Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rydel
    Drive
    • 2011
    • 53

    Dzięki koledzy za pomoc. Oliwa wybrana - wybrałem Millers Oils XFS 0W40.
    18" Klub

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez rydel
      wybrałem Millers Oils XFS 0W40
      dobry wybór.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez rydel
        wybrałem Millers Oils XFS 0W40
        dobry wybór.
        Pozostaje potwierdzic
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • jamesbondzio
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III (5E3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          koledzy to może mnie tez doradzicie cos do silnika po wirusie, ?? obecnie jest Amsoil 5W30 AEL 504.00/507.00 wymiany co 10kkm.
          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez jamesbondzio
            koledzy to może mnie tez doradzicie cos do silnika po wirusie, ?? obecnie jest Amsoil 5W30 AEL 504.00/507.00 wymiany co 10kkm.
            Jesli jestes zadowolony to przy nim zostan. Skroc okres wymiany do 8-9 tys :-).
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Skroc okres wymiany do 8-9 tys
              No już bez przesady, AEL trzyma parametry, generując bardzo niski poziom depozytów i jest bardzo wytrzymały.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez rydel
                Dzięki koledzy za pomoc. Oliwa wybrana - wybrałem Millers Oils XFS 0W40.
                Pojezdzisz troche, opisz wrazenia, bo tez o nim myslalem.

                Komentarz

                • jamesbondzio
                  L&K
                  • 2009
                  • 1174
                  • Octavia III (5E3)
                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez jamesbondzio
                  koledzy to może mnie tez doradzicie cos do silnika po wirusie, ?? obecnie jest Amsoil 5W30 AEL 504.00/507.00 wymiany co 10kkm.
                  Jesli jestes zadowolony to przy nim zostan. Skroc okres wymiany do 8-9 tys :-).
                  Tia... A co mnie zbawi raptem ten tysiąc przy tym oleju? Żartujesz?
                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez jamesbondzio
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Zamieszczone przez jamesbondzio
                    koledzy to może mnie tez doradzicie cos do silnika po wirusie, ?? obecnie jest Amsoil 5W30 AEL 504.00/507.00 wymiany co 10kkm.
                    Jesli jestes zadowolony to przy nim zostan. Skroc okres wymiany do 8-9 tys :-).
                    Tia... A co mnie zbawi raptem ten tysiąc przy tym oleju? Żartujesz?
                    Nie zartuje-dlaczego. Zbawi dalszy spadek parametrów które nie wiadomo na jakim poziomie bedą
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Chyba coś nowego z Millersa - 3 ostatnie pozycje bez zdjęć - nowa wersja XFS 5W50 i 0W40 już tylko XF :?:
                      i XF 5W40 a'la TRIDENT LONGLIFE 5W40 natomiast 2 pierwsze pozycje z "nano" to już znane i rozgłaszane - a
                      Pidziek nic nie napisał - co on z nami robi 1
                      Millers Oils has an extensive range of Oils, Additives and Treatments for all types of Passenger Cars & Light Commercial Vehicle.

                      Komentarz

                      • xof
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 191

                        Stąd:


                        Indeks lepkości tego oleju (XFS 0w40) to w rzeczywistości 168 a nie 186 jak podają na stronie - obliczcie sobie. Nie wiem jak to się dzieje, że ciągle się nabieracie na tego Millersa za 200 zł - już Shell Helix Ultra 0w40 SN za 80 zł ma porównywalne parametry, nie mówiąc o olejach za 120 zł.

                        Przykładowa specyfikacja z ich strony:
                        Pour Point (°C) <-30
                        Flash Point (°C) >200
                        Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

                        Ale się uśmiałem, jakby ktoś nie zauważył brakuje też temp. dla CCV.

                        Komentarz

                        • REXAX
                          Rider
                          • 2013
                          • 453

                          Zamieszczone przez xof
                          Stąd:


                          Indeks lepkości tego oleju (XFS 0w40) to w rzeczywistości 168 a nie 186 jak podają na stronie - obliczcie sobie. Nie wiem jak to się dzieje, że ciągle się nabieracie na tego Millersa za 200 zł - już Shell Helix Ultra 0w40 SN za 80 zł ma porównywalne parametry, nie mówiąc o olejach za 120 zł.

                          Przykładowa specyfikacja z ich strony:
                          Pour Point (°C) <-30
                          Flash Point (°C) >200
                          Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

                          Ale się uśmiałem, jakby ktoś nie zauważył brakuje też temp. dla CCV.
                          ale jest jeszcze lepszy numer bo ten nowy XF 0W40 z linka co podałem ma lepkość w -20 wyższą od XFS 5W50 :szeroki_usmiech

                          xof - śmiej się śmiej ciekawe czy ten Helix za 80zł potrafi ukręcić wałek rozrządu jak u Nexus6 w wątku
                          TDI :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • xof
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 191

                            Nie widzę tam takiego parametru, wklej go jeśli możesz.
                            EDIT: skoro Millers tak ładnie ukręca wałki to może go wleję - normy VAG niby spełnia a zawsze to lepiej mieć nowy silnik .
                            Helixa zalewam do najsłabszej Pandy - daje radę na codzienne dojazdy 2x4 km, tylko po 2 latach już śmierdzi za bardzo paliwem - tak bardzo się rozcieńcza, wiem jestem katem. Ale ten Helix to chyba najlepsze co można mieś za takie pieniądze.

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Zamieszczone przez xof
                              Nie widzę tam takiego parametru, wklej go jeśli możesz.
                              tutaj wstawiłem i wyliczyło - http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

                              Ja się nie nabieram bo wolę "Skandynawską" starą szkołę olejową - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt

                              Komentarz

                              • xof
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 191

                                Nie widzę tam indeksu lepkości, spróbuj tu:


                                EDIT: Neste wygląda ładnie, tylko API SJ trochę ryzykowne do nowszych silników, ja przymierzam się powoli do tego:
                                http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/109DA87CC0FD80F0802579AA00507D40/$File/BPXE-8RPFAK.pdf
                                Na razie zobaczę jak sprawuje się w wolnym ssaku w Kii kumpla, oczywiście test w zamrażarce też obowiązkowy, ale dopiero za ok. miesiąc.

                                Komentarz

                                • REXAX
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 453

                                  Zamieszczone przez xof
                                  Nie widzę tam indeksu lepkości, spróbuj tu:
                                  http://www.widman.biz/English/Calculators/VI.html
                                  no wychodzi dla nowego XF 0W40 całe 162 :diabelski_usmiech

                                  EDIT: Neste wygląda ładnie, tylko API SJ trochę ryzykowne do nowszych silników - zaleje go w kwietniu do Punciaka 1242 mpi - dla niego SJ to świat :wink:

                                  Komentarz

                                  • xof
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 191

                                    Trochę padaka, dobra dla klimatu w UK , przynajmniej na stronie nie mijają się z prawdą odnośnie indeksu lepkości.

                                    EDIT: No widzisz, każdy powinien zalewać to co dla niego najodpowiedniejsze, do Pandy leję tego taniego Shella - nie za gęsty, bo na krótkie trasy, zimny garaż i często pod chmurką, nie za rzadki - bo rozcieńczany paliwem do granic zdrowego rozsądku, musi być full SAPS - żeby po tym rozcieńczeniu jeszcze jako tako chronił i żeby spełniał jakieś nowsze normy i nie zapaskudził silnika.

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Chyba coś nowego z Millersa
                                      jakie tam nowe...
                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      2 pierwsze pozycje z "nano"
                                      poczytaj na google kiedy te "nano" tak naprawdę wykorzystasz i będzie ono się sprawdać w silniku... o cenie "z sufita wziętej" nie wspomnę :?

                                      "bawcie się dobrze" ja niestety mam przymusowy "urlop od forum OCP" do środy apa
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zawsze można się zainteresować 5W30 tego typu:

                                        http://www.fuchsoil.co.za/Products/TDS/Fuchs%20-%20Titan%20Race%20PRO%20S%20(Full%20Syn%20PAO,Este r;%205W30;%205W40;%2010W50;%2010W60;%20SL,CF)%20-%20Mar11%20[UK].pdf

                                        To powinno w jakiś sposób załatwić sprawę co jest najlepsze na rynku

                                        Millers się zmienia nowe naklejki i kilka zmian ale raczej na korzysć niewielka reformulacja kolejnych serii olejów :-)
                                        Raczej wszystko w jeszcze lepszym kiedunku :-)
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2728
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Pidziek, mógłbyś dać linka do karty Fuchsa Supersyn 0W-30? Tylko z DE, nie z UK.

                                          Komentarz

                                          • micrusec
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 559

                                            Czy Millers Oils XFS 0W40 będzie nadal w ofercie czy został zastąpiony, w takim razie czym i jakie posiada oznaczenie ?

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Leonn mam na mailu nie mam tego na żadnym serwerze plikowym jak coś napisz [email protected] to Ci wyślę .


                                              Wysłany: Wczoraj 15:25     
                                              Czy Millers Oils XFS 0W40 będzie nadal w ofercie czy został zastąpiony, w takim razie czym i jakie posiada oznaczenie ?
                                              Bedzie ale najklejka jest nowa zawartość bez zmian.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • kiniu_tar
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 35

                                                Witam,
                                                Jestem przed wymianą oleju w swoim chevrolecie Cruze 1,6 113 KM (silnik 1,6XER ecotec)

                                                Do tej pory miałem zalany lazerway g5w30 i złego słowa nie powiem ... ale można by spróbować czegoś innego.
                                                Z lektury wątku wytypowałem 2 pozycje (kolejność przypadkowa)
                                                Neste city pro LL 5w30
                                                Fuchs titan GT1 Pro flex 5w30 XTL
                                                plus to co do tej pory Lazerway g 3w30


                                                Co bardziej doświadczeni koledzy by poradzili.
                                                Czy któryś z w/w jest pełnym syntetykiem /ew. który parametrowo jest z nich najlepszy/
                                                Prośba do PAOLO ESCO aby też coś poradził bo jest tutaj niekwestionowanym autorytetem w sprawach oleju.

                                                Z góry dzięki.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez kiniu_tar
                                                  można by spróbować czegoś innego
                                                  no jasne :wink: ale jest takie powiedzenie "lepsze jest wrogiem dobrego" ...
                                                  Zamieszczone przez kiniu_tar
                                                  któryś z w/w jest pełnym syntetykiem /ew. który parametrowo jest z nich najlepszy/
                                                  ani ProFlex ani LazerWayG nie są na PAO. Wprawdzie mają dobrą bazę w syntetycznej technologii i dobre dodatki ale nie licz w nich na PAO. (tylko LazerWay LL ma 30% PAO i V 0W03 ponad 60% PAO - potwierdzone kartami). ProFlex XTL ---> strona 181 tego watku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=751071 - "rafined mineral oils"
                                                  Zamieszczone przez kiniu_tar
                                                  Neste city pro LL 5w30
                                                  to naprawdę dobra opcja. Olej podobny w swojej "charakterystyce" do Statoil LazerWay.
                                                  kiniu_tar - w ostatnim zdaniu zdecydowanie przesadziłeś :roll: ...będę miał chwilę dziś to odpiszę. Napisz mi tylko (może być na PW) gdzie samochód jest użytkowany miasto-trasa i ew. styl jazd. Zmiany co ile robisz? Przebieg? Samochód na gwarancji?
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Dziś widziałęm się z klientem który w silniku 1.9 w pompowtryskiwaczami ma juz 210 000km z tego 70 000km przejechane na oleju Mobil 1 5W50.
                                                    Przed zimą był przeglad i weryfikacja wałków wszystko w idealnym stanie.
                                                    Olej kupuje w Szwajcarii podobnie jak Castrola którego mu robiłem analizę miesiąc temu i ten Castrol z Szwajcarii jest jeszcze lepszy od Niemieckiego (przynajmniej tak umownie podzieliliśmy ) bo ten Polski z napisem Fully Synthetic ubywał mu dużo więcej od Niemieckiego.

                                                    Analizy może nie bedę wklejał bo jeszcze wywoła to skrajne nastroje ale powiem tak dawno dawno nie widziałem tak dobrej analizy oleju tej marki , oj dawno ....
                                                    Może dlatego że wiekszość było z naszego podwórka albo Niemieckiego hm...cięko ocenić...

                                                    Ale chyba im dalej na zachód tym lepsze oleje hehe

                                                    Nie pamiętam czy to był ASZ czy AVB bo ok. 130km a nie rozgadywaliśmy się zbytnio bo śnieg po otworzeniu maski pomału go zasypywał wczoraj


                                                    Tak więc po raz kolejny przekonałem się że dobry olej spełniający min, 505.00 na bazie PAO (pomijając fakt baz visom klasyfikowanych jako IIIgr.) czy estrowej czy dopakowaneh HC III nie robi krzywdy wałkom i pompowtryskom :-)
                                                    Nie namawiam oczywiście nikogo do stosowania oleju bez 505.01

                                                    Hm..

                                                    Dobry olej z normą 505.01 spełnia np. Oficjalna aprobata VW 500.00 , 505.00 oraz 505.01
                                                    ACEA: A3 / B4-04 API CF FORD: M2C 917A

                                                    Taki olej z 505.01 musi przejść :

                                                    VW TDI (PV 1452) który blado wypada przy tym co jest w przypadku C3-10.

                                                    No ale weźmy olej A3/B4 -04 zurzycie i pomiar wałków było robione na CEC-L-51-A-98
                                                    (OM602A) teraz mamy dużo bardziej wymagające testy na OM 646LA ( OM 602A poszły w zapomnienie w 2008r.

                                                    Czystość pierścienie również taka sama RL206 poza tym 505.01 jest czystość badana z tego co widzę na 1 pierścieniu w C3-10 na 8, ośmiu :-)

                                                    Itp...to mam takie małe wrażenie że nowe C3 -10 są na pewno nie gorsze od każdego A3/B4 czy C3 z poprzednich edycji, lat łącznie z ...505.01.

                                                    Wrażenie mam takie że 505.01 pomału pomału chyba trafi do lamusa i będzie za rok, pół może jedną z wielu cyferek jakie pojawiają się w ciągu 505.500 itp...


                                                    Miłego popołudnia :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...