Zamieszczone przez Rico40
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Rico40wg mnie TOTAL QUARTZ INEO 5w30 to lipa. Zostało jakieś 0,7l z opla corsy bo był kupiony na dolewki więc wymieniłem w kosiarce.
Zamieszczone przez Rico40Ogólnie chyba oleje 5w30 są słabe miałem fabrycznie zalany shell 5w30 i motor wyraźnie głośniej klekotał, zalałem 0w40 i problem z klekotaniem się wyciszył.
Zamieszczone przez leonnI żeby wszystko było jasne VOLLSYNTHESE = Technologia syntetyczna
Czy nie lepiej zapytać osoby która wprowadza na Polskę olej czy to olej podlegajacy akcyzie , jaki ma kod CN itp. ?
Zamieszczone przez degeneratMIDLAND SYNQRON 0W-40?
O olejach Midland jakoś zapomniano.
Zamieszczone przez SeedLM 0W-40 nieosiagalny w Polsce.
Istniaje możliwość zamówienia ale zapotrzebowanie jest zerowe
Jeszcze Royal Purple trzeba spróbować -)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Koledzy, moze ktos doradzi w kwestii oleju do skrzyni biegow. Pacjentem jest saab 9-3 z 2005 roku, silnik 1.8i z18xe ze skrzynia f17 (oplowska, jak caly saab
Generalnie rozne opinie można znalezć o ori olejach opla, ciezko tez o rekomendacje dotyczaca zamiennikow...
z tego co sie orientuje oryginalny idzie tutaj 75w85 (GM GM 1940182 badz nowszy 1940004 ) pytanie czy lac ori czy jednak szukac -moze lepszego- zamiennika u innego producenta?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekJeszcze Royal Purple trzeba spróbować -)
Orbit kiedyś dał info na temat RP:
"".. znalezione w Internecie ..
""oleje, zawierające halogenderywaty (chloroparafiną,chloroestry), znaczy węglowodory chloru lub fluoru. Wszelkie dodatki tego charakteru powstały
dlatego, iż sole chloru są doskonałymi środkami smarującymi, które można demonstrować „szokującym“ sposobem i na użytkownika działa się formą nacisku psychologicznego. Różne demonstracje na maszynkach i „zdumiewające“ telewizyjne pokazy jazdy samochodów bez oleju w baku powinny działać na motorowców, żeby byli przekonani, iż to jest ten doskonały produkt.Jaka jest rzeczywistość?
W latach 30-tych ubiegłego stulecia producenci olejów poprzestali z aplikacją związków chloru do olejów z powodu ich właściwości korozyjnych i działania negatywnego na olej. Silniki w tych czasach były charakteryzowane jako niskotemperaturowe i ich konstrukcja była całkowicie inna od niniejszej. Na podstawie sprawdzonych działań negatywnych na silniki postanowiono zamienić je bezpieczniejszymi dodatkami ZDDP. Prezentacje za pomocy różnych przyrządów, demonstrujących tarcie, mogą fascynować tylko laika, który nie rozumie sedna problemu. W rzeczywistości taka demonstracja nie ma nic wspólnego z tym, co się dzieje w silniku. Materiał, który smaruje na przyrządzie demonstracyjnym, w ogóle w silniku nie musi funkcjonować. Jakim sposobem to w rzeczywistości funkcjonuje? W pierwszym rzędzie musimy sobie uświadomić, iż praktycznie nie istnieje trąca para rolka – deska. Rolka się zawsze toczy po desce i nie obraca się w jednym punkcie względem do deski. To jest absolutny nonsens i coś takiego w silniku nie istnieje. Podczas takiej demonstracji dochodzi do ciśnienia punktowego i każdy olej jest z takiego punktu usunięty. Wystarczy relatywnie niskie ciśnienie i dochodzi do zatarcia ( to demonstrator pokazuje niezdolność oleju do smarowania). Po dodaniu dodatku chlorowego dochodzi pod wpływem wysokiej temperatury w miejscu tarcia do reakcji dodatku i natychmiastowego powstania soli chlorowych, które funkcjonują jako warstwy oddzielającej.Warstwa soli nie jest stała i przez działanie wody w oleju dochodzi na jej zmianę na kwas solny.Zarówno sól chlorowa i kwas są bardzo agresywne i wysoce korozyjne i z tego powodu nie można takich komponentów dodawać do silników.
Dla potwierdzenia działania takich dodatków powinno przeprowadzić się testy silnikowe, gdzie mierzone są parametry na hamulcu dynamometrycznym i mierzone podstawowe parametry"
[ Dodano: Sro 28 Maj, 14 18:22 ]
Zamieszczone przez shq75w85PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez degeneratMIDLAND SYNQRON 0W-40?
O olejach Midland jakoś zapomniano.
Castrol ma reklamę, ale to nie przekłada się na pozytywną ocenę użytkowników oferowanego produktu.
Co sądzicie o Midland 0w40?
Komentarz
-
-
Przebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy tor[O2] --->>> stworzona do podróżowania...
<<------ Showroom -> moja Oktaśka ------>>
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WiltordPrzebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy tor
na pewno nie olej z ekonormami , low SAPS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WiltordPrzebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy torSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez leonnI żeby wszystko było jasne VOLLSYNTHESE = Technologia syntetyczna
Czy nie lepiej zapytać osoby która wprowadza na Polskę olej czy to olej podlegajacy akcyzie , jaki ma kod CN itp. ?
Pidziek,czy Ty zostałeś teraz przedstawicielem Castrola? Czy masz jakiegoś innego producenta na myśli, który wciska, że produkuję to niby Vollsyntetyczne oleje?
VOLLSYNTHESE nie równa się VOLLSYNTHETISCHE, jak to zauważył PAOLO ESCO :wink:
Zamieszczone przez pabaZamieszczone przez WiltordPrzebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy tor
na pewno nie olej z ekonormami , low SAPS
Wiltord,tak jak pisze paba, Mobil 0W40 , Valvoline 0W40 itp. 0W40 się nadadzą jak najbardziej Zamiast tego co Ty wymieniłeś, chyba jednak coś źle zrozumiałeś :wink:
Komentarz
-
-
No i już zakupiony u RobertaM Motul X-Max 0w40 zalany i pojawił się dylemat, wiem, że pewnie banalny, ale wolałbym się upewnić. Z racji, że ominąłem ASO, to nie została skasowana inspekcja. W książce serwisowej mam wpisany QG1, czyli zmienny okres. Natomiast, kiedy w roku ubiegłym, jeszcze na gwarancji, wymieniałem olej w ASO, to zakomunikowano mi, że następna wymiana po roku lub 15 tysiącach. Rozumiem, że przestawili mi na QG2. Przyznam, że w to się wcześniej nie zagłębiałem, czy jest możliwe sprawdzenie, jakie mam obecnie ustawienia. Teraz chcę samodzielnie ten wkurzający kluczyk skasować, ale nie wiem, czy nie sprowadzę na autko jakiś zgubnych konsekwencji? Przepraszam za pewnie infantylne pytanie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WiltordPrzebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy tor
Aveno Full Synth 5W40
1. full SAPS ( S 1.0)
2. wysoki TBN (ok 11)
3. cena rozsmieszajaca (taniej 5 l można kupić niż nie jedne Aso litra hydrocracka sprzedaje )
4. rzekomo pełen syntetyk
5. dzisiaj jeszcze było kilka sztuk .... i promocja się skończyła ale i tak nie zmienia to optyki sprawy....
btw ktoś ma już pierwsze spostrzeżenia z jego uzytkowania?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WiltordPrzebrnąłem przez dziesiątki już stron tego tematu i mimo iż jestem bogatszy o wiedzę, to mam większy mętlik
Silnik benz. 1.6 + LPG, Octavia II (2011).
Wybrać coś z poniższych?
- AVENO Full Synth. Low SAPS 5W-30 5L
- AVENO Full Synth. 5W-40 5L
- MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L
a może:
- Fuchs TITAN GT1 PRO GAS 5W-40 (?)
Jeśli źle rozumuję, pokierujcie na właściwy tor
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paba0W40 z VW502, z dużym TBN i dużym indeksem lepkości, np. Mobil1 New Life 0W/40 (TBN 11,8 i index lepkości 185)
na pewno nie olej z ekonormami , low SAPS
Zamieszczone przez Sebastian_M26Shell Ultra Helix 5W-40, ew 0W-40. Tylko i wyłącznie ten nowy 4.2014 pełny syntetyk. Jest wystarczający do silnika bez turbiny.
Zamieszczone przez leonnWiltord,tak jak pisze paba, Mobil 0W40 , Valvoline 0W40 itp. 0W40 się nadadzą jak najbardziej Zamiast tego co Ty wymieniłeś, chyba jednak coś źle zrozumiałeś :wink:
Być może zły wniosek wysnułem, bo kilka razy padało stwierdzenie iż różnica pomiędzy 5W40 a 0W40 bywa nie adekwatna do różnicy w PLN jaką trzeba dołożyć.
Ponadto w tamtym roku, autko jeszcze na gwarancji było, więc dla świętego spokoju i pieczątki w gwarancji oddałem na przegląd przy 15k km do ASO, gdzie zalali mi swój olej - jak się później okazało Castrol Prof 5W30 - za który zapłaciłem jak za zboże... więc teraz jak już mam po gwarancji a przejechane 30k km, widzę iż mogę zapłacić za swój olej mniej niż 50% jak w ASO a dostać jakościowo lepszy. A że raczkuję w tym temacie to wolę się spytać/upewnić
Zamieszczone przez pedrosAveno Full Synth 5W40
1. full SAPS
2. wysoki TBN (ok 10)
3. cena rozsmieszajaca (taniej 5 l można kupić niż nie jedne Aso litra hydrocracka sprzedaje )
4. rzekomo pełen syntetyk
5. dzisiaj jeszcze było kilka sztuk
Zamieszczone przez Seedspokojnie x-cass wystarczy - bardzo dobry olej. zmiana co 10 tys[O2] --->>> stworzona do podróżowania...
<<------ Showroom -> moja Oktaśka ------>>
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WiltordNo właśnie czytałem w tym wątku pochlebne info o Aveno i nie da się ukryć - cenowo miażdży
Zamieszczone przez Wiltorda to był jeden z pierwszych moich typów - X-CESS Motula. Mówisz co 10k km? 15k km będzie za dużo?
- czy zainwestować w lepszy olej
- czy nie zmienić interwiału wymiany co 10 000km.
Zamieszczone przez leonnPidziek,czy Ty zostałeś teraz przedstawicielem Castrola?
Zamieszczone przez elemenateurwejść na wątek po xxx miesięcy i zobaczyć Pidźka który w dalszym ciągu usiłuje robić ludziom wodę z mózgu - bezcenne.
Fuchs już był, filtry najlepsze wix, teraz royal purple, coś mnie ominęło ?
Fuchs zawsze był i bedzie najlepszy przynajmneij na razie w segmencie olejów 0W30 0W40.
Ależ to ten Pidziek niewygodny na tym forum gdzie nie można handlować tym czym się chce.
Amen.
A ludziom życzę aby wszystko co tu się pisze przez duże sito brali i cedzili aby nie zgłupieli od tego wszystkiego :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Wiltord zasadniczo do Twojego silnika polecany w tym wątku olej o lepkości 0w-40 tym bardziej, że masz tak niski przebieg. Zobacz co np co poleca Leon Osobiście jeżdżę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5 W-40 i jestem zadowolony z tego oleju. Ne zmieniam na 0W-40, bo auto ma już przejechane 150 tys. więc po co eksperymentować :lol: Wymina co 15 tys. albo raz w roku poprzedzona płukanką.
Komentarz
-
-
Wiltord, ja jeżdżę na Mobil 1 0W40.
Nie narzekam. Mam zrobiony ok. 1.000km od wymiany i olej nadal jaśniutki, słomkowy...
Jeżeli miałbym zalać inny to tylko ten:
MOTUL 8100 X-MAX 0W-40
A parametry mają prawie takie same...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez PidziekCena zawsze idzie z jakoscią ZAWSZE.
))
Pidźku PIdźku jak ja miałem w ofercie motula Ty handlowałeś kawą ale ja też sobie życzę świadomych klientów którzy umieją odróżnić papkę marketingową od dobrej oferty
3maj się i pozdrowienia!
Komentarz
-
-
Chłopaki, spokój bo będzie klops z kolejnym wątkiem :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez PidziekCena zawsze idzie z jakoscią ZAWSZE.
Meldunek z upalania STi Motul 300V 15W50 - temperatura na wskaźniku maksymalnie 110. Temperatura otoczenia około 28 stopni, asfalt i opony trochę pływały.
Trasa na tym samym oleju ponad 700 km temperatura 90-95. Na zewnątrz ciepło ale deszczowo 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurPidźku PIdźku jak ja miałem w ofercie motula Ty handlowałeś kawą
To początek zmian myslę że w dobrym kierunku.
pomijam oleje ale to stwierdzenie pokazuje że nie wiesz jeszcze wielu rzeczy o produkcji i handlu :lol: :lol: :lol:
Zamieszczone przez hotrainMeldunek z upalania STi Motul 300V 15W50Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wiltorda to był jeden z pierwszych moich typów - X-CESS Motula. Mówisz co 10k km? 15k km będzie za dużo?
Zamieszczone przez PidziekCena zawsze idzie z jakoscią ZAWSZE.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedogadaj z kolegami, ktorzy handluja Motulem - dystrybutor uwolnil kiedys ceny
Skoro moja cena zakupu Motula w dużej hurtowni jest na poziomie takim na jakim sprzedaje się ten olej na allegro z gratisową wysyłką to coś tu jest nie halo ...
Zamieszczone przez Seedesprzedaz rzadzie sie troche innymi prawami Pizdzku.
Co sugerujesz pisząc esklep ?
Zamieszczone przez Seedna Motulu zarabia sie tyle co nic - 10% ceny hurtowej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz