Zamieszczone przez szczuczyn332
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
poniewaz sam wymieniam olej , zawsze sie przyglądam co spływa ... ... Płukałem silnik juz dwa razy ... pierwsze płukanie po castrolu zleciało bardzo duzo szlamu. na dnie pojemnika do ktorego spływał olej było zadkie błoto taka zawiesina ... po zmianie oleju na Dexos2 i płukaniu silnika , szlamu praktycznie nie było , fitr w bardzo dobrym stanie ... tylko olej zadki jak woda .. czy ta płukanka moze az tak rozcieczyc olej ?Zamieszczone przez ArtiksCzy po zastosowaniu płukanki do silnika Motul odpiąć chłodnicę oleju(ok. 0.5 L oleju) celem całkowitego wyczyszczenia układu ? Data pod butelką oleju Motul jest datą produkcji czy datą ważności ? Jaki jest czas trwałości oleju ?1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
szczuczyn332, nie jest ważny przebieg a stan silnika może mieć 100 tys i być w gorszym stanie niż 200 tys, podaj jaki był lany do tej pory bo jeżeli 10W40 to nie radzę przechodzić na wyższy a jak jest zalany 5W40 to wystarczy poczytać kilka postów wyżej i znajdziesz odpowiedź.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
A ja przeszedłem i proszę nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia.Zamieszczone przez ZYBI68bo jeżeli 10W40 to nie radzę przechodzić na wyższy
szczuczyn332, Lej Castrola Edge- dobry olej, jak masz z pewnego źródła, aczkolwiek Lotos też ma ciekawe rodzyneczki w ofercie. Dobra rada- lej syntetyk 5W-xx do końca, nic nie ma prawa się stać, dla pewności wlej przed zmianą oleju Liqui Moly Pro Line Engine Flusch (ok. 30 zł).
OT: PAOLO ESCO, jak tam w stolicy
?
Komentarz
-
-
No brawo naprawdę masz pojęcie no i doświadczenie ale nie doradzaj komuś źle jeżeli nie wiesz co się może stać jeżeli miał 10W40 i doradzasz 5W40, a tak w nawiasie czytaj z zrozumieniem napisałem nie należy czyli może a nie musi, ciekaw jestem jak będzie miał silnik do roboty czy też mu pomożesz ale finansowo pozdrawiam.Zamieszczone przez konkonA ja przeszedłem i proszę nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
hehe... :hmm ja se tutay w Stolycy Lasky podziwiom bo u nas na wsi takich Barbie Princess nima wszytskie trzy wyjechały... :wink:Zamieszczone przez konkonPAOLO ESCO, jak tam w stolicy
Ogólnie spoko - kurs "obsługa geoserwera"...jak to coś komuś mówi.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A niby co się ma stać oprócz tego że turbina i silnik ma lżej na zimnym oleju?Zamieszczone przez ZYBI68nie doradzaj komuś źle jeżeli nie wiesz co się może stać jeżeli miał 10W40 i doradzasz 5W40
Mam takie doświadczenie że technologia silników jak i olejów zmieniła się i przeciętny 10W-40 a nawet mineralne 15W-40 mają środki czyszczące i nie ma problemu z nagarem. Sam nawet synteyk nie czyści silnika. Napisałem dla pewności żeby zrobił płukankę (przy okazji usunie to czego sam olej nie jest w stanie, może nawet przywróci kompresję). W dzisiejszych czasach nikogo nie powinien dziwić powrót nawet z klasy 15W na 5W. Na ciepłym oleju gęstość jest porównywalna więc jak nie ma wycieków na jednym to na drugim tym bardziej. Z resztą spalanie oleju powinno spaść na 5W co potwierdzają moje obserwacje.. Nie polecałbym tego gdyby kolega zalewał selektol czy inny mixol. 10W to poprostu olej mineralny z dodatkiem oleju syntetycznego (do ok. 30%). A kosztami może się skończyć jazda na 10W, szczególnie w prawdziwą zimę. Bo tam gdzie mineralny można już kroić nożem syntetyk wciąż płynie. Problemy pojawiają się gdy ktoś po jeździe na mineralnym bez odpowiednich dodatków czyszczących ma nagar i zmienia na olej o b. dobrych właściwościach czyszczących. Następuje usunięcie nagarów i po ok. 2000 km powinno się zlać taki olej i zalać ponownie nowym. W przeciwnym razie może być nieciekawie. Do oceny czystości wystarczy zdjąć pokrywę zaworów.. Nawet tu na forum ludzie wracali na lepsze oleje i nie było problemów.. A te wszystkie legendy starych olejarzy o cieknących silnikach, o przebiegach przy których trzeba lać gorszy olej i to że olejem mineralnym można odłożyć remont silnika można sobie wsadzić. Syntetyk forever
Komentarz
-
-
konkon,
Ja miałem O1 z tym samym motorkiem co Ty i kupując autko była informacja o zalanym oleju 10W niestety ale nie ryzykowałem przejścia na 5W, zrobiłem sporo kilosów i nic się nie stało turbinie a motorek podczas sprawdzenia kompresji był jak nowy ponadto chodzą różne opinie co do turbiny i 10W podam przykład sąsiad złotówa ma O1 TDI od nowej i jak to złotówa leje od początku oczywiście po skończonej gwarancji 10W ma nalatane ponad 400 tys i nic turbo jak nowe a jego znajomi co lali 5W wymieniali turbinki, nie sądzę o przewadze 10W tylko nie można osądzać go o dobijanie turbo. A co do przejścia na 5W z 10W to już widziałem skutki dlatego dziwię się Tobie o takiej pewności ale skoro jesteś na 100% pewny nawet o poprawie kompresji to nic innego jak daj mu pisemną gwarancje :wink: . Ponadto mam kolegę który prowadzi warsztat i jest bardzo dobrym silnikowcem zresztą jest tu nawet polecany oczywiście rejon 3-city i nie radził przejścia na wyższy oczywiście tyczy się to dużych przebiegów.
[ Dodano: Sro 09 Lut, 11 08:44 ]
szczuczyn332, Raczej niemiaszek lał syntetyk, ale jak piszesz sprawdź w ASO może była serwisowana.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
ZYBI68,
Zapewne wiesz, że AGR to pancern wagen- zajeździć go jest ciężko, tak samo jak turbo. Mój ma 350 000km, seryjne sprzęgło z dwumasem, turbiną i też się nic nie dzieje. Co do oleju to niestety fizyki się nie oszuka i mając gęściejszy olej po odpaleniu turbina jak i silnik są gorzej smarowane. Sam mam kolegę, ma golfa III 1.9 tdi 90 KM o oznaczeniu 1Z. Ma przebieg ponad 600 000 km, od około 300 000 leje mineralny olej i też turbo działa ale gwiżdże jak chol.. Kiedyś pisałem do właściciela AGRa z tego forum przejechał 500 000 km na syntetyku i silnik nie brał oleju. Na zmianie oleju często pytam się ludzi jaki olej leją i jakie przebiegi. Ostatnio kierowca Mercedesa "beczki" ok. 90r. na taxi, silnik benzynowy, był pewien przebiegu 250 000 km. Wlewał półsyntetyk, nie chciał słyszeć o syntetyku, bo z silnikiem się nic nie dzieje. Dawniej był kierowca zawodowy Mercem Sprinterem- 900 000km na syntetyku. Po rozmowie z nim namówiłem tate na przejście w Oplu Combo 1.7 Dti na pełen syntetyk. Od 2 lat nic się nie dzieje. Potem w octavii zrobiłem to samo. Na końcu brat w Fordzie Transicie. To ile silnik pożyje, jak i jego osprzęt zależy najwięcej od użytkowania- nie pałowania na zimno i nie gaszenia od razu po forsownej jeździe. Kiedyś były nawet zakłady o to czy da się zniszczyć turbinę w AGR. Mechanik stwierdził że robił w tym silniku turbo po 80k km :shock: , wiadomo, że można zajeździć wszystko lejąc nawet najlepszy olej na świecie.
Napisałem wyraźnie- może nawet przywróci kompreję, gdyż usuwa zanieczyszczenia z cylindra, czego nie usuwa olej, tak przynajmniej sądzi producent a czy to jest marketing czy co to nie mi tu roztrzygać. Ludzie używali płukanki i są pewni rezultatów. To tak samo jak z dodatkami do paliwa, czyszczącymi układ wtryskowy. Przekonałem się gdy kolega neck99 zrobił testy preparatów Liqui Moly i to naprawdę działało, zniknęły nawet błędy na popowtryskiwaczach. Nikt nie da mu gwarancji, może kupić olej podrobiony i co? To forum jest aby sobie pomagać a nie pociągać do odpowiedzialności. Na tej samej podstawie ja mogę napisać żebyś to Ty mu dał gwarancję, że na oleju 10W-40 zrobi tyle co Twój znajomy złotówa. Zresztą na taxi to pewnie PSJ non stop i o ile ma bez zmiennej geometrii turbo to ok a nawet jeśli ma zmienną to i tak nigdy nie dołoży koksu żeby turbo przeładowało. Kolejny aspekt, o czym już pisałem to silnik który jak ma nagrzany olej to nieważne czy jest to 10W czy 5W ma podobne smarowanie, a na taxi olej raczej jest dogrzany non stop (nie licząc porannego rozruchu). Mi także olejarze gwarantowali kłopoty jak wleję pełen syntetyk, jak już pisałęm są to legendy. Dzisiejsze oleje mają nawet dodatki do konserwacji uszczelnień silnika. Liqui Moly ma preparaty na spulchnienie uszczelek aby zmniejszyć wycieki z silnika. Aktualnie zalewam olej LM TT 4100 z normami A3, B4, C3- dla filtrów DPF. Olejarz jak zwykle ględził iż na siłe szukam kłopotów, do większości aut leją dla świętego spokoju półsyntetyk. Auta jeżdżą, klienci są zadowoleni, więc czemu mieliby lać droższy olej?Zamieszczone przez ZYBI68jesteś na 100% pewny nawet o poprawie kompresji to nic innego jak daj mu pisemną gwarancje
Zdaję sobie sprawę, że mało kto przekona się moimi radami bo przecież jestem żółtodziobem, mam dopiero 20 lat, i co ja wogóle wiem o życiu :diabelski_usmiech ale temat zgłębiłem i uważam, że trzeba raz na zawsze skończyć z mitami typu- paniee jak masz pan 200 000 km to ja bym już lał najwyżej 10W-40. Ale proszę pana przecież silnik chodzi idealnie, nie bierze oleju.. paniee jak pan nie chcesz problemów to pan lej 10W, ja panu dobrze radzę, nie jeden już przedobrzył :? Wiedza takich ludzi skończyła się na epoce po wojnie i PRL a najgorsze, że ludzie wciąż to powatarzają, nie zgłebiając tematu i nie mając o tym pojęcia :roll: To torchę tak jak z ASO- niektórzy uważają że tylko tam są najlepsze części i najlepsi fachowcy.. resztę każdy sobie dopowie
pozdrawiam i namawiam aby ktoś się podłączył.
Może Paolo się skusi?
Komentarz
-
-
konkon,Nie na tym skończę dyskusje bo jest bez sensu. Jedno pytanie czy wiesz co robią handlarze aby poprawić kompresje - dolewają oleju mineralnego aby uszczelnił po drugie jak silnik jest w słabszej kondycji lub normalnej usunięcie nagaru na pewno nie poprawi mu kompresji wbrew pozorom nagar też uszczelnia oczywiście zdarza się tzw sklejenie pierścieni do tłoka zapieczenie wtedy owszem. Pamiętaj jeżeli jest nagar to on ściera również cylinder po usunięciu na 100% pierścienie tego nie zniwelują.Zamieszczone przez konkonNapisałem wyraźnie- może nawet przywróci kompreję, gdyż usuwa zanieczyszczenia z cylindra
Jeżeli jest inaczej proszę mnie poprawić
.
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zakładam, że silnik kolegi nie jest wyeksploatowany, nie wymaga remontu i nie został na sprzedaż zalany syfem aby kupiec dojechał nim tylko do domu. Wbrew pozorom olej mineralny nie wudłuża żywota.Zamieszczone przez ZYBI68handlarze aby poprawić kompresje - dolewają oleju mineralnego aby uszczelnił
Wolę jak silnik uszczelniają uszczelki a nie nagar, bo jak zalepi kanały olejowe to biada portfelowi. I jeśli się okaże że jest coś nie tak z silnikiem to nie będzie to wina oleju tylko wcześniejszej ekploatacji.Zamieszczone przez ZYBI68nagar też uszczelnia
Napiszę jeszcze raz jeżeli są wycieki należy wymienić uszczelki, jak silnik jest wyeksploatowany, zakatowany- pozostaje tylko remont a nie podcieranie .... szkłem.
Komentarz
-
-
konkon, No właśnie do tego cały czas zmierzam jak nie jest to ok gorzej jak jest tego nie wiesz Ty ani ja pozdrawiam
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Po kilkunastu dniach po zmianie oleju z motula specyfica na AMSOIL stwierdzam ze silnik przy porannych startach ładniej i ciszej pracuje niz na motulu ale za to wydaje mi sie ze turbo bardziej słychać :roll: być moze tylko mi sie wydaje, zobaczymy jak sie ociepli..superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-

Komentarz