Zamieszczone przez andrzej111
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez misiekwawZamieszczone przez rOBERTO795Misku co ile chcesz go zmieniac-zmieniasz?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Myśle ze co ok 5000 km on szybciej degraduje. Jeśli raz do roku to "zwykły" XFS 5w40 spokojnie sobie poradzi- ja sam też go chyba wleje.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
To zostane przy CFSie bez NT. Chyba że ktoś poleci coś lepszegoTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiekwawTo zostane przy CFSie bez NT. Chyba że ktoś poleci coś lepszegoOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiekwawMillers Amsoil RedLine Coś innego
Millers/Amsoil dostępnę praktycznie od ręki więc tutaj bym wybierał.
Kurcze zawsze mnie rozwala jak samochód z mocnym silnikiem ma jeszcze podniesioną moc...bądź tu mądry i dobierz olej :wink:
Subaraki też teoretycznie powinne śmigać na czymś pokroju 0W20 poprzez 0W/30 - 5W/30 ale jak przyjdźie do "ostrej jazdy" to jednak 5W/40 albo i coś "grubszego" ląduje w silniku
Zamieszczone przez misiekwawCFS 5w40 NT jest jednym z kandydatów Czemu miałby nie wytrzymać 7500
---> czytałeś? http://performanceracingoils.com/PDF...case_study.pdf (oczywiście to dane..."marketingowe" ) + http://www.rpmotorsport.pl/zdjecia/FORD.pdf
Test przeprowadzono w samochodzie Porsche 996 z napędem na tylne koła i silnikiem o pojemności 3,6 l (300 KM). Był to pojazd wyścigowy startujący w serii Pirelli World Challenge w USA. Pojemność miski olejowej wynosiła 11 litrów (była to specjalna, powiększona miska olejowa).
Olej CFS 5w40 NT został wlany do silnika w marcu 2012 roku. Podczas trwania testu silnik potrzebował tylko niewielkich dolewek, a po 5 weekendach wyścigowych (17,5 godziny jazdy, przebieg 2560 km) olej był w bardzo dobrym stanie. W sumie dolano go 4 litry (w tym 2 litry w celu uzupełnienia braków po pobraniu próbek do celów badawczych).
Jak dla mnie to CFS 5W/40 fajnie jak by miał jednak te nano :wink: ...ew Amsoil Dominator 10W/30 :diabelski_usmiech http://www.amsoil.com/shop/by-produc...30-racing-oil/ ( ten i nie inny, nie bój się SAE - zobacz parametry są ponadprzeciętne ...)
Co do "nano" - cytuję:
Dlaczego nanotechnologia? W zamkniętych silnikach spalinowych 15 – 20% energii jest traconych poprzez tarcie wewnętrzne. Dzieje się tak z kilku czynników: lepkości oleju, która ogranicza swobodny przepływ oleju, ale także strat wynikających z tarcia pomiędzy pierścieniami a cylindrami, tarcia na wale korbowym oraz zaworach. Dla porównania: straty powstałe w wyniku tarcia w układzie napędowym oceniane są na około 10%. Oleje o niższej lepkości, które są coraz częściej stosowane, mają szereg właściwości, jednak dominującą ich cechą jest mniejsza ochrona przed zużyciem, chyba, że zostały opracowane przy użyciu najwyższej jakości dodatków “anti-wear” – czyli chroniących przed zużyciem. Dla przykładu: coraz większa popularność systemów start/stop w samochodach seryjnych powoduje, że oleje silnikowe muszą coraz lepiej chronić łożyska. Cząstki nano, mimo małej objętości mają bardzo duże pole powierzchni. W rezultacie wyższy procent atomów może wchodzić w interakcje z innymi materiałami, co prowadzi do wzrostu reaktywności . Dzięki temu, można zaprojektować cząstki nano o konkretnych właściwościach, które idealnie współpracują z większymi cząstkami w tej samej formulacji. (rys. 1)
Dlaczego Nanodrive ?
- większa trwałość silnia wynikająca z większej odporności na zużycie
- możliwość redukcji rozmiaru i wagi podzespołów silnika – zdolność oleju do przenoszenia większych obciążeń
- możliwość wydłużenia okresów pomiędzy przeglądami/odbudową silnika
Jakie są korzyści z punktu widzenia kierowcy?
- mniejsze tarcie oznacza mniejsze straty mocy (w samym silniku, ale także np. Poprzez układ rozrządu)– co oznacza większą moc na kołach
- więsza trwałość silnika oznacza większą pewność kierowcy
- mniejsze tarcie oznacza redukcję tendencji silnika do przegrzewania się
Jakie są korzyści z punktu inżyniera zespołu rajdowego/wyścigowego?
- większa trwałość silnika oznacza możliwość wydłużenia interwałów olejowych – mniejsza częstotliwość przeglądów silnika
- niższe koszty
Testy na hamowni przeprowadzone przez firmę Zytek ( www.zytekmotorsport.co.uk ) wykazały 1% wzrost mocy w przypadku zastosowania oleju Millers Oils CFS 5w40 NT, w porównaniu do oleju wyczynowego oleju o tej samej lepkości innego producenta. W przypadku rajdowych samochodów typu Mitsubishi Lancer Evo, czy Subaru Impreza moc zwiększa się więc o około 3KM.
Jesteśmy w trakcie przeprowadzania kolejnych testów, wyniki udostępnimy gdy tylko będą dostępne. Prowadzone są testy zarówno w laboratoriach, jak I silnikach wyczynowych. Oleje Nanodrive są już używane w WRC – załoga Martin Prokop / Zdenek Hruza – Ford Fiesta RS WRC. Nowa seria wyróżnia się także opakowaniem, z dużym napisem ‘NANODRIVE’ oraz innym kolorem (pasek) dla każdej z lepkości. Oczywiście oleje NANODRIVE stworzone są na naszej unikalnej, w pełnim syntetycznej bazie olejowej z formułą Triple-ester.
Rys. 3. Wykres porównawczy – redukcja tarcia.
Powyższy wykres pokazuje porównanie oleju NANODRIVE CFS 10w50 NT z wiodącym olejem innego producenta olejów wyczynowych. Niższy współczynnik tarcia mniejsze straty mocy. Proszę pamiętać, że równocześnie z obniżonym tarciem , zapewniona jest maksymalna ochrona silnika w pełnym zakresie temperatur, za co odpowiada niesamowicie wytrzymały film olejowy chroniący silnik przed zużyciemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez misiekwawMillers Amsoil RedLine Coś innego
Millers/Amsoil dostępnę praktycznie od ręki więc tutaj bym wybierał.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOKurcze zawsze mnie rozwala jak samochód z mocnym silnikiem ma jeszcze podniesioną moc...bądź tu mądry i dobierz olej :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSubaraki też teoretycznie powinne śmigać na czymś pokroju 0W20 poprzez 0W/30 - 5W/30 ale jak przyjdźie do "ostrej jazdy" to jednak 5W/40 albo i coś "grubszego" ląduje w silniku
Zamieszczone przez misiekwawCFS 5w40 NT jest jednym z kandydatów Czemu miałby nie wytrzymać 7500
[...]
Jak dla mnie to CFS 5W/40 fajnie jak by miał jednak te nano :wink: ...ew Amsoil Dominator 10W/30 :diabelski_usmiech http://www.amsoil.com/shop/by-produc...30-racing-oil/ ( ten i nie inny, nie bój się SAE - zobacz parametry są ponadprzeciętne ...)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiekwawRedLine ściągnąłbym sam w ilości na 3 wymiany i wyszedłby po 48,50 za 1 litr. Pytanie brzmi czy warto
Zamieszczone przez misiekwawTo może CFS 10W50 Nano
Cena pomiędzy MILLERS MOTORSPORT CFS 10W50 5L a MILLERS MOTORSPORT CFS NT 10W50 5L to różnica +- 50 zł (264 vs 315) więc ja bym się nie zastanawiał zbyt i wybrał ten z nano (widać różnicę na ostatnim załączonym obrazku powyżej) ... jak go zagotujesz to będziesz "miszcz" :lol:
Oczywiście największe korzyści zaobserwujesz w czasie ostrej a nie "emeryckiej" jazdy - bo wtedy spokojnie starczyłby zwykły CFS 10W50 a nawet Millers Oils XFS 5w50.
MILLERS MOTORSPORT CFS 10W50 lub MILLERS MOTORSPORT CFS NT 10W50 (ze wskazaniem na tego z nano) - wybierajPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.
Znam kilka osob ktore ten olej lejo w audicach-S2 ale moce to 600+. A auto sluza do zabawy tylko-nie jezdza na codzien.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiekwawZamieszczone przez rOBERTO795Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO79510w50 to za gruby olej do MPS-a.Zamieszczone przez misiekwawduże przenikanie paliwa do olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez rOBERTO79510w50 to za gruby olej do MPS-a.Zamieszczone przez misiekwawduże przenikanie paliwa do olejuOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Przy zmianich co 6-7 tys km "cywilny" syntetyk np xfs 5w40 tez sobie poradzi.Takie mam zdanie.Zamieszczone przez misiekwawChciałbym np. pojechać na rozetę (http://www.rspw.pl/rozeta.php) czy do Ułęża / Kielc i:
- nie martwić się że pod koniec pierwszego okrążenia mam 110 stopni oleju
- albo mieć te 110 ale wiedzieć że dla tego oleju to nie problemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez rOBERTO795Przy zmianich co 6-7 tys km "cywilny" syntetyk np xfs 5w40 tez sobie poradzi.Takie mam zdanie.Zamieszczone przez misiekwawChciałbym np. pojechać na rozetę (http://www.rspw.pl/rozeta.php) czy do Ułęża / Kielc i:
- nie martwić się że pod koniec pierwszego okrążenia mam 110 stopni oleju
- albo mieć te 110 ale wiedzieć że dla tego oleju to nie problemOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dla zainteresowanych olejami Statoil - pojawiły się nowe karty PDS. Datowane są na rok 2012/2013. Z tego co widziałem, nasze krajowe karty charakterystyk są z 2009r.
Jedna z różnic, która rzuciła mi się jako pierwsza, to lepkość przy 100 st.C. dla Lazerway V0w-30 - kiedyś było ~12,2 ; a w najnowsze rewizji ma 9,9... Także jest troche mniej.
V 0w-30
LL 5w-30
C3 5w-40
5w-30 G
5w-40
Reszta kart PDS jest dostępna na angielskojęzycznej stronie statoillubricants.
Sam się zastanawiam nad zalaniem do swojego Chevroleta Epica tego "zwykłego" 5w-40 - do LPG powinien się sprawdzić. Jak na tą chwilę, hamuje mnie skład tego oleju, niby napisane jest 'fully syntetic' a w rzeczywistości jest ~60% HC, a reszta to nie wiem... po temp. płynięcia oleju tylko mogę domyślać się, że jest w tym oleju troche PAO... chyba.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnjaka jest ważność oleju?
Zamieszczone przez leonndata produkcji oleju jest z maja 2012
Zamieszczone przez obloznasze krajowe karty charakterystyk są z 2009r
...ale bałagan mają w Statoil :evil: - karty PDS na jednym serwerze - głównym zmieszane - w jednej części "stare z 2011 a dalej nowe z 2012 ... Swoją drogą ciekawe co zmienili w składzie oleju. Głównie chodzi mi o karty SDS i V 0W/30 czy dalej została polyalfaolefina > 60%
Zamieszczone przez oblozSam się zastanawiam nad zalaniem do swojego Chevroleta Epica tego "zwykłego" 5w-40 - do LPG powinien się sprawdzić.
Zamieszczone przez oblozpo temp. płynięcia oleju tylko mogę domyślać się, że jest w tym oleju troche PAOPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Znalazłem karty środowiskowe ( po Polsku) - datowane są na 2011/12
Karty MSDS
Jeśli chodzi o V 0w-30 dalej ma >60 PAO. Ciekawi mnie tylko dlaczego lepkość przy 100st.C. tak zmalała ?
Sam nie wiem, co zalać do siebie. Trzeba przyznać, że cena u naszego krajowego dystrybutora jest więcej niż zadowalająca, jeśli mówimy o np. 5w40 lub V 0w30 ( pewnie do LPG to nie bardzo będzie odpowiedni).
Zalewając ten 'fully sytnetic' 5w40 ( ~98zl za 4L) to można go zmieniać dwa razy w roku - płukanka za każdym razem ma się rozumieć.
Dalej mając troche grosza w kieszeni ( jeśli porównamy do XFS'a 45zl za Litr lub AMS'a AFL - też ~45 za litr).
Ale wiadomo, klasowo to Millers i AMS są lepsze - a za to trzeba płacić
PAOLO ESCO właśnie nad tym 5w40 'zwykłym' sie zastanawiam. Jeszcze się wstrzymam, napisałem do formy SCT MANNOL, i zadałem im kilka pytań na temat oleju Legend 0w40 + Ester. Przede wszystkim niech mi odpowiedzą, kto jest ich oficjalnym dystrybutorem / partnerem u nas w kraju. W sumie to Mannol to tylko 'pakowacz' to jest produkt firmy WOLF oil.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oblozkarty środowiskowe ( po Polsku) - datowane są na 2011/12Zamieszczone przez oblozJeśli chodzi o V 0w-30 dalej ma >60 PAO
Zamieszczone przez oblozZalewając ten 'fully sytnetic' 5w40 ( ~98zl za 4L) to można go zmieniać dwa razy w roku - płukanka za każdym razem ma się rozumieć.
Mannol ... hmm założę się, że ten LazerWay 5W/40 sprawdzi się lepiej niż Legend 0W40 :wink: min dlatego, że Statoil ma dobrą baze olejową i dodatki w swoich olejach.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jak najbardziej jestem za. Będziesz zadowolony z tego oleju.
dlatego nie ma potwierdzenie PAO dla V 0W/30 zobacz, że nigdzie nie ma nowej karty SDS z 2012rChevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONapiszę dziś zapytanie do Statoil to się wyjaśni :diabelski_usmiech
Jeszcze znalazłem jedną 'perełkę' - Ravenol VSI, w nowej specyfikacji to bardzo przyzwoity olej. I jak już Niemcy piszą 'vollsintetisch' to chyba jest taki Cena też bardzo przystępna.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONapiszę dziś zapytanie do Statoil to się wyjaśni :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz