Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Hołowczyc20
    silnik po 100 tyś km na motulu oceńcie sami.
    czy to napewno Motul... bo mi ten złoty kolor bardziej pewną firmę na "C" przypomina :wink:

    ciekawe "fotki" i problem z olejami http://www.forum.subaru.pl/index.php...page__st__8875

    Zamieszczone przez bulk_1986
    2.0 TFSI, 93 tys km przebiegu
    gościu, który pracował w ASO Audi sprzedaje w tej chwili oleje i kumplowi który ma A4 1,8 polecił LM Synthoil 5W40...
    Dopłacając "trochę" masz Silkolene i co tu dużo pisać ... Silkolene "robi swoje" :wink:
    Zamieszczone przez bulk_1986
    - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 + Olej mogę zmieniać spokojnie co 12 tys/km.
    bardzooo dobry olej tylko nie wiem czy bardziej bym się skłaniał u Ciebie ku Silkolene 5W30 czy jednak 5W40...tylko pytanie czy olej typu "race" jest Tobie potrzebny czy może wystarczy dobry olej do normalnej jazdy (Motul X-Max 0W40 https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212 ). Oczywiście z tych które wymieniłeś na 1 miejscu (dla mnie) jest Silkolene.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • bulk_1986
      Classic
      • 2012
      • 11

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez bulk_1986
      2.0 TFSI, 93 tys km przebiegu
      gościu, który pracował w ASO Audi sprzedaje w tej chwili oleje i kumplowi który ma A4 1,8 polecił LM Synthoil 5W40...
      Dopłacając "trochę" masz Silkolene i co tu dużo pisać ... Silkolene "robi swoje" :wink:
      Zamieszczone przez bulk_1986
      - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 + Olej mogę zmieniać spokojnie co 12 tys/km.
      bardzooo dobry olej tylko nie wiem czy bardziej bym się skłaniał u Ciebie ku Silkolene 5W30 czy jednak 5W40...tylko pytanie czy olej typu "race" jest Tobie potrzebny czy może wystarczy dobry olej do normalnej jazdy (Motul X-Max 0W40 https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212 ). Oczywiście z tych które wymieniłeś na 1 miejscu (dla mnie) jest Silkolene.
      Powiedzmy tak, że zmieniając olej co te 12 tys km i jeżdżąc ok 20 tys km rocznie to cena oleju nie bije aż tak po kieszeni.
      Czytałem trochę fora, instrukcję i zalecana uniwersalna lepkość to 5W30 i myślę że będę się tego trzymał.
      Inne pytanie to czy mogę użytkować Silkolene przez 12 tys km i do roku czasu?
      W poprzednim aucie A4 2.0 TDI BLB testowałem kilka olejów (Motul Specyfic 5W30 i 40, Amsoil 5W30, castrol edge 5W30 i 40) i najbardziej byłem zadowolony z Millersa XF 5W30 tylko teraz już nie potrzebuje normy 505.01 ani 504.00/507.00 a normy 502.00 która wydaje mi się że będzie bardziej odpowiednia.
      W tym momencie najbardziej zastanawiam się pomiędzy:
      Millers EE Longlife C3 5W30
      - Millers XF LONGLIFE C3 5w30
      - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30

      Tylko właśnie czy Silkolene nadaję się do dynamicznej ale wciąż cywilnej jazdy czasem żeby skoczyć do sklepu ok 2 km, codziennie do pracy 14 km itp, przy wymianach 12tys km i rok czasu czy jednak któryś z Millersów będzie bardziej uniwersalny i w zupełności wystarczy a do tego spełnia normę 502.00?
      Przy czym Millers XF wypada lepiej na karcie produktu a Millers EE jest z Nanodrive - odnośnie tych dwóch który lepszy?

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez bulk_1986
        czy Silkolene nadaję się do dynamicznej ale cywilnej jazdy przy wymianach 12tys km i rok czasu
        TAK. U mnie sprawdził się świetnie.

        bulk_1986 "Skąd: Gorzów" ... dopiero teraz popatrzyłem :lol:
        Pozdrowienie ze "szczurowa" dla "stalowców".

        Czytaj info na PW. :wink:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • bulk_1986
          Classic
          • 2012
          • 11

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez bulk_1986
          czy Silkolene nadaję się do dynamicznej ale cywilnej jazdy przy wymianach 12tys km i rok czasu
          TAK. U mnie sprawdził się świetnie.

          bulk_1986 "Skąd: Gorzów" ... dopiero teraz popatrzyłem :lol:
          Pozdrowienie ze "szczurowa" dla "stalowców".

          Czytaj info na PW. :wink:
          Wiesz nie jestem jakimś wielkim fanem stali a tym bardziej antyfanem falubaza
          Nawet auto serwisowałem w Auto brumie...
          Wracając do kwestii oleju, jesteś pewien że silkolene w pełni wytrzyma cywilną eksploatację 12 tys km w mieszanym cyklu zimny/ciepły i krótkie/długie dystanse na przestrzeni ok roku?
          Jeśli tak to po przeczytaniu Twojego priv biorę Silkolene a co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze? Chce wymienić olej w stronicu i napędzie(quattro).

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Zamieszczone przez bulk_1986
            Wracając do kwestii oleju, jesteś pewien że silkolene w pełni wytrzyma cywilną eksploatację 12 tys km w mieszanym cyklu zimny/ciepły i krótkie/długie dystanse na przestrzeni ok roku?
            Nikt Ci tego nie powie, bo nikt nie robił takich testów na tym oleju. Z doświadczenia oleju estrowego 300V, to 5tyś i 6 m-cy max.

            Zamieszczone przez bulk_1986
            a co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze? Chce wymienić olej w stronicu i napędzie(quattro).
            Najlepsze z prawie wszystkich
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • bulk_1986
              Classic
              • 2012
              • 11

              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Zamieszczone przez bulk_1986
              Wracając do kwestii oleju, jesteś pewien że silkolene w pełni wytrzyma cywilną eksploatację 12 tys km w mieszanym cyklu zimny/ciepły i krótkie/długie dystanse na przestrzeni ok roku?
              Nikt Ci tego nie powie, bo nikt nie robił takich testów na tym oleju. Z doświadczenia oleju estrowego 300V, to 5tyś i 6 m-cy max.

              Zamieszczone przez bulk_1986
              a co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze? Chce wymienić olej w stronicu i napędzie(quattro).
              Najlepsze z prawie wszystkich
              Właśnie o to mi chodzi czy będzie trzymał parametry przez cały okres eksploatacji ze względu na estry...
              A z dwóch Millersów który lepszy? Ja skłaniał bym się do tego Millers EE Longlife C3 5w30

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez bulk_1986
                co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze?
                --->
                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                Najlepsze z prawie wszystkich
                http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-skoda.html
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Zamieszczone przez bulk_1986
                  A z dwóch Millersów który lepszy? Ja skłaniał bym się do tego Millers EE Longlife C3 5w30
                  A ja proponuję coś z pełnym pakietem środków ochronnych jak X-Lite, X-max, Supersyn 0W-30, Lazerway 0W-30. Unikaj wszystkiego co ma w nazwie longlife, eko.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2727
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Zamieszczone przez leonn
                    Obawy jak najbardziej bezpodstawne. Ja bym zalewał 0W40, ale nie millersa
                    ,

                    A czemuż to ?
                    Aa... zaa dużo niewiadomych, co do olejów taj marki :wink:




                    Zamieszczone przez Seed
                    Hołowczyc20, i masz argument za Motulem. potwierdzaja sie dobre wlasciwosci czyszczace Motula. silnik po castrolu wyglada dla odmiany tak
                    Seed,opanuj się trochę z tą REKLAMĄ tego super oleju.
                    Zaczyna to być już trochę męczące. ad:

                    Bo dla mnie i nie tylko dla mnie, to on taki super nie jest.





                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Zamieszczone przez bulk_1986
                    a co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze? Chce wymienić olej w stronicu i napędzie(quattro).
                    Najlepsze z prawie wszystkich
                    Zgadza się Fuchs jest prawie najlepszy, ale są lepsi :P





                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Zamieszczone przez bulk_1986
                    A z dwóch Millersów który lepszy? Ja skłaniał bym się do tego Millers EE Longlife C3 5w30
                    A ja proponuję coś z pełnym pakietem środków ochronnych jak X-Lite, X-max, Supersyn 0W-30, Lazerway 0W-30.
                    Oczywista oczywistość

                    A jak juz 5W30 C3 to nie z millersa 8)

                    Komentarz

                    • Hołowczyc20
                      Drive
                      • 2013
                      • 67

                      Zamieszczone przez leonn
                      A jak juz 5W30 C3 to nie z millersa 8)
                      A możesz kolego doprecyzować z czego :diabelski_usmiech

                      [ Dodano: Sro 22 Sty, 14 23:36 ]
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      czy to napewno Motul... bo mi ten złoty kolor bardziej pewną firmę na "C" przypomina :wink:
                      sam właściciel samochodu podał taką informacje :wink:

                      Komentarz

                      • bulk_1986
                        Classic
                        • 2012
                        • 11

                        Zamieszczone przez Hołowczyc20
                        Zamieszczone przez leonn
                        A jak juz 5W30 C3 to nie z millersa 8)
                        A możesz kolego doprecyzować z czego :diabelski_usmiech
                        Też jestem ciekaw...

                        Ogólnie to za radą kolegi z Zielonej Góry 8) będe nowy nabytek A4 2.0TFSI 211 km, zalewał FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 a dokładnie Silkolene. Jak mi ktoś pomoże to po 5 tys km a potem przy wymianie czyli 12 tys km mogę wysłać próbki oleju do laba w celu badań - wtedy zobaczymy jak ma się ten olej w cywilnej ale dynamicznej jeździe. Kilka razy w roku cisnę też 400 km autostradami z stałymi prędkościami rzędu 180 km i pełnym autem.
                        Jeśli okaże się że olej nie spełni oczekiwań, wypadnie źle w testach to spróbuje coś 0W30/0W40.

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2727
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez bulk_1986
                          Zamieszczone przez Hołowczyc20
                          Zamieszczone przez leonn
                          A jak juz 5W30 C3 to nie z millersa 8)
                          A możesz kolego doprecyzować z czego :diabelski_usmiech
                          Też jestem ciekaw...
                          Oj.. Panowie.. nie czytacie tamatu?

                          Jak nie Statoil LL5W30, to TopTec 5W30



                          Zamieszczone przez bulk_1986
                          Jak mi ktoś pomoże to po 5 tys km a potem przy wymianie czyli 12 tys km mogę wysłać próbki oleju do laba w celu badań - wtedy zobaczymy jak ma się ten olej w cywilnej ale dynamicznej jeździe.
                          No problem :wink: jak by co to skontaktuj się z RobertemM on Ci pomoże przebadać oliwe, a i nowy olej możesz u Roberta kupić

                          Komentarz

                          • Hołowczyc20
                            Drive
                            • 2013
                            • 67

                            Zamieszczone przez leonn
                            Oj.. Panowie.. nie czytacie tamatu?

                            Jak nie Statoil LL5W30, to TopTec 5W30
                            Jest tylko jedno małe "ale" są to oleje HC więc w technologi syntetycznej czyli takie sobie nieprawdaż :P

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez leonn
                              Sebastian_M26 napisał/a:
                              bulk_1986 napisał/a:

                              a co sądzisz o przekładniowych olejach Fuchsa? Też są ok czy są lepsze? Chce wymienić olej w stronicu i napędzie(quattro).


                              Najlepsze z prawie wszystkich

                              Zgadza się Fuchs jest prawie najlepszy, ale są lepsi
                              Które epsze ?

                              Sebastian: jakiego dokłądnie używasz oleju podaj nazwę .


                              Zamieszczone przez leonn
                              Seed,opanuj się trochę z tą REKLAMĄ tego super oleju.
                              Zaczyna to być już trochę męczące.
                              :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                              O nie tylko ja to widzę ? :-))))

                              bulk: jaki ty masz silnik i ile CI przelala oleju na 1000km , lub na 10 0000km ?
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • bulk_1986
                                Classic
                                • 2012
                                • 11

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                bulk: jaki ty masz silnik i ile CI przelala oleju na 1000km , lub na 10 0000km ?
                                Audi A4 B8 Allroad 2.0 TFSI 211 km kod silnika CDNC.
                                Auto świeżo zakupione więc nie wiem ile i czy wogóle bierze olej. Mam pełną historie z ASO i olej był od kupna zmieniany w stałym trybie 15 tys km i lany 5W30. Nie było żadnych akcji/usterek odnośnie konsumpcji oleju.

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Dolewki nie wiesz czy są czy były ...
                                  Więc pasuje to sprawdzić na obecnym oleju o ile jego kolor nie przypomina smoły zrobić z 1000km i zmierzyć bagnet oleju czy cos uciekło.

                                  Do tego silnika polecam na szybko oleje 0W40 ze specyfikacją MB 229.5 jako min. 229.3/VW 502.00.
                                  Longlife 504.00 bym odradził a już tryb zmienno przeglądowyt wogóle.

                                  Ogólnie jak masz szczęscie że załąpałeś się na silnik z paskiem a nie łancuchem to powinno być OK ale jak wspomniałem warto sprawdzać czy nic się z silniiem nie dzieje niepokojącego zwłąszcza pobór oleju.

                                  Firmy:
                                  Millers 0W40 MB 229.5 XF Longlife
                                  Fuchs 0W40 MB 229.5 Longlife
                                  Niezły może być Motul 0W40 ze spec. 229.5 bo LM chyba nie ma takiego oleju.
                                  MOgę również polecić Amsoil 5W40 European Car Formula VW 502.00/C3

                                  Nie wiesz nic o oleju 5W30 jaki był wlewany jaką miał specyfikację nazwę ?
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • bulk_1986
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 11

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Dolewki nie wiesz czy są czy były ...
                                    Więc pasuje to sprawdzić na obecnym oleju o ile jego kolor nie przypomina smoły zrobić z 1000km i zmierzyć bagnet oleju czy cos uciekło.

                                    Do tego silnika polecam na szybko oleje 0W40 ze specyfikacją MB 229.5 jako min. 229.3/VW 502.00.
                                    Longlife 504.00 bym odradził a już tryb zmienno przeglądowyt wogóle.

                                    Ogólnie jak masz szczęscie że załąpałeś się na silnik z paskiem a nie łancuchem to powinno być OK ale jak wspomniałem warto sprawdzać czy nic się z silniiem nie dzieje niepokojącego zwłąszcza pobór oleju.

                                    Firmy:
                                    Millers 0W40 MB 229.5 XF Longlife
                                    Fuchs 0W40 MB 229.5 Longlife
                                    Niezły może być Motul 0W40 ze spec. 229.5 bo LM chyba nie ma takiego oleju.
                                    MOgę również polecić Amsoil 5W40 European Car Formula VW 502.00/C3

                                    Nie wiesz nic o oleju 5W30 jaki był wlewany jaką miał specyfikację nazwę ?
                                    Odrazu wyjaśnijmy sobie że jakieś tam pojęcie mam odnośnie mechaniki czy oleju, wiem że tryb long life to zwykłe marketingowe g...o i w poprzednim aucie też go nie stosowałem A4 2.0 TDI 140 km kod silnika BLB. Zrobiłem autem 120 tys, 7 wymian oleju i sprzedałem jako igłe przy przebiegu 270 tys. Tam ostatni olej był Amsoil 5W30 i był bardzo dobry do samego końca. Ogólnie przez mój przebieg bawiłem się olejami i za każdym razem był inny.
                                    Przy tym aucie zalecają olej 5W30 i od takiego chce zacząć, wtedy ocenie jak wygląda konsumpcja, czy olej zachowuje swoje właściwości i albo go zmienię albo będe kontynuował. Chce zalać Silkolene 5W30 i wysłać z ciekawości do laba.
                                    Z histori ASO widzę że był tryb co 15 tys i 2 x lany był CASTROL SLX 5W-
                                    30 i 2x Mobil ESP Formula 5W30, żadnych zgłoszeń ani akcji serwisowych związanych z silnikiem czy problemem olejowym. Przebieg 95 tys i w tym czasie standardowy serwis + jakieś problemy z wygłuszeniem(stuki) drzwi przednich, nowy soft do stronica i wymiana obu tylnich amortyzatorów.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Tak zgadza się ale nazwa Longlife to tylko amrketing to samo nazwa ECO czy EKO najważniejsze są małe cyferki pod nazwą czyli API, ACEA i normy, sop. producenta np. VW, MB i innych a na to już nikt nie zwraca w oczy się rzuca tylko nazwa " szukam oleju longlife" piierwsze pytanie - ja nie wiem pisze u mnie longlife ....

                                      Race Pro S 5W30 super olej ale nie ma żadnej spec. VW i nie wiem na ile to jest przeszkoda dla Pana:-)

                                      Zamieszczone przez bulk_1986
                                      Chce zalać Silkolene 5W30 i wysłać z ciekawości do laba.
                                      Fuchs Titan Race Pro S (formerly known as Silkolene Pro S)
                                      Virgin 10,000 Mile
                                      Iron 2 9
                                      Chromium 0 1
                                      Aluminium 0 3
                                      Moly 1 1
                                      Copper 0 5
                                      Lead 3 3
                                      Tin 0 1
                                      Nickel 0 0
                                      Silicon 2 4
                                      Sodium 3 4
                                      Boron 325 106
                                      Vanadium 0 0
                                      Calcium 2724 2516
                                      Phosphorus 917 954
                                      Zinc 1212 1117
                                      Mg 28 146
                                      Barium 0 0

                                      40 C Viscosity 91.4 79.3
                                      Water 0 0
                                      TIM <0.1 0.1
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • przemuzz
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 6

                                        To jest badanie dla pro s 5W40. Masz może Piotrze dla świeżego pro s 5W30??

                                        Komentarz

                                        • bulk_1986
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 11

                                          Zamieszczone przez bulk_1986
                                          Witam,
                                          Koledzy czytam i czytam, praktycznie cały wątek i mimo wszystko jestem w kropce.
                                          Pacjent to silnik 2.0 TFSI, 93 tys km przebiegu, jestem pewien że chce olej 5W30 i teraz tylko kwestia czy trzymać się normy 502.00 (auto już po gwarancji) czy dobrać inny olej z tymi parametrami? Zastanawiam się nad:
                                          - Millers EE Longlife C3 5W30
                                          - Millers XF LONGLIFE C3 5w30
                                          - FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL
                                          - Amsoil AEL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA VW 504/507

                                          Czy zalać coś bez aprobaty ale te same parametry? Mocno zastanawiam się nad:
                                          - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30
                                          - Millers Oils CFS 5W30


                                          Przebieg roczny to pomiędzy 15 - 20 tys/km. Odcinki codziennie do/z pracy 14 km czyli ok 30 km dziennie, bez upalania ale lubie pociągnąć po połnym zakresie obrotów, kilka razy w roku dłuższe trasy - głównie jazda autostradowa prędkości ok 180 km/h. Olej mogę zmieniać spokojnie co 12 tys/km.
                                          Co polecacie i dlaczego?
                                          Dziękuję
                                          Mój pierwszy post... Patrze na normy i dlatego napisałem o olejach spełniających normy i olejach premium nad którymi myśle lecz tych norm nie spełniają. Podałem mniej więcej sposób jazdy, odcinki itp żeby określić jaki olej będzie pasował.
                                          Jeśli chodzi o normy to myślę że w benzynie wymagającej 502.00 można użyć prawie każdego oleju premium np. Silkolene czy Millers CFS a tylko dobrać odpowiednie SAE. A pytam bo chciałbym poznać zdanie innych
                                          I nie Pan bo forum nie to urząd żeby komuś Panować, wszyscy jesteśmu tu dla wymiany poglądów i informacji

                                          Komentarz

                                          • Hołowczyc20
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 67

                                            Kolego rozwiązanie jest proste zalej porządny olej z normą VW oraz ACEA C3 i będzie dobrze bo tu nie ma co kombinować :P .Do wyboru masz Millers-a,Valvoline,Amsoil-a ewentualnie Satatoil-a LazerWay,Neste,Liqui Moly,Motul ,a ja ze swojej strony polecam Millers-a (sam na nim jeżdże) i można się jeszcze poważnie zastanowić nad Valvoline :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2727
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Oj.. Panowie.. nie czytacie tamatu?

                                              Jak nie Statoil LL5W30, to TopTec 5W30
                                              Jest tylko jedno małe "ale" są to oleje HC więc w technologi syntetycznej czyli takie sobie nieprawdaż :P
                                              Dla ciebie w/w oleje są takie sobie? A ten millers na którym jeździsz to jaki jest? Bo na pewno nie jest syntetyczny.

                                              Komentarz

                                              • Hołowczyc20
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 67

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                Dla ciebie w/w oleje są takie sobie? A ten millers na którym jeździsz to jaki jest? Bo na pewno nie jest syntetyczny.
                                                Nie twierdze że LazerWay czy LM są słabe czy coś tylko,że wykonane w technologi syntetycznej czyli ich bazą jest przetworzony olej mineralny i są średnimi olejami czyż nie :?: A Valvoline , Millers itp mają bazy syntetyczne,a HC w ich przypadku to rozpuszczalnik i nośnik dodatków,chyba że się myle to z góry przepraszam i prosiłbym żeby ktoś mnie poprawił i sprostował :wink: :diabelski_usmiech I jeszcze takie pytanie za 100pkt. które wg. Ciebie kolego to oleje w pełni syntetyczne :?: :?: :P

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez przemuzz
                                                  o jest badanie dla pro s 5W40. Masz może Piotrze dla świeżego pro s 5W30??
                                                  Pewnie że mam :-)

                                                  Zapraszam .

                                                  Ja już kiedyś pisałem o tej syntetyczności ale wszystko zostało zamiecione pod dywan :-)
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Sebastian: jakiego dokłądnie używasz oleju podaj nazwę .
                                                    Do silników tylko X-Lite 0W-30, nie znalazłem lepszego (wskaźnik 171/3,6; -54C; 11,2TBN, 1,5% popiołu), długie przestoje, krótkie odcinki, ale też katowanie na czerwonym polu w wysokiej temperaturze (interwał max. 1rok i/lub 12tyś km). Natomiast do skrzyń tylko Fuchs-y, też lepszych nie znalazłem.

                                                    Pidziek:
                                                    1. Czy Fuchs Supersyn 0W-30 przestał być produkowany?
                                                    2. Czemu Fuchs Supersyn 0W-30 LL, ma takie fatalne parametry, poszli w marketing i zrobili tani mineralny HC olej?
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...