że olej 5W40 niszczy silnik?
              Kimkolwiek jesteś, powiadam Ci, olej w tym samym standardzie 5w30, a olej 5W40 pod względem jakości to to samo. Różnica polega na mniejszej lepkości oleju 5W30, jego lepszej pompowalności, mniejszej lepkości na mrozie, większej trwałości tej lepkości w czasie, większej trwałości samego oleju ze względu na mniejszą ilość dodatków uszlachetniających, które właśnie powodują to rozciągnięcie 5W20, 5W30, 5W40, 5W50. Czym więcej po W tym olej ma mniej czystej bazy, a więcej obcych dodatków.
              Ze względu na większą korzyść dla silnika i dla portfela kierowcy (mniejsze spalanie) rozumny człowiek mając do wyboru między 5W30, a 5W40 naleje ten pierwszy.
              Olej spełniający jakościowe wymagania producenta, ale o mniejszej lepkości będzie lepszym wyborem dla przeciętnego silnika i przeciętnego użytkownika. Natomiast jak nie jesteś przeciętnym użytkownikiem, a np. jakimś królem wyścigów to lej 20W60. Ale to tak bardziej na długodystansowe rajdy, bo jak chcesz wygrać od świateł do świateł to musisz zalać jakiś 0W15, coby trochę mocy przybyło…


              No, widzę kolego innova, że ciemnogród masz tu niezły….

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                Kimkolwiek jesteś, powiadam Ci, olej w tym samym standardzie 5w30, a olej 5W40 pod względem jakości to to samo. Różnica polega na mniejszej lepkości oleju 5W30, jego lepszej pompowalności, mniejszej lepkości na mrozie, większej trwałości tej lepkości w czasie, większej trwałości samego oleju ze względu na mniejszą ilość dodatków uszlachetniających, które właśnie powodują to rozciągnięcie 5W20, 5W30, 5W40, 5W50. Czym więcej po W tym olej ma mniej czystej bazy, a więcej obcych dodatków.
                A możesz podać źródło tych rewelacji? Skoro nie znasz składu chemicznego poszczególnych olejów (o czym niedawno pisałeś) i nie możesz sprawdzić dokładnej bazy jak i dodatków w poszczególnych olejach, które to zresztą są pewnie pilnie strzeżone przez firmy to na jakiej podstawie twierdzisz, ze jest ich mniej, są trwalsze itd? Chyba za bardzo uogólniasz.
                Chyba wszyscy się zgadzają, że przy mniejszej lepkości może spaść także zużycie paliwa. Tylko jak do tego ma się ochrona silnika przez olej? Przecież PAOLO czy inni polecali oleje 0W aby właśnie lepiej zabezpieczyć silnik na zimnym.

                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                No, widzę kolego innova, że ciemnogród masz tu niezły….
                No widzę, że słoma z butów niektórym wyłazi.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz


                • Zamieszczone przez parasite
                  A możesz podać źródło tych rewelacji?
                  Zródłem tych rewelacji jest ogólna wiedza. To, że olej w tej samej grupie cenowej i jakościowej ma np. w temp. 100stC lepkość większą nawet o kilka mm2/s . o od innego oleju oznacza, że do składu oleju dodano więcej wiskozatorów, np. polimerów. Czasem wyglądają jak wiórki kokosowe. Widział je kolega kiedyś?

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Zamieszczone przez kazik79
                    jak by ktoś łapatologicznie przedstawił różnicę pomiędzy 5W30 a 5w40 to byłbym bardzo wdzięczny
                    Generalnie jest z tym tak jak pisze kolega innova, czytaj jego posty.
                    Napisze Ci tylko kilka zdań, może coś ci rozjaśnią.
                    Jeżeli weźmiesz do porównania dwa oleje tej samej jakości, z tymi samymi normami, nawet tego samego producenta, choć musisz to założyć teoretycznie, bo w praktyce nie ma nigdy dwóch takich samych olejów – to olej 5W40 od oleju 5W30 różni się przede wszystkim lepkością.
                    Ta lepkość ma niewiele wspólnego z gęstością, a jest bardzo często mylona z nią. Gęstość jest tylko stosunkiem masy płynu do jego objętości. Każdy płyn ma tę gęstość inną. Np. litr wody waży 1kg, litr czystego spirytusu waży 0,8kg, litr benzyny waży 0,7kg i w końcu litr oleju samochodowego waży ok. 0,85kg. Ale w każdym oleju, o którym tu mowa ta gęstość jest prawie taka sam. Gęstość zależy również od temp., ale ta zależność jest niewielka, zwłaszcza w porównaniu z zależnością lepkości od temperatury, która jest wielka. Przykładowo gęstość oleju rozgrzanego w silniku jest tylko kilka procent większa niż oleju w bańce. Jest tak dlatego, że rozgrzany olej zwiększa swoją objętość, innymi słowy rozgrzanego oleju jest w silniku trochę więcej…
                    Lepkość natomiast to inaczej tarcie wewnętrzne płynu i w porównaniu z gęstością silnie zależy od temperatury. Olej w rozgrzanym silniku ma kilkanaście razy (czyli np. 1500%) mniejszą lepkość niż olej w bańce.
                    Obrazowo, ta lepkość, to jest to co obserwujesz jak np. wylewasz ze słoika wodę, a z drugiego słoika miód. Różnicę, jaką widzisz to nie różnica w gęstości, (miód ma tylko 30% większa gęstość niż woda) tylko w lepkości (miód ma 5000 razy większa lepkość niż woda, czyli 500000% większą). Woda ma więc małą lepkość, a miód dużą lepkość
                    Dokładnie tak samo jest z olejami, oczywiście nie ma aż takich różnic jak między wodą, a miodem, ale są. I to 5W30, 5W40, 10W40 jest po prostu oznaczeniem lepkości oleju (oczywiście nie tylko lepkości, ale przede wszystkim). Dlatego należy mówić nie „bardziej gęsty” olej, tylko „bardziej lepki” olej, nie „mniej gęsty” olej tylko „mniej lepki” olej.

                    Olej 5W30 jest wiec mniej lepki od oleju 5W40 i to w całym zakresie temp. Jest tak w wysokiej temp. pracującego silnika jak również w niskiej temp. podczas postoju silnika na mrozie. Ponieważ to oznaczenie 5W30, czy 5W40 to nie jest konkretna lepkość, tylko pewien przedział lepkości, dlatego też jeden olej tej samej grupy np. jeden olej 5W30 może mieć inną lepkość od drugiego 5W30. Ale zawsze olej 5W30 będzie mniej lepki od oleju 5W40, podkreślam w całym zakresie temperatur, bowiem niektórzy błędnie rozumują, że olej 5W30 jest tylko mniej lepki w wysokich temp., a już w niskich (np. na mrozie) – nie. Tak nie jest.

                    Wyobraź sobie teraz silnik spalinowy od środka i smarowanie olejem oraz przypomnij sobie o wodzie i miodzie. Woda to 5W30, miód to 5W40. Zastanów się, który olej lepiej się sprawdzi przy smarowaniu silnika, na którym oleju silnik mniej spali paliwa, na którym będzie się mniej grzał, na którym będzie się mniej brudził, na którym będzie dłużej funkcjonował. Oczywiście, że różnice w olejach nie są takie jak między wodą, a miodem, są niewielkie, jednak są i trzeba to rozumieć.

                    Jeżeli więc konstrukcja silnika pozwala na zalanie oleju o mniejszej lepkości 5W30, to jest on lepszym wyborem od oleju o większej lepkości 5W40. Dodatkowo w warunkach polskich, taki olej lepiej sprawdza się podczas uruchamiania silnika na mrozie. Jest mniej lepki, więc silnik łatwiej się uruchamia oraz krócej pracuje bez smarowania, bo olej szybciej jest rozprowadzany po wszystkich częściach silnika, zatem silnik mniej się zużywa.

                    Jedyny argument jaki przedstawiają przeciwnicy mniej lepkich olejów to to, że taki olej ma mniejszą lepkość w bardzo nagrzanym silniku i może dojść do przerwania smarowania, czyli zerwania filmu olejowego między metalowymi częściami silnika. Bowiem grubość filmu olejowego jest uzależniona od lepkości, czym większa lepkość tym grubszy film olejowy. Jednak jest to podejście błędne, po pierwsze dlatego, że każdy olej charakteryzuje się określonymi parametrami pracy, producent i określone normy branżowe, klasy, standardy, gwarantują, że przerwanie smarowania nie może mieć miejsca, chyba że ktoś celowo przegrzeje silnik albo coś z tych rzeczy. A po drugie w smarowaniu nie chodzi o grubość filmu olejowego, ale o jego trwałość. Obrazowo można to wyjaśnić w ten sposób, że jak posmarujesz jakiś mechanizm gęstym smarem to owszem na początku będzisz miał gruby film olejowy, jednak ten gruby film olejowy zaraz zniknie bo smar się np. wyciśnie, natomiast jeżeli zalejesz mechanizm mniej lepkim olejem to grubość filmu olejowego będzie mniejsza, ale smarowanie będzie stałe.


                    Zamieszczone przez parasite
                    Koledzy twierdzą, że LM Synthoil i Statoil (tego nie maiłem) oszukują, kłamią i generalnie jest to badziewie. Może i mają racje, może nie, ale mnie interesują nie cyferki tylko jak ten olej sprawuje się w silniku. I powiem, że na Synthoilu to nie jest ten sam silnik. Wiadomo jak chodzi diesel i nikt nie oczekuje, że to będzie benzyna.
                    Jakbyś kolego czytał to wszystko uważnie, to zauważyłbyś, że nikt tu nie pisze, że LM Synthoil, czy LazarWay to są złe oleje. Chodzi o to, że nie prezentuje się nie sprawdzonych informacji na forach publicznych. Składu chemicznego żadnego oleju nie zna prawie nikt, nawet ludzie którzy pracują w sieciach dystrybucyjnych koncernów petrochemicznych. Niezależnie od tego kto co napisze i do czego załączy link. Ten olej LM Synthoil, który zalałeś może i mieć 100% tego PAO, czy 50%, czy 30%, to nie jest istotne, rozumiesz? Jakość oleju masz zagwarantowaną przez producenta i normy ACEA i API. To wszystko.
                    To co piszesz o różnicy w Twoim silniku między LM a drugim to może tak być, i owszem, pytanie tylko skąd wiesz, że ta różnica wynikła z marki oleju, bo w tym sensie się wypowiadasz. Różnica wynika najpewniej z tego, że wcześniej miałeś olej X o innych parametrach pracy, a teraz masz olej Y o innych parametrach. To oczywiste, że ten drugi może być lepszy, niezależnie od tego co tak naprawdę w tym oleju się znajduje…

                    I w ogóle określij się najpierw co do czego porównujesz, co ma oznaczać ten wpis?
                    Zamieszczone przez parasite
                    Nie do końca chyba, bo to i tak zależy od konkretnego silnika. Ja tam dla swojego trzymam się końcówek z 40. 0W40 dopiero będę zalewał, więc będę miał jakieś porównanie z 5W40. Jedno co mogę powiedzieć, to, że na 10W40 zimny silnik chodził strasznie w porównaniu do obecnego 5W40.
                    Czyli do czego w końcu porównujesz kolego tego Synthoila, do 10W40 tajemniczej marki, czy do 5W40 Lotosa. Napisz konkretną nazwę oleju, do którego porównujesz tego Synthoila.
                    I to tyle- szkoda że teori.

                    Fakty są takie że
                    -Olej 5w30 bedzię powodowal delitaknie lepszy zimny start- ze wzgledu na lepsza popmpowalnośc -lepkośc a tym samym gęstośc aniżeli 5w40
                    - 5w30 delitaknie szybciej osiągnie temp roboczą
                    - 5w30 zostawi cieńszy film olejowy- gorzej bedzie chronił silnik - ze względu na swoją lepkośc
                    -5w30 szybciej spłynie z wezłów tarcia- ja uznaje to jako wadę
                    -5w30 gorzej ochroni silnik podczas szybkiej autostradowej jazdy- upalania poprostu i zazwyczaj olej wtedy bardzo mocno się rozgrzewa
                    -5w30 jest w/g mnie mniej stabilny temperaturowo
                    -5w30 powinien oszczędzać paliwo- u niektórych nawet 1L na 100km u innych wcale- to przeważnie oleje eko.
                    -5w30 szybciej zdegraduje do 5w20 zatem .....
                    Pozdrawiam
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      I to tyle- szkoda że teori.

                      Fakty są takie że
                      -Olej 5w30 bedzię powodowal delitaknie lepszy zimny start- ze wzgledu na lepsza popmpowalnośc -lepkośc a tym samym gęstośc aniżeli 5w40
                      - 5w30 delitaknie szybciej osiągnie temp roboczą
                      - 5w30 zostawi cieńszy film olejowy- gorzej bedzie chronił silnik - ze względu na swoją lepkośc
                      -5w30 szybciej spłynie z wezłów tarcia- ja uznaje to jako wadę
                      -5w30 gorzej ochroni silnik podczas szybkiej autostradowej jazdy- upalania poprostu i zazwyczaj olej wtedy bardzo mocno się rozgrzewa
                      -5w30 jest w/g mnie mniej stabilny temperaturowo
                      -5w30 powinien oszczędzać paliwo- u niektórych nawet 1L na 100km u innych wcale- to przeważnie oleje eko. Pozdrawiam
                      I właśnie o to chodzi.

                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                      Jedyne buty jakie możesz widzieć z grupy userów to są Twoje buty. Piszesz więc o sobie?
                      Szkoda, że nie potrafisz się merytorycznie do prostego pytania odnieść. Zalejcie sobie wodę to wam spalanie spadnie do zera.

                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                      Zródłem tych rewelacji jest ogólna wiedza. To, że olej w tej samej grupie cenowej i jakościowej ma np. w temp. 100stC lepkość większą nawet o kilka mm2/s . o od innego oleju oznacza, że do składu oleju dodano więcej wiskozatorów, np. polimerów. Czasem wyglądają jak wiórki kokosowe. Widział je kolega kiedyś?
                      Czyli wróżenie z fusów. Mogli dodać, mogli nie dodać, a mogli dodać coś innego. Nie znasz składu więc to są tylko twoje przypuszczenia. Ogólna wiedza mówi też, ze cieńszy film olejowy łatwiej zerwać. Widział kolega kiedyś dwa pracujące metale, pomiędzy którym zabrakło smarowania? Niestety jakby to wszystko było takie proste jak to ładnie opisujecie to by wszyscy już od dawna wywalili wszystkie oleje W40, ale jednak z jakiegoś powodu mają się bardzo dobrze. Może jednak nie jest tak pięknie jak twierdzicie?
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        - 5w30 zostawi cieńszy film olejowy- gorzej bedzie chronił silnik - ze względu na swoją lepkośc
                        -5w30 szybciej spłynie z wezłów tarcia- ja uznaje to jako wadę
                        biorą to wszystko pod uwagę oraz dodatkowo fakt, że nasze nieszczęsne BXE mają przy przebiegu 100kkm do wymiany szklanki i panewki to olej 5W40 jest niezbędnym minimum dla nich a wręcz by trzeba było powiększyć tą liczbę za W co by jeszcze bardziej zostały "oblepione" najbardziej newralgiczne miejsca w motorku podczas jego rozruchu na zimnym.

                        Swoją drogą starte jednostki robiły grubo ponad 500kkm na olejach niejednokrotnie gorszych niż współczesne 5W40 i miały się dobrze a czym, że jest mój BXE jak nie starą konstrukcję z dodanymi pompowtryskiwaczami
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • ruszok
                          Drive
                          • 2011
                          • 65

                          Czyli już wszystko wiemy od panów teoretyków. Dzięki.

                          Teraz można przejść do meritum tego wątku i podyskutować o olejach. Dziś w rozmowach przewinął się olej: Millers Oils XFD 5W-40 (wiem do traktora, lepi się itd - to już wiem...). Próbowałem coś tutaj szukać, ale nie widzę - nie twierdzę, że nie ma.

                          CHARAKTERYSTYKA Millers Oils XFD 5W-40:
                          • · ACEA B3, B4
                            · API CH4, CI4
                            · Mercedes-Benz 228.3 & 229.1
                            · Volkswagen 505.00
                            · PSA – PD2[list:5e5a3ef179]SAE klasa lepkości: 5W40
                            Ciężar właściwy przy 150 oC 0,855
                            Lepkość kinematyczna przy 100 oC 13,2 cSt
                            Lepkość kinematycza przy 40 oC 85 cSt
                            Indeks lepkości 156
                            Temperatura krzepnięcia -42 oC
                            Temperatura zapłonu 220 oC
                            Lepkość na zimno przy -30 oC 6,440 cP
                          [/list:u:5e5a3ef179]

                          Indeks lepkości dość słaby chyba?

                          Komentarz

                          • ZYBI68
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 697
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            ruszok, napisz jaki masz samochód i silnik chodzi mi o Quazar ja go stosowałem ale nie ten co Ty i złego słowa powiedzieć nie mogę.
                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                            Komentarz

                            • barteq
                              Rider
                              • 2011
                              • 309
                              • Opel

                              Zamieszczone przez loru
                              fakt, że nasze nieszczęsne BXE mają przy przebiegu 100kkm do wymiany szklanki i panewki to olej 5W40 jest niezbędnym minimum
                              Wg mnie również do bxe 5w40 jest minimum. do tego dochodzi fakt, że tdi są luźno spasowane - taką informację gdzieś na forum napisał DGW, więc 5w40 będzie lepszy niż bardziej "wodnisty" 5w30 ?

                              Ruszok, po tych danych millers nie robi szału.


                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                I to tyle- szkoda że teori.
                                O. widzę jakiś uraz do teorii kolega posiada. Chyba wiem czemu. No to może wyjaśnij kolego antyteoretyku czemu ziemia się kręci, tylko praktycznie…

                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Fakty są takie że
                                -Olej 5w30 bedzię powodowal delitaknie lepszy zimny start- ze wzgledu na lepsza popmpowalnośc -lepkośc a tym samym gęstośc aniżeli 5w40.
                                Delikatnie? Niech Ci będzie. Tylko jak to delikatnie pomnożysz przez 5 startów dziennie, to wyjdzie Ci na całe życie silnika ok.22000 startów. Wobraż więc sobie, że uruchamiasz ten silnik raz ale za to 22000 razy bardziej delikatnie. Do tego dorzuć, że na -20st. mrozie to delikatnie zamienia się już w bardziej delikatnie, dlatego, że czym zimniej tym większa przewaga mniejszej lepkości. Róźnica z delikatnej zamienia się w sporą, pasuje Ci?
                                Co do gęstości, to się mylisz, jest taka sama.

                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 delitaknie szybciej osiągnie temp roboczą.
                                j.w.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 zostawi cieńszy film olejowy- gorzej bedzie chronił silnik - ze względu na swoją lepkośc.
                                Jeden i drugi będzie go tak samo chronił, pod warunkiem, że silnik jest wykorzystywany do celu do którego został stworzony. Dodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 szybciej spłynie z wezłów tarcia- ja uznaje to jako wadę
                                Bez przesady, spływają podobnie, chyba że mają jakieś dodatki estrowe, typu Magnatec Castrola, ale to jest jak gdyby poza tematem
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 gorzej ochroni silnik podczas szybkiej autostradowej jazdy- upalania poprostu i zazwyczaj olej wtedy bardzo mocno się rozgrzewa
                                Upalania? TDI? Pominę to milczeniem, a co do jazdy autostradowej to się mylisz i to bardzo. Olej mniej lepki lepiej chłodzi silnik. Silnik mniej się rozgrzewa, powoduje to mniejszy spadek lepkości. Taki olej może nawet lepiej chronić silnik podczas szybkiej jazdy autostradą. Decydująca jest tu temperatura, bo od niej prawie wszystko zależy.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 jest w/g mnie mniej stabilny temperaturowo
                                Olej stabilny temperaturowo? Tu Cie nie bardzo rozumiem. Stabilny temp. ma być silnik, a nie olej. Olej ma chłodzić silnik, czyli odbierać ciepło od rozgrzanych elementów silnika i tę funkcję lepiej spełnia olej o mniejszej lepkości.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                5w30 powinien oszczędzać paliwo- u niektórych nawet 1L na 100km u innych wcale- to przeważnie oleje eko.
                                Co w tym złego, to źle? Wolisz płacić więcej za paliwo? Kurde balans. Emerytury też się zrzekniesz?
                                Zresztą nie każdy olej jest typowo Energy Conserving API, czy ILSAC, czy z normą ACEA A1/B1, A5/B5, C1, C2.
                                Jak masz coś przeciwko oszczędzaniu paliwa i chcesz płacić więcej to są oleje 5W30 bez Energy Conserving.

                                Komentarz

                                • ruszok
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 65

                                  Silnik to 1.6 CRDi po modernizacji w wersji U2 VGT (konstrukcja z 2006 modernizacja 2009) bez DPF. Auto KIA. Stąd zalany był Lotos Quazar K. I tak jak piszę - klepanie to w zasadzie nie był duży problem - ale nasilał się. Najgorsze było to, że olej zrobił się dość rzadki (nie przybyło go ani nic z tych rzeczy) i łatwo był zbierany przez odmę. Przez co w przewodzie dolotowym było mokro od oleju. Oczywiście był on przepalany, ale wiesz... Dlatego końcowo oleju zaczynało ubywać, a przy odpalaniu auto kopciło (przepalało ten olej).
                                  Cała sprawa zaczęła się już koło 9 tys. km po wymianie.
                                  Jednak wiele tych silników jeździ na tym lotosie i nic im nie ma. U mnie się nie sprawdził i tyle.

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Jeden i drugi będzie go tak samo chronił, pod warunkiem, że silnik jest wykorzystywany do celu do którego został stworzony. Dodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.
                                    Nie ma takiej technicznej możliwości aby chronily tak samo przy roznych grubościach filmu olejowego

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Bez przesady, spływają podobnie, chyba że mają jakieś dodatki estrowe
                                    Skoro mają inną lepkość to......szybciej spływa jeden niz drugi

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Upalania? TDI? Pominę to milczeniem, a co do jazdy autostradowej to się mylisz i to bardzo. Olej mniej lepki lepiej chłodzi silnik. Silnik mniej się rozgrzewa, powoduje to mniejszy spadek lepkości. Taki olej może nawet lepiej chronić silnik podczas szybkiej jazdy autostradą. Decydująca jest tu temperatura, bo od niej prawie wszystko zależy.
                                    A co złego w ty upalaniu tdi? JAk coś co osiąga znacznie wyższe temp- podczas jazdy z dużymi prędkościami- staje się rzadsze a zatem mniej lepkie i zostawia jeszcze delikatniejszy film olejowy może lepiej chronić. Wtedy silnik bardziej się rozgrzewa olej też.

                                    Chyba że masz większą chłodnicę oleju!

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Olej stabilny temperaturowo? Tu Cie nie bardzo rozumiem. Stabilny temp. ma być silnik, a nie olej. Olej ma chłodzić silnik, czyli odbierać ciepło od rozgrzanych elementów silnika i tę funkcję lepiej spełnia olej o mniejszej lepkości.
                                    I tu wychodzi brak Twojej wiedzy technicznej Olej ma zadanie smarować i chronić silnik- jego stabilność temperaturowa powoduje stabilność temp elementów silnika a za chłodzenie w dużo większej mierze odpowiada płyn chłodniczy.Oczywiście odbiera on również ciepło ale w mniejszym stopniu

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Co w tym złego, to źle? Wolisz płacić więcej za paliwo? Kurde balans. Emerytury też się zrzekniesz?
                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    Co w tym złego, to źle? Wolisz płacić więcej za paliwo? Kurde balans. Emerytury też się zrzekniesz?
                                    Nie napisałem że to źle, wolę placić za dobre paliwo, Co do emerytury to nie sądze żeby ZUS wtedy istniał

                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                    O. widzę jakiś uraz do teorii kolega posiada. Chyba wiem czemu
                                    To nie uraz do teorii tylko ona nie bardzo pokrywa się z rzeczywistością w motoryzacji zresztą nie tylko w motoryzacji. Chyba nie wiesz czemu Panie filozofie.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Ze względu na większą korzyść dla silnika i dla portfela kierowcy (mniejsze spalanie) rozumny człowiek mając do wyboru między 5W30, a 5W40 naleje ten pierwszy.
                                      Olej spełniający jakościowe wymagania producenta, ale o mniejszej lepkości będzie lepszym wyborem dla przeciętnego silnika i przeciętnego użytkownika.
                                      Mam głęboko co jaki producent dodał do oleju, ważne jest dla mnie jak on się spisuje w silniku (słuch, odczucia, znikanie oleju na bagnecie).
                                      Powiedz mi jeszcze - to nie jestem rozumny???? Bo zalewam W40 miast W30 czy lepiej W20? Bo wolę przepłacać przy tankowaniu? To Twoje teorie.

                                      X stron wcześniej masz moje opinie o różnych olejach (nie LM!) w dwóch klasach lepkości W30 i W40.
                                      Przypomnę sprawy kluczowe:
                                      - na dystansach 40k km na W30 i 30k km na W40 nie zaobserwowałem różnic w spalaniu - tzn - auto nie zaczęło mi palić o litr więcej lub mniej. Jadę tyle samo - pali tyle samo. Koniec kropka.
                                      - W30 znika z silnika - dosłownie. Dolewki po 1-2l między wymianami to norma.
                                      - aby nie było że to oleje różnych producentów, obecnie w Pugu 206 jest zalany W30 tego samego producenta, tego samego typu co wcześniej, na którym (W40) pug przejechał 80k km. Wnioski - pali tyle samo (ten sam kierowca, ten sam styl jazdy, te same odcinki. Oleju ubywa - na 6k km dolane 0,3l, gdzie przy W40 na 20k km nie dolewałem NIC.

                                      Nie twierdzę że W30 czy W20 to złe lepkości - trzeba je dobrać do odpowiednich silników tylko. W moich zmiana lepkości nie przynosi pozytywnych skutków, nie oszczędzam na spalaniu, tracę na dolewaniu. To praktyka.

                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      jak chcesz wygrać od świateł do świateł to musisz zalać jakiś 0W15, coby trochę mocy przybyło…
                                      Możesz napisać ile tej mocy przybędzie? W KM lub % ?
                                      Bo wiesz - zakładając antenę do CB idealnie na środku dachu uzyskamy idealne warunki uzyskania maksymalnego zasięgu nadawania, przestawiając antenę na krawędź dachu, ta doskonałość "drastycznie" spada. Z badań wynikło że ten spadek to 3-4%! Przy moim idealnym zasięgu 16km to 0,5km - więcej kastruję SQ i RF gain.
                                      Podaj więc konkret.

                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      No, widzę kolego innova, że ciemnogród masz tu niezły….
                                      Aż oczy bolą - ledwo się zarejestrowałeś i już chcesz aby każdy dodał Cię do ignorowanych??

                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Czytać, a czytać ze zrozumieniem to duża różnica.
                                      Podawaj odnośniki do źródeł, materiałów. Nie pisz że "na logikę i zdrowy rozum" - tak mi pewien przełożony próbował coś wyjaśniać - delikatnie mu wyjaśniłem że przepisy prawa są inne i prokurator się nade mną nie zlituje że to było "logicznie".

                                      PS. Wiem czemu Paolo się nie odzywa, ech, rozumiem go.
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • ruszok
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 65

                                        Nie twierdzę że W30 czy W20 to złe lepkości - trzeba je dobrać do odpowiednich silników tylko. W moich zmiana lepkości nie przynosi pozytywnych skutków, nie oszczędzam na spalaniu, tracę na dolewaniu. To praktyka.
                                        Jestem tego samego zdania, ale to jest sprytnie pomijane w całych tych wywodach... Również zaznaczałem, że tego oleju mi niestety ubywało i korzyść z tego żadna. A spalanie wcale mniejsze nie było.

                                        Zamieszczone przez soszek81
                                        Wiem czemu Paolo się nie odzywa, ech, rozumiem go.
                                        Wiadomo, uwzięli się na niego, obrażają (nie tylko jego), insynuują że załatwia jakieś swoje interesy itd... A najwięcej do powiedzenia w tym temacie nagle ma kolega dwu dniowy teoretyk. Także ja się też mu nie dziwię. Ale szacuneczek dla niego za to. I za całą robotę jaką do tej pory odwalił i będzie odwalał! Jednak ja będę za Paolo stał murem! Pomógł mi - za co jestem mu wdzięczny - i nie pozwolę (pozwolimy) żeby go obrażać bo komuś coś nie pasuje...

                                        Tak czy inaczej to "MY" jesteśmy źli i tyle.

                                        Ale może kontynuujmy wątek w/w millersa lub dodawania oleju do paliwa. Bo te teorie już się przejadły, już wszystko wiemy. Kto będzie chciał to potestuje i skonfrontuje owe teorie z późniejszymi doświadczeniami. Konkretów, źródeł itd. brak. Także skupmy się na tym co wiemy z doświadczenia.

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez barteq
                                          Wg mnie również do bxe 5w40 jest minimum. do tego dochodzi fakt, że tdi są luźno spasowane - taką informację gdzieś na forum napisał DGW, więc 5w40 będzie lepszy niż bardziej "wodnisty" 5w30 ?
                                          na to by wyglądało, chociaż jest to moja teoria a opieram ją na własnych doświadczeniach i rozmowach z osobami które grzebią w silnikach, przy czym Ty zrobisz jak będziesz uważała, poniżej jeszcze jeden cytat do naszej dyskusji, wole mieć kilka KM mniej i podwyższone spalanie na rzecz ochrony silnika przy starcie przez "oblepione" olejem newralgiczne miejsca, swoją drogą tych KM i tak jest więcej niż fabryka deklaruje a oszczędność na spalaniu za pewne będzie tak znikoma, że nie zrekompensuje mi ewentualnych napraw motorka.

                                          Zamieszczone przez DGW
                                          Swego czasu narzekano na wałki Dbilas-a że się wycierają. Wtedy, jestem pewien na 99% że nie była to wina wałka tylko braku smarowania może w tym przypadku jest podobnie. Mam zamontowany czujnik ciśnienia oleju w głowicy (czyli prawie na końcu układu) i wiem że na oleju 5W40 w upalne dni po pierwszym, drugim depnięciu do końca obrotów (jeśli olej był powiedzmy po 5kkm) ciśnienia nie było w ogóle na wolnych obrotach. Ze świeżym olejem było nieco lepiej a problem zniknął kiedy zmieniłem go na gęściejszy (niestety bez normy VW) oraz zwiększyłem obroty biegu jałowego.
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez ruszok
                                            Czyli już wszystko wiemy od panów teoretyków. Dzięki.

                                            Teraz można przejść do meritum tego wątku i podyskutować o olejach. Dziś w rozmowach przewinął się olej: Millers Oils XFD 5W-40 (wiem do traktora, lepi się itd - to już wiem...). Próbowałem coś tutaj szukać, ale nie widzę - nie twierdzę, że nie ma.

                                            CHARAKTERYSTYKA Millers Oils XFD 5W-40:
                                            • · ACEA B3, B4
                                              · API CH4, CI4
                                              · Mercedes-Benz 228.3 & 229.1
                                              · Volkswagen 505.00
                                              · PSA – PD2[list:fe016fbb5c]SAE klasa lepkości: 5W40
                                              Ciężar właściwy przy 150 oC 0,855
                                              Lepkość kinematyczna przy 100 oC 13,2 cSt
                                              Lepkość kinematycza przy 40 oC 85 cSt
                                              Indeks lepkości 156
                                              Temperatura krzepnięcia -42 oC
                                              Temperatura zapłonu 220 oC
                                              Lepkość na zimno przy -300C 6,440 cP
                                            [/list:u:fe016fbb5c]

                                            Indeks lepkości dość słaby chyba?

                                            http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=222
                                            Więc
                                            Indeks lepkości 156- moim zdaniem słabo

                                            Lepkość na zimno przy -300C 6,440 -bardzo słabo

                                            Millers nie podaje TBN-u, reszta parametrow też raczej przeciętna i piszę to mimo że w jednym aucie jeżdze na Millersie XFS- w Clio. Nie znamy baz olejowych itd- moim skromnym zdaniem -przeciętny olej jezeli chodzi o parametry.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • barteq
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 309
                                              • Opel

                                              loru, jestem tego samego zdania, że do naszych klekotów lepszy jest jednak 5w40, te rzadsze będą dobre np do iCDTI ciasno spasowanych silników.


                                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                              Komentarz

                                              • ruszok
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 65

                                                Co do TBNu to nie piszą nic poza:
                                                Znakomite właściwości czyszczące silnik.
                                                Ale ogólnie olej do najlepszych nie należy (jeśli mówimy o parametrach!). Dzięki.

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  Zamieszczone przez ruszok
                                                  lub dodawania oleju do paliwa.
                                                  O tym to ja już czytałem x lat temu i nie wiem czy jest sens na ten temat się rozwodzić. I tak nie dojdziesz czy to coś daje czy nie. Będzie tak jak z BIO100 czyli jedni będą krzyczeć, że to badziewie i zaraz będziesz miał po pompie, a drudzy, że nic się nie dzieje. Według mnie do VP można sobie wlewać, ale do pompowtrysków czy CR to chyba bym nie ryzykował.

                                                  Tak jeszcze w kwestii olejów 5W30. Koledzy wcześniej pisali, że słabe oleje 5W40 często i tak po kilku tysiącach spadają do W30. Czy czasem to nie było powodem głośniejszej pracy silnika oraz tego nieprzyjemnego dźwięku podczas wkręcenia na obroty u mnie na Lotosie? To by potwierdzało, że 5W30 dla mnie się nie nadaje.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                    Lepkość na zimno przy -300C 6,440 -bardzo słabo
                                                    przy -30 to cienko ale przy -300 to chyba nieźle :wink:
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...