mam OFL II 1,4tsi w marcu minął jej rok ma przejechane nie więcej jak 15 tys i chcę olej wymienić wcześniej. W aso prponują jakiś pakiet olejowy za 4 stówy olej filtr i inne rzeczy. Czy Wasze wniski są takie ze pierwsza wmianę oleju robić wcześniej niż po 30 tys?
Ja podpowiem porządny olej syntetyczny , 15000km wymiany i oszczędzanie na wymianę łancucha , prowadnic za jakiś czas.
Ta atrakcyjne pakiety powinni dawać w ramach akcji serwisowej w TSI a nie kasować takie pieniądze za olej z ASO który jest jedynym słusznym i niepodważalnym środkiem smarnym..
roberto: ty jeździsz coś autkiem torowo , track-day ?
Nie czasem tylko ponaciskam gaz
[ Dodano: Wto 26 Cze, 12 14:17 ]
Zamieszczone przez zak14
Zamieszczone przez rOBERTO795
Poleci kolejny olej do analizy
Super, będę bardzo ciekaw wyników. Tak na marginesie - spadł Ci do niższej klasy lepkości mimo, ze domieszka paliwa była niewielka. Czyżby jakieś rozpuszczalniki z "czyścika" przepustnicy dołożyły się do tego efektu ? Może to one, w duecie z wypłukanym brudem, wykonały trochę złej roboty, zapracowując na ten poziom miedzi ?
Niestety nie umiem na te pytania odpowiedziec.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
blisko 1500 tysiąca postów, a ja chciałem po prostu przyzwoity olej kupić do samochodu. I weź się przebij człowieku przez tę wiedzę
Krótko - motul 8100 do octavii II 1.6 MPI z gazem (przebieg 15tys) - OK?
kubeon, ja u siebie zalalem millersa XFS 5w40 dostepny na forum, olej rewelacyjny jak narazie - pod wysilone silniki. Ja mam dość ciężką noge + lpg i zero poboru nawet po jeżdzie pod vmax
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Bedzie jak najbardziej ok, bierz tylko u sprawdzonych dytrybutorow(pelno podrobek na allegro jest).
Tak to prawda zwłaszcza popularnych marek Mobil, Castrol choć i też nie do końca bo duża partia olejów idzie prywatnymi kanałami z Ukrainy, Turcji a później sprzedawana w Polsce w super cenach.
Trident Longlife jest przez producenta oznaczony jako "syntetyk", a bez LL jest "pół".
Z wrodzonej upierdliwości zapytam - Trident LL czy ten Mobil? może jeszcze coś innego?
ten Mobil to HC Synthese, to wiem tylko u nas na legalu "fully synthethic"
ten 1.6 BSE to żaden cud, chcę mieć tylko spokojne sumienie, bo poprzednio zrobiłem bez sensu i kupiłem 3000 XE Mobila, który do benzyny się za bardzo nie nadaje ..
Co sądzicie o Castrol Edge 5W-30 do 1.4TSI? Chcę zmienić po 15kkm i ustalić zmiany co taki okres. Niby w ASO potwierdzili, że może być, ale on spełnia normę VW504.00 i VW507.00 a nie spełnia VW502.00 a w książce właśnie z taką normą zalecają przy stałym okresie pomiędzy przeglądami...
Czy wymiana oleju powinna być odnotowana w książce serwisowej i czy mogę mieć jakieś problemy jak przyjadę ze swoim olejem (wspomnianym) potem w związku z gwarancją?
Castrol Edge 5W-30 LL to olej, którym obecnie fabryka zalewa właśnie silniki 1.4 TSI. Z uwagi, że jest to olej Long Life, wymiana (teoretycznie) następuje po 30.000 km, lub po 2 latach - stąd norma VW 504.00 - 507.00. Norma VW 502.00 to norma dla olejów "zwykłych", a więc których wymiana powinna następować co 15.000 km. Jest to olej raczej budżetowy, na pewno co najmniej klasę gorszy, niż Fuchs, Amsoil, lub Motul.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Koledzy,
Mam Octavke II z 2005r z silnikiem 1,6 102KM z instalacja gazowa BRC24 od 70kkm i obecnym przebiegiem 105kkm.
Obecnie mam olej Shell 5w40 i ustawiona wymiane co 15kkm.
czy moge bez przeszkod przejsc na olej Shell 5w30 i przestawic sobie na automatycznie wskazywana pore na wymiane oleju?
Wazne pytanie na koniec: Czy warto przejsc na to QG1 i miec wymiany oleju nawet co 30kkm jezdzac na gazie?
Komentarz