Nie chodzi o to co pisze instrukcja na temat oleju do tego silnika. Z tego co wiem to tam chyba ma byc 507.00 mimo, ze to auto nie ma DPF-a to producent zaleca taki olej z uwagi na wydluzone przebiegi miedzy wymianami
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Moja Octavia z silnikiem ASV ma najechane 260 tys km ale zalewam tylko
Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 Przeznaczony do samochodów VW i Audi z silnikiem typu diesel. Odpowiedni zarówno do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze (505 01).
Zmiane robię co 10 tys km a nie co 15 jak sugeruje servis - kto smaruje ten jedzie 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dany2179Moja Octavia z silnikiem ASV ma najechane 260 tys km ale zalewam tylko Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 Przeznaczony do samochodów VW i Audi z silnikiem typu diesel. Odpowiedni zarówno do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze (505 01).
Poza tym tekst jak z ulotki promującej Castrola. Jesteś sprzedawcą tego oleju?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzida
To ciekawe bo Castrol Edge pojawił się niedawno, zastępując zdaje się "schodzącego ze sceny" Catstrola TXT 505.01.
Zamieszczone przez DzidaPoza tym tekst jak z ulotki promującej Castrola. Jesteś sprzedawcą tego oleju?
Komentarz
-
-
co sądzicie o stosowaniu motula w zimie przy duzych mrozach? kto go mial zalanego w tamtym roku? bo ja teraz zalalem ale w opisie porównawczym z mobilem motul wypada gorzej w duzych mrozach. xcess ma bodajze do -30st - jak bedzie wiecej to co? zamarznie czy co?VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
Witam
chciałem zapytac czy olej Castrol GTD Magnatec 5W40 bedzie dobry do silnika ASV, i jaka jest różnica miedzy GTX a GTD ?Byłe...:
Skoda S100L, rok produkcji: 1974
Skoda 120L, rok produkcji: 1988
Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005
Jest
Octavia 2, rok produkcji 2010
Komentarz
-
-
Ja do mojej wlałem ostatnio Castrol Edge 5W-40 Turbo diesel z dopuszczeniem 505.01. Co do wyboru oleju, to myślę, że najważniejsze żeby wybrać olej przeznaczony do tubo diesli z pompo wtryskiwaczami, natomiast co do marki to już kwestia preferencji kupującego. Oleje markowych producentów są porównywalne.
Ważniejsze, żeby nie zdawać się na serwis tylko kupić samemu olej w bańce i dopilnować by wlali właśnie ten a nie jakiś z beczki.Octavia 1.9 TDI 4x4
Komentarz
-
-
Witam,
Pracuje w firmie, która produkuje DPF'y. W związku z tym mamy szerokie bezpośrednie kontakty z klientami np. VW. Podczas jedej z takich wizyt miałem przyjemność rozmawiać z osobą, która jest projektantem silników Diesla. Według jego opinii to jest jedyny najlepszy olej - Fuchs Titan. Pozostałe oleje to są "podruby". To jest cytat tego gościa. Czy tak żeczywiście jest - niewiem. Moim zdaniem MOTUL to jest to
Komentarz
-
-
WITAM.OD NIEDAWNA (3 TYG.) JESTEM POSIADACZEM OCTAVII 99" 1,9 TDI AHF.SPROWADZONA OCTA JEST W NAPRAWDę W NIEZłYM STANIE. WIEM BO OGLąDAłEM TROCHE SAMOCHODóW PRZED ZAKUPEM. W ZASADZIE SZUKALEM PASSATA ALE TRAFILA SIE OCTA (I MOZE DOBRZE - TO SIęOKAżE) . PRZED ZAKUPEM SPRZEDAJACY UMOZLIWIL MI OGLąDNIECIE JEJ NA SERWISIE ASO. TAM WIEKSZYCH USTEREK NIE WYKAZANO WIEC KUPILEM.
NA SAMOCHODACH NIE ZNAM SIE, ALE WIEDZIALEM ZE PO ZAKUPIE TRZEBA ZROBIC WYMIANY TYPU ROZRZąD OLEJ ITP., WIęC ZROBILEM JEJ "DUZY PRZEGLAD" (PASKI, FILTRY,OLEJ,PłYN HAMULCOWY) OSTANI WPIS W KSIAZCE SERW. MIALA PRZY 78KKM. W TEJ CHWILI MA 195KKM.
WSZYSTKO CHODZI JAK NARAZIE DOBRZE ALE PODCZAS URUCHAMIANIA ZIMNEGO (PO NOCY) SILNIKA SLYCHAC ZE 2-3 SEKUNDY TAKIE LEKKIE CHROBOTANIE, żęRZENIE POD MASKą.
NIE BYLO TEGO ZANIM NIE POJECHALA DO ASO
W ASO ZALALI MI MOBILA 1 0W-40 TURBO DIESEL.
KARTECZKA BYLA NA SILNIKU ZE NIEMCZECH JEZDZIL NA CASTROLU 10W-40 CZYLI PóLSYNTETYKU.
JUZ SIE GDZIES OCZYTALE ZE TEN OLEJ KTRY MI ZALALI JEST TROCHE ZA RZADKI DO TEGO SILNIKA ZE LEPSZY BYLBY MOTUL 5W-40
I JESZCZE JEDNO. PODOBNO NIE POWINNO SIE PRZECHODZIC Z POLSYNTETYKA NA PELNY SYNTETYK. DO 60KKM PELNY, 60-100KKM POLSYNTETYK, POWYZEJ 100KKM MMINERAL W OSTATECZNOSCI POLSYN.
A TU POSZLI NA CALOSC I ZALALI MI TAKI OLEJ
CZY TO LEKKIE żęRZęNIE MOZE BYC SPOWODOWANE NIEODPOWIEDZIO ZASTOSOWANYM OLEJEM DO TEGO PRZEBIEGU???
Komentarz
-
-
BOODZISZ, za rzadki, powinien być 5W40, ponieważ nie masz "pewnego" przebiegu i raczej nie wiadomo czym faktycznie był zalewany
zalecałbym spuszczenie 0W40 i zalanie 5W40 - też syntetykiem,
skoro wlali Ci syntetyk bez patrzenia na przebieg to ewentualne nagary już porozpuszczałeś i czas je usunąć
Zamieszczone przez BOODZISZPODOBNO NIE POWINNO SIE PRZECHODZIC Z POLSYNTETYKA NA PELNY SYNTETYK. DO 60KKM PELNY, 60-100KKM POLSYNTETYK, POWYZEJ 100KKM MMINERAL W OSTATECZNOSCI POLSYNWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Nexus6, Dzieki. ale jakos mam obawy zeby przejsc na pelen syntetyk.i tak mysle ze ten byl by tez odpowiedni OLEJ MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W-40???
Obawy wynikaja z rozmow z mechanikiem ktoremu jak narazie tylko ufam. Jest to tesciu mojego brata i naprawde ma pojecie.sam jezdzi audi a6 tdi i on wlasnie polecil mi 10w 40.Do tej pory jezdzilem na CASTROL GTD MAGNATEC 10W 40 ale dowiedzialem sie ze ten olej to nawet do frytek sie nie nadaje wiec zmienie na MOTULa.Akurat wypada zmiana wiec zalalbym ktoregos z wyzej wymienionych z mocnym typem na MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W-40.L&K moja pierwsza Miłość
Hamulce ATE PD + Klocki TRW
KYB Excel G
Komentarz
-
Komentarz