Cd. moich testów Neste ... Nie mam pewności ale wydaje mi się, że trochę głośniej pracują regulatory luzu zaworów teraz .... No mam nadzieję, że nic złego się z nimi nie podziało od oleju :]
slawek72, powiem Ci w ten sposob ze jesli kupujesz z Ebay.co.uk to mozesz byc spokojny. Poprostu tutaj dbaja o reputacje firmy. obowiazuja tu straszne kary za tzw podmienianie itp Nie moga sobie na takie rzycz pozwolic Kiedys zakupilem sprezyny przednie Zalozylem i sie okazalo sa za slabe. Auto opadlo na glebe. Wiec szybki mail do sprzedawcy oczywiscie zarzadali kopii rachunku za robocizne i kilka dni pozniej w mojej poczcie znalazlem czek ze zwrotem za czesci i poniesione koszty robocizny Oczywiscie sami zorganizowali odbior wadliwych czesci.
@misza, dzięki za wspomnienie o tym, ale wiesz, nigdy nie wiesz na jakich desperatów trafisz jest tu też wiele firm działających z zewnątrz i jeśli sprawa byłaby "większa" mógłbyś trafić na zonka.
Dlatego jestem zawsze ostrożny, sprawdzam wielokrotnie firmę i staram się dmuchać na zimne, zaintrygowały mnie te różne kolory baniek, pierwsza myśl była "Być może zmienili kolory baniek, jak Millers Etykiety".
Co jak Leonn wspomina było faktem, innym problemem jest tutaj jakość i fachowość prowadzonych usług, co zresztą widać na Twoim przykładzie.
Sam miałem "issue" z Audi UK jakieś 9 lat temu, bo akcje auta na GW trochę zlekceważyli więc troszeczkę"wyprostowałem ich myślenie".
Wracając do oliwy, już zalana, GW się skończyła więc postanowiłem wymienić sam i jak pewno wielu z Was, przeraziłem się, te wszystkie ASO to niezła partanina
(nie ważne PL czy UK), śruba spustowa oleju zupełnie z innej bajki pogubione podkładki w osłonach,et,etc.....totalne partactwo.
Płukałem BG109 mam nadzieję że nie jest to efekt placebo, ale silniczek wydaje się rzeczywiście być trochę żwawszy, a sam olej jak na razie po 200 km od wymiany odczucia"organoleptyczne " pozytywne.
Zastanawiam się czy motor szybciej nie osiąga "temp roboczej", niż na Millersie 0W40 i spalanie jakby mniejsze, ale to początki, olej nowy dodatkowo BG mógł zrobić swoją robotę więc nie przypalam się, obserwuję :? .....
Kurcze nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi - ile oleju należy dokładnie wlać do mojego silnika ? 2.0 115KM (oznaczenie w opisie profilu) 4l czy 4,5l ?
Kurcze nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi - ile oleju należy dokładnie wlać do mojego silnika ? 2.0 115KM (oznaczenie w opisie profilu) 4l czy 4,5l ?
Tyle żeby było 3/4 na miarce bagnetu a dokładnie u mnie na wymianie wchodzi ok 4,2 litra
Mi przy wymianie wlał gość ok 4,5l, zastanawiam się czy nie przesadził.
Na bagnecie chyba ciutkę ponad max'a. Chyba trzeba odlać nadmiar, jak sądzisz ?
Olej wymieniałem ok 3tygodni temu. Castrol Magnatec 10W-40 półsyntetyk.
Wczoraj przed trasą wlałem STP do benzyny bo wojuje z EGRem. No i przejechalem 100km w jedną stronę (do 140km/h) i loozik, w drodze powrotnej do Łodzi nagle pik i miga się czerwona kontrolka od oleju. Zgasło samo po ok 10 km spokojnej jazdy (max 3000obr). Zajechalem na chatę i poziom oleju bez zmian. WTF ? Płyn chłodniczy nie przenika do oleju bo jego poziom też bez zmian.
Dzis jechałem do roboty (15km) i nic, w drodze powrotnej troche bujałem się w korkach, raz dalem testowo wyższe obroty (ok 3k) stojąc na światłach w ramach testu i znów pik i miga na czerwono. Od razu restart silnika i kontrolki nie ma. Żona wieczorem jechała do centrum i spowrotem i objawu brak (ona jeździ spokojniej ode mnie).
Jakaś przeginka z ilością oleju, olej lipny czy czujnik głupieje? Ciśnienia nie sprawdzałem. A może ten STP sprawił jakąś chorą temperaturę zapłonu benzy i olej się zagrzał zbytnio? Nie ukrywam że w baku bylo z 15l BP Ultimate 98 i 25l 95 z Shella.
Auto nie kopci, pali na dotyk, oleju nie bierze (od wymiany zrobione z 600-700 km).
Jeszcze raz muszę poprosić o radę. Minowicie co zalać do Lacera Evolution zmodzonego pod 400koni ?
Do tej pory lałem Motula 300V 15w50 lub Millersa cfs 10w60. Olej wymieniałem co 1000-2000km. Okazyjnie zalewałem Motula 20w60 ale wtedy zlewałem olej po jednym, góra po dwóch bakach paliwa.
Do tej pory auto służyło do wariowania a teraz służy żonie do jeżdżenia z przedszkola do biedronki i z powrotem, czyli krótkie trasy i spokojna jazda. Podejrzewam że na takich olejach auto będzie się teraz męczyć a tego bym nie chciał. Od nowego oleju oczekuję również że pojeździ w aucie co najmniej 5 tyś. km. Doradźcie proszę jakąś dobrą oliwę. Dzięki.
Możesz zajrzeć na polecany Motul X-max 0W40. Kolega Seed, coś może o tym napisać.
- bardzo cicha praca
- temp oleju przy pred autostradowych troche ponad 100C
- nie ubywa oleju ani grama od wymiany do wymiany
- bardzo dobre parametry na papierze moim zdaniem przekladaja sie na praktyke
Ja już po kilku miesięcznym stosowaniu Motula X-max 0W40 potwierdzam co pisze kolega Seed.
Nawet na moim łańcuchowym TSI jest cichsza praca niż na Millersie XF. Oleju nie ubywa, a silnik ma bardzo przyjemny, aksamitny dzwięk. Polecam ten olej do TSI każdemu
Możesz zajrzeć na polecany Motul X-max 0W40. Kolega Seed, coś może o tym napisać.
- bardzo cicha praca
- temp oleju przy pred autostradowych troche ponad 100C
- nie ubywa oleju ani grama od wymiany do wymiany
- bardzo dobre parametry na papierze moim zdaniem przekladaja sie na praktyke
Mam ten olej od 2000 km. Subiektywnie nie ma specjalnej różnicy w pracy silnika w porównaniu z poprzednim Statoilem Lazerway LL 5w30. Na pewno mniej go ubywa, a dokładnie ile to jeszcze za wcześnie, żeby ocenić.
Jeszcze raz muszę poprosić o radę. Minowicie co zalać do Lacera Evolution zmodzonego pod 400koni ?
Do tej pory lałem Motula 300V 15w50 lub Millersa cfs 10w60. Olej wymieniałem co 1000-2000km. Okazyjnie zalewałem Motula 20w60 ale wtedy zlewałem olej po jednym, góra po dwóch bakach paliwa.
Do tej pory auto służyło do wariowania a teraz służy żonie do jeżdżenia z przedszkola do biedronki i z powrotem, czyli krótkie trasy i spokojna jazda. Podejrzewam że na takich olejach auto będzie się teraz męczyć a tego bym nie chciał. Od nowego oleju oczekuję również że pojeździ w aucie co najmniej 5 tyś. km. Doradźcie proszę jakąś dobrą oliwę. Dzięki.
Wlej Millersa CFS 5w40, 5w40 NT, Motul Power 5w40- 5 tyś ewentualnie ok 5-7 miesięcy wytrzyma a i na torze da sobie rade-spokojnie. Dziwie się ze do 400KM lałeś taki ulep-15w50 to sie leje do 600+ :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Możesz zajrzeć na polecany Motul X-max 0W40. Kolega Seed, coś może o tym napisać.
- bardzo cicha praca
- temp oleju przy pred autostradowych troche ponad 100C
- nie ubywa oleju ani grama od wymiany do wymiany
- bardzo dobre parametry na papierze moim zdaniem przekladaja sie na praktyke
A jak długo trzyma parametry? Interesuje mnie jego "wytrzymałość" na użytkowanie w lecie, szczególnie w wyższych temperaturach.
[ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 00:42 ]
Czy ktoś ma doświadczenia związane z użytkowaniem oleju Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
[ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 00:42 ]
Czy ktoś ma doświadczenia związane z użytkowaniem oleju Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
Nigdy nie był ani nie będzie, no chyba że w latach 90-tych.
Jak szukasz taniego syntetyka to najtańszy będzie nowy Shell z tej najwyższej serii.
[ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 00:42 ]
Czy ktoś ma doświadczenia związane z użytkowaniem oleju Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
Nigdy nie był ani nie będzie, no chyba że w latach 90-tych.
Jak szukasz taniego syntetyka to najtańszy będzie nowy Shell z tej najwyższej serii.
Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
Oleje dobre, ale nie są to Vollsyntetyki tylko są to oleje wyprodukowane w technologii syntetycznej, Elf wyraźnie o tym pisze na swojej stronie.
Oleji 0W na bazie PAO jest tylko kilka.
Elf Excellium Full-Tech 0W-30 lub Total Quarz 9000 0W30 (to ten sam olej) i czy nadal jest to olej w pełni syntetyczny?
Oleje dobre, ale nie są to Vollsyntetyki tylko są to oleje wyprodukowane w technologii syntetycznej, Elf wyraźnie o tym pisze na swojej stronie.
Oleji 0W na bazie PAO jest tylko kilka.
tak konkretnie prosze. Dlaczego nie polecacie Castol Magnatec 5W40. ?? Czytalem forum i chodzi o nalot jaki po sobie pozostawia. ( taki zoltawy, zloty) Ale czy to nie przypadkiem o to wlasnie chodzi w Magnatec ze "buduje" powloke ochronna ?
CYTAT:
"Up to 75% of engine wear occurs while your engine warms up. When the engine stops, oil normally drains off critical engine parts, but Castrol MAGNATEC’s intelligent molecules don’t. They cling to the engine like a magnet, providing an extra layer of protection.
Castrol MAGNATEC’s unique formulation protects from the moment you start, dramatically reducing* engine wear. "
Tak sie pytam bo mam dostep do tego oleju i nim zalewalem wszystkie poprzednie autka.
W ramach ciekawosci "dostalem" niby nowy Castrol Magnatec Proffesional 5w40 i jest koloru zielonego :shock: Podobno to udoskonalona formula poprzednika Castrol Magnatec 5W40.
Wiem ze oleje to temat rzeka i mozna tak do smierci. Dodam ze ja zmieniam olej co roku albo co 10.000 km.
Pewnie sie zlapiecie za glowy, ale wole sie trzymac starej szkoly bo jakos nie jestem przekonany do tzw LONG LIFE :wink:
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Możesz zajrzeć na polecany Motul X-max 0W40. Kolega Seed, coś może o tym napisać.
- bardzo cicha praca
- temp oleju przy pred autostradowych troche ponad 100C
- nie ubywa oleju ani grama od wymiany do wymiany
- bardzo dobre parametry na papierze moim zdaniem przekladaja sie na praktyke
U mnie X-MAX właśnie wyleciał w połowie cyklu eksploatacji.
Głośna praca przy rozruchu, nawet klepnęło czasem łańcuchem.
Autostrady - spokojnie udało się go rozgrzać do 108 stopni.
Dolane 600 ml na 7,5 k km.
Czytalem forum i chodzi o nalot jaki po sobie pozostawia. ( taki zoltawy, zloty) Ale czy to nie przypadkiem o to wlasnie chodzi w Magnatec ze "buduje" powloke ochronna ?
świetną powłokę buduje...w żony Picanto walczyłem długi czas min. płukankami żeby usunąć tą pseudo "ochronną" powłokę ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
jak ściągnąłem dla żony Picanto z DE to pod korkiem na wewnętrznych elementach metalowych silnika był widoczny "złoty" nalot coś w stylu pokostu (jak polakierowane)...nie schodził lekko a dopiero po zarysowaniu np. paznokciem. Trochę czasu minęło nim pozbyłem się tego. Żadnego syfu w stylu brudu, mazi itp. nie było. Oczywiście Picanto jeździło od samego początku w DE na oleju firmy "C" co potwierdzają wpisy w książce serwisowej...
Dokładnie był taki "lakier z rysami" jak na fotce Agamek12 ...ale stwardniały i ciężko go było usunąć.
Zamieszczone przez pedros
też wyznaję Lotosa m. in.
Jakiś rok temu zrobiłem numer bracholowi...zalałem mu Mercedesa 2.0 benzyna Orlenem Platinum MaxExpert 5W30... a telefonem zrobiłem fotkę stojącej na stacji bańki po Castrolu 0W40 i wmówiłem bracholowi że właśnie tego Castrola ma zalanego (bo taki chciał) :diabelski_usmiech
Jeździł co tydzień autostradami aż pod Hanover ... a jaki był zadowolony, że mu silnik ładnie i cicho pracuje i spalanie ma niższe niż poprzednio :los
misza_zabrze napisał/a:
Czytalem forum i chodzi o nalot jaki po sobie pozostawia. ( taki zoltawy, zloty) Ale czy to nie przypadkiem o to wlasnie chodzi w Magnatec ze "buduje" powloke ochronna ?
świetną powłokę buduje...w żony Picanto walczyłem długi czas min. płukankami żeby usunąć tą pseudo "ochronną" powłokę ...
... może ta powłoka nie jest taka straszna jak się stosuje płukanie regularnie od pierwszego użycia C....la? Może przecież być tak że płukanka może być integralną częścią serwisu olejowego a ci, którzy tego nie robią mają problem z brązem :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 20:50 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jakiś rok temu zrobiłem numer bracholowi...zalałem mu Mercedesa 2.0 benzyna Orlenem Platinum MaxExpert 5W30... a telefonem zrobiłem fotkę stojącej na stacji bańki po Castrolu 0W40 i wmówiłem bracholowi że właśnie tego Castrola ma zalanego (bo taki chciał) :diabelski_usmiech
Jeździł co tydzień autostradami aż pod Hanover ... a jaki był zadowolony, że mu silnik ładnie i cicho pracuje i spalanie ma niższe niż poprzednio :los
:diabelski_usmiech no i zdemaskowałeś praktyki serwisowe większości ASO w P L :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Komentarz