Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaliber15
    Classic
    • 2005
    • 17

    Nie widzę fotek ale z opisu wiem, że nic strasznego więc zabieram się do pracy. Dzięki za pomoc pozdrawiam….
    OCTAVIA 1,8 20V TURBO LPG

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      kaliber15, jak zdejmiesz koło to sam się do siebie będziesz śmiał z tego jakie to jest proste
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • kaliber15
        Classic
        • 2005
        • 17

        Ha ha ha faktycznie. Zrobione i działa
        OCTAVIA 1,8 20V TURBO LPG

        Komentarz

        • zepter00
          RS
          • 2008
          • 2304

          Na ja pierniczę... Zdajecie sobie sprawę, że czytam 3 raz w przeciągu kilku miesięcy ten temat i jego wszystkie posty. Za 3,5 tyś km mam wymianę oleju u DGW i tulei w wahaczach przednich... pasowało by przy okazji wymienić amortyzatory. Co do diabła brać? KYB excel G, B4 czy może Sachsy? Mam mętlik w głowie, jedni chwalą inni odradzają.... Bilsteiny nieraz wykazują się szybkim spadkiem skuteczności, Kayaby potrafią cieknąć, jedne i drugi podrabiają... Na Sachsach mało osób jeździ ale zachwalają choć to podobno seria... AAAA! Może napisze czego oczekuję. Jeżdżę szybko i bardzo szybko ale nie lubię żeby było za twardo. Nie zwalniam zbytnio przed nierównościami i preferuje kiedy zawias dobrze wybiera nierówności. Lubię miękki zawias. Połamałem zęby na szybkiej jeździe po złych drogach i mało co mnie jest w stanie przestraszyć. Niemniej dzisiaj kiedy pojechałem odebrać brata z przystanku i szybko jadąc skręcałem w stronę chodnika na którym stał brat jednocześnie hamując. Brat mówił, że na chwilę zblokowało mi tylne wewnętrzne koło. Faktycznie wyczułem lekki uślizg tyłu. W sobotę jechałem do Wawy trasa S8 i kiedy wyprzedzałem jedna za drugą 20 TTetek z klubu Audi TT na bardzo długim szybkim łuku z V powyżej 175km/h tył myszkował mi całkiem mocno. Wygląda, że docisk koła jest słaby i pasowało by wymienić amory. Przebieg 90 500km. Ma ktoś O1 TDI na seryjnych springach z Kayabami albo B4 z niewielkim przebiegiem na nich? Może dałby mi ktoś się przejechać - rewanżuję się tym samym. Co brać, że by nie żałować? Wiem, ze co bym nie brał to będzie lepiej niż jest teraz..tylko... co brać? :evil:
          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

          Komentarz

          • luks
            Ambiente
            • 2009
            • 240

            chyba obryłem całe forum i będę zakładał excel g. sachsy podobno są wkładane na pierwszy montaż..

            p.s. obawiam się że jeszcze kilka takich emocjonujących historii i będzie trzeba założyć wątek kondolencyjny..
            skoda
            fuckyeah!

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              Chyba wezmę Sachsy. Na stronie katalogu inter cars jest info, że KYB excel G nie są do podwyższonych Octavek

              P.S.: Spokojna twoja rozczochrana... Mam anioła stróża w aucie, do wglądu w podpisie. Sakramencko skuteczny. Ceny nie znam bo to prezent był. Podobno można nabyć w sklepie "Hala z Aniołami Ala" Krążą słuchy, że Al to równy gość.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • laurin
                Rider
                • 2009
                • 727

                Ja mam kayaba excel G na podwyższeni i nie ma problemu. zaraz będzie 2gi rok czyli jakieś 60 tysi.

                Komentarz

                • owen
                  Rider
                  • 2010
                  • 482

                  Zamieszczone przez zepter00
                  co brać
                  w twoim przypadku to jedynie kyb ultra sr,ja osobiście będę brał kyb agx lecz one są dedykowane do gIV i leon
                  MOCY PRZYBYWAJ

                  Komentarz

                  • chimek11
                    Rider
                    • 2007
                    • 482

                    kolego,

                    ja mam sachsa. nie jestem zadowolony. pływa strasznie, za miekki jest.

                    wczesniej miałem bilsteina b4 chyba i było ogólnie dużo lepiej

                    pozdro.

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      Zamieszczone przez owen
                      ja osobiście będę brał kyb agx lecz one są dedykowane do gIV i leon
                      I słusznie? Znam co najmniej dwie o1 w tym moją które latają na AGXach... i to bardzo szybko :twisted:
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        AGX na pewno nie będą dobre do PODWYŻSZONEJ O1 TDI, która często jeździ po kiepskich nawierzchniach.
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          Podwyższonej, racja, z tyłu AGX ma dość krótki skok więc przy odbiciu mógłby odrywać koło od ziemi bo nie będzie w stanie się rozciągnąć, poza tym ma krótkie osłony (w zestawie) więc tłoczysko byłoby non stop odkryte a tym samym szybko amorek by się skończył.
                          Tu na hopce tylne koło jest już prawie w powietrzu i widać tłoczysko.
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • kabanos
                            RS
                            • 2011
                            • 4544
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            Ja ujeżdźam KYB Exel-G. IMO jest git.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              Dzisiaj byłem na badaniu tech w Carsedzie w Mińsku Maz. Parę km temu wymieniłem u DGW amortyzatory przód i tył. Sachsy wykazały 59-58% skuteczności. Duża różnica po wymianie. Cieszę się, że nie brałem KYB czy Bilsteinów... byłoby zbyt twardo. :?
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • dodo77
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 161
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                Mam pytanie il kosztuje komplet amorków KYB Excel-G przód i tył???
                                sprawa PILNA dzieki
                                Moja Skoda

                                Komentarz


                                • ja wlasnie dzis po przegladzie troche sie podlamalem, w zeszlym roku kupilem Bilsteiny B4 na przod, juz w trakcie zimy cos mi sie nie podobalo i dzis potwierdzily sie przypuszczenia, po zaledwie ok 6kkm, tak 6 nie 60 prawy ma ponad 70, a lewy...50 z hakiem, juz nawet nie pamietam dokladnie, no zalamka.
                                  Klne sobie w brode ze nie zmienilem sprezyn odrazu, tylko czy to moze byc glowna przyczyna?
                                  Auto stoi zupelnie normalnie, nawet wyzej niz na starych amorach a tu taka kupa, mam wrazenie ze jakies lipne te amory, drugi raz sie wkurwilem bo sobie przypomnialem ze chyba mechanik wyjebal paragon z kartonami i nawet zareklamowac nie moge ich.

                                  PS. tyl co prawda, ale jednak siedzi w aucie juz chyba dluuuugo (ja jezdze 2 lata, a ile wczesniej cholera wie)no i ori jest ma po 76%, prawie tak samo jak rok temu,nosz kurwa.

                                  Komentarz

                                  • zepter00
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2304

                                    wadliwa sztuka... trzeba reklamować i żądać wymiany przedniej pary :?
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz

                                    • dodo77
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 161
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      Panowie to sprężyny tez wymieniamy przy amorach???????????? i proszę podajcie cenę jak możecie KYB Excel-G przód i tył dzieki
                                      Moja Skoda

                                      Komentarz

                                      • kabanos
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 4544
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        dodo77, na www.motoryzacyjna.pl masz 188 zł/szt przód i 159 zł/szt tył. Czyli kpl przód i tył 694 zł. Ja kupowałem u kolegi z forum: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19263 i rok temu zapłaciłem coś koło 650 zł. Jeżeli będziesz wymieniał to pamiętaj o wymianie łożysk, odbojów, poduszek i osłon.

                                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          Zamieszczone przez dodo77
                                          Panowie to sprężyny tez wymieniamy przy amorach???????????? i proszę podajcie cenę jak możecie KYB Excel-G przód i tył dzieki
                                          No Skąd? Można się zastanawiać jak mamy ponad 250 000 km nalatane.
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • radekgw
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1182

                                            ja mam excel-g od paru tys. i jak narazie jestem zadowolony, jest w miare sztywno nie buja na boki, nie nurkuje i auto ma duzo lepsza trakcje, ale to tez dlatego ze mam sprezyny -35 ale chyba skoda siadla ciutke nizej. Ogolnie polecam, ale nastepnym razem bede brac juz tylko gwint albo sportowe amory. Dodam tylko ze sprawdzajac organoleptycznie tyl juz widze ze ciutke dluzej wraca takze mysle ze dlugo na nich nie pojezdze
                                            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                            Komentarz

                                            • krataja
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 42

                                              A ja chciałem zapytać się o doświadczenia odnośnie amortyzatorów KYB Gas-A-Just.
                                              Pytanie pojawia się kilka razy w tym watku i albo nie ma odpowiedzi albo wszyscy pisza, zeby zalozyc excel-g.
                                              A mi wyglada na to, ze gas-a-just moze byc fajna alternatywa dla tych, ktorzy chce jechac "sztywniej" (nie mylic z kostnica).
                                              Dlaczego tak sadze:
                                              1. opis ze strony producenta: http://www.kyb-europe.com/kyb-poland...gas-ajust.html
                                              "Zwiększenie siły tłumienia o ponad 30% w porównaniu z amortyzatorem dwururowym"
                                              a także: http://www.kyb.com/products/shocks/how_to_choose.php
                                              2. film KYB: http://www.youtube.com/watch?v=J_V4JAIOF2c
                                              (cytat: Gas-A-Just is available as a performance upgrade)
                                              3. film instruktażowo-reklamowy pt. "How to choose correct KYB shock": www.youtube.com/watch?v=InCg7Ft9eWE
                                              Mowia, ze jesli chcesz miec jak oryginal to wez excel-g a jak chcesz miec "better performance" to gas-a-just
                                              4. Bilstein B6 oraz B8 jest wykonany w technologii monotube tak samo jak gas-a-just, w odroznieniu of B4, ktory jest jak Excel-G zwykłym dwururkowcem/twintube ( http://www.bilstein.de/en-uk/product...lstein-b6.html )

                                              Przeczytałem troche opisów i wyszło z nich ze monotube jest drozsza technologia ale lepiej trzyma aut na drodze kosztem komfortu, czyli dla mnie ok, tylko niech ktos mi powie - jakim Cudem Gas-A-just jest TAŃSZY niż Excel-G?? Różnica kilka PLN ale jednak...

                                              [ Dodano: Pią 30 Mar, 12 23:19 ]
                                              Podbijam temat - napisałem do osoby podanej jako wsparcie klienta na UK i dostałem taka oto odpowiedz:
                                              "Thank you for your enquiry.
                                              Excel-G is a twin tube gas shock absorber, Gas-A-Just is monotube gas. Where both products are offered for the same vehicle, then Gas-A-Just is an upgrade to the Excel-G and will be on average around 15% harder damping force.
                                              Unfortunately, we do not fix the prices which our distributors sell at, so we cannot explain why you have found Excel-G at a higher price. We would recommend you speak to your distributor about this."

                                              W wolnym tłumaczeniu:
                                              "Dziekujemy za zainteresowanie,
                                              Excel-G jest amortyzatorem dwururowym, Gas-A-Just jest jednorurowy. W pojazdach gdzie obydwa produkty sa oferowane Gas-A-Just jest produktem podwyższonego poziomuw stodunku do Excel-G i bedzie mial średnio o ok. 15% wieksza siłe tłumienia.
                                              Niestety KYB nie ustala sztywnych cen produktow dla dystrybutorów zatem nie jestem w stanie wyjaśnić wyższej ceny amortyzatora ExcelG. W tej sprawie radzimy się skontaktować z lokalnym dystrybutorem."

                                              Czyli jest potwierdzenie, ze Gas-A-Just maja wieksza siłe tłumienia ale nie jest napisane wprost ze sa lepszej jakosci ;-)

                                              Komentarz

                                              • woy76
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 58

                                                wie ktoś może jak sprawdzić jaką mam średnicę amortyzatora przedniego w Octavii II 2006 1,9 TDI BXE, 50 mm czy 55 mm?

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  woy76, 50mm
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • woy76
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 58

                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    woy76, 50mm
                                                    super, dzięki, jesteś pewien na milion %? http://forum.octaviaclub.pl/images/s...icon_smile.gif

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...