Mobil 1 New Life 0W40
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R
Lepkość kinematyczna przy 40C 75
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45C
Temperatura zapłonu 230
TBN 11,8
HTHS 3,8
popiół siarczanowy 1,3
PLATINUM MaxPower 0W-40
API: SM/CF , ACEA: A3/B4
Mercedes-Benz 229.3 / VW 502 00 / 505 00
Porsche A40 / BMW Longlife-98 / Opel GM LL-B-025
lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220
temperatura płynięcia -39
popiół siarczanowy 1,12
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
Neste 5W50
API SJ/CF
Temperatura zapłonu 230
Indeks Lepkości 194
Lepkość kinematyczna w 40C 104
Lepkość kinematyczna w 100C 18,1
CCS przy -30C 6400
Temperatura płynięcia -45
Pompowalność do -38 C
LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40
API SN/CF ACEA A3/B4-08
VW 502.00 VW 505.00 BMW LL-01 GM LL -B- 025 MB 229.5
Lepkość kinematyczna w temp. 100C 13,7
Indeks Lepkości 165
Temperatura płynięcia -39
HTHS 3,6
Liczba zasadowa (mgKOH) 10
Odparowalność, test NOACK, max 11,5
Shell Helix Ultra 5W40
ACEA SN/CF A3B4
MB 229.5, VW 502.00, VW 505.00, Porsche A40
Lepkość kinematyczna w temp. 100C 13,1
Lepkość kinematyczna w temp. 40C 79,10
Indeks Lepkości 168
Temperatura płynięcia -45
HTHS 3,5
Temperatura zapłonu 242
Shell Helix Ultra ECT 5W30
ACEA SN/CF A3B4
MB 229.51, VW 504.00/507.00, BMW LL-04
Lepkość kinematyczna w temp. 100C 12.02
Lepkość kinematyczna w temp. 40C 73,95
Indeks Lepkości 159
Temperatura płynięcia -48
HTHS 3,5
Temperatura zapłonu 240
Zamieszczone przez Maicroft
Ja glosuje na Shell
no właśnie biorę go pod uwagę, parametry bardzo dobre. Na papierze wypada tez porządnie PLATINUM MaxPower 0W-40
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Jak ktoś che przetestować Petronas syntium 7000 0w40 na własnej skórze i ma Gordona u siebie to pisać na pw dam numer klienta gdzie po rabatach będzie kosztował 82,45 za 4l i
21.23 za 1l
Z tej w/w listy wylatuje po namyśle PLATINUM MaxPower 0W-40
zostają do wyboru: Mobil 1 New Life 0W40
Neste 5W50
LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40
Shell Helix Ultra 5W40
Shell Helix Ultra ECT 5W30
Zamieszczone przez elpolacco
Niebawem mam zamiar założyć instalacje LPG.
poszukaj Motula bez C3 np Motul Xcess 5W40 https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1389027113 dla silnika bedzie "zdrowiej" a dla Ciebie taniej http://allegro.pl/listing/listing.ph...g=X-cess+5W-40
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nie chodzi o cenę. Miałem już Ravenola a teraz chcę zalać dla odmiany po prostu "coś innego" i sprawdzić jak się będzie zachowywał silnik na "innym" oleju z innym SAE.
[ Dodano: Czw 17 Lip, 14 07:37 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
zeszłym tygodniu przyjechał do mnie kumpel Roomsterem 1,2 TSI. Samochód ma najechane 80 tys km. Od nowości serwisowany w ASO tylko na Castrolu 5W30 VW 504.00/507.00. ... na chwilę obecną po 3 tys km od wymiany na świeży olej w/w... kumpel dolał prawie 1,5 L oleju w sumie 0,5 L na 1 000 km to norma wg VW Silnik pracuje (sorrryyy - pracował) jak sieczkarnia.
Trochę pogadaliśmy w temacie i "kazałem" kumplowi kupić inny olej o innym SAE i zalać nim silnik.
w niedzielę dostałem od niego z Chorwacji SMS-a - zrobił trasę nad polskie morze i na Chorwację - poboru oleju brak (jak napisał aż sam nie wierzy że może być aż taka różnica w pracy silnika :shock: ... oczywiście wpada po urlopie w celach "przeprowadzenia rozmowy" :wink: )
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zeszłym tygodniu przyjechał do mnie kumpel Roomsterem 1,2 TSI. Samochód ma najechane 80 tys km. Od nowości serwisowany w ASO tylko na Castrolu 5W30 VW 504.00/507.00. ... na chwilę obecną po 3 tys km od wymiany na świeży olej w/w... kumpel dolał prawie 1,5 L oleju w sumie 0,5 L na 1 000 km to norma wg VW Silnik pracuje (sorrryyy - pracował) jak sieczkarnia.
Trochę pogadaliśmy w temacie i "kazałem" kumplowi kupić inny olej o innym SAE i zalać nim silnik.
Ja mam stary 1.2 TSI z 2010, 40 kkm, na M1 ESP, też 504/507, bierze tyle ile powinno turbo, czyli ok. 200 ml/12000 km, czasem lubię go przedmuchać (2-3x na jednym oleju Vmax), więc na razie nie zmieniam smarowidła. Gdy będzie trzeba dolewać między wymianami wtedy pójdzie 0w40.
już kupiłem MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W30 5L to mogę go zalać na pierwszą moja wymianę?
no to na 100% rozwali Tobie silnik...
:terefere
Jak juz kupiłeś to "nie panikuj" - zalej i zmień szybciej tak jak napisałeś za 10 tys km. Kolejna wymiana na coś bez C-3 np. jak powyżej X-Cess 5W40, Mobil 1 0W40, LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W/40 itd...
ps. jednak pytać należy PRZED nie PO :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO spróbuj Valvoline synpower 0w40 wracałem ze Świnoujścia S3 prawie przepisowo to temperatura oleju wskazywała na maxi 103 st. przy prędkości średnio 130km/h, a na zewnątrz było 30 w plusie.Przejechałem na tym oleju 3000km i nic nie dolewam a silnika nie oszczędzam.
ja mam Neste 0W40 powiedzmy że to odpowiednik Valvoline też sygnowany przez Ashland Chemical.
Zamieszczone przez Rico40
wracałem ze Świnoujścia S3 prawie przepisowo to temperatura oleju wskazywała na maxi 103 st. przy prędkości średnio 130km/h, a na zewnątrz było 30 w plusie.Przejechałem na tym oleju 3000km i nic nie dolewam a silnika nie oszczędzam.
muszę się z tym zgodzić :P
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Trasa (3 500 km) PL-Czechy-Austria-Włochy (Toskania)-Austria-DE-PL w sumie jakieś jakieś 2 800 km samych autostrad i z 700 km zrobione na wypady, zwiedzanie miast i miasteczek (Livorno, Lucca, Piza, Volterra, San Gimingnano, Piombino, Papulonia itd...
Olej zalany przed wyjazdem Neste 0W40 + MOS2 LM.
(miał być Petronas ale z trzech 4-litrowych kupionych baniek nie została mi ani jedna bo ostatnią przed samą wymianą "wyżebrał" znajomy).
Zastanawiałem się nad dodatkiem do oleju ale Visco Stabil odpadł bo Neste 0W40 ma wystarczającą lepkość i uznałem, że nie ma "sensu" kombinować w tym kierunku, Ceratec zbyt daleko zmieniłby skład i parametry oleju a zależało mi jedynie na "ochronie" silnika i jego elementów poprzez obniżenie tarcia w trakcie jazdy na wysokich obrotach (Alpy, Apeniny). Po powrocie do PL - ubytków oleju brak. Spalanie "melexa z 1,4 16V" jak przy 0W30 a nie żałowałem i wciskałem w drodze powrotnej pedał gazu . Praca silnika z tym mixem zadowalająca (zarówno na zimnym jak i rozgrzanym motorze). Wentylator chłodnicy uruchamiał się bardzo sporadycznie tylko w trakcie jazdy po miasteczkach po upalnej Toskanii ale to normalka przy temperaturze ponad 33-34C.
potwierdzasz to co napisałem o Neste 0W40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zrobiłem ponad 3,5tys km po trasie PL-Czechy-Austria-Włochy (Toskania) - Austria-DE-PL ...kombi zapakowane na maxa...jak to kombi na wakacje a spalanie 5,2 - 5,3 a całą drogę powrotną po autostradach DE nie żałowałem silniczkowi benzyny
przy prędkościach +- 100/130 (racjonalna prędkość w stosunku do ruchu na drogach) i zapakowanym kombi z 4 osobami.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
widziałem. Po pierwsze - powinni poprawić błędy w kartach ...
Zamieszczone przez Pidziek
Olej egzotyczny
taaa znalazłem o nim taka opinię w necie "Penrite olej nie do osiągnięcia w Polsce ale zreszta jego parametry nie są do końca dostosowane do naszych warunków, kiedys rozmawiałem z osoba z tego zakładu z Australii i sama to przyznała, choć baze olejowa mają doskonałą"...
cena :?:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz