Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jurczap
    Classic
    • 2010
    • 13

    Poczytałem trochę dokładniej ten wątek (całych już prawie 60 stron chyba nie dam rady) i już praktycznie zdecydowałem że kupię Mobil1 5w40 lub MOTUL 5W40 SPECIFIC w zależności co mi się uda dostać ale ...

    ... pisałem już tutaj, że jakiś czas temu zapaliła mi się żółta kontrola oleju i dzwoniłem do ASO dowiedzieć się jaki olej był przy przeglądzie wlewany. Tak jak pisałem, powiedziano mi że Castrol EDGE 5w30 i jeszcze teraz zauważyłem, że podano mi normę 507.00.

    To teraz już nie czaję, bo 507.00 z tego co czytałem jest do TDI PD z DPF.
    Byłem przekonany, że moja O1 nie ma DPF ? Mam AXR z 2006 roku, kupowana w Polskim salonie. Można to jakoś sprawdzić na tej tabliczce z kodami ?

    Teraz nie wiem czy mam kupować olej czy 507.00 czy ASO mnie wprowadziło w błąd i starczy 505.01 ?
    Piotrek

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez jurczap
      Mam AXR z 2006 roku
      nie ma DPF-a na 99.99% możesz zalać 505.01 (wymiana co 15 tys km) lub 506.01 wymiana wg wskazań komap -olej LL , lub 507.00 olej ten spełnia dwie powyższe normy i może być stosowany do silników 1,9 TDI a szczególnie do tych "młodszej generacji" czyli tych na pompowtryskiwaczach i z turbiną ze zmienną geometrią łopatek...wg niektórych danych ma on zapobiegać zapiekaniu się łopatek w turbine...do silników przed rokiem 2002 i z większym przebiegiem odradzam (wystarczy olej z normą 505.00 lub 505.01, 506.01)

      [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 12:27 ]
      Zamieszczone przez jurczap
      kupować olej czy 507.00 czy ASO mnie wprowadziło w błąd i starczy 505.01 ?
      możliwe że zalali 507.00....( jak na ich "inteligencję" całkiem to możliwe-aczkolwiek bez sensu :roll: ) masz do wyboru ...505.01 ...506.01...lub 507.00

      [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 12:41 ]
      Zamieszczone przez Golas27
      niby 1,9 ASV z 2001/02 nie bylo w nich DPF, ale jak juz wczesniej w tym temacie zreszta pisalem w moim zostal dolozony filtr dpf w 2007
      :shock: ciekawe ale masz "wynalazek" :szeroki_usmiech
      Zamieszczone przez Golas27
      olej zalany to 10W40 czyli polsyntetyk
      hmmm przebieg nie jest wytyczną tego jaki olej ma być lany czy syntetyk czy półsyntetyk...zależy to bardziej od stany Twojegi silnika...czy ma wycieki czy też nie...stosowanie 10W/40 przy DPF-ie wg mnie jest bezcelowe i bezsensowne...
      Zamieszczone przez Golas27
      olej o normie 507.00 o niskiej zawartosci siarki itp. Ale czy napewno?! Nie sa to oleje o lepkosci 5W30?!
      507.00 są to oleje ( z tego co wiem tylko o lepkości 5W/30) ...specjalnie opracowane do aut z DPF-em więc napewno się nadają do tego typu rozwiązań....ale muszę poszukać i pomyśleć co z Twoim wynalazkiem zrobić tz czym go zalać....po jaki gwint "ktoś" dokładał tam DPF-a??? Przecież normalnie Twój silnik powinien jezdzić na 505.00....nie masz pompowtryskiwaczy... :roll:
      przemyślę i dam znać...nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Octa-vian
        Ambiente
        • 2010
        • 122

        Mam pytanie okołotematowe: Czy filtr oleju (i zaworek się w nim znajdujący) może mieć wpływ na opóźnione gaśnięcie kontrolki oleju ?

        Zmieniłem markę filtru i oleju zarazem (parametry identyczne)...

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Golas27
          Posiadam taki filtr.
          czy aby to napewno filtr DPF ? Czy może jakieś inne rozwiązanie... :roll: Napewno na filtrze pisze DPF?

          [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 12:50 ]
          Zamieszczone przez Octa-vian
          Czy filtr oleju (i zaworek się w nim znajdujący) może mieć wpływ na opóźnione gaśnięcie kontrolki oleju
          może mieć znaczenie...znajomy w Vectrze zmienił filtra paliwa...na jakiś "pseudo" markowy i silnik przy zwiększonych obrotak zakomunikował mu "chick engine" :P pomogła dopiero wymiana na oryginalny filtr paliwa...przyczyna świecenia ustała.....skor zmieniałeś olej z filtrem...szukaj tu przyczyny
          Co znaczy opóźnione gaśnięcie kontrolki? Przy jakich obrotach i po jakim czasie? Jaki olej zalałeś?
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            hmmm przebieg nie jest wytyczną tego jaki olej ma być lany czy syntetyk czy półsyntetyk...zależy to bardziej od stany Twojegi silnika...czy ma wycieki czy też nie...stosowanie 10W/40 przy DPF-ie wg mnie jest bezcelowe i bezsensowne...
            Silnik jest czysciutki jakby wyjechal z fabryki, nie ma zadnych wyciekow.
            Co do filtra, no tak na nim pisze, w linku w poprzednim poscie znajdziesz ta firme i filtr ktory zalozyla. Nie wiem czy jest to pelnowartosciowy DPF dlatego zastanawiam sie czym zalac. Prawdopodobnie zostal zalozony bo poprzedni wlasciciel jezdzil w interesach po niemczech, a tam jak ktos zauwazyl wczesniej wprowadzony zielone strefy w 2006 r, moze dzieki temu rozwiazaniu mogl wjezdzac tam gdzie bez niego nie dal rady.

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            stosowanie 10W/40 przy DPF-ie wg mnie jest bezcelowe i bezsensowne...
            No wlasnie dlatego sam glupieje, moze cos wymyslisz. Jak tylko zarejestruje auto to pojade do pobliskiego serwisu skody, ale chcialem dopytac na forum, wszyscy wiedza jak to jest z serwisami.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Przychodzi mi do głowy...motul 8100 X-CLEAN 5w-40
              http://motul-oils.pl/motul-8100-xclean-5w40-p-18.html Olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do najnowszej generacji samochodów, z silnikami Diesla z turbodoładowaniem o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki...chyba taki złoty środek by to był...ale nie ma on normy 507.00...
              :?
              Zamieszczone przez Golas27
              Silnik jest czysciutki jakby wyjechal z fabryki, nie ma zadnych wyciekow
              hmmm jesli jest tak jak piszesz możesz też zalać 507.00 ( Liqui Moly -Top Tec 4200 5W-30 - przeznaczonych przede wszystkim do silników Diesla z filtrem cząstek stałych -doskonały olej! http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...60L-205L-.html
              lub MOBIL 1 5W/30 ESP FORMULA http://www.mobil-1.pl/cms/Mobil_1_ES...ula_5W-30.aspx
              lub Valvoline Syn Power XL-III 5W30...specjalnie opracowany do VW, Audi Skody, Seata http://www.caroil.com.pl/index.php?o...odity&item=742
              ...w ASO...zaproponują Tobie pewnie Castrola...lub Shella :? akurat na nich to bym nie polegał :twisted: chyba , że naleją przy Tobie z bańki nie otwieranej wcześniej :szeroki_usmiech
              Z Castrola masz mieć : http://www.castrol.com/castrol/gener...tentId=7021259
              "Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30

              -w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW, jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych, opracowany zgodnie z Clean Performance Technology™. Olej rekomendowany przez Grupę VW.
              Zalecana cena detaliczna brutto za opakowanie 1 L – 80,99 zł

              SPECYFIKACJE: ACEA A3/B3/B4, VW 504.00/507.00"

              Shel to : http://shellhelix.pl/shift.php?actio...produktu&id=13
              Shell Helix Ultra VX 5W-30
              To syntetyczny olej „low SAPS” umożliwiający wydłużenie przebiegów między wymianami oleju dla silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych koncernu Volkswagen, spełniający wymagania najnowszych norm Volkswagena VW 504.00 i VW 507.00. W silnikach VW z systemem Longlife pozwala na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami do 30.000 km w silnikach benzynowych i 50.000 km w silnikach Diesla. Najnowsza technologia oraz specjalna formulacja „low SAPS” zapewniają idealną ochronę najnowocześniejszych silników samochodów osobowych, a także zapobiegają blokowaniu filtrów DPF.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • daniel.krech
                Drive
                • 2009
                • 88

                PAOLO ESCO mam male pytanko,czytam twoje posty i chce abys mnie tylko upewnil,skoda po lifcie 1.9 105 konikow,silnik bxe bez dpf.chce przejsc z wydluzonych okresow wymiany oleju na co 10tys oraz pozbyc sie Castrola z mojej oct.i pytanie co myslisz o oleju.LIQUI MOLI-TOP TEC 4100 5W40.bede wdzieczny za odp

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez daniel.krech
                  LIQUI MOLI-TOP TEC 4100 5W40
                  jak masz z pewnego źródła to zalewaj i się nie zastanawiaj...zdecydowanie polecam, sam mam jeden z samochodów zalany Top Tec 4100 i jak dotychczas byłem bardzo zadowolony, bratu zalałem mercedesa E 2,2 w dieslu LIQUI MOLI ...i powiedział , że innego już oleju nie chce ...ja osobiście zalałem moją Octavkę Top Tec 4200 ...ale wymiany robię co 15 tys km ( taki mam kaprys a co :P ) o różnicach zaobserwowanych króciutko napiszę : na zimnym starcie zdecydowanie ciszej bez stukotów popychaczy, miękka praca i silnik o wiele cichszy...

                  [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 19:11 ]
                  aha .....miej na uwadze, że nie jest wskazana częsta zmiana oleju silnikowego z jednej marki na drugą... (akurta teraz przy przejściu "jednorazowym" nic się nie stanie ale jeśli już zmienisz to staraj się trzymać oleju danego producenta a nie zmieniać marki olejów przy każdej jego wymianie w silniku)...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • daniel.krech
                    Drive
                    • 2009
                    • 88

                    dzieki serdeczne,chce poprostu zrezygnowac z Castrola i zostac przy jednej marce i dlatego teraz juz wiem ze to bedzie LIQUI MOLI.a co do zrodla to musze teraz sie rozejzec w Szczecinie jak jest z dostepnoscia.jest tez inetrnetowy autoryzowany sklep tej marki i tak mysle nad nim.znasz moze ich,korzystales z ich uslug.jakbys mial jakies pewne zrodlo to daj znac :lol:

                    Komentarz


                    • Dzieki bardzo Paolo za odpowiedz na jaka czekalem
                      Zastanawiam sie nad Motulem albo Liqui Moly - Top Tec 4200. Motul ma rozsadna cene i z tego co piszesz obnizona ilosc popiolow itd.Wiec faktycznie by sie chyba nadawal.

                      Tylko ten drugi olej, czy nie przeszkadza to ze moj silnik jest na pompie? I czy jesli nie wymagam az normy 507.00, a mimo to zaleje silnik takim olejem to moze cos sie stac z tego powodu?

                      Jeszcze raz dzieki.

                      PS. Gdzie ten cholerny przycisk "pomógł", chce go wcisnac

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Golas27
                        Liqui Moly - Top Tec 4200
                        to naprawdę górna półka oleju za rozsądną "powiedzmy" cenę (5 litrów) olej 1 klasa ! (cena ok 200 zł...no ale to naprawdę bardzo dobry olej)....
                        Zamieszczone przez Golas27
                        czy nie przeszkadza to ze moj silnik jest na pompie
                        norma 507.00 zawiera w sobie wszystkie pozostałe normy....505.00 , 501.00, 506.01...powiem szczerze , że Ten olej jest aż za dobry do tego silnika :lol: ...jeśli silnik jest w dobrej kondycji i ma DPF możesz zalać ten olej. Zdecydowanie bardziej polecam Top Tec 4200 niż Motula.

                        [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 20:32 ]
                        Zamieszczone przez daniel.krech
                        musze teraz sie rozejzec w Szczecinie jak jest z dostepnoscia
                        u nas na forum Koledzy sprzedają także Liqui Moly - Top Tec 4200 ...zaraz poszukam linka... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29578 może u nich :?: zapytanie na GG lub na @ kieruj powodzenia i zadowolenia...(jeśli będziesz miał swoje spostrzeżenia może podzielisz się na forum...nie chce tylko ja robić za reklamę Liqui Moly pora, żeby Koledzy z forum zwrócili też uwagę na inne dobre oleje a nie tylko uwierzyli reklamie...która nie zawsze jest zgodna z prawdą )
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • daniel.krech
                          Drive
                          • 2009
                          • 88

                          dzieki za info.napewno sie przyda.postaram sie napisac moje spostrzezenia jak tylko zaleje swiezy olej.zadowolenie mysle gwarantowane,pozdr

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez Golas27
                            Co do filtra, no tak na nim pisze, w linku w poprzednim poscie znajdziesz ta firme i filtr ktory zalozyla. Nie wiem czy jest to pelnowartosciowy DPF dlatego zastanawiam sie czym zalac. Prawdopodobnie zostal zalozony bo poprzedni wlasciciel jezdzil w interesach po niemczech, a tam jak ktos zauwazyl wczesniej wprowadzony zielone strefy w 2006 r, moze dzieki temu rozwiazaniu mogl wjezdzac tam gdzie bez niego nie dal rady.
                            Czy w związku z tym możesz nie kombinować tylko zalewać to na czym jeździł helmut/poprzedni właściciel?
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            norma 507.00 zawiera w sobie wszystkie pozostałe normy....505.00 , 501.00, 506.01...powiem szczerze , że Ten olej jest aż za dobry do tego silnika ...jeśli silnik jest w dobrej kondycji i ma DPF możesz zalać ten olej.
                            Jasne, z biedronki też może zalać olej..............tylko pytanie po co?
                            Polecasz koledze najdroższy z możliwych olejów, czyli 507.00 stosowany przy WIV oraz firmowym DPF-ie, po co? Tak Ci zależy żeby kolega płacił po 70-80 PLN za litr oleju, zamiast kupić bańkę półsyntetyka za 80-100 PLN?

                            Fachowiec....... :roll:

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Dzida
                              Tak Ci zależy żeby kolega płacił po 70-80 PLN za litr oleju, zamiast kupić bańkę półsyntetyka za 80-100 PLN?
                              przeczytaj dokładnie całość wypowiedzi Kolegi Golas27 ..jako pierwszy zaproponowałem motul 8100 X-CLEAN 5w-40
                              :?
                              a po drugie napisałem
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Przecież normalnie Twój silnik powinien jezdzić na 505.00....nie masz pompowtryskiwaczy
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Ten olej jest aż za dobry do tego silnika
                              :|

                              [ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 22:25 ]
                              Zamieszczone przez Dzida
                              kupić bańkę półsyntetyka za 80-100 PLN
                              mineralny w Tesco jest po 50...w sumie wyjdzie taniej....tylko czy aby napewno? Jeśli ktoś chce mieć zalany silnik porządnym olejem trzeba mu od razu odradzać??? Przebieg przecież nie jest wyznacznikiem by zaraz lać półsyntetyk lub minerał.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez Golas27
                                ze olej zalany to 10W40 czyli polsyntetyk.
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                w Tesco jest po 50...w sumie wyjdzie taniej....tylko czy aby napewno?
                                Tu nie chodzi (pryznajmniej mi) żeby było napewno, tylko aby kolega nie lał do starego ASV-a z przebiegiem b y ć m o ż e 240 kkm, w dodatku na pompie, relatywnie rzadkiego oleju do PD-ka, bo może sobie zrobić kuku, przyszło Ci to do głowy? 5W30 vs. 10W40.
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Przebieg przecież nie jest wyznacznikiem by zaraz lać półsyntetyk lub minerał
                                Oczywiście że nie. Natomiast na miejscu kolegi jeżeli był lany półsyntetyk to tego bym się trzymał. Chyba że może ktoś chce udostępnić silnik do experymentów....... :hmm

                                Anyway, Ty powiedziałeś swoje, ja powiedziałem swoje a kolega zrobi jak uważa.

                                Powodzenia.

                                Komentarz

                                • jurczap
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 13

                                  Czy koledzy z forum kupowali coś kiedyś u tego sprzedawcy ?
                                  Można mu zaufać co do oryginalności oleju ?



                                  Pozdrawiam
                                  Piotrek

                                  Komentarz


                                  • DZIDA, pytalem Paolo o rozne mozliwosci i wyczerpujaco mi odpowiedzial, teraz poprostu musze zdecydowac. Biore pod uwage ze w Niemczech lany byl polsyntetyk i najchetniej bym taki wlal. Tylko jak juz pisalem jest wsadzone cos na czym pisze dpf i mialem wiele watpliwosci, czy aby nie przejsc na ciut lepszy olej z mniejsza iloscia popiolow...
                                    Temat mozemy zakonczyc, znam za i przeciw i trza sie zastanowic. Najlepszy bylby moze 10w40 z mniejsza iloscia zwiazkow ktore moga zasyfic filtr.
                                    Dzieki koledzy, bajo.

                                    Komentarz

                                    • bzyq_74
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 3467
                                      • Volkswagen
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                      Zamieszczone przez jurczap
                                      Czy koledzy z forum kupowali coś kiedyś u tego sprzedawcy ?
                                      Można mu zaufać co do oryginalności oleju ?



                                      Pozdrawiam
                                      Co do orginalności się nie wypowiem, ale sądzę że takiemu sprzedawcy nie zależałoby raczej na sprzedaży podróbek.

                                      Ja kupowałem ostatnio olej tu:

                                      Ceny super, kontakt i dostawa ekspresowa.
                                      MARCIN
                                      Mój szkodnik

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Golas27
                                        znam za i przeciw i trza sie zastanowic
                                        dokładnie o to chodziło...choć nie twierdzę, że Kolega dzida ma sporo racji ...i przyznam się po namyśle, że chyba lekko hardkorowo potraktowałem twój silnik... i niepotrzebnie zasugerowałem się PDF-em...ale cóż Twój silnik to też niezła mieszanka...mam nadzieję ,że będziesz miał już teraz pogląd na dobór olejów do Twojej Octavki.- info masz na PW- powodzenia
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Set
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 113

                                          Przejechałem już 1600km i przygotowuję się do zmiany oleju na motul

                                          Moje pytanie brzmi :

                                          Czym się różni 5W30 od 5W40 i który wybrać ?

                                          Cały temat przeczytałem i jako laik się pogubiłem.
                                          Niektórzy zapominają, że większość osób się nie zna kompletnie na olejach i ich specyfikacjach.

                                          Aaaa i gdzie znaleźć czy silnik ma ten filtr cząstek stałych czy nie ?

                                          Komentarz

                                          • Rekin Chlebojad
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 474

                                            Set, po 1600 km zmiana oleju?? To nie maluch co po "docieraniu silnika" sie wymieniało olej po 2 tyś, bo w oleju były jakies tam drobiniki po niedoskonalościach ale ok Twoje auto.

                                            dolna liczba czyli 0,5,10,15 oznacza jak olej bedzie sie zachowywał na zimnym silniku przy niskich temperaturach (czy bedzie rzadki czy gesty) , a droga liczba czyli 30,40,50,60 oznacza jak olej bedzie sie zachowywał przy goracym silniku. (chyba tak to leciało jesli dobrze pamietam jesli nie sorki za pomyłke, bo juz sam nie pamietam zawsze lałem do benzyniaka M1 5w-50)

                                            A jesli masz 1.9 to nie masz PDF (filtra cz.s) chyba że domówiłes (bo chyba można) za dodatkowa opłata.
                                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                              jesli masz 1.9 to nie masz PDF
                                              lepiej sprawdz bo możesz mieć DPF-a i możesz się zdziwić, wtedy musisz zalać olej z normą VW 507.00 akurat nie orientuję się jeśli chodzi o O2 BXE...może Koledzy podpowiedzą, ale szkoda by było zalać nowy silnik nie odpowiednim olejem (najprościej wykonać tel do ASO lub po dekoderze sprawdzić)
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Dzida
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 2253

                                                Zamieszczone przez Set
                                                Moje pytanie brzmi :
                                                1. jak masz ustawione interwały serwisowe w samochodzie? (jaki symbol jest na firmowej wlepie na 2 stronie książki serwisowej w lewym dolnym rogu - QG0, QG1, QG2)?
                                                2. Co jest napisane na 3 stronie książki serwisowej? "Przegląd przy przebiegu.............nie później niż.........................."

                                                (zakładam że masz nowy samochód).

                                                Komentarz

                                                • Set
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 113

                                                  QG1
                                                  Według wskazań komputera.

                                                  Co nie zmienia faktu, że mogę olej zmienić na życzenie wcześniej chyba.

                                                  Ja zawsze zmieniam olej co 15.000 km - nie chodzi mi tu tylko o olej, ale przy okazji zawsze jest mały przegląd po zimie [średnio robię rocznie 15.000].

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez Set
                                                    QG1
                                                    Według wskazań komputera.

                                                    Co nie zmienia faktu, że mogę olej zmienić na życzenie wcześniej chyba.

                                                    Ja zawsze zmieniam olej co 15.000 km - nie chodzi mi tu tylko o olej, ale przy okazji zawsze jest mały przegląd po zimie [średnio robię rocznie 15.000].
                                                    OK to Kup Motula 505.01 5W40 a przy najbliższej okazji poproś o zmianę szafy na QG2.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...