PAOLO ESCO, nie denerwuj się
Wiem o co Ci chodzi, bo sam zalałem przed weekendem 0W40, który m.in. Ty polecałeś, a auto jeszcze na gwarancji mam przecież.
To było pytanie do Eidos71, skąd taki pomysł u niego, bom ciekaw.
PAOLO ESCO, mógłbyś polecić coś do 1.2 na łańcuchu ? Przeczytałem sporo stron wstecz ale o 1.2 tsi jest cisza. Podejrzewam że można lać to co do 1.4, lecz chciałbym się upewnić.
Leniwiec - akurat odpowiedź ws. klasy oleju (a konkretnie 5w30) związana jest z moim doświadczeniem w ASO. Tam mi powiedziano (na zasadzie ostrzeżenia), że do silników 1.4 TSI tylko klasa 5w30 - przy innej klasie, pomimo odpowiedniej specyfikacji oleju, ASO może mieć pretensje przy ewentualnych problemach z silnikiem... A że nie lubię kopać się z koniem... Dlatego przez cały okres gwarancji, co 10-12.000 km lałem olej 5w30 (oczywiście nie z ASO). Teraz już przechodzę na 0w40.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
ASO może mieć pretensje przy ewentualnych problemach z silnikiem...
hehehe panom z ASO chyba całkiem odbiło!
ASO się może w cmoknąć ze swoim domysłami i wymysłami. Skoro PRODUCENT przewiduje że do tego silnika można zalewać olej w specyfikacji VW 502.00 to MOŻNA bo NIC kompletnie NIC nie pisze w Instrukcji Obsługi na temat zalewania wyłącznie oleju o SAE 5W30.
...a prawda pewnie jest taka, że "chłopczykom" z ASO nie pasuje fakt, że na wymianę oleju przyjeżdżamy z własnym olejem ... i nie mogą "nam" zalać (tutaj pominę nazwę producenta :wink: ) jakiegoś syfola 5W30 w cenie "złota". Ot i całyyy problem. (widac gdzieś w załączniku info na temat SAE oleju? Są widoczne tylko specyfikacje VW i ACEA.
PAOLO ESCO, mógłbyś polecić coś do 1.2 na łańcuchu ? Przeczytałem sporo stron wstecz ale o 1.2 tsi jest cisza. Podejrzewam że można lać to co do 1.4, lecz chciałbym się upewnić.
W danym temacie jest sporo od MillersOils XFS 0W40, poprzez Neste 0W40, a kontynuując na Statoil 0W30 ...
Naprawdę uważasz że o 1.2 TSI CBZB jest cisza ?? Tutaj wyszczególnione wątki :
PAOLO ESCO, mógłbyś polecić coś do 1.2 na łańcuchu ? Przeczytałem sporo stron wstecz ale o 1.2 tsi jest cisza. Podejrzewam że można lać to co do 1.4, lecz chciałbym się upewnić.
W danym temacie jest sporo od MillersOils XFS 0W40, poprzez Neste 0W40, a kontynuując na Statoil 0W30 ...
Kończąc na Motul X-max 0W-40
tu mogę zapewniec ze jest cisza.
taka "woda" w TSI ? I nie zrywa Tobie "filmu olejowego w lecie" ?
Film to by sie mu zerwal jakby mu zona na tym frytki usmazyla
Od miesiąca mam zalanego w cdaa Fuchs race pro s 5w30. Max co udalo się osiągnąć to 108C i to przez chwile przy mocnym bucie, po zwolnieniu po kilku sek. Temp zaskakująco szybko o spada do 103 C, a przy spokojnej jezdzie do 100km/h stabilizuje się na 99-100C. Olej wyraznie lepszy pod tym względem od valvoline 0w40, który miałem w starej lepszej formule i który był olejem ogolnie ok.
Szybciej tez osiaga tem robocza. Rozruchy zimne bardzo miękkie i ciche, praca i wkręcanie na obroty na obroty na goracym podobnie jak na x-lite czyli nieco metalicznie, co może być zwodnicze dla wielbicieli syftrola, podsumowując mamy godnego nastepce x-lite do tsi :P
Zuzycie zmierze po dluzszym przebiegu, bo po tysiacu nie ubylo nic.
wkręcanie na obroty na obroty na goracym podobnie jak na x-lite czyli nieco metalicznie
nie odczułem metalicznego dźwieku, wręcz przeciwnie, praca silnika wkręcającego się na obroty była bardzo przyjemna dla ucha - ale oczywiście mamy różne silniki.
Zamieszczone przez Tippo
po tysiacu nie ubylo nic.
ja nie dolewałem nic nawet po trasie 2 x 1200 km Polska-Włochy-Polska i do zmiany +- 8 tys km też nie było dolewek.
Silkolene Pro S 5W30 to jeden z moich trzech ulubionych olejów. Naprawdę olej pierwsza klasa.
Tippo - to chyba jesteś zadowolony z zakupu tego oleju ?
Mam już kupiony Neste 0W40 - czekam na zalanie, żeby ocenić pracę silnika na tym oleju, bo o świeżym oleju mam już pewne zdanie.
Zamieszczone przez Tippo
mamy godnego nastepce x-lite do tsi
pewnie że mamy - Motul X-Max 0W40
Zamieszczone przez Tippo
Film to by sie mu zerwal jakby mu zona na tym frytki usmazyla
spoko spoko to tylko taki "suchy yoke" z mojej strony był :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ta partia oleju pewnie dopiero będzie z nową dostawą w PL.
To może już będzie na porę przyszłej zimy, kiedy to będę miał termin wymiany Choć nasz rynek na import tej marki oliwy jest cieniuuuuutki :cry:
I tu będzie chwila zastanowienia... czy 0W30 czy 0W40 zalać do caxa-y :?: :?: :?.Chociaż na Lazerway LL 5W30 pracuje ładniutko
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
nie odczułem metalicznego dźwieku, wręcz przeciwnie, praca silnika wkręcającego się na obroty była bardzo przyjemna dla ucha - ale oczywiście mamy różne silniki.
Zgadza sie przy wkrecaniu do 7tysi pieknie mruczy :lol: , nie doprecyzowalem, praca rozgrzanego na jalowym, nieco metaliczna jak na x-lite wlasnie, ale na to bylem przygotowany, moze estrowy w tsi tak pracuje.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Tippo - to chyba jesteś zadowolony z zakupu tego oleju ?
Bardzo, ale tego sie spodziewalem, po tym jak mialem silkolene w ATV, do 1.8 tsi polecam, a jak ktos jezdzi na tor lub ma mocno dlubniete na 300km lub wiecej, to nawet lepiej kupic taki 5w40.
pewnie że mamy - Motul X-Max 0W40
No tak, ale jesli ktos chce z w30 to tylko race pro S Ktore niby jest 5w30 a niejedno 0w30 zawstydza na zimno.
AGIP ENI I-SINT TECH 0W30
Amsoil 100% Signature 0W30
Statoil Lazerway V 0W30
Neste City PRO 0W30
zastanawiam się mocno nad ENI, wszystkie parametrowo i cenowo podobnie
Drugi jest super do zacierania silników
nie rozumiem?
coś więcej?
co sądzicie o AGIP? przyznam, że mam obecnie zalane City PRO , które wymieniłem, ale jak większość osób zarażonych "chorobą olejową" kusi zalewać co rusz coś nowego (ale dobrego)
i ja bym raczej nic nie zmieniał. Dobry olej z dobrymi parametrami. Wybierałbym pomiędzy Neste City Pro 0W30 a Motul 8100 Eco-nergy 0W-30 - chyba są pod względem parametrów najbardziej optymalne do tego silnika.
Zamieszczone przez paba
co sądzicie o AGIP?
hmmm nie miałem kontaku z Agip/Eni. Olej (z obniżonym HTHS) dedykowany konkretnie samochodom produkowanym przez koncern VW dla których producent wymaga specyfikacji VW 506.01.
Eni i-Sint Tech0W30
Lepkość kinematyczna 40 C - 53
Lepkość kinematyczna 100 C - 9,6
HTHS około 3,5
Wskaźnik lepkości 167
Temperatura płynięcia - 39 C
Temperatura zapłonu 223 C
Neste City Pro 0W30
Lepkość kinematyczna 40 C - 54
Lepkość kinematyczna 100 C - 9,7
HTHS 2,9-3,5
Wskaźnik lepkości 169
Temperatura płynięcia -54 C
Temperatura zapłonu -225 C
TBN +- 10
CCS przy -35C - 5500
Motul 8100 Eco-nergy 0W-30
Lepkość kinematyczna 40 C - 53,2
Lepkość kinematyczna 100 C - 9,95
HTHS 3,0
Wskaźnik lepkości 177
Temperatura płynięcia - 45 C
Temperatura zapłonu 220 C
TBN 10.1 mg KOH/g
LazerWay V 0W/30
Lepkość kinematyczna 40 C - 72
Lepkość kinematyczna 100 C - 12,2
HTHS 3,5
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura płynięcia -51°C
Temperatura zapłonu 230°C
TBN 11.2 mg KOH/g
[ Dodano: Sro 19 Mar, 14 21:40 ]
Zamieszczone przez paba
mam obecnie zalane City PRO
napisz proszę konkretnie jak silnik sprawuje się na tym oleju. Bardzo mnie to interesuje, bo Neste City Pro 0W30 biorę pod uwagę jako kolejny olej na zalanie do silnika.
:P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jeździłem na Castrol Magnatec, Mobil1 Peak Life 5W50, Gulf Ultrasynth X 0W20, Ravenol FO 5W30, Motul 8100 ecoNergy 0W30, Motul ecoNergy 8100 5W30, Millers Xss 5W30, Toyota 0W20
to ten Neste City PRO 0W30 kulturą pracy dorównywał Toyota 0W20 (nie wiem kto to robi, dorwałem w promocji (Exxon lub Eneos pewnie)) - te inne oleje były gorsze, zwłaszcza Peak Life, Magnatec (gdy byłem nieświadomym użytkownikiem, no i np. Gulf Ultrasynth X gdy świadomym i chciałem zobaczyć jak się sprawuje olej za 20zł / litr)
teraz mocno chodzi mi po głowie Statoil vs ENI
Neste już miałem
wg. tego pdfa z 2012 Lazerway V ma nieco inne parametry (np. -48 zamiast -51)
https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdf
zastanawiam się mocno nad ENI, wszystkie parametrowo i cenowo podobnie
Daj namiar na dystrybutora jak mozesz
U mnie na SSO ponad 7 tys i nie mial lekko, olej daje rade
tak ze moze kiedys sie skusisz na Ravenola 0W30 :chytry
Komentarz