Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Motul jest lepszy pod każdym wzgledem od Castrola.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • beaviso
      Elegance
      • 2010
      • 767
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      W zeszłym tygodniu zalałem Quazara Hi-Tec 5W40 (505.01). Wcześniej większość z 70kkm na Castrol Edge 5W30 w trybie Longlife, ale do trzeciej wymiany już nie dojeździłem, bo szkoda mi było katować auta w letnich upałach na wypracowanym oleju 5W30. (I tak dobrze, że pojechałem wcześniej, bo zakładanego przebiegu do następnego przeglądu bym nie osiągnął - klocki z tyłu na totalnym wykończeniu, o czym wiedziałem, ale gdybym jeździł tylko wg wskazań licznika, to mogłoby być nieprzyjemnie - to tak na marginesie).

      Wrażenia, wcale nie autosugestywne, są bardzo dobre i podzielane przez jeszcze jedną osobę. Różnica między nowym Quazarem a Edge'em z 18-tysięcznym przebiegiem jest bardzo duża. Silnik zdecydowanie się wyciszył, a przede wszystkim złagodniał, zarówno po odpaleniu, jak i przy "nadepnięciu". Ładniej brzmi schodząc z obrotów przy hamowaniu silnikiem. Koniec, przynajmniej tymczasowo, z suchym charczeniem przy naciskaniu. Lepiej brzmi przy podnoszeniu z niskich obrotów (na 2. biegu z prawie zatrzymania). Jestem bardzo zadowolony! Przedtem narzekałem, a silnik wręcz zniechęcał do deptania tymi swoimi męczęńskimi dźwiękami. Teraz jest lepiej. Na jak długo - zobaczymy.

      Spalanie jeszcze potwierdzę, ale zrobiłem identyczną trasę jak przed miesiącem, w bardzo zbliżonym stylu i warunkach, no i zamiast 5.1/100 wyszło 5.4/100. Nie sądzę jednak, by olej mógł mieć na to aż taki wpływ. Będzie można powiedzieć za jakiś czas, po wielu powtarzalnych odczytach.

      Zastrzegam, że nie pamiętam jak było po wymianie na świeży Castrol w serwisie, ale zarazem też nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek miał tak zauważalne odczucia po wymianie oleju. Nie wiem, jak z czasem będzie zachowywał się silnik, ale pewnie nie zauważę tego, bo ewentualne pogarszenie się parametrów oleju będzie stopniowe.

      M.
      666 4U

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        Arkadian, wystarczy poszukać a najlepiej przeczytać ten wątek od strony 90-tej naprawdę warto. Co do 5W30 to masz LM TT 4200 LM TT 4600 :wink: Jeszcze raz napiszę warto przeczytać :!: Orbit, Pidziek, niech wam będzie zastosuje płukankę :lol: tylko którą LM czy Motula oraz czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek.
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez ZYBI68
          Arkadian, wystarczy poszukać a najlepiej przeczytać ten wątek od strony 90-tej naprawdę warto. Co do 5W30 to masz LM TT 4200 LM TT 4600 :wink: Jeszcze raz napiszę warto przeczytać :!: Orbit, Pidziek, niech wam będzie zastosuje płukankę :lol: tylko którą LM czy Motula oraz czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek.
          Ja testowałem Motula i nic złego sie nie stalo. Motul Diesel System Clean jak najbardziej lej do pompek od razu na pełny bak.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • konkon
            Rider
            • 2008
            • 667
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            Zamieszczone przez ZYBI68
            zastosuje płukankę tylko którą LM czy Motula
            Obie będą ok, osobiście stosowałem, aktualnie używam LM, ważne aby było PRO-LINE 2427 (ok. 30 zł), Motul ok. 50 zł.
            Zamieszczone przez ZYBI68
            czy można jednocześnie do baku wlać płukankę do pompek
            Nie jest to powiązane, nawet trzeba
            Najpierw zalej LM Spulung 2666 http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17
            najlpeiej zrobić tak http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI
            potem ten specyfik http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17
            POLECAM
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz

            • octaviarally
              Classic
              • 2010
              • 12

              a dlaczego nie płukanka Millers Oils? http://millersoils.pl/catalog/dodatk...ush-250ml.html
              uczciwa cena i wysoka temperatura zapłonu

              Komentarz

              • myles
                Drive
                • 2010
                • 52

                Hej. Sprawa jest Od dłuższego czasu śledzę wątek i zastanawiam się nad wyborem tego jednego. Pod uwagę biorę:
                - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
                - LM Top Tec 4100 5W-40
                - LM Top Tec 4200 5W-30
                - LM Top Tec 4600 5W-30
                Styl jazdy to niestety głównie miasto, a więc krótkie odcinki, czasem trasa. Jeżdżę raczej spokojnie, nie upalam jakoś często i strasznie na trasie. Czasem jednak depnę. Przebieg to 136 kkm.
                Na str. 128 było spore porównanie w/w oliwek. Wynotowałem sobie na boku ich parametry, patrzę na nie, jednak wciąż się waham. Kolega Orbit swego czasu jeździł na 4600 i sobie chwalił. Może teraz z dłuższej perspektywy czasu coś dorzuci.

                Do niedawna byłem niemal zdecydowany na Fuchsa w XTL, a dokładnie GT1 5W-40. Jednak z czasem jakoś zapał ludzi do Fuchsa na forum jakby opadł. A po ostatnim porównaniu Fuchsów GT1 Pro Flex 5W/30, GT1 5W/40 oraz GT1 PRO C-3 5W/30, zacząłem się skłaniać do tego ostatniego. Jednak jakiś czas temu chyba PAOLO ESCO przedstawiał różnice między oliwami 505.01 a 504.00/507.00. Nie potrafię odnaleźć tej wypowiedzi, ale wniosek chyba był taki, że olej 504.00/507.00 nie koniecznie musi być tak dobry do PD'ka jakby się mogło wydawać, a wręcz może mieć tutaj swoje wady i przegrywać z 505.01. Dlatego proszę kolegę PAOLO ESCO o rozwianie moich wątpliwości, czy jest się czym przejmować w moim przypadku. Szukam na prawdę dobrego oleju, który najlepiej nada się do mojego stylu jazdy. Oczekuję oliwy, która zostanie szybko rozprowadzona, będzie miała cechy tzw. "lekkiego biegu", temperatura w takie dni jak teraz będzie na optymalnym poziomie, a schłodzenie nie będzie jakimś większym problemem. W związku z tym najodpowiedniejszy chyba będzie 5W-30, tylko który? Cena za litr nie jest tutaj dla mnie priorytetowa.

                Obecnie mam zalany Shell LL 5W/30. Jaki dokładnie, nie jestem w stanie powiedzieć. Z takim olejem auto kupiłem i tylko takie info uzyskałem od serwisu, gdzie był ostatnio zalewany, napisali jeszcze, że jest to olej "identyczny" z 504.00/507.00. "Idenytczny", a więc pewnie spełniający tą normę. Ubytków oleju odziwo nie zauważyłem.

                I jeszcze w kwestii płukanek. Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?

                No i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  myles - podaj kod silnika - będzie łatwiej :wink:

                  Zamieszczone przez myles
                  Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?
                  postepujesz zgodnie z tym co podaje producent na opakowaniu. Silnik - olej ma być w odpowiedniej temeraturze pracy. Gasisz silnik - odczekujesz chwilę - przecież przez kilka muny olej nie straci temeratury nadzwyczajnie a tym samym elementy pracujące silnika też lekko się ostudzą - wlewasz po chwili płukankę - uruchamiasz silnik (postepujesz dalej zgodnie z zaleceniami producenta) po 10-15 min zlewasz stary olej i czekasz aż opary odparują z silnika - zmienasz filtr + nowy olej proste. Ja nie płuczę za każdym razem przy zmianie silnika ale tak co 2-3 wymiane oleju. Płukanka ma swoje + oczywiście.
                  Po pierwsze :
                  "1. neutralizuje kwaśne produkty spalania
                  2. poprawia i wydłuża wskaźnik TBN
                  3. silnik pracuje z mniejszymi oporami."
                  Zamieszczone przez myles
                  Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427.
                  dobry środek w dobrej cenie.

                  Zamieszczone przez octaviarally
                  a dlaczego nie płukanka Millers Oils? http://millersoils.pl/cat...lush-250ml.html
                  uczciwa cena i wysoka temperatura zapłonu
                  naprawdę dobra i pewna płukanka

                  Zamieszczone przez myles
                  Obecnie mam zalany Shell LL 5W/30.
                  czyli powinieneś mieć czysty silnik - shell raczej nie zostawia osadów więc spokojnie możesz zastosować płukankę co przy Twoim przebiegu silnika nawet by było wskazane.

                  Zamieszczone przez myles
                  No i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.
                  nie zaszkodzi zwłaszcza jeśli nigdy tego nie robiłeś - wszystko oczywiście powinno mieć swój umiar nawet uzywanie płukanki do pompowtryskiwaczy w nadmiarze może mieć skutek wprost odwrotny do zaplanowanego.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • myles
                    Drive
                    • 2010
                    • 52

                    Kurcze, nie zauważyłem, że się nie wyświetla pod profilem, a kiedyś to ustawiałem. Teraz jest OK. 1.9 TDI BKC.

                    W kwestii płukanki procedurę znam bałem się tylko sporej różnicy temperatur.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      - Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
                      - LM Top Tec 4100 5W-40
                      - LM Top Tec 4200 5W-30
                      - LM Top Tec 4600 5W-30
                      + Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 (z normą 505.01).

                      w/w to dobre oleje i mają wszystkie wielki + ... możesz je kupić w dobrej cenie na forum OCP i mieć spokuj że są oryginalne !!! To się chyba liczy ...


                      Zamieszczone przez myles
                      1.9 TDI BKC.
                      to ja bym wybierał pomiędzy:
                      1. Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 (z normą 505.01) dobra cena + jakość
                      2. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL dobra cena + jakość
                      3. LM Top Tec 4100 5W-40 aktualnie można go kupić w naprawdę dobrej cenie
                      4. LM Top Tec 4600 5W-30 jakość - ekonomia, zwłaszcza do
                      Zamieszczone przez myles
                      Styl jazdy to niestety głównie miasto, a więc krótkie odcinki, czasem trasa. Jeżdżę raczej spokojnie, nie upalam jakoś często i strasznie na trasie.
                      ---> a jeśli jesteś zadowlony z Shella to zostaw ten olej

                      Przy Motulu i Liqui Moly masz bańki 5L :diabelski_usmiech więc zostaje spokojnie na ew. dolewki ...

                      LM 4200 5W/30 sobie daruj do tego silnika - zbyt wysoka cena a masz do wyboru Motula i Fuchsa - podobne oleje w cenie zdecydowanie niższej!

                      Wybierał bym z tych trzech - Lotos ma szlaban ze względu na słabą dostepność produktów :diabelski_usmiech

                      Napisz do kolegów z forum OCP (kolejność nie zamierzona) - napewno kupisz pewny olej w dobrej cenie.







                      Zamieszczone przez myles
                      Kolega Orbit swego czasu jeździł na 4600 i sobie chwalił. Może teraz z dłuższej perspektywy czasu coś dorzuci.
                      to napisz do Kolegi PW lub z chęcią posłuchamy opini o tym oleju po większym przebiegu tutaj na forum. :szeroki_usmiech

                      PS. nie tylko ja tutaj piszę , Koledzy z forum naprawdę dobrze ogarniają temat olejów jak widać.
                      Cenne są zwłaszcza ich ostatnie recenzje jako użytowników - więcej warte niż papierowe dane.

                      I jeszcze jedno.
                      Na zagranicznych forach - nawet w USA też mają "problem" z braniem oleju w silnikach TDI VW więc sam olej ( czy też konkretne marki) nie jest tutaj jak widać głównym winowajcą :roll:
                      Jak czytałem na USA forum - silniki TDI tez sobie lubią "wypić" a chyba nikt nie napisze, że mają gorsze oleje :szeroki_usmiech a to daje do myślenia ...

                      Zamieszczone przez myles
                      olej 504.00/507.00 nie koniecznie musi być tak dobry do PD'ka
                      zwłaszcza jeśli jest w technologii Low Saps która idealnie pasuje do najnowszych silników common rail z DPF-em i dla ekologów i jest nie zalecany do starszych konstrukcji :hi: te oleje nie zawsze muszą być najlepsze pod względem ochorny silnika zwłaszcza, że posiadają okrojony pakiet dodatków ( które mogłyby powodować zapychanie DPF-a) i dosyć niski TBN itd... ale stary 1,9 TDI nie potrzebuje do dobrej pracy nic więcej niż oleju o dobrych właściwościach smarnych w technologii "mid SAPS".
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Dzida
                        RS
                        • 2006
                        • 2253

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        LM Top Tec 4100 5W-40 aktualnie można go kupić w naprawdę dobrej cenie
                        Ten olej nie spełnia normy do pompek, więc lejemy go na własną odpowiedzialność.

                        Komentarz

                        • barteq
                          Rider
                          • 2011
                          • 309
                          • Opel

                          Dzida, spełnia! mam bańkę kupioną jakieś 3 m-c temu i wyraźnie pisze na niej 505.00/505.01


                          OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez barteq
                            Dzida, spełnia! mam bańkę kupioną jakieś 3 m-c temu i wyraźnie pisze na niej 505.00/505.01
                            Aha no to OK. Polska strona LM tego nie uwzględnia.

                            Komentarz

                            • pepso
                              Classic
                              • 2009
                              • 32

                              Zamieszczone przez barteq
                              Dzida, spełnia! mam bańkę kupioną jakieś 3 m-c temu i wyraźnie pisze na niej 505.00/505.01
                              A co dokładnie jest napisane na butelce? Sprawdzałem to u LM Polska i całą historię opisałem kilkanaście stron temu. Konkluzja była taka, że Top Tec 4100 nie ma normy 505.01 lecz jedynie zalecenie LM do silników wymagających oleju o normie 505.01, a to jest jednak różnica.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                A może koledzy by tak zrobić porównawczy test w kilku jednostkach i podobnych przebiegach na Fuchsie i zbadać to po np. 10 000km ?
                                Ciekawy jestem czy były by jakieś odskocznie co mogło by wynikac z konstrukcji silnika, działających sił ścinających.
                                Jakby ktoś był chętny możemy zrobić badanko , kilka różnych silników jeden olej :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  PAOLO ESCO, norma VW504.00/507.00 to tylko "mid saps"
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • pacocases
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 576
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    PAOLO ESCO, Kilka dni wcześniej było sporo uwag w temacie "apetytu na olej". Koledzy opisywali komu jaki olej na jakim dystansie i ile ubyło. W niedzielę zakończył się pod Opolem Master Truck 2011. Była tam silna ekipa tuningowa z Wrocławia. Oczywiście został poruszony temat zużywania oleju przez silniki Octavii te starsze i te nowe. Została postawiona teza że głównym powodem takiego zużycia są brudne lub zapchane filtry powietrza co powoduje wytworzenie się podciśnienia i wciąganie oleju z układu smarowania. Skutkiem tego jest pojawianie się spalonego oleju na turbinie i na dłuższą metę prowadzić może do jej uszkodzenia. Czy taka teza jest prawdziwa? Wynikałoby z tego że na jedną wymianę oleju należałoby wymienić dwa razy filtr powietrza :idea: zwłaszcza jak olej wymienia się na wskazanie kompa.
                                    Dość pilnie śledzę od jakiegoś czasu ten wątek ale nie spotkałem się z taką teorią.
                                    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                    Komentarz

                                    • barteq
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 309
                                      • Opel

                                      pepso, jest napisane dokładnie to że spełnia m.in 505.01. A to że wcześniej ten olej spełniał a teraz teoretycznie nie spełnia to jest tylko wynikiem tego, że LM nie zapłacił wielkiej kasy VW. Bo chyba skład oleju się nie zmienił ani właściwości... Więc dla mnie żadna różnica.
                                      Mój olej jest produkcji 2011, kupiony gdzieś w kwietniu.


                                      OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez pepso
                                        Top Tec 4100 nie ma normy 505.01 lecz jedynie zalecenie LM do silników wymagających oleju o normie 505.01
                                        w USA oficjalnie figuruje jako olej z normą VW 505.01 w biuletynie VW / Audi ...więc :wink: a w Europie LM zapewne nie chciał płacić bo ma tez olej TT 4600 z norma 505.01 - zresztą już o tym było na forum.
                                        Zamieszczone przez Nexus6
                                        norma VW504.00/507.00 to tylko "mid saps"
                                        a nie ma tez olejów z Low Saps? Np taki Shell http://shellhelix.pl/shift.php?actio...roduktu&id=100 ma VW 504.00/507.00 i Lov Saps.

                                        Zamieszczone przez pacocases
                                        głównym powodem takiego zużycia są brudne lub zapchane filtry powietrza co powoduje wytworzenie się podciśnienia i wciąganie oleju z układu smarowania
                                        ooo ciekawe - faktycznie ciekawa teoria.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          Zamieszczone przez Dzida
                                          Zamieszczone przez natash
                                          A co byście sugerowali?
                                          Ktoś Tobie napisze żebyś zostawił QG1 (np. ja) a ktoś napisze żebyś wymieniał co 10 lub 15 kkm, są różne szkoły, musisz sam zdecydować który tryb seriwsowania wybierze Twoje samopoczucie. :wink: Bo to tak naprawdę nie chodzi o nic innego. . .
                                          Zamieszczone przez natash
                                          ak teraz mam przejechane 5000 czyli do następnej wymiany zostało 25 000, kiedy zrobić wymianę oleju jeżeli chciałbym przejść na stałe okresy co 15 000?
                                          Za 10 kkm, tylko wtedy musisz przestawić szafę przy wymianie oleju

                                          Poza tym temat rzeka. . . przyjemniej lektury
                                          Dlaczego nie mogę dotrwać do końca QG1 i dopiero przejść na QG2? A czy w ogóle się różni QG2 od QG0, bo widzę, że tu i tu wymiana oliwy co 15 000?

                                          Panowie jestem w kropce, na drzwiach mam nalepkę "Shell Helix Longlife Service". Dziś zapaliło się "Oil low level", dojechałem do pracy jakieś 3km. Poczekałem 2h, sprawdziłem bagnet i oleju jest w okolicach pół stanu (trochę poniżej) na końcu takiej wykropkowanej części w bagnecie, tam gdzie jest on wykrzywiony w roli miarki (chyba dosyć obrazowo).

                                          Oil low level - już pędzić taxówką do ASO lub serwisu czy 30 km nie zabije Auta?

                                          Na ta chwilę przejechałem ok 5k - 6k z czego na pewno połowa to była trasa (DE - PL, PL - CZ- PL, parę razy PL).

                                          Pytanie co zrobić, dolać czy zmieniać? Osobiście wolałbym na razie dolać i ta za 10k wymienić i przestawić na stałe okresy przeglądowe co 15k. Pytanie co dolać, bo kompletnie nie wiem co ten samochód miał lane wcześniej, wieczorem jeszcze poszukam w książce serwisowej, czy wystarczy obojętnie jaki olej pasujący do specyfikacji, czy musi być dokładnie taki sam producent i rodzaj? Pomóżcie :shock:

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez pepso
                                            Top Tec 4100 nie ma normy 505.01 lecz jedynie zalecenie LM do silników wymagających oleju o normie 505.01, a to jest jednak różnica.
                                            CZYM RÓŻNI SIĘ ZALECENIE OD REKOMENDACJI OLEJU PRZEZ PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW?
                                            Zalecenie oznacza, że olej spełnia normy serwisowe wyznaczone przez producentów pojazdów, rekomendacja, że olej ten znacznie wykracza ponad stawiane normy, wskazuje na związek technologiczny z olejami stosowanymi na pierwsze zalanie silników. Zazwyczaj jest to olej opracowany w co-engineeringu, zaprojektowany dla danego silnika.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Nexus6
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4847
                                              • Volkswagen

                                              PAOLO ESCO, pisałem o "normie", nie "olejach" :diabelski_usmiech
                                              w VW504.00/507.00 wystarczający jest C3 czyli "mid saps" :diabelski_usmiech
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez natash
                                                czy 30 km nie zabije Auta?
                                                nie zabije tylko spokojnie jedź. Dolej olej z norma VW 505.01 lub 506.01 lub 507.00 i będzie OK
                                                Zamieszczone przez natash
                                                Pytanie co dolać, bo kompletnie nie wiem co ten samochód miał lane wcześniej,
                                                SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 lub Castrola Edge 5W/30 z norma VW i bedzie Ok.

                                                Zamieszczone przez natash
                                                wieczorem jeszcze poszukam w książce serwisowej, czy wystarczy obojętnie jaki olej pasujący do specyfikacji, czy musi być dokładnie taki sam producent i rodzaj?
                                                powodzenia jak się tam doczytasz tego :szeroki_usmiech - wystarczy olej pasujący do specyfikacji VW.

                                                Zamieszczone przez Nexus6
                                                wystarczający jest C3 czyli "mid saps"
                                                a TAK - zgadzam się jak najbardziej
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • pepso
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 32

                                                  Zamieszczone przez barteq
                                                  jest napisane dokładnie to że spełnia m.in 505.01. A to że wcześniej ten olej spełniał a teraz teoretycznie nie spełnia to jest tylko wynikiem tego, że LM nie zapłacił wielkiej kasy VW. Bo chyba skład oleju się nie zmienił ani właściwości... Więc dla mnie żadna różnica.
                                                  Mój olej jest produkcji 2011, kupiony gdzieś w kwietniu.
                                                  barteq , zacytuj dokładnie napis z butelki lub wklej skan albo fotkę naklejki. Przepraszam za upierdliwość ale to może mieć znaczenie dla osób mających samochód na gwarancji. Zwłaszcza w świetle odpowiedzi SAP w sprawie stosowania własnego oleju zamiast tego z ASO, która cytował bodajże PAOLO ESCO.

                                                  Powtórzę: jest różnica pomiędzy produktem posiadającym normę, a takim, który jest zalecany przez producenta oleju. A ta różnica zaczyna być istotna np. w wypadku reklamacji uszkodzonego silnika lub podzespołu. Nie chciałbym być w takiej sytuacji.

                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Jakby ktoś był chętny możemy zrobić badanko , kilka różnych silników jeden olej
                                                    OK ja jestem chętny, akurat mam 10 kkm do wymiany, tylko musimy uzgodnić jaki olej testujemy. ( i kto to sponsoruje).

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...