Zamieszczone przez szczuczyn332
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez ArtiksCzy po zastosowaniu płukanki do silnika Motul odpiąć chłodnicę oleju(ok. 0.5 L oleju) celem całkowitego wyczyszczenia układu ? Data pod butelką oleju Motul jest datą produkcji czy datą ważności ? Jaki jest czas trwałości oleju ?1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
szczuczyn332, nie jest ważny przebieg a stan silnika może mieć 100 tys i być w gorszym stanie niż 200 tys, podaj jaki był lany do tej pory bo jeżeli 10W40 to nie radzę przechodzić na wyższy a jak jest zalany 5W40 to wystarczy poczytać kilka postów wyżej i znajdziesz odpowiedź.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68bo jeżeli 10W40 to nie radzę przechodzić na wyższy
szczuczyn332, Lej Castrola Edge- dobry olej, jak masz z pewnego źródła, aczkolwiek Lotos też ma ciekawe rodzyneczki w ofercie. Dobra rada- lej syntetyk 5W-xx do końca, nic nie ma prawa się stać, dla pewności wlej przed zmianą oleju Liqui Moly Pro Line Engine Flusch (ok. 30 zł).
OT: PAOLO ESCO, jak tam w stolicy ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonA ja przeszedłem i proszę nie pisz o czymś o czym nie masz pojęcia.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonPAOLO ESCO, jak tam w stolicy
Ogólnie spoko - kurs "obsługa geoserwera"...jak to coś komuś mówi.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68nie doradzaj komuś źle jeżeli nie wiesz co się może stać jeżeli miał 10W40 i doradzasz 5W40
Mam takie doświadczenie że technologia silników jak i olejów zmieniła się i przeciętny 10W-40 a nawet mineralne 15W-40 mają środki czyszczące i nie ma problemu z nagarem. Sam nawet synteyk nie czyści silnika. Napisałem dla pewności żeby zrobił płukankę (przy okazji usunie to czego sam olej nie jest w stanie, może nawet przywróci kompresję). W dzisiejszych czasach nikogo nie powinien dziwić powrót nawet z klasy 15W na 5W. Na ciepłym oleju gęstość jest porównywalna więc jak nie ma wycieków na jednym to na drugim tym bardziej. Z resztą spalanie oleju powinno spaść na 5W co potwierdzają moje obserwacje.. Nie polecałbym tego gdyby kolega zalewał selektol czy inny mixol. 10W to poprostu olej mineralny z dodatkiem oleju syntetycznego (do ok. 30%). A kosztami może się skończyć jazda na 10W, szczególnie w prawdziwą zimę. Bo tam gdzie mineralny można już kroić nożem syntetyk wciąż płynie. Problemy pojawiają się gdy ktoś po jeździe na mineralnym bez odpowiednich dodatków czyszczących ma nagar i zmienia na olej o b. dobrych właściwościach czyszczących. Następuje usunięcie nagarów i po ok. 2000 km powinno się zlać taki olej i zalać ponownie nowym. W przeciwnym razie może być nieciekawie. Do oceny czystości wystarczy zdjąć pokrywę zaworów.. Nawet tu na forum ludzie wracali na lepsze oleje i nie było problemów.. A te wszystkie legendy starych olejarzy o cieknących silnikach, o przebiegach przy których trzeba lać gorszy olej i to że olejem mineralnym można odłożyć remont silnika można sobie wsadzić. Syntetyk forever
Komentarz
-
-
konkon,
Ja miałem O1 z tym samym motorkiem co Ty i kupując autko była informacja o zalanym oleju 10W niestety ale nie ryzykowałem przejścia na 5W, zrobiłem sporo kilosów i nic się nie stało turbinie a motorek podczas sprawdzenia kompresji był jak nowy ponadto chodzą różne opinie co do turbiny i 10W podam przykład sąsiad złotówa ma O1 TDI od nowej i jak to złotówa leje od początku oczywiście po skończonej gwarancji 10W ma nalatane ponad 400 tys i nic turbo jak nowe a jego znajomi co lali 5W wymieniali turbinki, nie sądzę o przewadze 10W tylko nie można osądzać go o dobijanie turbo. A co do przejścia na 5W z 10W to już widziałem skutki dlatego dziwię się Tobie o takiej pewności ale skoro jesteś na 100% pewny nawet o poprawie kompresji to nic innego jak daj mu pisemną gwarancje :wink: . Ponadto mam kolegę który prowadzi warsztat i jest bardzo dobrym silnikowcem zresztą jest tu nawet polecany oczywiście rejon 3-city i nie radził przejścia na wyższy oczywiście tyczy się to dużych przebiegów.
[ Dodano: Sro 09 Lut, 11 08:44 ]
szczuczyn332, Raczej niemiaszek lał syntetyk, ale jak piszesz sprawdź w ASO może była serwisowana.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
ZYBI68,
Zapewne wiesz, że AGR to pancern wagen- zajeździć go jest ciężko, tak samo jak turbo. Mój ma 350 000km, seryjne sprzęgło z dwumasem, turbiną i też się nic nie dzieje. Co do oleju to niestety fizyki się nie oszuka i mając gęściejszy olej po odpaleniu turbina jak i silnik są gorzej smarowane. Sam mam kolegę, ma golfa III 1.9 tdi 90 KM o oznaczeniu 1Z. Ma przebieg ponad 600 000 km, od około 300 000 leje mineralny olej i też turbo działa ale gwiżdże jak chol.. Kiedyś pisałem do właściciela AGRa z tego forum przejechał 500 000 km na syntetyku i silnik nie brał oleju. Na zmianie oleju często pytam się ludzi jaki olej leją i jakie przebiegi. Ostatnio kierowca Mercedesa "beczki" ok. 90r. na taxi, silnik benzynowy, był pewien przebiegu 250 000 km. Wlewał półsyntetyk, nie chciał słyszeć o syntetyku, bo z silnikiem się nic nie dzieje. Dawniej był kierowca zawodowy Mercem Sprinterem- 900 000km na syntetyku. Po rozmowie z nim namówiłem tate na przejście w Oplu Combo 1.7 Dti na pełen syntetyk. Od 2 lat nic się nie dzieje. Potem w octavii zrobiłem to samo. Na końcu brat w Fordzie Transicie. To ile silnik pożyje, jak i jego osprzęt zależy najwięcej od użytkowania- nie pałowania na zimno i nie gaszenia od razu po forsownej jeździe. Kiedyś były nawet zakłady o to czy da się zniszczyć turbinę w AGR. Mechanik stwierdził że robił w tym silniku turbo po 80k km :shock: , wiadomo, że można zajeździć wszystko lejąc nawet najlepszy olej na świecie.
Zamieszczone przez ZYBI68jesteś na 100% pewny nawet o poprawie kompresji to nic innego jak daj mu pisemną gwarancje
Zdaję sobie sprawę, że mało kto przekona się moimi radami bo przecież jestem żółtodziobem, mam dopiero 20 lat, i co ja wogóle wiem o życiu :diabelski_usmiech ale temat zgłębiłem i uważam, że trzeba raz na zawsze skończyć z mitami typu- paniee jak masz pan 200 000 km to ja bym już lał najwyżej 10W-40. Ale proszę pana przecież silnik chodzi idealnie, nie bierze oleju.. paniee jak pan nie chcesz problemów to pan lej 10W, ja panu dobrze radzę, nie jeden już przedobrzył :? Wiedza takich ludzi skończyła się na epoce po wojnie i PRL a najgorsze, że ludzie wciąż to powatarzają, nie zgłebiając tematu i nie mając o tym pojęcia :roll: To torchę tak jak z ASO- niektórzy uważają że tylko tam są najlepsze części i najlepsi fachowcy.. resztę każdy sobie dopowie
pozdrawiam i namawiam aby ktoś się podłączył.
Może Paolo się skusi?
Komentarz
-
-
konkon,Zamieszczone przez konkonNapisałem wyraźnie- może nawet przywróci kompreję, gdyż usuwa zanieczyszczenia z cylindra
Jeżeli jest inaczej proszę mnie poprawić .Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68handlarze aby poprawić kompresje - dolewają oleju mineralnego aby uszczelnił
Zamieszczone przez ZYBI68nagar też uszczelnia
Napiszę jeszcze raz jeżeli są wycieki należy wymienić uszczelki, jak silnik jest wyeksploatowany, zakatowany- pozostaje tylko remont a nie podcieranie .... szkłem.
Komentarz
-
-
konkon, No właśnie do tego cały czas zmierzam jak nie jest to ok gorzej jak jest tego nie wiesz Ty ani ja pozdrawiamJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Po kilkunastu dniach po zmianie oleju z motula specyfica na AMSOIL stwierdzam ze silnik przy porannych startach ładniej i ciszej pracuje niz na motulu ale za to wydaje mi sie ze turbo bardziej słychać :roll: być moze tylko mi sie wydaje, zobaczymy jak sie ociepli..superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz