Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez seba210
    Płynu rzeczywiście było jakieś 3mm poniżej minimum, praktycznie od nowości. Po powrocie uzupełniłem na maxa.
    No więc od takich prostych spraw należy zacząć.
    Nigdy na wakacje jak sie szykuja góry nie radze zaniedbywac poziomu płynu chłodniczego.

    Sprawdz czy ubywa czy też nie.

    TSI masz widzę węc bym dodatkowo ten temat wzgłebił i sprawdził czy głowica nie "ciągnie" płynu !

    seba: zapraszam kiedys na kawę do siebie :-)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      Re: Gdzie kupić Statoil LazerWay LL 5W-30

      Zamieszczone przez rodro
      Jak w temacie - chodzi mi o sprawdzone źródło zakupu i dobrą cenę.


      Za 3 kkm wymiana oleju u mnie. Chyba zaleję jakieś 0W30 pol Lazerwayu 5W40. TRzy dni w trasie, prędkości od 110 w górę i temperatura niemalże cały czas 99 i w górę ale przy ostrzejszym wyprzedzaniu nie więcej niż 104 stopnie.

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        seba210, jaki masz przebieg? Bo mi na początku troszku ubywało płynu chłodniczego ale teraz już zero ubytków.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Zamieszczone przez rodro
          ak w temacie - chodzi mi o sprawdzone źródło zakupu i dobrą cenę.
          Tu jest taniej:



          Na Stacji paliw się przepłaca.

          Komentarz

          • seba210
            Ambiente
            • 2011
            • 233

            Pidziek, dolałem ~200ml płynu i teraz mam poziom max. Temp oleju raczej nie była pochodną tego drobnego ubytku (całość ~9l), ale kto wie...

            Mihau, mam ~12kkm a o ile kojarzę to płynu było ciut mało już po wyjechaniu z salonu. Ktoś pisał, że w nowym aucie układ chłodzenia może nie być dokładnie odpowietrzony. Dolałem i będe spokojnie obserwował.

            hotrain, pytanie jaka temp panowała na zewnątrz. Jak ja śmigałem było ~35 na wyświetlaczu i full słońce. Poza tym mam założoną matę wygłuszającą, która zapewne też trochę utrudnia wypromieniowanie ciepła przez maskę.

            A być może to przypadłość "fabrycznego" oleju. Na codzień nie przekracza 100 więc się nie martwię.
            Cały czas zastanawiam się czy jednak nie wymienić go wcześniej niż po 30kkm/2latach.
            Moja 4x4 FL'ka

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              seba210, od 15 do 20 stopni temperatura każdego dnia.
              Dzida, racja Routex mi przysłonił oko :wink:

              Komentarz

              • Dzida
                RS
                • 2006
                • 2253

                Zamieszczone przez hotrain
                Routex
                Routex dobra rzecz, kiedyś miałem, mile wspominam.

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez seba210
                  Poza tym mam założoną matę wygłuszającą, która zapewne też trochę utrudnia wypromieniowanie ciepła przez maskę.
                  Z tym bym uwazal tak jak i z uszczelka pod maske, gdyz glowica nie jest chlodznona paliwem tak jak we wtrysku posrednim...

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    ujdzie
                    Choc po niecałych 6000km parametry powinny być lepsze...

                    Dodawałes coś do paliwa ?

                    Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?

                    Przy kolektorze cos było dłubane ?

                    Niepokojace jest tylko paliwo w oleju, TBN niski jak widać poziom kwasów coraz wiekszy aby zasady (TB) to efektywnie neutralizowały ...
                    Chyba górna granica dla tego oleju w tym silniku to max. 9-10 000km
                    Rzeczywiście TBN dość szybko spadł. Co do paliwa i silikonów- dużo krótkich odcinków- 2-3 km a silikony to zasługa wyniany napinacza łańcuszka rozrządu+ czyszczenia przepustnicy- ogólnie LM nie wypadł źle ale też nie za dobrze
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      ujdzie
                      Choc po niecałych 6000km parametry powinny być lepsze...

                      Dodawałes coś do paliwa ?

                      Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?

                      Przy kolektorze cos było dłubane ?

                      Niepokojace jest tylko paliwo w oleju, TBN niski jak widać poziom kwasów coraz wiekszy aby zasady (TB) to efektywnie neutralizowały ...
                      Chyba górna granica dla tego oleju w tym silniku to max. 9-10 000km
                      Rzeczywiście TBN dość szybko spadł. Co do paliwa i silikonów- dużo krótkich odcinków- 2-3 km a silikony to zasługa wyniany napinacza łańcuszka rozrządu+ czyszczenia przepustnicy- ogólnie LM nie wypadł źle ale też nie za dobrze
                      Jaki to LM dokładnie?
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Z badania obstawiam zdecydowanie flagowy produkt 5W40 Synthoil.

                        Silniki 1.8 Turbo to wymiany raczej 2x częsciej niż standardowy silnik tam dochodziło do różnych nieceikawych spraw (Sludge)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez parasite
                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          ujdzie
                          Choc po niecałych 6000km parametry powinny być lepsze...

                          Dodawałes coś do paliwa ?

                          Kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?

                          Przy kolektorze cos było dłubane ?

                          Niepokojace jest tylko paliwo w oleju, TBN niski jak widać poziom kwasów coraz wiekszy aby zasady (TB) to efektywnie neutralizowały ...
                          Chyba górna granica dla tego oleju w tym silniku to max. 9-10 000km
                          Rzeczywiście TBN dość szybko spadł. Co do paliwa i silikonów- dużo krótkich odcinków- 2-3 km a silikony to zasługa wyniany napinacza łańcuszka rozrządu+ czyszczenia przepustnicy- ogólnie LM nie wypadł źle ale też nie za dobrze
                          Jaki to LM dokładnie?
                          High Tech Synthoil 5W40.
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • zak14
                            Rider
                            • 2011
                            • 605
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez seba210
                            Ja np w czasie jazdy chorwackimi autostradami (górki) przy temp około 35C, prędkości 130km/h, dwóch osobach na pokładzie i do połowy załadowanym bagażniku miewałem nawet 108st C na podjazdach.
                            To nadal ok?
                            W tych warunkach, dla 5w30 to nic nadzwyczajnego, o ile nie był to stan permanentny. Lepkość była zapewne > 9 cSt, co jeszcze nie jest dramatem.

                            Ja w zeszłym roku trasą PL->CRO->PL (4 osoby + graty na jacht na full + noga w podłodze) zabiłem Fuchsa LLIII. Nie miałem pomiaru, ale przez analogię do późniejszych pomiarów w lżejszych warunkach sądzę, że był nagrzany dużo mocniej niż 108 i niestety po trasie hydraulika dała się zdecydowanie wyraźnie słyszeć - olej poszedł do pilnej wymiany.

                            [ Dodano: Pon 25 Cze, 12 10:08 ]
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            LM nie wypadł źle ale też nie za dobrze
                            Nie widziałem innych analiz dla tego motoru, ale wydaje się, że tej miedzi to trochę za dużo. Może to jakieś pozostałości po spłukiwaniu przepustnicy albo napinacz ma jakieś elementy miedziane / brązowe ?
                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                            Komentarz

                            • Tippo
                              L&K
                              • 2009
                              • 1349
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              Witam, przy stanie licznika 1600km zmienilem olej na motul x-lite 0w30. Przy stanie licznika 3333km dolalem 100ml oleju i znow jest max, dodam ze w instr pisze, ze przez pierwsze 5tys km zuzycie oleju moze byc wieksze niz norma, do ktorej i tak mam daleko czy wg instr 1L/1000 km co i tak jest imho wybitnie dupokrtyka producenta. Co do samego oleju na rozgrzanym halas jest podobnie jak fabr, na zimno minimalnie glosniej, silnik nieco lepiej sie wkreca na obr. Temp. oleju w zimie dochodzila na fabr do 110C tym jest ciezko w lecie skoczyc pow 108C. Z tym, ze trzeba brac poprawke na to ,za auto jednak swieze.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Ja się dziś dowiedziałem nieoficjalnie że jest problem w TSI z łancuchem i napinaczami to może być temat głośniejszej pracy w niektórych jednostkach :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  VAG chciało zaoszczędzić i w pewnym momencie kupiło tańsze i gorsze łańcuchy do 1.4TSI, które błyskawicznie zużywają się i niszczą koła zębate. Jeśli chodzi o 1.8TSI, to do CDAA przez pewien okres ładowano napinacze hydrauliczne nie radzące sobie z normą LL, przy zużytym oleju nie napinał łańcucha i następował przeskok.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez zak14
                                    Nie widziałem innych analiz dla tego motoru, ale wydaje się, że tej miedzi to trochę za dużo. Może to jakieś pozostałości po spłukiwaniu przepustnicy albo napinacz ma jakieś elementy miedziane / brązowe ?
                                    Hymm co do miedzi to nic takiego nie kojarze przy napinaczu może śruba do jego regulacji. Pozatym nic wiecej. Z przepustnicy miedz ??

                                    Silnik jak ściagałem czapke był czysty - zresztą zawsze go płukam. Zobaczymy jak Millers CFS wypadnie przy podobnym przebiegu.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      No własnie pomijając zawiłosci techniczne widzę że Sebastian jesteś blisko tematu !
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Ja się dziś dowiedziałem nieoficjalnie że jest problem w TSI z łancuchem i napinaczami to może być temat głośniejszej pracy w niektórych jednostkach
                                        Ameryki zes nie odkryl, piardylion razy juz pisane na tym forum to bylo

                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Jeśli chodzi o 1.8TSI, to do CDAA przez pewien okres ładowano napinacze hydrauliczne nie radzące sobie z normą LL, przy zużytym oleju nie napinał łańcucha i następował przeskok.
                                        Zawsze powtarzam ze LL w turbo benz to zułoooo :P

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                                          Z przepustnicy miedz ??
                                          No nie wiem nie widziałem przepustnicy w ARX - więc sobie spekuluję - może klapka z brązu, jakaś śrubka, które się utleniły a po czyszczeniu uwolniły trochę miedzi ? Jak na zdecydowanie już dotarte auto trochę tej miedzi sporo, szukam więc bardziej optymistycznej - niż np. panewki - hipotezy.
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez zak14
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Z przepustnicy miedz ??
                                            No nie wiem nie widziałem przepustnicy w ARX - więc sobie spekuluję - może klapka z brązu, jakaś śrubka, które się utleniły a po czyszczeniu uwolniły trochę miedzi ? Jak na zdecydowanie już dotarte auto trochę tej miedzi sporo, szukam więc bardziej optymistycznej - niż np. panewki - hipotezy.
                                            Hehehe spoko. Motor ma sie dobrze dopiero sie dotarł ma 209 tyś km. Poleci kolejny olej do analizy wtedy bede wiedzial wiecej na temat motoru i oleju- notabene innego oleju. teraz już nie grzebe przy aucie- wiec żadne inne czynniki zewnętrzne nie zakłócą badania- tak jak poprzednio- co prawda czyściłem przepustnicę ale ją wyciągnąłem tym razem wiec jeśli coś wpadło to napewno mniej niż ostatnio :P
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              roberto: ty jeździsz coś autkiem torowo , track-day ?
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Poleci kolejny olej do analizy
                                                Super, będę bardzo ciekaw wyników. Tak na marginesie - spadł Ci do niższej klasy lepkości mimo, ze domieszka paliwa była niewielka. Czyżby jakieś rozpuszczalniki z "czyścika" przepustnicy dołożyły się do tego efektu ? Może to one, w duecie z wypłukanym brudem, wykonały trochę złej roboty, zapracowując na ten poziom miedzi ?
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • bassy
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 75

                                                  Witajcie, mechanik ze mnie żaden stąd pytanie a ten wątek jest mega rozrośnięty
                                                  mam OFL II 1,4tsi w marcu minął jej rok ma przejechane nie więcej jak 15 tys i chcę olej wymienić wcześniej. W aso prponują jakiś pakiet olejowy za 4 stówy olej filtr i inne rzeczy. Czy Wasze wniski są takie ze pierwsza wmianę oleju robić wcześniej niż po 30 tys?
                                                  P.S.
                                                  Wybrałbym się na jakiś zlocik właścicieli 1,4 Tsi w Lublinie

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3773
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    A jak masz ustawiony przegląd :?: Stały czy zmienny :?: Jak masz na zmienny to możesz robić sam (nie w aso) wymianę oleju raz w roku lub co ok. 15 kkm. W aso co dwa lata zgodnie z przeglądem zmiennym. Ja tak planuję robić u siebie aby co roku nie płacić aso tylko co dwa lata. Kup oryginalny filtr oleju (o takim nr jak obecnie zamontowany) olej 5W30 (np. filtr i olej do kupienia na forum) i wymień. Tryb LL może się opłacać robiąc duże przebiegi w warunkach autostradowych. Przy normalnym przebiegu wskazana jest wymiana co ok.,15 kkm lub raz w roku.
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...