Motul jest lepszy pod każdym wzgledem od Castrola.
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
W zeszłym tygodniu zalałem Quazara Hi-Tec 5W40 (505.01). Wcześniej większość z 70kkm na Castrol Edge 5W30 w trybie Longlife, ale do trzeciej wymiany już nie dojeździłem, bo szkoda mi było katować auta w letnich upałach na wypracowanym oleju 5W30. (I tak dobrze, że pojechałem wcześniej, bo zakładanego przebiegu do następnego przeglądu bym nie osiągnął - klocki z tyłu na totalnym wykończeniu, o czym wiedziałem, ale gdybym jeździł tylko wg wskazań licznika, to mogłoby być nieprzyjemnie - to tak na marginesie).
Wrażenia, wcale nie autosugestywne, są bardzo dobre i podzielane przez jeszcze jedną osobę. Różnica między nowym Quazarem a Edge'em z 18-tysięcznym przebiegiem jest bardzo duża. Silnik zdecydowanie się wyciszył, a przede wszystkim złagodniał, zarówno po odpaleniu, jak i przy "nadepnięciu". Ładniej brzmi schodząc z obrotów przy hamowaniu silnikiem. Koniec, przynajmniej tymczasowo, z suchym charczeniem przy naciskaniu. Lepiej brzmi przy podnoszeniu z niskich obrotów (na 2. biegu z prawie zatrzymania). Jestem bardzo zadowolony! Przedtem narzekałem, a silnik wręcz zniechęcał do deptania tymi swoimi męczęńskimi dźwiękami. Teraz jest lepiej. Na jak długo - zobaczymy.
Spalanie jeszcze potwierdzę, ale zrobiłem identyczną trasę jak przed miesiącem, w bardzo zbliżonym stylu i warunkach, no i zamiast 5.1/100 wyszło 5.4/100. Nie sądzę jednak, by olej mógł mieć na to aż taki wpływ. Będzie można powiedzieć za jakiś czas, po wielu powtarzalnych odczytach.
Zastrzegam, że nie pamiętam jak było po wymianie na świeży Castrol w serwisie, ale zarazem też nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek miał tak zauważalne odczucia po wymianie oleju. Nie wiem, jak z czasem będzie zachowywał się silnik, ale pewnie nie zauważę tego, bo ewentualne pogarszenie się parametrów oleju będzie stopniowe.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Arkadian, wystarczy poszukać a najlepiej przeczytać ten wątek od strony 90-tej naprawdę warto. Co do 5W30 to masz LM TT 4200 LM TT 4600 :wink: Jeszcze raz napiszę warto przeczytać :!: Orbit, Pidziek, niech wam będzie zastosuje płukankę :lol: tylko którą LM czy Motula oraz czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68Arkadian, wystarczy poszukać a najlepiej przeczytać ten wątek od strony 90-tej naprawdę warto. Co do 5W30 to masz LM TT 4200 LM TT 4600 :wink: Jeszcze raz napiszę warto przeczytać :!: Orbit, Pidziek, niech wam będzie zastosuje płukankę :lol: tylko którą LM czy Motula oraz czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68zastosuje płukankę tylko którą LM czy Motula
Zamieszczone przez ZYBI68czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek
Najpierw zalej LM Spulung 2666 http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17
najlpeiej zrobić tak http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI
potem ten specyfik http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17
POLECAM
Komentarz
-
-
a dlaczego nie płukanka Millers Oils? http://millersoils.pl/catalog/dodatk...ush-250ml.html
uczciwa cena i wysoka temperatura zapłonu
Komentarz
-
-
Hej. Sprawa jest Od dłuższego czasu śledzę wątek i zastanawiam się nad wyborem tego jednego. Pod uwagę biorę:
- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
- LM Top Tec 4100 5W-40
- LM Top Tec 4200 5W-30
- LM Top Tec 4600 5W-30
Styl jazdy to niestety głównie miasto, a więc krótkie odcinki, czasem trasa. Jeżdżę raczej spokojnie, nie upalam jakoś często i strasznie na trasie. Czasem jednak depnę. Przebieg to 136 kkm.
Na str. 128 było spore porównanie w/w oliwek. Wynotowałem sobie na boku ich parametry, patrzę na nie, jednak wciąż się waham. Kolega Orbit swego czasu jeździł na 4600 i sobie chwalił. Może teraz z dłuższej perspektywy czasu coś dorzuci.
Do niedawna byłem niemal zdecydowany na Fuchsa w XTL, a dokładnie GT1 5W-40. Jednak z czasem jakoś zapał ludzi do Fuchsa na forum jakby opadł. A po ostatnim porównaniu Fuchsów GT1 Pro Flex 5W/30, GT1 5W/40 oraz GT1 PRO C-3 5W/30, zacząłem się skłaniać do tego ostatniego. Jednak jakiś czas temu chyba PAOLO ESCO przedstawiał różnice między oliwami 505.01 a 504.00/507.00. Nie potrafię odnaleźć tej wypowiedzi, ale wniosek chyba był taki, że olej 504.00/507.00 nie koniecznie musi być tak dobry do PD'ka jakby się mogło wydawać, a wręcz może mieć tutaj swoje wady i przegrywać z 505.01. Dlatego proszę kolegę PAOLO ESCO o rozwianie moich wątpliwości, czy jest się czym przejmować w moim przypadku. Szukam na prawdę dobrego oleju, który najlepiej nada się do mojego stylu jazdy. Oczekuję oliwy, która zostanie szybko rozprowadzona, będzie miała cechy tzw. "lekkiego biegu", temperatura w takie dni jak teraz będzie na optymalnym poziomie, a schłodzenie nie będzie jakimś większym problemem. W związku z tym najodpowiedniejszy chyba będzie 5W-30, tylko który? Cena za litr nie jest tutaj dla mnie priorytetowa.
Obecnie mam zalany Shell LL 5W/30. Jaki dokładnie, nie jestem w stanie powiedzieć. Z takim olejem auto kupiłem i tylko takie info uzyskałem od serwisu, gdzie był ostatnio zalewany, napisali jeszcze, że jest to olej "identyczny" z 504.00/507.00. "Idenytczny", a więc pewnie spełniający tą normę. Ubytków oleju odziwo nie zauważyłem.
I jeszcze w kwestii płukanek. Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?
No i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.
Komentarz
-
-
myles - podaj kod silnika - będzie łatwiej :wink:
Zamieszczone przez mylesZamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?
Po pierwsze :
"1. neutralizuje kwaśne produkty spalania
2. poprawia i wydłuża wskaźnik TBN
3. silnik pracuje z mniejszymi oporami."
Zamieszczone przez mylesZamierzam użyć LM PRO-LINE 2427.
Zamieszczone przez octaviarallya dlaczego nie płukanka Millers Oils? http://millersoils.pl/cat...lush-250ml.html
uczciwa cena i wysoka temperatura zapłonu
Zamieszczone przez mylesObecnie mam zalany Shell LL 5W/30.
Zamieszczone przez mylesNo i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
- LM Top Tec 4100 5W-40
- LM Top Tec 4200 5W-30
- LM Top Tec 4600 5W-30
+ Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 (z normą 505.01).
w/w to dobre oleje i mają wszystkie wielki + ... możesz je kupić w dobrej cenie na forum OCP i mieć spokuj że są oryginalne !!! To się chyba liczy ...
Zamieszczone przez myles1.9 TDI BKC.
1. Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 (z normą 505.01) dobra cena + jakość
2. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL dobra cena + jakość
3. LM Top Tec 4100 5W-40 aktualnie można go kupić w naprawdę dobrej cenie
4. LM Top Tec 4600 5W-30 jakość - ekonomia, zwłaszcza doZamieszczone przez mylesStyl jazdy to niestety głównie miasto, a więc krótkie odcinki, czasem trasa. Jeżdżę raczej spokojnie, nie upalam jakoś często i strasznie na trasie.
Przy Motulu i Liqui Moly masz bańki 5L :diabelski_usmiech więc zostaje spokojnie na ew. dolewki ...
LM 4200 5W/30 sobie daruj do tego silnika - zbyt wysoka cena a masz do wyboru Motula i Fuchsa - podobne oleje w cenie zdecydowanie niższej!
Wybierał bym z tych trzech - Lotos ma szlaban ze względu na słabą dostepność produktów :diabelski_usmiech
Napisz do kolegów z forum OCP (kolejność nie zamierzona) - napewno kupisz pewny olej w dobrej cenie.
Zamieszczone przez mylesKolega Orbit swego czasu jeździł na 4600 i sobie chwalił. Może teraz z dłuższej perspektywy czasu coś dorzuci.
PS. nie tylko ja tutaj piszę , Koledzy z forum naprawdę dobrze ogarniają temat olejów jak widać.
Cenne są zwłaszcza ich ostatnie recenzje jako użytowników - więcej warte niż papierowe dane.
I jeszcze jedno.
Na zagranicznych forach - nawet w USA też mają "problem" z braniem oleju w silnikach TDI VW więc sam olej ( czy też konkretne marki) nie jest tutaj jak widać głównym winowajcą :roll:
Jak czytałem na USA forum - silniki TDI tez sobie lubią "wypić" a chyba nikt nie napisze, że mają gorsze oleje :szeroki_usmiech a to daje do myślenia ...
Zamieszczone przez mylesolej 504.00/507.00 nie koniecznie musi być tak dobry do PD'kaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqDzida, spełnia! mam bańkę kupioną jakieś 3 m-c temu i wyraźnie pisze na niej 505.00/505.01
Komentarz
-
-
A może koledzy by tak zrobić porównawczy test w kilku jednostkach i podobnych przebiegach na Fuchsie i zbadać to po np. 10 000km ?
Ciekawy jestem czy były by jakieś odskocznie co mogło by wynikac z konstrukcji silnika, działających sił ścinających.
Jakby ktoś był chętny możemy zrobić badanko , kilka różnych silników jeden olej :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Kilka dni wcześniej było sporo uwag w temacie "apetytu na olej". Koledzy opisywali komu jaki olej na jakim dystansie i ile ubyło. W niedzielę zakończył się pod Opolem Master Truck 2011. Była tam silna ekipa tuningowa z Wrocławia. Oczywiście został poruszony temat zużywania oleju przez silniki Octavii te starsze i te nowe. Została postawiona teza że głównym powodem takiego zużycia są brudne lub zapchane filtry powietrza co powoduje wytworzenie się podciśnienia i wciąganie oleju z układu smarowania. Skutkiem tego jest pojawianie się spalonego oleju na turbinie i na dłuższą metę prowadzić może do jej uszkodzenia. Czy taka teza jest prawdziwa? Wynikałoby z tego że na jedną wymianę oleju należałoby wymienić dwa razy filtr powietrza :idea: zwłaszcza jak olej wymienia się na wskazanie kompa.
Dość pilnie śledzę od jakiegoś czasu ten wątek ale nie spotkałem się z taką teorią.pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
pepso, jest napisane dokładnie to że spełnia m.in 505.01. A to że wcześniej ten olej spełniał a teraz teoretycznie nie spełnia to jest tylko wynikiem tego, że LM nie zapłacił wielkiej kasy VW. Bo chyba skład oleju się nie zmienił ani właściwości... Więc dla mnie żadna różnica.
Mój olej jest produkcji 2011, kupiony gdzieś w kwietniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pepsoTop Tec 4100 nie ma normy 505.01 lecz jedynie zalecenie LM do silników wymagających oleju o normie 505.01Zamieszczone przez Nexus6norma VW504.00/507.00 to tylko "mid saps"
Zamieszczone przez pacocasesgłównym powodem takiego zużycia są brudne lub zapchane filtry powietrza co powoduje wytworzenie się podciśnienia i wciąganie oleju z układu smarowaniaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez natashA co byście sugerowali?Zamieszczone przez natashak teraz mam przejechane 5000 czyli do następnej wymiany zostało 25 000, kiedy zrobić wymianę oleju jeżeli chciałbym przejść na stałe okresy co 15 000?
Poza tym temat rzeka. . . przyjemniej lektury
Panowie jestem w kropce, na drzwiach mam nalepkę "Shell Helix Longlife Service". Dziś zapaliło się "Oil low level", dojechałem do pracy jakieś 3km. Poczekałem 2h, sprawdziłem bagnet i oleju jest w okolicach pół stanu (trochę poniżej) na końcu takiej wykropkowanej części w bagnecie, tam gdzie jest on wykrzywiony w roli miarki (chyba dosyć obrazowo).
Oil low level - już pędzić taxówką do ASO lub serwisu czy 30 km nie zabije Auta?
Na ta chwilę przejechałem ok 5k - 6k z czego na pewno połowa to była trasa (DE - PL, PL - CZ- PL, parę razy PL).
Pytanie co zrobić, dolać czy zmieniać? Osobiście wolałbym na razie dolać i ta za 10k wymienić i przestawić na stałe okresy przeglądowe co 15k. Pytanie co dolać, bo kompletnie nie wiem co ten samochód miał lane wcześniej, wieczorem jeszcze poszukam w książce serwisowej, czy wystarczy obojętnie jaki olej pasujący do specyfikacji, czy musi być dokładnie taki sam producent i rodzaj? Pomóżcie :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pepsoTop Tec 4100 nie ma normy 505.01 lecz jedynie zalecenie LM do silników wymagających oleju o normie 505.01, a to jest jednak różnica.
Zalecenie oznacza, że olej spełnia normy serwisowe wyznaczone przez producentów pojazdów, rekomendacja, że olej ten znacznie wykracza ponad stawiane normy, wskazuje na związek technologiczny z olejami stosowanymi na pierwsze zalanie silników. Zazwyczaj jest to olej opracowany w co-engineeringu, zaprojektowany dla danego silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashczy 30 km nie zabije Auta?
Zamieszczone przez natashPytanie co dolać, bo kompletnie nie wiem co ten samochód miał lane wcześniej,
Zamieszczone przez natashwieczorem jeszcze poszukam w książce serwisowej, czy wystarczy obojętnie jaki olej pasujący do specyfikacji, czy musi być dokładnie taki sam producent i rodzaj?
Zamieszczone przez Nexus6wystarczający jest C3 czyli "mid saps"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqjest napisane dokładnie to że spełnia m.in 505.01. A to że wcześniej ten olej spełniał a teraz teoretycznie nie spełnia to jest tylko wynikiem tego, że LM nie zapłacił wielkiej kasy VW. Bo chyba skład oleju się nie zmienił ani właściwości... Więc dla mnie żadna różnica.
Mój olej jest produkcji 2011, kupiony gdzieś w kwietniu.
Powtórzę: jest różnica pomiędzy produktem posiadającym normę, a takim, który jest zalecany przez producenta oleju. A ta różnica zaczyna być istotna np. w wypadku reklamacji uszkodzonego silnika lub podzespołu. Nie chciałbym być w takiej sytuacji.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz