Zamieszczone przez Pidziek
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Pidziekniby nic ale na dnie był czarny osad , ni to Mos2 ni to nie wiadomo coOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Pomimo innej mody ja na ostatniej wymianie oleju zmieniłem LM TOP TEC 4600 5W-30 na FUCHS Supersyn 0W-30 i jestem bardzo zadowolony.....
Silnik wydaje przyjemniejsze odgłosy (mniej metaliczne) zarówno w trakcie rozruchu (w zimę pewnie to dopiero będzie różnica) jak i pracy, czuć że olej szybciej dociera do elementów silnika (wcześniej zaraz po odpaleniu zimnego silnika bywało że silnik nierówno pracował a samochód nie przyspieszał jednostajnie) oraz dodatkowo na postoju komputer wyświetla spalanie 0,5l/h (wcześniej 0,6l/h).
Jestem zachwycony i polecam!
Komentarz
-
-
:drive:
Trzecia wymiana na LazerWay 0W/30 - silnik 1,4 16V.
Na wymianę poszedł też komplet wszystkich filtrów - Knecht/Mahle -kupione u naszych forumowych sprzedawców oczywiście .
Oczywiście zmiana oleju poprzedzona płukanką - tym razem Millersa.
Wstepnie nie stwierdziłem wizualnie żadnej różnicy pomiędzy tą płukanką a wcześniejszymi - LM. Same zlewanie oleju po płukance trwało +- 30 minut więc jest szansa na to, że dosyć dużo starego oleju ściekło.
Zobaczymy z czasem jak długo olej pozostanie klarowny i zachowa barwę.
Ważne by płukanka zadziałała. :szeroki_usmiech
Zmiana oleju po +- 13/14 tys km.
Ubytków praktycznie zero :shock: (nie wliczam małej dolewki +- 150 mll - dolałem przed trasą nad morze do poziomu max - myślałem, że coś "weźmie" a tutaj miła niespodzianka.
Teraz olej został zmieniony przed planowaną w piątek trasą do Włoch +- 1200 km w jedną stronę po autostradach...zobaczymy jak będzie ze stanem po powrocie do kraju.
Po wakacjach będzie zmiana na inna markę ( mam 4 typy do sprawdzenia każdy z SAE 0W/30 ) :szeroki_usmiech więc trochę trzeba zaległości nadrobić :wink:
ps. filtr kabinowy po ponad 28/29 tys km (auto kupione w październiku) mocno zawalony syfem, pomimo jazdy wyłacznie po S-3 !
Filtr powietrza średnio przybrudzony ale już kwalifikował się do wymiany.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTrzecia wymiana na LazerWay 0W/30 - silnik 1,4 16V.
ciekawa lepkosc prawie jak SAE 5W30, lepkosc raczej sugeruje że to coś o HTHS grubo powyżej 3.5.
Ile ma X-Lite w nowej formulacji ?
To moga być najciekawsze dwa produkty rynkowe w lepkosci 0W30 do aplikacji wymagajacych , sugerujących nieco podniesione HTHS.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmam 4 typy do sprawdzenia każdy z SAE 0W/30Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekHTHS tej mieszaniny
Zamieszczone przez PidziekIle ma X-Lite w nowej formulacji ?
X-lite vs LazerWay 0W/30 :roll: jeżeli ja miał bym wybierać to tak, jak widać po moich wymianach...trzeci raz LazerWay zagościł w silniku ops:
Zamieszczone przez PidziekJakie to typy ?
Zamieszczone przez Pidziekzalałem do żonowozu z czystej ciekawości
Bo ja zalałem na sprawdzenie Millersa do auta żony :twisted: - Octavki na testy nie wystawię :diabelski_usmiechZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No w małej popierdółce działa, mam wrażenie że faktycznie jest lekko.
Na razie zrobiłem z 100km to za mało.
Na CFS 0W20 miałem wrażenie że silnik a raczej lancuch chodzi minimalnie minimalnie ciszejna wolnych obrotach.
No i ciekawe spostrzezenie...bardziej skaka przy małym obciżeniu , na CFS 0W20 tego nie było a jak było to marginalnie.
nie wiem co to jest ale zauważylem takie coś.
Silnik co prawda malutki ale przy bardzo delikatnym gazie szarpie takie hopki są.
Co ciekawe kolega zauważył podobną przypadłosc w Hondzie Accord jak zalał do niej CFS 0W20 że mniej szarpie jakos bardziej płynniej chodzi a wcześniej miał również jakiś inny olej podobnej klasy i szarpało...
Millers jest w moim codziennym aucie i wreszcie po 4 latach nie dolwam nic oleju 10W40, wcześniej był Agip, Motul, Petro Canada (-dramat) , Amsoil , wszystko 10W40 teraz XFE i pobór stanął
Jeśli chodzi o 0W30 Lazera to zwróć uwagę na lepkośc w 40 i 100st.C to poziom olejów klasy A3/B3 i 5W30 a nie lekkobieżnych A5 0W30, ja mam wrazenie że to HTHS podobne do X-Lite :roll:
jak ktos chce pachnaca kartę P.I Lazerway-a to piszcie na maila bo wlasnie wytargałem
HTHS maja mi sprawdzićProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidzieklepkośc w 40 i 100st.CZamieszczone przez PidziekCFS 0W20PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Cześć wszystkim,
Jakiś czas temu pisałem o dylemacie zalania oleju do octavki 2,0 azj, gdyż nie wiedziałem czym była zalana przez poprzedniego właściciela, myślałem o specyfikacji 5w40 0w30 i wybrałem olej valvoline synpower 5w40. I się zaczeło znikanie oleju. Wg. moich obserwacji znika około 0,7l na 1000km. Ewidentnie to widac po ostatnim okresie gdzie w ciągu 2 tygodni zrobiłem ponad 2000km. Juz zdążyłem przeczytać w kilku miejscach że te silniki są olejożerne, ale nie wierzę że nie sposobu temu zaradzić. Pytanie czy to przez uszczelniacze, pierścienie czy inne mankamenty. Ma ktoś doświadczenie? Jaki olej byście polecili ?
Komentarz
-
-
marcinusek,
czy to podobny silnik co 2.0 ALT w Audi? Jesli tak to nie ma sposoby na te motory - piły, piją i będą pić. Kwestia pierscieni 8)
wpis na szybko znaleziony na forum golfa:
Branie oleju w dwulitrowych golfach IV i borach to norma. Ciesz się że tylko tyle go konsumuje Nie zawracaj sobie głowy i jeździj autem bo do tego służy. Mi brał litr na tysiąc km. Zmieniłem pierścienie bo fabryczne są takiej konstrukcji że nowe auta juz podbierały olej i o problemie zapomniałem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZałamka, w takim razie, nie spodziewałem się. Czyli aby wymienić pierscienie to trzeba zrzucic głowicę, zdjąć miskę olejową, porospinac korby i wyjąć tłoki. SUper...
Ale może ten valvoline jest jakiś gówno wart, kupiłem go w sieci dystrybucyjnej Alcor z allegro. Może trafiłem podróbke.
Nie wiadomo czy nie miales jakiegos "syfu" zalanego wcześniej, zaniedbanych interwiałów, motodoktorów z marketu itp....
Na teraz płukanie pierścieni (jest taki specjalistyczy produkt ok 60zł i zalanie oleju wysokogatunkowego 5W40.
Valvoline ogólnie jest OK ale nie znam dokąldnie co teraz sobą reprezentuje.
Wydaje mi sie że konstrukcja silnika jest skopana :?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Panowie macie wolne do 3/4 lipca ode mnie i od moich postów :szeroki_usmiech
Pakuję się i jadę do Włoch ... "oblukać" co oni tam zalewają do swoich motorowni ... :haha: Będę poza zasięgiem - nie biorę laptopa :terefere więc na wszystkie, przyszłe PW odpiszę dopiero po powrocie. Pozdrowienia dla wszystkichPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBędę poza zasięgiem - nie biorę laptopa
Daj znać po powrocie jak tam temperatura LaserWay-a w dłuższej jeździe autostradowej.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14jak tam temperatura LaserWay-a w dłuższej jeździe autostradowej.
Zamieszczone przez zak14W końcu wziąłem. Dwa. Nie licząc trzeciego żony.
Spadam się dalej pakować - jutro wyjazd.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Daj znać po powrocie jak tam temperatura LaserWay-a w dłuższej jeździe autostradowej.
Ja np w czasie jazdy chorwackimi autostradami (górki) przy temp około 35C, prędkości 130km/h, dwóch osobach na pokładzie i do połowy załadowanym bagażniku miewałem nawet 108st C na podjazdach.
To nadal ok?
Komentarz
-
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez seba210Ja np w czasie jazdy chorwackimi autostradami (górki) przy temp około 35C, prędkości 130km/h, dwóch osobach na pokładzie i do połowy załadowanym bagażniku miewałem nawet 108st C na podjazdach.
Choć ja na cywilne zastosowania lekko dużawo.
Co za olej masz i ile płynu chłodniczego ?
Zamieszczone przez rOBERTO795Witam wklejam Swojego LM po analizie- komentarze mile widziane
Choc po niecałych 6000km parametry powinny być lepsze...
Dodawałes coś do paliwa ?
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?
Przy kolektorze cos było dłubane ?
Niepokojace jest tylko paliwo w oleju, TBN niski jak widać poziom kwasów coraz wiekszy aby zasady (TB) to efektywnie neutralizowały ...
Chyba górna granica dla tego oleju w tym silniku to max. 9-10 000kmProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez seba210Ja np w czasie jazdy chorwackimi autostradami (górki) przy temp około 35C, prędkości 130km/h, dwóch osobach na pokładzie i do połowy załadowanym bagażniku miewałem nawet 108st C na podjazdach.
Choć ja na cywilne zastosowania lekko dużawo.
Co za olej masz i ile płynu chłodniczego ?
Płynu rzeczywiście było jakieś 3mm poniżej minimum, praktycznie od nowości. Po powrocie uzupełniłem na maxa.
Komentarz
-
Komentarz