Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blackrs
    RS
    • 2008
    • 4826
    • Superb II combi (3T5)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    panowie a która płukankę polecacie? wezmę pewnie LM tylko nie wiem która?
    jest czarna i biała jaka między nimi różnica?
    BYŁA o1 rs
    BYŁA o2 1.6
    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

    Komentarz

    • Tippo
      L&K
      • 2009
      • 1349
      • Octavia III (5E3)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      Zamieszczone przez seba210
      Moi faworyci:AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
      AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00
      Hmm, zdaje sie hotrain smiga na 5w40, wiec chyba mozna w tym silniku uzywac tej lepkosci.
      Tego amsa z 504 bym sobie odpuscil, a juz predzej rozwazyl linie signature 0w30 lub 5w30, to oleje nie do dpf, wiec dla ciebie ok, ja mam aktualnie x lite, lecz nieco glosniej silnik chodzi, choc to moze byc odczucie subiektywne, temp nizsze niz na serii, nie udalo mi sie przekroczyc 108C. Zuzycie u mnie ok 50ml/1000km, z tym ze auto jeszcze nie ma 4 tys.
      Jest jeszcze bardzo ciekawy fuchs race 5w30, jednak to olej bez aprobat vw.


      Zamieszczone przez seba210
      Już nie upieram się przy LL i planuje olej wymieniać raz w roku (chcę tym autkiem pośmigać dłużej).
      Bardzo roztropnie :P

      Komentarz

      • seba210
        Ambiente
        • 2011
        • 233

        Tippo, Dzięki za hinta, ale jeśli dobrze patrzę - to AMS signature line 0w30/5w30 nie mają VW 502 ani 504.
        Będę wymieniał w ASO więc chyba muszę mieć coś zgodnego z w/w normami?
        Moja 4x4 FL'ka

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          Zamieszczone przez seba210
          Tippo, Dzięki za hinta, ale jeśli dobrze patrzę - to AMS signature line 0w30/5w30 nie mają VW 502 ani 504.
          Będę wymieniał w ASO więc chyba muszę mieć coś zgodnego z w/w normami?
          To nie jest wiekszy problem, nie masz banki po jakims oleju 502 lub 504, przelac i dac im, az tak dociekliwi pewno nie beda, jak beda pytac czemu otwarte, to powiedz ze chciales sprawdzic czy nie podrabiany

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Tippo
            przelac i dac im, az tak dociekliwi pewno nie beda, jak beda pytac czemu otwarte, to powiedz ze chciales sprawdzic czy nie podrabi
            otwarta bańka to jest podstawa do tego by ASO odmówiło wlania takiego oleju (do tego mogą wymagać paragonu zakupu takiego oleju) a jeżeli się zgodzą to zapewne ze stosowną adnotacją w książce serwisowej...i jeżeli "coś" się stanie z silnikiem mają na dłoni gotową odpowiedź - "zalaliśmy na Pańską odpowiedzialność "własny" olej - to Pan ponosi odpowiedzialność, że coś się stało z silnikiem". Oczywiście "mogą" ale i "nie muszą" być dociekliwi, zależy jak się trafi w ASO...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • scasi
              Classic
              • 2010
              • 11

              A czy do olejów LL powinien być zakładany jakiś specjalny filtr oleju?

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez scasi
                A czy do olejów LL powinien być zakładany jakiś specjalny filtr oleju?
                Jeszcze nikt takowego nie wymyślil . No chyba że np HART który nie filtruje praktycznie wcale moze wytrzyma LL
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • scasi
                  Classic
                  • 2010
                  • 11

                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez scasi
                  A czy do olejów LL powinien być zakładany jakiś specjalny filtr oleju?
                  Jeszcze nikt takowego nie wymyślil . No chyba że np HART który nie filtruje praktycznie wcale moze wytrzyma LL
                  Czyli co, zmienia się olej co ok. 30kkm (czy ile tam komputer pokaże), a filtr co 15kkm?

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez scasi
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Zamieszczone przez scasi
                    A czy do olejów LL powinien być zakładany jakiś specjalny filtr oleju?
                    Jeszcze nikt takowego nie wymyślil . No chyba że np HART który nie filtruje praktycznie wcale moze wytrzyma LL
                    Czyli co, zmienia się olej co ok. 30kkm (czy ile tam komputer pokaże), a filtr co 15kkm?
                    Nikt tak nie robi. Zaden olej LL nie wytrzyma 30tyś km to tylko marketing. tak samo jest z filtrami. A że pytałeś o filtr to odpowiedziałem :P
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Oczywiście "mogą" ale i "nie muszą" być dociekliwi, zależy jak się trafi w ASO...
                      Ja powiem ,ze tak dociekliwego aso tom jeszcze nie spotkal :shock:

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        No chyba że np HART który nie filtruje praktycznie wcale moze wytrzyma LL
                        Masz na myśli to że nie przegnije ? :lol: :lol: :lol:


                        żartowałem :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Tippo
                          tak dociekliwego aso tom jeszcze nie spotkal
                          u mnie w ASO sprawdzili czy olej ma specyfikację i czy jest fabrycznie zamknięty, miałem też paragon na wszelki wypadek...ale problemów w tym, że przyjechałem z własnym olejem nie robili.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • seba210
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 233

                            Dwa pytania do posiadaczy 1.8/2.0TSI zalanych jedym z poniższych AMSOil
                            • AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
                              AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00 (LongLife)
                            1. Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
                            2. Czy rozważaliście rownież wybór tego "drugiego" AMSa?
                            Moja 4x4 FL'ka

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Zamieszczone przez seba210
                              Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
                              Silnik TSI ma układ olejowy zaprojektowany do oleju xW-30. Zwiększając coraz bardziej lepkość na xW-40, xW-50, xW-60, zwiększa się ciśnienie oleju, maleje przepływ oleju przez silnik (zawór by-pass), bo coraz więcej oleju krąży "bez obiegu" miska-pompa-zawór-miska.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • Eidos71
                                RS
                                • 2011
                                • 2050
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez seba210
                                Dwa pytania do posiadaczy 1.8/2.0TSI zalanych jedym z poniższych AMSOil
                                • AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
                                  AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00 (LongLife)
                                1. Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
                                2. Czy rozważaliście rownież wybór tego "drugiego" AMSa?
                                Kilka dni temu wymieniłem olej w swojej furmance - po zastosowaniu płukanki zalałem właśnie AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00 (nie mam jednak zamiaru czekać z kolejną wymianą 2 lata, lub 30.000 km). Wybrałem ten olej z dwóch powodów: spełnia wymagania stawiane przez VW do silników TSI, oraz posiada bardzo dobre opinie użytkowników i specjalistów (m.in. z naszego forum). Jak spisuje się w moim silniku - tego teraz nie powiem, gdyż przejechałem dopiero ok. 150 km od wymiany. Ale na pewno AMSOIL nie będzie gorzej dbał o silnik i smarowanie, niż ten olej, który zalewany jest przez fabrykę :diabelski_usmiech
                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                MOJA FURKA

                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                Komentarz

                                • Garret
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1196
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  Zamieszczone przez seba210
                                  1. Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
                                  2. Czy rozważaliście rownież wybór tego "drugiego" AMSa?
                                  ja wybrałem 5W-40, bo na poprzednim oleju (castrol) temp oleju bywała b. wysoka, a ponieważ robię trochę tras z dużymi prędkosciami przelotowymi a i opory ruchu większe niż w przypadku zwykłych,"niskich" TSI chciałem miec olej o większej lepkosci w wysokich temperaturach :wink:
                                  Garret

                                  -----------
                                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                  Komentarz

                                  • Tippo
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1349
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Silnik TSI ma układ olejowy zaprojektowany do oleju xW-30. Zwiększając coraz bardziej lepkość na xW-40, xW-50, xW-60, zwiększa się ciśnienie oleju, maleje przepływ oleju przez silnik (zawór by-pass), bo coraz więcej oleju krąży "bez obiegu" miska-pompa-zawór-miska.
                                    My tyz to babko slyseli, lecz czy jest oficjalne takie zalecenie od vw??

                                    Komentarz

                                    • seba210
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 233

                                      Tippo, Garret, Eidos71, Sebastian_M26, Pidziek, Dzięki !
                                      Wchodzę w AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil VW 504 00
                                      Będę raportował na bieżąco jak wrażenia.
                                      Moja 4x4 FL'ka

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        seba210, dobry wybór. Zrobiłem już ze 2k km na tym oleju i jestem w pełni zadowolony.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • filip_auto
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 164

                                          Ostatnie dwie wymiany jeździłem na liqui moly synthoil 0w40. Olej bez zastrzeżeń. Ostatni nie mogę go dostać. Znalazłem Mannol LEGEND+ESTER SAE 0W-40 API SM/CF. Może ktoś z jeździ na tym oleju?

                                          Komentarz

                                          • dragster
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 895
                                            • Honda

                                            PAOLO ESCO, co myślisz o tym co kolega wyżej napisał?

                                            Ceny całkiem całkiem:
                                            Oferujemy Przewody zapłonowe SENTECH w najlepszych cenach. Przestań przepłacać za części motoryzacyjne!

                                            Oferujemy Przewody zapłonowe SENTECH w najlepszych cenach. Przestań przepłacać za części motoryzacyjne!
                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez dragster
                                              myślisz o tym co kolega wyżej napisał?
                                              "oleje MANNOL produkowane i rozlewane w Belgii przez firmę CHAMPION należącą do koncernu WOLF OIL". http://www.wolfoil.com/en/woco_products.aspx Skąd trafiają do PL ...zapewne z Mannol Logistik Czentr - Odessa Ukraina. I jeszcze cytat "nie wiem, jak u Was w PL, ale u nas w LT jedne z najtanszych 5W40 na rynku (fully albo semi syntetyka) to oleje firmy MANNOL"
                                              Kolejny cytat: "Osobiście w swoim serwisie zalewamy oleje Castrola i Mannola. Oleje ze skrajnych półek cenowych, jednak merytorycznie rozpatrując uzupełniają się w 100% (a nawet tańsza marka Mannol sporo wykracza poza ofertę Castrola swoją różnorodnością).
                                              Różnice? Jakościowe myślę, że żadne bo i jedni i drudzy posiadają w ofercie oleje z półek najwyższych ...jak również najzwyklejsze normy 505.00 czy też 502.00.
                                              Aprobaty VW, MB, BMW, Man i na przykład Porsche posiadają jedni i drudzy...
                                              Podobnie rzecz ma sie u innych producentów.

                                              Ceny opisanych przeze mnie produktów kształtują się mniej więcej tak: jeśli Castrol = 100% to Mannol od 20 do 50% ceny Castrola".

                                              Kolejny cytat: " oleje castrol są do bani, sam myślałem że są jakieś ekstra itd. Mając do czynienia ze specjalnymi maszynami do pomiaru m.in jakości oleju (studia inżynierskie na renomowanej uczelni która nie szczędzi środków na maszyny i warunki pracy), wziąłem do badań 3 najlepsze oleje marek Castrol, Mobil, Mannol. Efekt kilku godzin i wielu prób wyszedł taki, Castrol i mobil zatarł się przy nacisku 200kg a mannol przy 250kg po 5s. Z tym że castrol zatarł się po 3s a mobil po 5s. Czyli wychodzi na to że mannol jest dużo lepszym olejem od tych dwóch. A cena jaka? mobil i castrol ~40zł/l a mannol 17zł/l. Kupując oleje marek które się reklamują płacicie za reklamę a nie za jakość. I czym droższy olej to nie znaczy lepszy tylko bardziej rozreklamowany. Jest gro tanich oleji które są lepsze od tych castroli i mobili a kosztują kilka razy mniej."

                                              I jeszcze cytat "ja juz ok 100 000 km pomykam na (Mannol) i dobrze jest"

                                              ...sam kiedyś na ten olej patrzyłem, niby parametry dobre a cena atrakcyjna ...ale mimo wszystko osobiście dziękuję. :P
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • dragster
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 895
                                                • Honda

                                                PAOLO, jak zwykle dzięki za szybką opinię
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Castrol i mobil zatarł się przy nacisku 200kg
                                                  W jakim badaniu 4 kule, wałek flex-a co to za badanie było ?
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • laguniarz007
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 7

                                                    Mam pytanie do użytkowników oleji AMSOIL oraz LiquiMoly. Otóż jak silnik po zalaniu tych olejów działa, czy jest ciszej niż przy poprzednim oleju marki X - o ile oczywiście wcześniej jeździliście na jakimś Castrolu czy Lotosie. pozdrawiam.
                                                    Laguna IIph2 2.0T

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...