Najważniejsze w wyborze oleju są normy jakie spełnia. Marka schodzi na dalszy plan w większości przypadków.
...marka marką...ale Kochani chodzi o to, żeby kupując olej za rozsądne pieniążki kupić ten który ma lepsze parametry od innych...to co ,że spełnia normy producenta.....wiele olejów je spełnia.... są dobre i lepsze...i chodzi w tym wszystkim, żeby dobrać ten olej który naprawdę jest lepszy...od pozostałych...(nie koniecznie sugerując się reklamą) a ten wątek o ile się nie mylę ma także za zadanie zebranie naszych uwag co do danych olei do TDI...i jeśli ktoś czytając go wyciągnie z tego wątku trafne uwagi to bardzo dobrze...to znaczy, że cel naszego pisania został osiągnięty...
[ Dodano: Nie 02 Maj, 10 15:47 ]
Zamieszczone przez genesis
ważne jest, żeby olej był oryginalny
no i TU powinna być kropka :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ważne jest źródło zakupu oleju. Znam przypadki rozlewania olejów do baniek na profesjonalnej linii, ale olej był nie-markowy z markową etykietą" . Nie chcę przez to powiedzieć, że olej był gorszy, ale..w przypadku problemów, problem z reklamacją może wystąpić. Osobiście polecam Mobil 1 5W/30 do Octavii II TDI, tani nie jest, ale jest OK. Pzdr Kalar73
Mam okazję odkupić ten olej w przystępnej cenie od znajomego , który niepotrzebnie dokonał zakupu tegoż oleju - do octavki 1.9 tdi , octavka młoda - dopiero niecałe 40.000. Przyszedł czas na wymianę oleju, dlatego bardzo mnie ciekawi Wasze zdanie.
Pozdrawiam OCP !
Proszę nie bluzgać, że leniwy jestem i nie czytam postów, ale jaki byście polecili jakby ten Lotos okazał się "zbyt słaby jak na octavkę 40.000km" ;-)
Castrol? Shell?
Widziałem np. w Tesco olej CASTROL 5W-40 w promocji za 129zł, ale Lotos kosztuje O WIELE taniej... :|
Twoja Octavka ma 40 tys km? (chyba , że źle doczytałem się) i chcesz do niej lać semisyntetyk 10w40 ...nie ważne jakiej firmy...ale to aż żal, żeby się autko na nim "męczyło"...już zdecydowanie każdy syntetyczny będzie o niebo lepszy.
Zamieszczone przez Pavvlik
kosztuje O WIELE taniej...
może ale "skórka nie opłaci się za wyprawkę"
a Ty masz 40 tys km? przejechane..tz, że masz silnik na pompowtryskiwaczach(chyba , że masz na VP i tak mało najechane :roll: )...masz linka określ wersję silnika i będziesz wiedział jakim olejem masz zalać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc strona 46 tego wątku
...jeśli masz silnik na P-d masz mieć normę 505.01 a ten Lotos tej normy nie spełnia! więc kategorycznie odpada. Castrol o ile spełnia normę VW 505.01 może być. Zawsze możesz też poszukać innych marek w rozsądnej cenie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mam Octavkę z 2001r. Tdi AGR 90 KM , ale ma dopiero 40 tys. km przejechane, auto odkupiłem od ojca niedawno, pierwszy właściciel - kupiona w salonie. Dlaczego tak mało ma? Ojciec miał służbowe autko, a w późniejszym okresie nie jeździł z przyczyn zdrowotnych więc teraz muszę sam zadbać o Octavkę, a jestem kompletnie zielony w tych sprawach.
Nie wiem czym mam silnik P-d (?) z tego co wyczytałem z tego linka co podałeś to mam AGR 1.9 VP cokolwiek to oznacza zatem dla mnie oznaczenie wynosi VW 505 00
Co najważniejsze, nie wiecie ile jest pojemności w octavii 01 oleju? Nie wiem czy wystarczy 4l oleju...
A po drugie, będę zapewne wymieniał też wszystkie filtry(paliwa,powietrza,kabinowy,oleju) - chyba że są jakieś inne jeszcze i płyny(np. hamulcowe, chłodnicze ), zatem będę musiał trochę czasu spędzić na lekturze, bo jak wiadomo mechanik może polecać własne płyny i filtry, a człowiek nie zna się to uwierzy we wszystko... :roll:
Kup od forumowiczów: olej Motula 8100 X-Cess 5W-40 5L (wchodzi 4-4.5L)
filtry paliwa, powietrza, kabinowy, oleju MANN lub Knecht
płyn chamulcowy jakiś markowy DOT4 1L (wymiana także w wysprzęgliku)
chłodniczy z normą G12+ 3L (koncentratu do wymieszania z wodą destylowaną)
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Nie wiem czym mam silnik P-d (?) z tego co wyczytałem z tego linka co podałeś to mam AGR 1.9 VP cokolwiek to oznacza zatem dla mnie oznaczenie wynosi VW 505 0
VP-silnik zasilany za pomocą pompy rozdzielczej podającej paliwo do wtryskiwaczy PD-silnik zasilany za pomocą pompowtryskiwaczy "pumpe duse"podających paliwo do silnika
Zamieszczone przez Pavvlik
mam AGR 1.9
to masz fajnie (jesli chodzi o oleje) możesz zalać spokojnie silnik olejem o normie 505.00 jak i normami wyższymi (tylko po co)...ale dalej będę uparcie się trzymał tego, żebyś zalał silnik olejem syntetycznym np jakimś 5W/40 a nie semisyntetykiem - ale "to Twoje auto i Twój wybór" a przebieg faktycznie rewelacja jak na taki rocznik ! i dlatego zalej ten silniczek syntetykiem
... 4 litry to zamało... wchodzi ok 4,3 - 4,5 litra
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ale dalej będę uparcie się trzymał tego, żebyś zalał silnik olejem syntetycznym np jakimś 5W/40 a nie semisyntetykiem - ale "to Twoje auto i Twój wybór"
Jasne, że liczę się z Waszym zdaniem, po to właśnie zadaje pytania tu na forum, zaleję na pewno syntetykiem, już napisałem zapytanie o olej Motula 8100 X-Cess 5W-40, ale jeszcze muszę ojca zapytać, bo jeżeli był ostatnio castrol lany do auta, to czy można tak zmienić olej czy lepiej jednak castrol edge syntetyk [ CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 ] ?
Zatem dziękuję za rady PAOLO ESCO, bym zalał semisyntetykiem i Octavka by się tylko męczyła niepotrzebnie...
Konkon dzięki również za porady ! Na pewno skorzystam !
Może topic jest nudny, ale dla takich zielonych laików jak ja bardzo przydatny i pomocny chociaż dla znawców pewnie i nudny, a szkoda bo człowiek uczy się przez całe życie
To jest olej do PD-ka, możesz go zalać ale nie musisz. Zalej sobie co chcesz, a najlepiej to co było lane do tej pory. Jeżeli do AGR-a lejemy 505.00, to wybór oliwy masz tak szeroki że ho ho.
Panowie troszke odejde od tematu, ale nadal przy olejach. Znajomy poprosil mnie zebym podjechal kupic mu olej, sklep znajduje sie w zabrzu a jako ze jezdze po slasku czesto to podjechalem po olej wlasnie taki
Cena w sklepie 10 zl wyzsza niz na allegro, ale bez przesylki, wiec i tak tanio, nawet bardzo tanio biorac pod uwage ze w sklepie za 4 litry tego samego oleju musialby zaplacic 115 zl.
Czy ktos moze mi racjonalnie wytlumaczyc skad taka przepasc cenowa i czy sa realne powody by bac sie zalewac tym olejem silnik?!
Ps. A moze ktos ze slaska kupowal juz w tym sklepie?
tanio bo z beczki...przeważnie olej lany z beczki jest tańszy niż pakowany po 4-5 litrów (a co do jakości to zarówno trzeba uważać na lanego z beczki jak i kupowanego w bańkach-regóły nie ma w tym przypadku)-gdybym miał pewność, że ten lany z beczki jest naprawdę taki jak powinien być, nic nie stało by na przeszkodzie by go zalać :roll:... ale niestety wiadomo jak może być dlatego kupuję w Niemczech lub od pewnych dostawców w bańce.
Fakt ceny mają super...
5 litrów oleju syntetycznego
MIDLAND SAE 5W-40
z beczki za 49,50 zł
:shock: naprawdę jak za syntetyk to cena dobra...wolał bym zalać silnik takim (tylko wiadomo,że ma spełniać daną normę) niż półsyntetykiem nawet znanej firmy
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz