Zamieszczone przez andrzej111
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Wprowadzeniem Nanotechnologi owocującej zmniejszonym tarciemOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
CFS 5w40 NT jest jednym z kandydatów :wink: Czemu miałby nie wytrzymać 7500 :?: To co ile normalnej, dynamicznej jazdy miałbym go wymieniać :?: Co 5000km :?: Nie oszukujmy się, nie jeżdżę na rozetę czy Ułęż raz w miesiącu tylko w najlepszym razie raz w rokuZamieszczone przez rOBERTO795Bo myśle o CFS NT 5w40 dla Ciebie i siebie przy okazji ale nie wiem czy 7500 to dla Nt nie za duzo. Napewno "zwykly" CFS 5w40 poradzi sobie również doskonale i wytrzymać powinien śmialo 8-10 tyś km.Zamieszczone przez misiekwawOd nowości zmieniam co 7500km i chyba wolałbym nie zmieniać częściej, chyba że ktoś mnie przekona że to absolutnie konieczne :szeroki_usmiech :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795Misku co ile chcesz go zmieniac-zmieniasz?
ops: ale jak pojadę to chciałbym mieć spokojną głowę.
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Myśle ze co ok 5000 km on szybciej degraduje. Jeśli raz do roku to "zwykły" XFS 5w40 spokojnie sobie poradzi- ja sam też go chyba wleje.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
To zostane przy CFSie bez NT. Chyba że ktoś poleci coś lepszego
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Cywilny xfs tez sobie poradzi :-).Zamieszczone przez misiekwawTo zostane przy CFSie bez NT. Chyba że ktoś poleci coś lepszego
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
RedLine - cena wzięta z sufitu...Zamieszczone przez misiekwawMillers Amsoil RedLine Coś innego
Millers/Amsoil dostępnę praktycznie od ręki więc tutaj bym wybierał.
Kurcze zawsze mnie rozwala jak samochód z mocnym silnikiem ma jeszcze podniesioną moc...bądź tu mądry i dobierz olej :wink:
Subaraki też teoretycznie powinne śmigać na czymś pokroju 0W20 poprzez 0W/30 - 5W/30 ale jak przyjdźie do "ostrej jazdy" to jednak 5W/40 albo i coś "grubszego" ląduje w silniku
da radę.Zamieszczone przez misiekwawCFS 5w40 NT jest jednym z kandydatów Czemu miałby nie wytrzymać 7500
---> czytałeś? http://performanceracingoils.com/PDF...case_study.pdf (oczywiście to dane..."marketingowe" ) + http://www.rpmotorsport.pl/zdjecia/FORD.pdf
Test przeprowadzono w samochodzie Porsche 996 z napędem na tylne koła i silnikiem o pojemności 3,6 l (300 KM). Był to pojazd wyścigowy startujący w serii Pirelli World Challenge w USA. Pojemność miski olejowej wynosiła 11 litrów (była to specjalna, powiększona miska olejowa).
Olej CFS 5w40 NT został wlany do silnika w marcu 2012 roku. Podczas trwania testu silnik potrzebował tylko niewielkich dolewek, a po 5 weekendach wyścigowych (17,5 godziny jazdy, przebieg 2560 km) olej był w bardzo dobrym stanie. W sumie dolano go 4 litry (w tym 2 litry w celu uzupełnienia braków po pobraniu próbek do celów badawczych).
Jak dla mnie to CFS 5W/40 fajnie jak by miał jednak te nano :wink: ...ew Amsoil Dominator 10W/30 :diabelski_usmiech http://www.amsoil.com/shop/by-produc...30-racing-oil/ ( ten i nie inny, nie bój się SAE - zobacz parametry są ponadprzeciętne ...)
Co do "nano" - cytuję:
Dlaczego nanotechnologia? W zamkniętych silnikach spalinowych 15 – 20% energii jest traconych poprzez tarcie wewnętrzne. Dzieje się tak z kilku czynników: lepkości oleju, która ogranicza swobodny przepływ oleju, ale także strat wynikających z tarcia pomiędzy pierścieniami a cylindrami, tarcia na wale korbowym oraz zaworach. Dla porównania: straty powstałe w wyniku tarcia w układzie napędowym oceniane są na około 10%. Oleje o niższej lepkości, które są coraz częściej stosowane, mają szereg właściwości, jednak dominującą ich cechą jest mniejsza ochrona przed zużyciem, chyba, że zostały opracowane przy użyciu najwyższej jakości dodatków “anti-wear” – czyli chroniących przed zużyciem. Dla przykładu: coraz większa popularność systemów start/stop w samochodach seryjnych powoduje, że oleje silnikowe muszą coraz lepiej chronić łożyska. Cząstki nano, mimo małej objętości mają bardzo duże pole powierzchni. W rezultacie wyższy procent atomów może wchodzić w interakcje z innymi materiałami, co prowadzi do wzrostu reaktywności . Dzięki temu, można zaprojektować cząstki nano o konkretnych właściwościach, które idealnie współpracują z większymi cząstkami w tej samej formulacji. (rys. 1)
Dlaczego Nanodrive ?
- większa trwałość silnia wynikająca z większej odporności na zużycie
- możliwość redukcji rozmiaru i wagi podzespołów silnika – zdolność oleju do przenoszenia większych obciążeń
- możliwość wydłużenia okresów pomiędzy przeglądami/odbudową silnika
Jakie są korzyści z punktu widzenia kierowcy?
- mniejsze tarcie oznacza mniejsze straty mocy (w samym silniku, ale także np. Poprzez układ rozrządu)– co oznacza większą moc na kołach
- więsza trwałość silnika oznacza większą pewność kierowcy
- mniejsze tarcie oznacza redukcję tendencji silnika do przegrzewania się
Jakie są korzyści z punktu inżyniera zespołu rajdowego/wyścigowego?
- większa trwałość silnika oznacza możliwość wydłużenia interwałów olejowych – mniejsza częstotliwość przeglądów silnika
- niższe koszty
Testy na hamowni przeprowadzone przez firmę Zytek ( www.zytekmotorsport.co.uk ) wykazały 1% wzrost mocy w przypadku zastosowania oleju Millers Oils CFS 5w40 NT, w porównaniu do oleju wyczynowego oleju o tej samej lepkości innego producenta. W przypadku rajdowych samochodów typu Mitsubishi Lancer Evo, czy Subaru Impreza moc zwiększa się więc o około 3KM.
Jesteśmy w trakcie przeprowadzania kolejnych testów, wyniki udostępnimy gdy tylko będą dostępne. Prowadzone są testy zarówno w laboratoriach, jak I silnikach wyczynowych. Oleje Nanodrive są już używane w WRC – załoga Martin Prokop / Zdenek Hruza – Ford Fiesta RS WRC. Nowa seria wyróżnia się także opakowaniem, z dużym napisem ‘NANODRIVE’ oraz innym kolorem (pasek) dla każdej z lepkości. Oczywiście oleje NANODRIVE stworzone są na naszej unikalnej, w pełnim syntetycznej bazie olejowej z formułą Triple-ester.
Rys. 3. Wykres porównawczy – redukcja tarcia.
Powyższy wykres pokazuje porównanie oleju NANODRIVE CFS 10w50 NT z wiodącym olejem innego producenta olejów wyczynowych. Niższy współczynnik tarcia mniejsze straty mocy. Proszę pamiętać, że równocześnie z obniżonym tarciem , zapewniona jest maksymalna ochrona silnika w pełnym zakresie temperatur, za co odpowiada niesamowicie wytrzymały film olejowy chroniący silnik przed zużyciemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Olej dostępność, RedLine ściągnąłbym sam w ilości na 3 wymiany i wyszedłby po 48,50 za 1 litr. Pytanie brzmi czy warto :?: :roll:Zamieszczone przez PAOLO ESCORedLine - cena wzięta z sufitu...Zamieszczone przez misiekwawMillers Amsoil RedLine Coś innego
Millers/Amsoil dostępnę praktycznie od ręki więc tutaj bym wybierał.
Nikt nie mówił, że będzie łatwo, jakby było łatwo to zalałbym Castrola z Auchan :szeroki_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCOKurcze zawsze mnie rozwala jak samochód z mocnym silnikiem ma jeszcze podniesioną moc...bądź tu mądry i dobierz olej :wink:
To może CFS 10W50 Nano :?: :roll:Zamieszczone przez PAOLO ESCOSubaraki też teoretycznie powinne śmigać na czymś pokroju 0W20 poprzez 0W/30 - 5W/30 ale jak przyjdźie do "ostrej jazdy" to jednak 5W/40 albo i coś "grubszego" ląduje w silniku
da radę.Zamieszczone przez misiekwawCFS 5w40 NT jest jednym z kandydatów Czemu miałby nie wytrzymać 7500
[...]
Jak dla mnie to CFS 5W/40 fajnie jak by miał jednak te nano :wink: ...ew Amsoil Dominator 10W/30 :diabelski_usmiech http://www.amsoil.com/shop/by-produc...30-racing-oil/ ( ten i nie inny, nie bój się SAE - zobacz parametry są ponadprzeciętne ...)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
hmmm wg. mnie za dużo "pier..." się samemu jak masz gotowego i sprawdzonego Millersa. Ściągniesz i się okaże że żaden z niego "cud" i będziesz sobie "pluł w brodę"... :wink:Zamieszczone przez misiekwawRedLine ściągnąłbym sam w ilości na 3 wymiany i wyszedłby po 48,50 za 1 litr. Pytanie brzmi czy warto
a wiesz, że też o nim myślałem.Zamieszczone przez misiekwawTo może CFS 10W50 Nano
Cena pomiędzy MILLERS MOTORSPORT CFS 10W50 5L a MILLERS MOTORSPORT CFS NT 10W50 5L to różnica +- 50 zł (264 vs 315) więc ja bym się nie zastanawiał zbyt i wybrał ten z nano (widać różnicę na ostatnim załączonym obrazku powyżej) ... jak go zagotujesz to będziesz "miszcz" :lol:
Oczywiście największe korzyści zaobserwujesz w czasie ostrej a nie "emeryckiej" jazdy - bo wtedy spokojnie starczyłby zwykły CFS 10W50 a nawet Millers Oils XFS 5w50.
MILLERS MOTORSPORT CFS 10W50 lub MILLERS MOTORSPORT CFS NT 10W50 (ze wskazaniem na tego z nano) - wybieraj
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.
Znam kilka osob ktore ten olej lejo w audicach-S2 ale moce to 600+. A auto sluza do zabawy tylko-nie jezdza na codzien.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Powiedz to większości (patrząc po evo.org.pl) Evo które jeżdżą na 15W50, 10W60 i 20W60 :roll:Zamieszczone przez rOBERTO795Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Dla mnie to przerost formy nad trescia. Pozatym jak ktos upala auto tylko po torze to potrafie to zrozumiec jeszcze ale nie jak ktos jezdzi po ulicach do pracy, na zakupy itd.Zamieszczone przez misiekwawPowiedz to większości (patrząc po evo.org.pl) Evo które jeżdżą na 15W50, 10W60 i 20W60 :roll:Zamieszczone przez rOBERTO795Moim zdaniem 10w50 to za gruby olej do MPS-a. Japonce sa ciasno spasowane!.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
zgodzę się z Tobą , w normalnej eksploatacji tak ale biorąc pod uwagę, to że olej ten ma chronić mocno eksploatowany silnik a dodatkowo występuje --->Zamieszczone przez rOBERTO79510w50 to za gruby olej do MPS-a.to olej z tym SAE wydaje się być jednym z rozwiązań.Zamieszczone przez misiekwawduże przenikanie paliwa do olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przy zmianich co 6-7 tys km "cywilny" syntetyk np xfs 5w40 tez sobie poradzi.Takie mam zdanie. I takiego tez wleje.;-)Zamieszczone przez PAOLO ESCOzgodzę się z Tobą , w normalnej eksploatacji tak ale biorąc pod uwagę, to że olej ten ma chronić mocno eksploatowany silnik a dodatkowo występuje --->Zamieszczone przez rOBERTO79510w50 to za gruby olej do MPS-a.to olej z tym SAE wydaje się być jednym z rozwiązań.Zamieszczone przez misiekwawduże przenikanie paliwa do olejuOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
spoko, poradzi przy normalnej eksploatacji ale misiekwaw chciał --->Zamieszczone przez rOBERTO795Przy zmianich co 6-7 tys km "cywilny" syntetyk np xfs 5w40 tez sobie poradzi.Takie mam zdanie.a tutaj te 5W/40 może być faktycznie "za mało" :twisted:Zamieszczone przez misiekwawChciałbym np. pojechać na rozetę (http://www.rspw.pl/rozeta.php) czy do Ułęża / Kielc i:
- nie martwić się że pod koniec pierwszego okrążenia mam 110 stopni oleju
- albo mieć te 110 ale wiedzieć że dla tego oleju to nie problemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Wiec zmienilbym przedrostek na CFS a lepkosc pozostawil w spokoju aby ten 1raz w roku byl ze spokojna glowa.Zamieszczone przez PAOLO ESCOspoko, poradzi przy normalnej eksploatacji ale misiekwaw chciał --->Zamieszczone przez rOBERTO795Przy zmianich co 6-7 tys km "cywilny" syntetyk np xfs 5w40 tez sobie poradzi.Takie mam zdanie.a tutaj te 5W/40 może być faktycznie "za mało" :twisted:Zamieszczone przez misiekwawChciałbym np. pojechać na rozetę (http://www.rspw.pl/rozeta.php) czy do Ułęża / Kielc i:
- nie martwić się że pod koniec pierwszego okrążenia mam 110 stopni oleju
- albo mieć te 110 ale wiedzieć że dla tego oleju to nie problemOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dla zainteresowanych olejami Statoil - pojawiły się nowe karty PDS. Datowane są na rok 2012/2013. Z tego co widziałem, nasze krajowe karty charakterystyk są z 2009r.
Jedna z różnic, która rzuciła mi się jako pierwsza, to lepkość przy 100 st.C. dla Lazerway V0w-30 - kiedyś było ~12,2 ; a w najnowsze rewizji ma 9,9... Także jest troche mniej.
V 0w-30
LL 5w-30
C3 5w-40
5w-30 G
5w-40
Reszta kart PDS jest dostępna na angielskojęzycznej stronie statoillubricants.
Sam się zastanawiam nad zalaniem do swojego Chevroleta Epica tego "zwykłego" 5w-40 - do LPG powinien się sprawdzić. Jak na tą chwilę, hamuje mnie skład tego oleju, niby napisane jest 'fully syntetic' a w rzeczywistości jest ~60% HC, a reszta to nie wiem... po temp. płynięcia oleju tylko mogę domyślać się, że jest w tym oleju troche PAO... chyba.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
dla zwykłego oleju - nie otwieranego to okres 4-5 max lat dla olejów estrowych to okres 2-3 max lat. Wszystko zależy oczywiście od warunków przechowywania oleju.Zamieszczone przez leonnjaka jest ważność oleju?
spokojnie możesz kupić.Zamieszczone przez leonndata produkcji oleju jest z maja 2012
na polski serwer nawet nie patrz. Jak kiedys się dowiadywałem (patrz poprzedni watek) to serwer PL nie miał połączenia z serwerem statoillubricants.com do tego, tak jak piszesz - stare karty nie zaktualizowane.Zamieszczone przez obloznasze krajowe karty charakterystyk są z 2009r
...ale bałagan mają w Statoil :evil: - karty PDS na jednym serwerze - głównym zmieszane - w jednej części "stare z 2011 a dalej nowe z 2012 ... Swoją drogą ciekawe co zmienili w składzie oleju. Głównie chodzi mi o karty SDS i V 0W/30 czy dalej została polyalfaolefina > 60%
---> http://allegro.pl/olej-syntetyczny-s...974636115.html ten napewno się sprawdzi. W tej cenie LazerWay to dobry wybór. Jeżeli nie jeździłeś na Statoil to zalej - będziesz zadowolony :wink:Zamieszczone przez oblozSam się zastanawiam nad zalaniem do swojego Chevroleta Epica tego "zwykłego" 5w-40 - do LPG powinien się sprawdzić.
temperaturę płynięcia oleju mozna poprawić dodatkami. Na PAO nie licz w tym produkcie. Jeżeli już to jeszcze LazerWay LL 5W/30 ma > 30% PAO.Zamieszczone przez oblozpo temp. płynięcia oleju tylko mogę domyślać się, że jest w tym oleju troche PAOPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Znalazłem karty środowiskowe ( po Polsku) - datowane są na 2011/12
Karty MSDS
Jeśli chodzi o V 0w-30 dalej ma >60 PAO. Ciekawi mnie tylko dlaczego lepkość przy 100st.C. tak zmalała ?
Sam nie wiem, co zalać do siebie. Trzeba przyznać, że cena u naszego krajowego dystrybutora jest więcej niż zadowalająca, jeśli mówimy o np. 5w40 lub V 0w30 ( pewnie do LPG to nie bardzo będzie odpowiedni).
Zalewając ten 'fully sytnetic' 5w40 ( ~98zl za 4L) to można go zmieniać dwa razy w roku - płukanka za każdym razem ma się rozumieć.
Dalej mając troche grosza w kieszeni ( jeśli porównamy do XFS'a 45zl za Litr lub AMS'a AFL - też ~45 za litr).
Ale wiadomo, klasowo to Millers i AMS są lepsze - a za to trzeba płacić
PAOLO ESCO właśnie nad tym 5w40 'zwykłym' sie zastanawiam. Jeszcze się wstrzymam, napisałem do formy SCT MANNOL, i zadałem im kilka pytań na temat oleju Legend 0w40 + Ester. Przede wszystkim niech mi odpowiedzą, kto jest ich oficjalnym dystrybutorem / partnerem u nas w kraju. W sumie to Mannol to tylko 'pakowacz' to jest produkt firmy WOLF oil.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
karty datowane na 2011 maj a zmiany wprowadzono w 2012 październikZamieszczone przez oblozkarty środowiskowe ( po Polsku) - datowane są na 2011/12dlatego nie ma potwierdzenie PAO dla V 0W/30 zobacz, że nigdzie nie ma nowej karty SDS z 2012r. :tuk:Zamieszczone przez oblozJeśli chodzi o V 0w-30 dalej ma >60 PAO
jak najbardziej jestem za. Będziesz zadowolony z tego oleju.Zamieszczone przez oblozZalewając ten 'fully sytnetic' 5w40 ( ~98zl za 4L) to można go zmieniać dwa razy w roku - płukanka za każdym razem ma się rozumieć.
Mannol ... hmm założę się, że ten LazerWay 5W/40 sprawdzi się lepiej niż Legend 0W40 :wink: min dlatego, że Statoil ma dobrą baze olejową i dodatki w swoich olejach.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeszcze się wstrzymam, zobacze co mi z MANNOL odpiszą - czy tam WOLF jak go zwał tak go zwał...jak najbardziej jestem za. Będziesz zadowolony z tego oleju.
faktycznie, zdawało mi się, że któreś były z 2012r. W sumie, to data na naszych kartach SDS, może świadczyć o okresie kiedy były tłumaczone na nasz Język.dlatego nie ma potwierdzenie PAO dla V 0W/30 zobacz, że nigdzie nie ma nowej karty SDS z 2012rChevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
heheh dokładnieZamieszczone przez PAOLO ESCONapiszę dziś zapytanie do Statoil to się wyjaśni :diabelski_usmiech
Jeszcze znalazłem jedną 'perełkę'
- Ravenol VSI, w nowej specyfikacji to bardzo przyzwoity olej. I jak już Niemcy piszą 'vollsintetisch' to chyba jest taki
Cena też bardzo przystępna.
Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Już napisałem do P.Nytko i dowiedziałem się że nowa formulacja V 0W-30 będzie baz aprobat VW i MB - niestety nowej karty nie udało się pozyskać ale przy lepkości czysto fordowskiej i punkcie płynięcia -48 gdzie wcześniej było -51 myślę że PAO już w nim nie istnieje albo jest go nie więcej jak 30% - dlatego przeszedłem z niego na RAVENOL SSO na którym już przejechałem jakieś 3tyś.km i jest w odczuciu identycznie jak na V 0W30 a cena za 4l wynosi 140zł.Rozważałem jeszcze jako alternatywę dla V - ki ELF EXELLIUM FULL TECH 0W30 ale niestety jego najnowsza karta nie pozostawia złudzeń co do składu :roll:Zamieszczone przez PAOLO ESCONapiszę dziś zapytanie do Statoil to się wyjaśni :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz