z tymi estrami to w tym Aveno nie rób sobie zbyt wielki nadziei, porządna baza estrowa kosztuje
to że Aveno mało kosztuje nie oznacza że jest zły, estry to estry, ma normę A3/B4 , C3 VW 502/505 do tego 5w40, a cena .... cóż, juz ktoś napisał że najlepszy olej to najdroższy, czyli ten z ASO :lol: lub ten z najwyższą marżą :lol:
z tymi estrami to w tym Aveno nie rób sobie zbyt wielki nadziei, porządna baza estrowa kosztuje
to że Aveno mało kosztuje nie oznacza że jest zły, estry to estry, ma normę A3/B4 , C3 VW 502/505 do tego 5w40, a cena .... cóż, juz ktoś napisał że najlepszy olej to najdroższy, czyli ten z ASO :lol: lub ten z najwyższą marżą :lol:
Ja jestem zadowolony z Aveno. Nie namawiam bo nie mam interesu ale paradoksalnie wolę niemiecki full synth niż "polski" pełen syntetyk
PS. Produkcja oleju jest niedroga pod warunkiem poczynionych wcześniej inwestycji i świadomego braku nachalnej reklamy.
Nie namawiam bo nie mam interesu ale paradoksalnie wolę niemiecki full synth niż "polski" pełen syntetyk
Dla mnie te oleje Aveno są kompletnie nie warte uwagi, już bym wolał Castrola zalać, dlaczego? A no dla tego, że skoro jest to niemiecki produkt, a nigdzie nie ma wzmianki o Voll Synthetische lub HC, a niemiecki producent wciska kit, że jest to Fully synthetic czyli kłamie, chcąc złapać klienta. To w takim razie należy się jeszcze zastanowić, który parametr tego oleju też jest nie zgodny z prawdą. :bajer
Na dodatek te oleje nie są sprzedawane w ogóle w DE, czyli niemiecki produkt kierowany na tanie rynki wschodnie więc i tą „niemiecką jakością” nie będzie grzeszył. :wink:
Chcesz tani, a dobry olej? To zalej naszego Lotosa , przynajmniej wiadomo co zalewasz i nie będziesz zrobiony w balona przez niemieckiego producenta
Nie namawiam bo nie mam interesu ale paradoksalnie wolę niemiecki full synth niż "polski" pełen syntetyk
Dla mnie te oleje Aveno są kompletnie nie warte uwagi, już bym wolał Castrola zalać, dlaczego? A no dla tego, że skoro jest to niemiecki produkt, a nigdzie nie ma wzmianki o Voll Synthetische lub HC, a niemiecki producent wciska kit, że jest to Fully synthetic czyli kłamie, chcąc złapać klienta. To w takim razie należy się jeszcze zastanowić, który parametr tego oleju też jest nie zgodny z prawdą. :bajer
Na dodatek te oleje nie są sprzedawane w ogóle w DE, czyli niemiecki produkt kierowany na tanie rynki wschodnie więc i tą „niemiecką jakością” nie będzie grzeszył. :wink:
Chcesz tani, a dobry olej? To zalej naszego Lotosa , przynajmniej wiadomo co zalewasz i nie będziesz zrobiony w balona przez niemieckiego producenta
Sam jestem ciekaw składu Aveno.... szukam dalej .....
Skoda pracuje znakomicie na nim ...sprawdzę jednak zima gdyż temperatura na razie jest sprzyjająca. ...
ja oleje dzielę na tanie i drogie, teraz testuje skrajnie tanie by empirycznie doświadczyć tematu. Ma normę 502 zatem dla mnie warunki spełnia. :diabelski_usmiech
ponadto kilku lepkości ciekawych z mojego punktu widzenia nie można u nas kupić jak 0w30 a w DE są.
Z resztą nie marka jest istotna lecz produkt.
Jest to co obserwuję w miarę świeża marka zatem o jakość się nie martwię. .. pewnie z biegiem czasu wraz ze wzrostem popularności zaczną się optymalizację składu....
PS. Liqui Molly tez jest niemiecki
Chcesz tani, a dobry olej? To zalej naszego Lotosa , przynajmniej wiadomo co zalewasz i nie będziesz zrobiony w balona przez niemieckiego producenta
ciśnie się odpowiedź ze przez polskiego :szeroki_usmiech ]
Lotosa znam nawet w Quazara uderzylem i bardzo wysoko oceniam ( PAO, Estry i Hc)
Niejednokrotnie podkreślał em ze jeśli ktoś ma dylemat jaki koncernowy produkt zalać to niech rozpocznie porównanie od Lotosa bo lepiej
Tańszy produkt dobrej jakości wymieniać częściej niż średni rzadziej pomimo dobrego samopoczucia zapewnione go przez marketing :diabelski_usmiech
Skoda pracuje znakomicie na nim ...sprawdzę jednak zima gdyż temperatura na razie jest sprzyjająca. ...
ja oleje dzielę na tanie i drogie, teraz testuje skrajnie tanie by empirycznie doświadczyć tematu.
Poślij go do Lab po 8tys, a przekonasz się, że to shit.
Zamieszczone przez pedros
PS. Liqui Molly tez jest niemiecki
Ale to jest porównanie jak oka do
No i u LM przede wszystkim nie ma żadnej ściemy, Voll jest Voll, technologia jest technologia, a minerał jest minerał.
Szkoda tylko silnika, ale twoja piaskownica, twoje zabawki
Tak jak napisałem olej nie warty poświęcenia mu uwagi, a o wlaniu go do jakiegokolwiek silnika już nie mówię.
Tak jak napisałem olej nie warty poświęcenia mu uwagi, a o wlaniu go do jakiegokolwiek silnika już nie mówię.
trochę przesadzasz.
Jak nie użytkujesz auta wyczynowo, to każdy olej wytrzyma 10 tys. przelotu od wymiany do wymiany, a twoja kiepska opinia o oleju Aveno jest nieuzasadniona. Normy wszystkie spełnia, więc można ten olej polecić. Obecnie mam zalany w 1.8 TSI i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do Motula X-cess. Duży plus w stosunku do Motula, że silnik chodzi zdecydowanie ciszej.
Tak jak napisałem olej nie warty poświęcenia mu uwagi, a o wlaniu go do jakiegokolwiek silnika już nie mówię.
trochę przesadzasz.
Jak nie użytkujesz auta wyczynowo, to każdy olej wytrzyma 10 tys. przelotu od wymiany do wymiany, a twoja kiepska opinia o oleju Aveno jest nieuzasadniona. Normy wszystkie spełnia, więc można ten olej polecić. Obecnie mam zalany w 1.8 TSI i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do Motula X-cess. Duży plus w stosunku do Motula, że silnik chodzi zdecydowanie ciszej.
A tu LM 1052 cena 2x taka i nie jest dostępny w bankach 4l jak ravenol i 5l jak aveno(aveno w bance 5l z przesyłka jest w cenie orlena 2t...)
Karta http://www.liqui-moly.pl/files/1052k.pdf
i ten olej musi być taki jak w karcie bo używam go z autem z dpfem w volvo xc90 leje go od kiedy mam auto LMA zużyłem tylko 0.5 litra do volvo a teraz tylko ravenol i mimo ze auto jedzi tylko krótkie odcinki i tylko po mieście przez 9 tyś nie miałem jeszcze żadnych problemów z dpfem.. jesli miałby inne popioły niz w karcie już dawno miał bym nowy lub w wycięty filtr cząsteczek..
Lma nie zaleje bo jest przepłacony i przereklamowany.. i nie ma baniek 4l..
i sprzedają te same produkty za połowe ceny pod marka Meguin
Uzywam za to ich pukanek i dodatków.. włacznie z ceratecem
Za mobila 0w40 który ma podobne parametry(jak nie lepsze.. i spełnia normę MB 229.5 której LM nie ma czyżby nie wytrzymywał 20k przebiegu w mercedesach) zapłaciłem po 113 zł za 4l.. u siebie w gordonie czyli 28.50 za litra a lm 0w40 kosztuje 55 zł za litr z przesyłką i muszę go kupić 10l a potrzebuje tylko 7.5 ew 8 na dolewkę.. biorąc pod uwagę ze 2l się marnują to lm wychodzi 65 zł za litra...
tak wiem ze mobil nie jest full syntethic..
Olej i tak wymieniam co 10 tyś więc ja nie widzę sensu płacenia 55 (65zł) litra LM gdy mobila mam za 28.50 litr
W sklepie u siebie nie muszę go ciągnąc przez neta albo pewnie niedługo z DE ebaya
i co wtedy z fakturą z de ? co prawda mam euro nip ale trochę za dużo zabawy dla 10l oleju...
Witam w dziale dla benzyniaków
Mam niby banalne pytanie - jaki olej bedzie odpowiedni do mojej nowej zabawki A6 C6 2.0 TFSI BPJ? Manual podaje kilka norm oleju, - 502.00, 503.00 i klas oleju 5w30, 0w40, 5w40 - który bedzie optymalny?
Witam w dziale dla benzyniaków
Mam niby banalne pytanie - jaki olej bedzie odpowiedni do mojej nowej zabawki A6 C6 2.0 TFSI BPJ? Manual podaje kilka norm oleju, - 502.00, 503.00 i klas oleju 5w30, 0w40, 5w40 - który bedzie optymalny?
Witam w dziale dla benzyniaków
Mam niby banalne pytanie - jaki olej bedzie odpowiedni do mojej nowej zabawki A6 C6 2.0 TFSI BPJ? Manual podaje kilka norm oleju, - 502.00, 503.00 i klas oleju 5w30, 0w40, 5w40 - który bedzie optymalny?
Mobil 0w40 Tanie dobre 0w40 wymiana co 10-12 tyś
Mobila 1 ESP 507.00 miałem zalanego 2 sezony w O2 RS 2.0 TDI i słabo było, szcególnie w zimie - klekot straszny.
Zdecydowanie będzie Valvoline 0W40 - teraz wypuścili nową linie olejów- przynajmniej maja mega extra nazwę
Teraz jest 2k po servisie audi i oczywiście zalany castrolem- jakim nie wiadomo, 0 wzmianki w książce servisowej ale zaznaczyli zmianę interwału oleju z LL na stały na max 15K.
sw29l, Mobil 504.00/507.00 a Mobil1 0W-40 to 2 różne światy. Ogólnie KAŻDY 504.00 nie nadaje się nawet do smarowania bramy. Spróbuj nowego Shell Ultra 0W-40, lub lepiej Motul X-Max 0W-40. KRÓL czyli X-Lite 0W-30 niestety już nie istnieje.
za Wikipedia cytat o olejach i i ich syntetycznosci:
pl.m.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
"Oleje syntetyczne to oleje zawierające bazy grupy III, IV i V. W niektórych
krajach ( Niemcy i Japonia ) oleje syntetyczne mogą zawierać tylko bazy z grup
IV i V z ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%), a oleje zawierające bazy
grupy III w większej ilości muszą być nazywane olejami w technologii
syntetycznej (lub podobnie). W innych krajach natomiast wszystko zależy od
polityki konkretnego producenta, jak będzie nazywał swoje produkty (tzn. czy
będzie rozróżniał oleje z bazami grupy III od tych z bazami grupy IV i V). Oleje
zawierające same bazy grupy IV albo V są dostępne tylko do celów specjalnych.
Zazwyczaj stosuje się mieszaniny z przewagą jednej lub drugiej grupy (grupa IV
jest trwalsza, a grupa V lepiej rozpuszcza dodatki)."
czy w De regulacje API nie sięgają, mozna zlewać niemieckie produkten bez obaw o naciaganie prawdy.,
sw29l, Mobil 504.00/507.00 a Mobil1 0W-40 to 2 różne światy. Ogólnie KAŻDY 504.00 nie nadaje się nawet do smarowania bramy. Spróbuj nowego Shell Ultra 0W-40, lub lepiej Motul X-Max 0W-40. KRÓL czyli X-Lite 0W-30 niestety już nie istnieje.
Shell'a tylko moge mieć od dilera skody - 6L - 80 euro !
Motul - nie ma szans w tym kraju jak AMSOIL i Millers.
Mam do wyboru Castrol Edge, Mobil 1, Valvoline lub Gulf i na tym sie lista kończy.
Skoda na Valvoline świetnie i miękko chodziła, wiec tutaj też to zaleję.
Moim zdaniem nie ma co tak negować tego Aveno, a to dlatego, że ogólnie firma Ravenol jakoś nachalnie się nie reklamuje i ogólnie mają jasną politykę produktową. Jasno mają opisane na czym opiera się ich technologia ClenSynto, czego inni producenci tak chętnie nie opisują Produkty z lini Aveno, to pewnie coś pokroju takiego Castrola Magnateca - czyli mniej zaawansowane dodatki niż w linii firmowej Ravenola, brak technologii ClenSynto i baza pewnie HC + minerał = fajna cena Trzeba tylko ufać, że bynajmniej baza HC jest porządna i dodatki w miarę jakościowe i w dobrych proporcjach
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Właśnie przytaczajac za wiki ze jeśli niemiecki producent deklaruje ze fullsynth to jest fullsynth.
Źle zrozumiałeś, olej przeznaczony tylko na rynek niemiecki nie może być oznaczony jako Vollsynthetische jeśli jest to minerał lub HC, natomiast produkowany w niemczech minerał i wysyłany na inne rynki już na opakowaniu i w kartach bez problemu robi się Full.
Full Synthetic to nie to samo co Vollsynthetische :wink:
Właśnie przytaczajac za wiki ze jeśli niemiecki producent deklaruje ze fullsynth to jest fullsynth.
Źle zrozumiałeś, olej przeznaczony tylko na rynek niemiecki nie może być oznaczony jako Vollsynthetische jeśli jest to minerał lub HC, natomiast produkowany w niemczech minerał i wysyłany na inne rynki już na opakowaniu i w kartach bez problemu robi się Full.
Full Synthetic to nie to samo co Vollsynthetische :wink:
Temat mnie na tyle zaintrygowal ze szukam szukam caly czas szukam odpowiedzi na pytanie o rodzaj bazy ....
Zobaczymy co producent /właściciel marki odpowie na pytania...
Zapytam i ja.
Pacjent to Corolla e11 '01 1.4VVTI. Przebieg ~146.000km. Sprzedający przyznał się, że auto pobiera niewielkie ilości oleju (nie wnikam jakie - przyjmijmy, że jakieś). Auto będzie pokonywać jedynie króciutkie odcinki miejskie (2-3km), raz na 300-400km przejedzie na raz około 25-30km. Parkowane na zewnątrz. W tej chwili ma zalany Castrol Magnatec 10w40, wcześniej miewał nawet 15w40.
Co jej wlać? Zostać przy półsyntetyku, czy zaryzykować jakiś syntetyk?
Zapytam i ja.
Pacjent to Corolla e11 '01 1.4VVTI. Przebieg ~146.000km. Sprzedający przyznał się, że auto pobiera niewielkie ilości oleju (nie wnikam jakie - przyjmijmy, że jakieś). Auto będzie pokonywać jedynie króciutkie odcinki miejskie (2-3km), raz na 300-400km przejedzie na raz około 25-30km. Parkowane na zewnątrz. W tej chwili ma zalany Castrol Magnatec 10w40, wcześniej miewał nawet 15w40.
Co jej wlać? Zostać przy półsyntetyku, czy zaryzykować jakiś syntetyk?
płukanka i dobry syntetyk.
Zdaje sie ze ten silnik lubi lekkobiezne oleje XW30 , nie wolno katować aut polsentykami no chyba ze sie pracuje w Aso i wyciska sie dżus z klienta :diabelski_usmiech
Edit.
0W30 z norma A1 A5
Np Mobil 0W30 Fuel Economy lub tym podobne
silnik ten ma wadę konstrukcyjna wiec olej będzie żłopał ale dobrym olejem można zminimalizowac ubytek.
tak to podstawa... tylko co "za idiota" zalewał ten silnik 15W lub 10W... masakra.
Zamieszczone przez Agamek12
auto pobiera niewielkie ilości oleju
zalej teraz 0W40 z wysokim TBN ewentualnie 5W30 jak masz jakieś obawy. 0W40 z A3 - wyższa lepkość, przy jednoczesnym zapewnieniu smarowania w niskich temperaturach oraz ochrona silnika w szerokim zakresie temperatur i obciążeń. --->
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
któryś z 0W40 - str 193.
Olej z A1/A5 mają niskie lepkości ale docelowo ten silnik powinien pracować na oleju z ACEA A5.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ma ktoś możliwość by zapodać z bazy erwin aktualną listę olejów zgodnych z normami VW 502.00 i 504.00?
Znalazłem przez szukajkę takie listy, ale są dość stare i nawet nie ma ani jednego oleju 0W40 na nich, więc chętnie bym zobaczył coś aktualnego.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Komentarz