Zamieszczone przez Set
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Może dlatego że zaden normalny człowiek nie bedzie kupował oleju ktorego nie mozna dostac w kazdym sklepie motoryzacyjnym (w najgorszym wypadku markecie)...
Dobrych kalmarów czy dobrej kilkuletniej whisky jak kolega nie kupi w Żabce za rogiem, to też pewnie nie je i nie wypije ... a jak gdzieś zobaczy takie rarytasy, to nawet nie spojrzy - bo pewnie oszust je sprzedaje dla naiwniaków za grubą forsę :diabelski_usmiech
Co za różnica gdzie sklep jest z częściami moto - jak wszystkie mają swoje strony internetowe www i prowadzą sprzedaż wysyłkową ?
Czemu wszystkim kupno kojarzy się tylko z allegro i to w dodatku u oszusta ??
Z drugiej strony - skąd gość wie, czy ja za rogiem nie mam sklepu z motulem [ akurat widzę go z okna teraz :wink: - na wiosce nie mieszkam :lol: ]
Komentarz
-
-
Witam wszystkich uzytkownikow
wczoraj stalem posiadaczem octavi I i chcialem sie spytac o olej jaki najlepiej do niej wlac. Rok skody 2003, przejechanych 167tys. silnik 1.9 90km, przeczytalem czesc tematu, i raczej wezme olej motula, czy ten pasowalby do mojego silnika, bo z tego co na 46 stronie w tabelce przeczytalem to tak, ale wolalbym sie upewnic
pozdrawiamJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekgwolej jaki najlepiej do niej wlac)
Motul specyfic ma normę 505.01 - też jest odpowiednia do Twojego silnika ale przeznaczona głównie do silników zasilanych za pomocą pompowtryskiwczy PD a Ty masz silnik na pompie VP - możesz lać ten olej ...lub ew. zalać tym:
(motul 8100 X-CESS 5w-40 norma 505.00) - poszukaj sprzedawców z forum OCP - będziesz miał pewność pochodzenia olejów :diabelski_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam potrzebuje pomycy w sprawie oleju. Czytam ten watek i nadal nie wiele z tego rozumiem.
Mam taką maszynkę 1,9 TDI BXE Octavia 2 kombi.
Obecnie mam wlany Shell Helix Ultra VX 5W30 Long Life.
Do tej pory jeździłem w oczekiwaniu aż zaświeci się kontrolka ale dochodze do wniosku że dłużej już nie chce czekać bo 2 lata mija a olej na 100% się postarzał.
Więc wymiana i tyle.
To moja pierwsza wymiana i nie bardzo wiem co wlać.
Naczytałe się to o MOTULU i normach tylko jakoś nie mogę się doszukać tego mojego modelu BXE. Żeby doszukać prawidłową normę.
Po namyśle chciałbym zmienić na tego MOTULA
tylko np. ten opisany jest do 15 tys
Chciałbym coś na czym zrobie około 25-30 tys lub po roku.
15 tys to musiałbym robić wymianę co 6-8 miesięcy.
Może ktoś ma jakieś inne propozycje może jednak nie MOTUL ?
I ile tego trzeba kupić 5 L na wymianę wystarczy czy 6L żeby 1L był na dolewki ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez faun772 lata mija a olej na 100% się postarzał........jeździłem w oczekiwaniu aż zaświeci się kontrolkato gratulacje....
ehhh normalnie ręce opadają....i jeszcze napisz , że jeździsz własną Octavką ...a nie firmową ...to normalnie aż żal silnika....jak chcesz jezdzić na starym spracowanym oleju wymienianym co 2 lata to gratuluje
Zamieszczone przez faun77Obecnie mam wlany Shell Helix Ultra VX 5W30 Long Life.
co do MOTUL Specific 504.00-507.00 5W-30 5l to dobry olej (ale nie przesadzajmy Shell też Tobie wystarczy)...a zmiany jak sam widzisz co 15 tys km...
Zamieszczone przez faun7715 tys to musiałbym robić wymianę co 6-8 miesięcy.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cycekJeżdze głównie(70%) w mieście. Oliwe wymieniam raz na 4-5 miesięcy.
I będę wymieniał, zawsze kiedy zaświeci się inspekcja servisowa.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtasswymieniasz oliwe co 15 tys km a jaka jazda w miescie czy po trasach
wiadomo, że (posłuże się kilkoma fajnymi cytatami) "najlepszy półsyntetyk jest olejem gorszym niż najgorszy syntetyk. Syntetyk nie zniszczy nikomu krzywek, dźwigienek, nie pognie korbowodów, nie zatrze tłoków. Jest jedynie droższy, ale dużo lepszy...A tak na prawdę wybór oleju zależy od stylu jazdy jak jeździsz dziadkowo lub spokojnie to przy dużym przebiegu na liczniku wystarczy dobry 10w40, jak pałujesz to polecał bym coś wyższego, co będzie bardziej odporne na obciążenia i będzie wolniej się będzie starzało (czyt. syntetyk). No i najważniejsze - terminowa wymiana! Generalnie gdy używa się auta czesto do upalania raczej powinno sie założyć pół roczną wymianę oleju lub co 5-6tyskm wtedy zapewnimy silnikowi długi żywot i gwarancje długiej i bezusterkowej eksploatacji. Zdrowy silnik bedzie latał dłużej jak dostanie pełnego syntetyka z dobra normą i klasą
Jak ktos chce lać najtańszy olej na rynku nie ma problemu ale niech nie oczekuje jakieś dobrej ochrony
Swoja drogą pozwolę sobie na taka małą dygresję, jeśli ludzie kupują dobej klasy kosmetyki do auta, wyposażenie, zawieszenie, opony, super żarówki itp. a do silnika wlewają byle co to niech nie oczekują że silnik bedzie chodził latami bez najmniejszego uszczerbku. Ale UWAGA Nie popadajmy też w skrajności ! nie ma sensu porywać się od razu na najdroższy olej, jesli spokojnie wystarczy nam np inny syntetyczny -wystarczy zadbać o jego terminową wymianę...no chyba że styl jazdy :satan ...spowoduje, że mamy obawy o możliwość "zerwania" filtru olejowego...a to znaczy że mamy olej doa tym samym do wymiany.''
"Żeby było ciekawiej, większość syntetyków to też minerały, tylko że po mocnej obróbce i z dużą ilością dodatków stabilizujących, zmniejszających tarcie itp. Wszystko dzięki Castrolowi :zastrzelic , który w drodze sądowej wywalczył prawo do nazywania olejów mineralnych z dużą ilością dodatków syntetycznych - olejami syntetycznymi. Chyba po to żeby ludziom większy mętlik w głowach zrobić ... Tylko kilka firm na świecie produkuje prawdziwe 100% syntetyki" Co do olejów LL i ich długich przebiegów....zawdzięczamy to w większości ekologii :hi: i wprowadzeni filtra cząstek stałych....dzięki niemu mamy "świeże powietrze" a pośrednio olej dłużej kraży w silniku i spracowany tak szybko nie zanieczyszcza środowiska...i tym podobne duperele...i inne wynalazki "eko" :hmm .... a czy jest to najlepsze dla silnika i najzdrowsze...schodzi na drugi plan :niewiem
[ Dodano: Nie 06 Cze, 10 20:51 ]
Zamieszczone przez cycekJeżdze głównie(70%) w mieście. Oliwe wymieniam raz na 4-5 miesięcy.
I będę wymieniał, zawsze kiedy zaświeci się inspekcja servisowa.Zamieszczone przez cycek15-17 tys... Tylko dojazdy do pracy robią 100km dziennie, wiec serducho robi swoje i trzeba dobrze smarować..trzeba bo silnik i olej najbardziej dostaje w
w mieście i na krótkich odcinkach :thank:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
silnik najbardziej dostaje w... przez "PSJ" , jazdę w mieście (ciagłe gaszenie i uruchamianie) oraz odpalanie na zimnym szczególnie w czasie ostrych mrozów. Co do zmiany oleju to wystarczy raz w roku a wszystko zależy od ilosci przejechanych kilometrów, stylu jazdy kierownika i jakości używanego oleju. Są oczywiście tacy którzy zmieniaja olej co 3 miesiące jak mój znajomy (ale on przejeżdża praktycznie codziennie ok 230 km i olej zmienia co około 12-14 tys) a używając olejów Motula np do jazdy "wyczynowej" olej zmieniają co 6 tys km ...a nawet po ostrej jeździe.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam kolegów,
Jestem świerzak na forum.
W lutym 2010 kupiłem sobie w GB Octavie 2001r 1,9 TDi AGR.
Zmieniłem wskazania licznika z mil na KM i w tej chwili przebieg ma 311000KM.
Nie martwi mnie ta liczba bo przed kupnem auta czytałem opinie za i przeciw, poza tym
Znam trochę jakość silników TDi.
Jestem teraz w Polsce i przyszedł czas na pewne zmiany:
Olej i filtr, paski, rolki, napinacze.
Moje pytanie jest takie samo jak temat... Co mu wlać?
Nie wiem jaki olej jest w tej chwili w silniku bo książka serwisowa jest prowadzona tylko do ok 120tys mil. (okolo 200000km)
Warto wspomnieć że przy kupnie stan oleju był jakiś milimetr poniżej stanu max, teraz mam jakies 2 milimetry poniżej max, a różnica km miedzy kupnem a teraz to okolo 10tys km.
Spalanie paliwa w trasie to max 6,2 L/100km (z obliczen a nie komputera) przy umiarkowanej jeździe z anglii do polski i po polsce. (raczej szybciej niż 130km/h)
Uprzejmie prosze o pomoc bo nie chce nic zepsuć, bo myśle że trafił mi się w miarę dobry egzemplaż.
Ja myślałem żeby nalać pół-syntetyka.
Pozdrawiam,
PawełTo jest do tej pory mój najlepszy samochód
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pgasper1983Ja myślałem żeby nalać pół-syntetyka.
Komentarz
-
-
a jaka marka według ciebie najlepsza? ja zawsze lałem do silników moich aut Mobila, dopuszczałem Castrol.
Silnik jest wilgotny jedynie przy pokrywie zaworów, korku spustowym oleju i leciutko przy zaworze upustowym sprężarki.
Na jakim forum pytać o zawieszenie i komplet rozrządu?
Czy za realne uwarzasz, że na 56km drogi krajowej Nr 2 (pod granicą PL-D) po tankowaniu do pełna, przejechałem jakies 500km do ul.łopuszańskiej w warszawie i ponownie zatankowałem do pełna - weszło tylko 20 Litrów???
Dam se reke odciąć że tak było. (jechałem autostradą do strykowa z pr do 120km/h bez korków)
dzieki pozdrTo jest do tej pory mój najlepszy samochód
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pgasper1983jaka marka według ciebie najlepsza? ja zawsze lałem do silników moich aut Mobila, dopuszczałem Castrol.
Zamieszczone przez pgasper1983Na jakim forum pytać o zawieszenie i komplet rozrządu?
Zamieszczone przez pgasper1983Czy za realne uwarzasz, że na 56km drogi krajowej Nr 2 (pod granicą PL-D) po tankowaniu do pełna, przejechałem jakies 500km do ul.łopuszańskiej w warszawie i ponownie zatankowałem do pełna - weszło tylko 20 Litrów???
Komentarz
-
-
Panowie,
wcześniej była mowa o tym, że istnieją możliwości kupienia "niedrogiego" oleju, ale trzeba być czujnym, bo łatwo kupić podróbę. Wiadomo, jak ktoś szuka super okazji, albo kupuje z niesprawdzonych źródeł to łatwo wpakować się w kłopoty... ale czy jest możliwość czy dany produkt jest oryginalny?
Dziś np. kupiłem na dolewkę litr Castrolu 5W30 Longlife III. U przedstawiciela Castrola i kilku innych marek oleju. Cena też niezaniżona... ale zastanawia mnie jedna rzecz. Po odkręceniu korka na butelce nie było "plomby"/zaklejki. Castrole ich nie mają, czy może ktoś już kiedyś korzystał z tej butelki?
Pozdrawiam
Krzyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys212wcześniej była mowa o tym, że istnieją możliwości kupienia "niedrogiego" olejuk , polecam VALVOLINE.... a jeśli mówimy o oryginale LOTOS QAZAR LL 5W/30 - w niczym nie ustępuje zachodnim markom... tylko cena jego jeszcze zaporowa jest :? ( nie ma sensu popadać w paranoję)
hmmm Castrol... cytaty z tematu jaki olej do dolewek w 1,4 TSI
"[ Dodano: Wto 15 Cze, 10 07:23 ]
Cytat:
loyd napisał/a:
Dzisiaj dzwoniłem do innego salonu i powiedzieli, że fabrycznie skoda 1.4 tsi zalewana jest olejem Shell ( benzyna!) a na dolewki mogę sobię kupić cokolwiek byle by było 5W40.
.......W salonie chcą mi wcisnąć Olej Castrol EDGE 5W40 o jakiejś tam normie (nie pamiętam). .....
.....Na Castrol jaki by nie był szkoda pieniędzy. Niczym się nie różni od innych olejów. Długo by wyjaśniać skąd wiem, ale ci którzy byli w wojsku znają skrót MPS. A ja mam właśnie związek z tym skrótem....
to i ja dodam swoje uwagi... - Castrol Edge akurat z gamy olejów tej firmy jest jednym z najlepszych produktów - Magnateca zdecydowanie wszystkim odradzam ... choć olej Edge zdecydowanie polecam kupować za granicą ----przyszedł znajomy, też lał Castrole Edge...ale ostatnio był w Niemczech i zakupił sam bańkę Castrola Edge...stwierdził, że oleje znacząco się różnił!!! W posumowaniu stwierdził, że ma dosyć nabijania klientów przez Castrola...a to że Castrol zlecał i zleca blendowanie olejów i ich rozlewanie podwykonawcom (nawet naszym rodzimym rafineriom to chyba już od dawna wiadomo.... - na marginesie Shell też nie lepszy...też zlecał blendowanie oleju na rynek w Polsce)
[ Dodano: Wto 15 Cze, 10 07:27 ]
zacytuję z innego forum od "lizardking" - "Najnowsze normy dla olejów nie są tworzone pod kątem wymogów ochrony silnika i jego podzespołów ale pod kątem ekologii i wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. Nawet oleje lekkobieżne /paliwooszczędne/ nie powodują poprawy warunków pracy silnika a niekiedy wręcz przeciwnie. Czasami producent pisze zalewaj olej A /bo oficjalnie bierze pod uwagę narzucone mu wymagania/ choć wie że zdrowiej jego motorownia chodziłaby na oleju B. " ekologia....PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemek88mineralny(chyba nie przy 96 tys. km) nie wierzę...napewno mineralny przy takim przebiegu???
jeśli tak to każdy byle nie mineralny...półsyntetyk...choć ja bym chyba 5W/40 syntetyk docelowo nalał bo wypłukaniu silnika...a długo na tym mineralnym śmigasz???
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz