Moi faworyci:AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00
Hmm, zdaje sie hotrain smiga na 5w40, wiec chyba mozna w tym silniku uzywac tej lepkosci.
Tego amsa z 504 bym sobie odpuscil, a juz predzej rozwazyl linie signature 0w30 lub 5w30, to oleje nie do dpf, wiec dla ciebie ok, ja mam aktualnie x lite, lecz nieco glosniej silnik chodzi, choc to moze byc odczucie subiektywne, temp nizsze niz na serii, nie udalo mi sie przekroczyc 108C. Zuzycie u mnie ok 50ml/1000km, z tym ze auto jeszcze nie ma 4 tys.
Jest jeszcze bardzo ciekawy fuchs race 5w30, jednak to olej bez aprobat vw.
Zamieszczone przez seba210
Już nie upieram się przy LL i planuje olej wymieniać raz w roku (chcę tym autkiem pośmigać dłużej).
Tippo, Dzięki za hinta, ale jeśli dobrze patrzę - to AMS signature line 0w30/5w30 nie mają VW 502 ani 504.
Będę wymieniał w ASO więc chyba muszę mieć coś zgodnego z w/w normami?
Tippo, Dzięki za hinta, ale jeśli dobrze patrzę - to AMS signature line 0w30/5w30 nie mają VW 502 ani 504.
Będę wymieniał w ASO więc chyba muszę mieć coś zgodnego z w/w normami?
To nie jest wiekszy problem, nie masz banki po jakims oleju 502 lub 504, przelac i dac im, az tak dociekliwi pewno nie beda, jak beda pytac czemu otwarte, to powiedz ze chciales sprawdzic czy nie podrabiany
przelac i dac im, az tak dociekliwi pewno nie beda, jak beda pytac czemu otwarte, to powiedz ze chciales sprawdzic czy nie podrabi
otwarta bańka to jest podstawa do tego by ASO odmówiło wlania takiego oleju (do tego mogą wymagać paragonu zakupu takiego oleju) a jeżeli się zgodzą to zapewne ze stosowną adnotacją w książce serwisowej...i jeżeli "coś" się stanie z silnikiem mają na dłoni gotową odpowiedź - "zalaliśmy na Pańską odpowiedzialność "własny" olej - to Pan ponosi odpowiedzialność, że coś się stało z silnikiem". Oczywiście "mogą" ale i "nie muszą" być dociekliwi, zależy jak się trafi w ASO...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
u mnie w ASO sprawdzili czy olej ma specyfikację i czy jest fabrycznie zamknięty, miałem też paragon na wszelki wypadek...ale problemów w tym, że przyjechałem z własnym olejem nie robili.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Silnik TSI ma układ olejowy zaprojektowany do oleju xW-30. Zwiększając coraz bardziej lepkość na xW-40, xW-50, xW-60, zwiększa się ciśnienie oleju, maleje przepływ oleju przez silnik (zawór by-pass), bo coraz więcej oleju krąży "bez obiegu" miska-pompa-zawór-miska.
Dwa pytania do posiadaczy 1.8/2.0TSI zalanych jedym z poniższych AMSOil
AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00 (LongLife)
1. Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
2. Czy rozważaliście rownież wybór tego "drugiego" AMSa?
Kilka dni temu wymieniłem olej w swojej furmance - po zastosowaniu płukanki zalałem właśnie AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00 (nie mam jednak zamiaru czekać z kolejną wymianą 2 lata, lub 30.000 km). Wybrałem ten olej z dwóch powodów: spełnia wymagania stawiane przez VW do silników TSI, oraz posiada bardzo dobre opinie użytkowników i specjalistów (m.in. z naszego forum). Jak spisuje się w moim silniku - tego teraz nie powiem, gdyż przejechałem dopiero ok. 150 km od wymiany. Ale na pewno AMSOIL nie będzie gorzej dbał o silnik i smarowanie, niż ten olej, który zalewany jest przez fabrykę :diabelski_usmiech
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
1. Dlaczego wybraliście właśnie 5W-30 bądź 5W-40?
2. Czy rozważaliście rownież wybór tego "drugiego" AMSa?
ja wybrałem 5W-40, bo na poprzednim oleju (castrol) temp oleju bywała b. wysoka, a ponieważ robię trochę tras z dużymi prędkosciami przelotowymi a i opory ruchu większe niż w przypadku zwykłych,"niskich" TSI chciałem miec olej o większej lepkosci w wysokich temperaturach :wink:
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Silnik TSI ma układ olejowy zaprojektowany do oleju xW-30. Zwiększając coraz bardziej lepkość na xW-40, xW-50, xW-60, zwiększa się ciśnienie oleju, maleje przepływ oleju przez silnik (zawór by-pass), bo coraz więcej oleju krąży "bez obiegu" miska-pompa-zawór-miska.
My tyz to babko slyseli, lecz czy jest oficjalne takie zalecenie od vw??
Tippo, Garret, Eidos71, Sebastian_M26, Pidziek, Dzięki !
Wchodzę w AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil VW 504 00
Będę raportował na bieżąco jak wrażenia.
Ostatnie dwie wymiany jeździłem na liqui moly synthoil 0w40. Olej bez zastrzeżeń. Ostatni nie mogę go dostać. Znalazłem Mannol LEGEND+ESTER SAE 0W-40 API SM/CF. Może ktoś z jeździ na tym oleju?
"oleje MANNOL produkowane i rozlewane w Belgii przez firmę CHAMPION należącą do koncernu WOLF OIL". http://www.wolfoil.com/en/woco_products.aspx Skąd trafiają do PL ...zapewne z Mannol Logistik Czentr - Odessa Ukraina. I jeszcze cytat "nie wiem, jak u Was w PL, ale u nas w LT jedne z najtanszych 5W40 na rynku (fully albo semi syntetyka) to oleje firmy MANNOL"
Kolejny cytat: "Osobiście w swoim serwisie zalewamy oleje Castrola i Mannola. Oleje ze skrajnych półek cenowych, jednak merytorycznie rozpatrując uzupełniają się w 100% (a nawet tańsza marka Mannol sporo wykracza poza ofertę Castrola swoją różnorodnością).
Różnice? Jakościowe myślę, że żadne bo i jedni i drudzy posiadają w ofercie oleje z półek najwyższych ...jak również najzwyklejsze normy 505.00 czy też 502.00.
Aprobaty VW, MB, BMW, Man i na przykład Porsche posiadają jedni i drudzy...
Podobnie rzecz ma sie u innych producentów.
Ceny opisanych przeze mnie produktów kształtują się mniej więcej tak: jeśli Castrol = 100% to Mannol od 20 do 50% ceny Castrola".
Kolejny cytat: " oleje castrol są do bani, sam myślałem że są jakieś ekstra itd. Mając do czynienia ze specjalnymi maszynami do pomiaru m.in jakości oleju (studia inżynierskie na renomowanej uczelni która nie szczędzi środków na maszyny i warunki pracy), wziąłem do badań 3 najlepsze oleje marek Castrol, Mobil, Mannol. Efekt kilku godzin i wielu prób wyszedł taki, Castrol i mobil zatarł się przy nacisku 200kg a mannol przy 250kg po 5s. Z tym że castrol zatarł się po 3s a mobil po 5s. Czyli wychodzi na to że mannol jest dużo lepszym olejem od tych dwóch. A cena jaka? mobil i castrol ~40zł/l a mannol 17zł/l. Kupując oleje marek które się reklamują płacicie za reklamę a nie za jakość. I czym droższy olej to nie znaczy lepszy tylko bardziej rozreklamowany. Jest gro tanich oleji które są lepsze od tych castroli i mobili a kosztują kilka razy mniej."
I jeszcze cytat "ja juz ok 100 000 km pomykam na (Mannol) i dobrze jest"
...sam kiedyś na ten olej patrzyłem, niby parametry dobre a cena atrakcyjna ...ale mimo wszystko osobiście dziękuję. :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mam pytanie do użytkowników oleji AMSOIL oraz LiquiMoly. Otóż jak silnik po zalaniu tych olejów działa, czy jest ciszej niż przy poprzednim oleju marki X - o ile oczywiście wcześniej jeździliście na jakimś Castrolu czy Lotosie. pozdrawiam.
Komentarz