Zamieszczone przez shok
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez shokNo to bedzie małe zamieszanie
Bo może się myle ale nawet olej mineralny wymieniany co 9-10tyś będzie lepszy niż LL wymieniany co 30tyś. w aucie który pokonuje dziennie 5-10km w jedną strone do pracy...
Co o tym sądzicie :?:
Dodam ,że nie używam ww olejów.
Komentarz
-
-
shok - nie chciało mi się nawet pisać bo myślałem że większość osób już wie, że używanie olejów mineralnych w silniku z turbiną to poprostu dożynanie silnika -wręcz powinno być zabronione. Jeśli ktoś już wlewa taki olej to znaczy, że silnik kwalifikuje się do naprawy a nie uszczelnienia mineralnym bo to i tak na dłuższą metę nic nie da a skończy się jedynie dodatkowymi kosztami związanymi min w przyszłości z naprawą turbiny.
W wątku wyraźnie piszę, żeby nie stosować zmian wydłużonych nawet przy stosowaniu olejów LL (ale jeśli ktoś chce to proszę bardzo w końcu to nie mój silnik będzie męczył się z przepracowanym olejem - "Kogo stać na konia, tego stać na owies!" ) a jeśli już to ograniczyć się przy stoswaniu takich olejów i zmieniać je także co 15 tys km (szczególnie dotyczy to olejów z normą 506.01 które są przeważnie jakościowo lepsze gdyż można je kupić jako oleje full syntetyczne w porównaniu z olejami z normą 505.01 które są praktycznie olejami HC ew olejami w nowej syntetycznej technologii). Chcesz mieć olej jakościowo lepszy - na syntetycznej bazie - kup olej z normą 506.01 full syntetyk ale zmieniaj go także co 15 tys km. Coś za coś albo syntetyk z 506.01 i dodatkowe koszty nawet przy oleju LL albo olej z 505.01 ale nie wpełni syntetyczny.
O olejach 507.00 już pisałem kilka stron do tyłu- bezwarunkowo trzeba je stosować przy silniku z filtrem cząstek stałych. Jeśli nie musisz lać 507.00 (który w dużej mierze także nie jest olejem w pełni syntetycznym) to masz do wyboru zawsze 506.01 jak olej full syntetyczny (choć także nie zawsze jak to zwykle bywa ale tutaj wybór full syntetyków jest o wiele większy).
Użycie oleju mineralnego w TDI to pomyła jeśli już to dobry półsyntetyk ale w zimie i tak silnik i turbina dostaną mocno w tyłek.
Generalnie kombinujesz dobrze ale przy tak małym przebiegu dziennym wogóle nie zalewał bym oleju LL a jedynie zwykły 5W/40 (jak robi to już duża część osób na forum) i częściej zmieniał, napewno nie szedł bym w kierunku półsyntetyku a napewno nie oleju mineralnegoPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Byłem ciekaw ponieważ grono ludzi używa olejów LL i zmienia je co 30tyś. Kolega ma BMW 318d i leje Castrola LL i mówi ,że 30 tyś może jeżdzić. Do pracy dojeżdza niecałe 10 km a ,że wskażnik pokazuje wymiane nic sobie nie robi bo olej ten wymienia się co 30 tyś i kropka. Dlatego zadałem takie dziwne pytanie.
Dzięki za odpowiedz.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokBo może się myle ale nawet olej mineralny wymieniany co 9-10tyś będzie lepszy niż LL wymieniany co 30tyś. w aucie który pokonuje dziennie 5-10km w jedną strone do pracy..
Zamieszczone przez shokleje Castrola LL i mówi ,że 30 tyś może jeżdzić.
Robił badania w laboratorium ??Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
BMW to dobre auta... :diabelski_usmiech
a ja znam przypadek, że gościu jeździł Fordem Mondeo 2.0 TDCI i przy ok 70kkm motorownia powiedziała STOP :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
a w serwisie zapytali gościa czy wymieniał olej :diabelski_usmiech
a on :?: :?: :?:
i po co takim samochody owiesic owiesic owiesic owiesic owiesic owiesic owiesic owiesic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic
15 kkm w naszych warunkach drogowych, itp, itd, to wystarczający przebieg :!: :!: :!:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76Czy macie jakieś wieści na temat czy coś zmieniło sie w jakości tych olejów.
"W 2002 roku połączone firmy Pennzoil - Quaker State wykupił Shell. Jako nowy właściciel zaczął od wprowadzania swoich porządków - wyprowadził Pennzoila i osiedlił się w jego drapaczu chmur bo był bardziej okazały. Kolejnym krokiem celem podziału sprzedaży był zakaz eksportu zarówno produktów Quaker State jak i Pennzoila na kontynent europejski... W przypadku Pennzoila próbowano uruchomić rozlewnię w Turcji (Azja) niestety spełzło na niczym i importer Pennzoila zajął się Petro Canadą, zaś w przypadku Quakera rozlewnia już działała jakiś czas w oparciu o licencję udzielona firmie Oel Brack w Szwajcarii, która nastepnie aby utrzymać całą linię produktów "wypuściła" je pod własną nazwą poczatkowo micro oil teraz na szczęście jako midland"
autor: Krzysztof Golec
Gieda Samochodowa, nr 24/2004 (883)
z dnia: 26 marca 2004 roku
Quaker State znika z rynku - Shell przejmuje amerykańskie oleje
Niedawno pisaliśmy o przejęciu przez firmę Shell Polska znanych i cenionych amerykańskich olejów Quaker State i Pennzoil. Wielu naszych Czytelników, w tym rzesza taksówkarzy, od lat jeździło na amerykańskich środkach smarnych i z niepokojem przyjęło wiadomość o wycofaniu z rynku pleju Quaker State.
W tej właśnie sprawie otrzymaliśmy sporo listów i zapytań. Większość z nich dotyczyła zamienników, specyfikacji jakościowych i lepkościowych, jak również przyczyn wycofania z rynku. Z redakcyjnej poczty wybraliśmy najciekawsze tematy, mogące zainteresować większe grono, nie tylko użytkowników Quakera i Pennzoila.
W komunikacie prasowym firma Shell Polska powiadomiła, że w następstwie przejęcia przez koncern Shell amerykańskiej firmy Pennzoil-Quaker State Company tylko Pennzoil pozostaje na naszym rynku, a wspomniany Quaker State znika z sieci sprzedaży. Dodatkowo Shell Polska wyjaśnił, że każdy z wycofywanych produktów marki QS posiada swój odpowiednik - o takich samych parametrach lub lepszych - w grupach Shell Helix lub Pennzoil. Niestety nie jest to cała prawda, bowiem jeśli chodzi o klasyfikacje lepkościowo-jakościowe tylko Pennzoil spełnia te parametry. Shell na przykład nie posiada oleju klasy SAE 15W-40 o najwyższej specyfikacji jakościowej API CI-4/SL, głównie do silników Diesla. Pennzoil Long-Life Heavy Duty Engine Oil SAE 15W-40 był za to pierwszym na świecie produktem, który spełniał tę najwyższą specyfikację jakościową. Nieco później dołączyły Quaker State Super Diesel Motor Oil SAE 15W-40 i Petro-Canada DURON XL Synthetic Blend 15W-40 i 10W-40.
Kontrakt na sprzedaż amerykańskiego Quakera i Pennzoila w Polsce wygasł w 2002 roku i już w marcu tego samego roku wszelkie prawa do tej marki wykupił Shell.
- To złożony, trwający od kilku lat problem, którego nie sposób wyjaśnić w kilku słowach - powiedział nam Marek Figurski, właściciel firmy handlowo-usługowej Markan w Bydgoszczy, od lat handlujący amerykańskimi olejami. - Przedstawiciele firmy Micromex, jedynego przedstawiciela QS na Polskę, nie uprzedzili nas o takich planach. Nie wiemy co będzie dalej, dziś staramy się zapełnić tę lukę, proponując inne oleje, jak np. Microoil czy Petro-Canada.
Sytuacja jednak nie jest beznadziejna, bowiem już w 1995 roku koncern olejowy Quaker State zdecydował, komu w Europie powierzyć licencję na produkcję swoich olejów. Rok później wybór padł na szwajcarską firmę Oel Brack. Amerykanie wprawdzie sprzedali licencję na swoje oleje, ale technologia i podstawowy surowiec - ropa naftowa - pozostają własnością Oel Brack. Jednak niepowetowaną stratą staje się fakt rezygnacji z ropy pensylwańskiej tzw. wysokoparafinowej, posiadającej najwięcej frakcji smarnych w produkcie bazowym. To podstawowa cecha odróżniająca oryginalne oleje Quaker State i Pennzoil od innych.
Korzystając z bogatego doświadczenia i posiadanych technologii Oel Brack rozpoczął przygotowania do uruchomienia własnej serii produktów na rynki europejskie. I tak już w 2002 roku, za sprawą polskiej firmy "Auto Media" (spadkobierca Micromexu, jedynego przedstawiciela Quaker State na Polskę), szwajcarskie oleje pojawiły się pod handlową nazwą "Microoil".
- Można je z powodzeniem stosować zamiast Quakera - zapewnia M. Figurski. - To niemal ten sam olej, choć nie pochodzący z ropy pensylwańskiej, ale mający dobrze skalkulowaną cenę. (Specyfikacje jakościowo-lepkościowe i ceny najciekawszych olejów podano w tabeli).
Interesującą alternatywą zarówno dla amerykańskich olejów Quaker State jak i Pennzoil mogą być produkty największego w Kanadzie konsorcjum paliwowo-naftowego Petro-Canada. Produkty te są sprzedawane w Polsce za pośrednictwem firmy handlowej Variant S.A. z Krakowa. Wizytówką firmy jest produkcja wysoko oczyszczonych baz olejowych (99,9 proc.) w jedynym na świecie procesie klarowności HT. :roll: - ciekawe ...
- Zrezygnowaliśmy z Pennzoila, bo importowanie tego oleju z tureckich blendowni (rafinerii) uznaliśmy za niecelowe - powiedział nam Krzysztof Kubit, specjalista do spraw olejowych w firmie Variant S.A. - Chcieliśmy dalej sprzedawać tylko oryginalny produkt olejowy, powstający od początku do końca w Kanadzie. Dlatego też wybór padł na niezależny, państwowy koncern paliwowo-naftowy Petro-Canada.
I jeszcze -
"W następstwie przejęcia amerykańskiej firmy Pennzoil-Quaker State Company przez koncern Shell, firma Shell Polska uzyskała pełne prawa do marek Pennzoil i Quaker State na naszym rynku. Zdecydowano, że produkty Shell i Pennzoil sprzedawane będą nadal, zaś marka Quaker State zniknie z polskiego rynku.
Shell Polska wyjaśnia, że każdy z produktów wycofywanej marki Quaker State posiada swój odpowiednik - o takich samych lub lepszych parametrach - w grupach olejów Shell Helix lub Pennzoil. Shell pracuje nad planem strategicznego rozwoju marki Pennzoil na polskim rynku, których celem jest osiągnięcie udziału rzędu 5% w ciągu czterech lat. Użytkownicy olejów Quaker State będą mogli przy pomocy stron www.shell.com.pl, oraz materiałów w punktach sprzedaży znaleźć zamiennik w gamie Shell i Pennzoil."
QUAKER STATE® has a complete line of top-quality lubricants, filters, full synthetic oil, or synthetic oil blends to keep your vehicle and its systems running longer.
I wszystko jasne - jaki Świat jest mały :lol:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam, chciałbym się podzielić z Kolegami moimi opiniami na temat oleju Liqui Moly TOP TEC 4100.
Krótka historia eksploatacji mojej Skodovki :
- zalana w fabryce olejem LL , wymiana według wskazań komputera.
- po 15 tys km i przeczytaniu niniejszego wątku przeszedłem na wymianę co 15 tys i zalałem auto Motulem Specyfic 505.01. Przez 15 tys uzupełniłem ok 0.8 l oleju.
W międzyczasie dotarły do mnie wieści o trudach eksploatacji DPF i zrozumiałem, że mam prawdziwy skarb - TDI bez DPF ! :szeroki_usmiech .
Postanowiłem więc maksymalnie dbać o swoje auto by posłużyło mi jak najdłużej, a najlepiej do czasów, kiedy DPF-y będą "dla ludzi" lub (lepiej) odejdą do lamusa.
Tymczasem.....
Przez następne 15 tys km wątek rozrasał się i rozrastał..............
Przekonany argumentami z forum oraz po ciekawej korespondencji z kolegą PAOLO ESCO postanowiłem zalać auto LM TOP TEC 4100.
- po 30 tys km wymieniłem olej na wspomniany LM 4100.
Do tej pory przejechałem ok 6 tys km (z czego 3 tys po autostradach) na LM i mogę powiedzieć że:
1. Silnik po ok 2-3 tys zaczął naprawdę ładniej i ciszej "mruczeć", co ciekawe nie stało się to od razu po wymianie.
2. Na początku po 1.5 tys po autostradzie silnik trochę wypił oleju ( ok 200 ml - uzupełniłem do górnej granicy), od tego momentu bierze go znacznie mniej niż Motula Specific, po prostu ubytki są minimalne.
3. Jestem zadowolony :szeroki_usmiech
Zastanawiam się jednak nad pewną koncepcją:
Co myślicie nad kombinacją dwóch olejów - LM TOP TEC 4100 5W-40 na lato i LM TOP TEC 4600 5W-30 na zimę ?
Pozdrawiam Pepso
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pepsoLM TOP TEC 4100 5W-40 na lato i LM TOP TEC 4600 5W-30 na zimę ?
Ja podszedłem bardziej radykalnie i na zimę zalałem w byłej mojej AXR 1,9 (teraz ojca) Elfa EVOLUTION CRV 0W/30 z normą 506.01 LL II + Elfa EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 z normą 505.00 zmieszany w stosunku 50% / 50% - to dopiero silniczek mruczał w czasie pracy :P na wiosnę zlewam tą "wodę" i będzie powrót do 5W/40 lub 5W/30...ale na kolejną zimę wracam do 50/50 i w swojego BXE też na 100% zaleję 0W/30 na zimę
Pkt 1 i 2 u mnie tak samo na LM 4100 było po przejściu z Motula Specyfic.
Pkt 3 - najważniejszy :P
[ Dodano: Pon 28 Lut, 11 21:19 ]
Zamieszczone przez pawlo1234co powiecie o oleju elf evolution sxr 5w/30
ELF EVOLUTION SXR 5W-30
ACEA 2004: A5/B5
API: SL/CF
RN0700, RENAULT Gasoline
Już lepiej :
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40
ACEA 2004: A3/B4
API: SL/CF
VOLKSWAGEN : VW 502.00/VW 505.00
Ma dobre parametry:
Density at 15°C kg/m 3 849
Viscosity at 40°C mm2/s 86,5
Viscosity at 100°C mm2/s 14,2
Viscosity Index 170
Pour Point °C -41
Flash Point °C 226
B.N. mgKOH/g 10,4
Nowocześniejszy jest Elf Solaris SLX 5W/30 - Low SAPs (olej z normą także do PD).
ACEA 2004: C3- A3/B4
API: SM/CF
VW 505.00 I 505.01
ale ma gorsze właściwości fizyko – chemiczne ja bym wolał ELF EXCELLIUM LDX 5W/40
[ Dodano: Pon 28 Lut, 11 21:40 ]
Zamieszczone przez Dzidaale to jest oliwa bez normy do pompek, więc....lejesz na własną odpowiedzialność.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawlo1234chyba nie będzie taki złyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
zdziwił byś się jak dobre noty otrzymał Elf Evolution CRV 0W/30 z normą 506.01 ...i to w dodatku w USA gdzie próbki nowego i starego oleju zostały odesłane do analizy do laboratorium... lepsze niż Motul :shock:
Bo to niekiedy kluczowa różnica ...
Wiesz to tak jak z proszkiem do prania, :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOjak chcesz Quaker State z VW 505.01 to w Europie amerykański koncern olejowy Quaker State wprowadził odpowiednik jakim jest Midland Synova (robiony w Szwajcarii)
Nie wiem ale ja bym bardziej połaczył ze sobą Midland i Panolin a Shell z Quaker State.
Quaker idzie z USA ale w większości jest zmieniany w Szwecji na potrzeby europy.
Na pewno w niezmienionej formie jest HDX Uniwersal
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZrezygnowaliśmy z Pennzoila, bo importowanie tego oleju z tureckich blendowni (rafinerii) uznaliśmy za niecelowe - powiedział nam Krzysztof Kubit, specjalista do spraw olejowych w firmie Variant S.A. - Chcieliśmy dalej sprzedawać tylko oryginalny produkt olejowy, powstający od początku do końca w Kanadzie. Dlatego też wybór padł na niezależny, państwowy koncern paliwowo-naftowy Petro-Canada.
Wypada sprawdzić co mówi kod EAN z butelki , ja sprawdzałem z kolegą i nic mi nie powiedział, kompletnie nic.
Dla ciekawych ściąga gdzie można sprawdzać kody EAN.
Druga sprawa co konkretnie blenduje się w Trzebini od tego bym zaczął dywagacje.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidadaneczek76 napisał/a:
Znalazłem coś takiego Quaker State 5W-30 Advanced Engine Full Synthetic.
daneczek76, ale to jest oliwa bez normy do pompek, więc....lejesz na własną odpowiedzialność.
Oczywiście nie napalałem się.
Jak narazie badam teren
Ale już się zniechęciłem bo to już pewnie po połączeniu nie ta sama marka co kiedyś.
Auto od nowości śmigało na Castrol SLX Pro LL 5w30 co równa sie Castrol EDGE ja zalałem go ostatni Mobilem 5w30 ESP Formula który dostałem w prezencie.
I teraz mam mieszane uczucia czy lać jednak Castrol czy Mobil czy może jeszcze coś innego.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekA to był ELF ten który jest sprzedawany w Polsce czy ten sprzedawany w USA ?
Zamieszczone przez PidziekNie wiem skąd pochodzi Petro Canada, i nie wypada siać propagandy ale lubię być świadomym konsumentem.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZrezygnowaliśmy z Pennzoila, bo importowanie tego oleju z tureckich blendowni (rafinerii) uznaliśmy za niecelowe - powiedział nam Krzysztof Kubit, specjalista do spraw olejowych w firmie Variant S.A. - Chcieliśmy dalej sprzedawać tylko oryginalny produkt olejowy, powstający od początku do końca w Kanadzie. Dlatego też wybór padł na niezależny, państwowy koncern paliwowo-naftowy Petro-Canada.
I jeszcze -
"W następstwie przejęcia amerykańskiej firmy Pennzoil-Quaker State Company przez koncern Shell, firma Shell Polska uzyskała pełne prawa do marek Pennzoil i Quaker State na naszym rynku. Zdecydowano, że produkty Shell i Pennzoil sprzedawane będą nadal
Zamieszczone przez PidziekNie wiem ale ja bym bardziej połaczył ze sobą Midland i Panolin a Shell z Quaker State.
Zamieszczone przez PidziekDruga sprawa co konkretnie blenduje się w Trzebini od tego bym zaczął dywagacje.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zgadzam się w calej rozciągłosci.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOElf kupiony w Europie i przesłany do USA ( nie jestem pewien czy Elf wogóle produkuje-rozlewa swoje oleje w USA).
Kupował ktos Elf-a we Francji a później w Polsce ?
tak to było by przydatne ale wątpię by były to topowe produkty znanych firm.
Zapytaj dystrybutora castrola czy mobila skad pochodzi ta butelka z jakiej blendowni i kiedy była wyprodukowana ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
dużo fajnych info na temat oleju znalazłem na stronie GULF http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/wlasciwosci.html
i przy okazji miął ktoś z was z tą znaną marka styczność.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Ja ciekawy jestem co jest dla was najważniejsze przy wyborze danego srodka smarnego do swojego samochodu.
Wystarczy 3 punkty.
Miejsce 1, 2 ,3 .:-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez apiaDo
PAOLO ESCO, DZIDA, ARAS
zamawialiście u RTOCKI olej FUSCH i mam pytanie czy powyższy olej otrzymaliście, pytam się bo również zamawiałem i od jakiegość czasu nic nie słychać o RTOCKIM i o oleju.
Pozdrawiam
AP
Komentarz
-
Komentarz