Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6624
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez kalel
    Valvoline ma odrobinę wyższy TBN i płynność
    różnica "nie zauważalna" dla użytkownika. Ja bym raczej zwrócił uwagę na temperaturę palenia - Motul ma 228 a Valvoline "tylko" 203. Wyższa temperatura palenia jest wskazana.

    Zamieszczone przez kalel
    niektórzy twierdzili, że silnik głośniej pracuje po starcie...
    najlepiej się przekonać osobiście i porównać dwa produkty jak jest okazja.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • KubaMpakiet
      Rider
      • 2011
      • 279

      Valvo zmianialo cos w skladzie?
      na 193 stronie ma Flash Point 226C

      Tydzien temu zalalem Petronasa 0w40, wzgledem ssl jest minimalnie ciszej, odpala ladnie, troszke dluzej sie nagrzewa, smierdzi z banki mineralem jednak ravi pachnial wzgledem petronasu, test lapki- sliski jak ssl :shock:
      ssl do konca czyli 10 tysi ladnie trzymal forme :kciukgora
      Audi 1.8T AVJ

      Silnik smaruje
      Ravenol SSL

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6624
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez KubaMpakiet
        Valvo zmianialo cos w skladzie?
        na 193 stronie ma Flash Point 226C
        patrzyłem wcześniej na stronę 193 i dałem aktualne dane, wychodzi na to że zmieniali http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1825)/synpower_0w-40 ma też nowe ACEA
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • REXAX
          Rider
          • 2013
          • 453

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          wychodzi na to że zmieniali
          - obecny spełnia MB 229.5 ale i tak nadal jest nieosiągalny podobnie jak Neste ze wspomnianą normą :roll:

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Tak wyglada silnik 1,8t na Millersie CFS 5w40 przy przebiegu 230 tys km.

            Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • CHRIS3355
              Drive
              • 2013
              • 74

              Pytanie: czy ktoś zalewał olej Castrol Edge Titanium FST 0W40 do silnika 1.8?
              CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2726
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Panowie, a co tutaj ostatnio jest tak ten Shell promowany? Przecież z taką bazą i za te 90 zł nie można się spodziewać jakiegoś super cudownego oleju.




                Zamieszczone przez CHRIS3355
                Pytanie: czy ktoś zalewał olej Castrol Edge Titanium FST 0W40 do silnika 1.8?
                Jeśli tak, to się na tym forum nie przyzna :wink: Ja bym zalał na próbę, ale tego VOLLsynthese CHRIS3355, testuj będziesz pierwszy :wink:

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Zamieszczone przez leonn
                  za te 90 zł nie można się spodziewać jakiegoś super cudownego oleju.
                  Myślisz jak dystrybutor Millersa.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Zamieszczone przez leonn
                    za te 90 zł nie można się spodziewać jakiegoś super cudownego oleju.
                    Myślisz jak dystrybutor Millersa.

                    Kup sobie dobrą wiertarkę za 100 zł i dobry młotek za 20 zł a zrozumiesz że cos w tym jest.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • sw29l
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 209

                      Zamieszczone przez REXAX
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      wychodzi na to że zmieniali
                      - obecny spełnia MB 229.5 ale i tak nadal jest nieosiągalny podobnie jak Neste ze wspomnianą normą :roll:
                      W ostatnią sobotę z kolegą robiliśmy dolwekę do jego bmw 2.5i ( 3.5L po 10k/km) z nowego Valvo 5W30 C3 504.00, jak dam rade to zrobię fotki starego opakowania i nowego.

                      [ Dodano: Sro 22 Paź, 14 16:42 ]
                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Tak wyglada silnik 1,8t na Millersie CFS 5w40 przy przebiegu 230 tys km.

                      https://www.fotosik.pl/showFullSize....72cb2a9801fc52
                      Jak dbasz - tak masz Dobry olej = czysto.
                      Bardzo czysto - a widziałem z podobnym przebiegiem motorownie od bmw 2.0i - oleje przypadkowo lane i jakie popadnie - 2 tygodnie "odpuszczania" głowicy i tłoków w nafcie - pierscienie zapieczone.

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6624
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez sw29l
                        z nowego Valvo 5W30 C3 504.00
                        ... tylko że mowa jest o nowym/starym Valvoline 0W40 a nie o Valvoline XL III 5W30 z VW 504.00/507.00

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Tak wyglada silnik 1,8t na Millersie CFS 5w40 przy przebiegu 230 tys km.
                        czysto, - specjalnie ściągałeś pokrywę zaworów ?
                        Ile zmian było na Millersie? Wcześniej chyba miałeś Motula o ile się nie mylę. Stosowałeś płukankę?
                        Z tego co czytałem, wiem to pod względem utrzymania silnika w czystości Lotos naprawdę daje radę.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          czysto, - specjalnie ściągałeś pokrywę zaworów ?
                          Ile zmian było na Millersie? Wcześniej chyba miałeś Motula o ile się nie mylę. Stosowałeś płukankę?
                          Z tego co czytałem, wiem to pod względem utrzymania silnika w czystości Lotos naprawdę daje radę.
                          Ściągałem bo robiłem inspekcje stanu wałków i przy okazjii delikatnie pociła mi się uszczelka.
                          Na Motulu nigdy nie jeździłem w tym samochodzie. Wcześniej 2 x był LM Synthoil a od nowośći M1 0w40 do ok 150 tyś- ale w swojej starej specyfikacji.
                          Na Millersie od ok 8 wymian, średnio co 5-6 tyś km zawsze z płukanką.

                          [ Dodano: Sro 22 Paź, 14 18:28 ]
                          Zamieszczone przez sw29l
                          Jak dbasz - tak masz Dobry olej = czysto.
                          Zgadzam się w 100%
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6624
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Wcześniej 2 x był LM Synthoil a od nowośći M1 0w40 do ok 150 tyś- ale w swojej starej specyfikacji. Na Millersie od ok 8 wymian, średnio co 5-6 tyś km zawsze z płukanką.
                            dzięki, dla mnie wszystko jasne :wink:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • sw29l
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 209

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez sw29l
                              z nowego Valvo 5W30 C3 504.00
                              ... tylko że mowa jest o nowym/starym Valvoline 0W40 a nie o Valvoline XL III 5W30 z VW 504.00/507.00

                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                              Tak wyglada silnik 1,8t na Millersie CFS 5w40 przy przebiegu 230 tys km.
                              czysto, - specjalnie ściągałeś pokrywę zaworów ?
                              Ile zmian było na Millersie? Wcześniej chyba miałeś Motula o ile się nie mylę. Stosowałeś płukankę?
                              Z tego co czytałem, wiem to pod względem utrzymania silnika w czystości Lotos naprawdę daje radę.
                              Valv 0W40 już zamówiony , stary wycofany z obiegu, nowy do odbioru za 3 tyg.

                              Komentarz

                              • CHRIS3355
                                Drive
                                • 2013
                                • 74

                                Pojechałem dzisiaj na wymianę oleju bylem umówiony, auto bylo juz w górze na podnosniku. Po chwili przychodzi goscio i mówi ze nie mają filtra do 1.8. Zadzwonią jak filtr dojedzie do serwisu. Ręce opadają
                                :fuck1
                                CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                Komentarz

                                • Fredy.PW
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 376
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  nieźle
                                  nie ma to, jak jeździć ze swoim materiałami eksploatacyjnymi
                                  Pzdr
                                  Pzdr, Fredy
                                  Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                  Komentarz

                                  • jamesbondzio
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1174
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                    Zamieszczone przez CHRIS3355
                                    Pojechałem dzisiaj na wymianę oleju bylem umówiony, auto bylo juz w górze na podnosniku. Po chwili przychodzi goscio i mówi ze nie mają filtra do 1.8. Zadzwonią jak filtr dojedzie do serwisu. Ręce opadają
                                    :fuck1
                                    Normalnie żart jak z filmów Stasia Barei....
                                    Z drugiej strony sie ciesz że Ci nie wymienili oleju mówiąc że filtr moze zostać albo "juz" wymienili.
                                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6624
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez CHRIS3355
                                      adzwonią jak filtr dojedzie do serwisu.
                                      aaaa to sprawa jasna... byłeś w serwisie KIA lub Forda pewnie... no fakt tam mogą chwilowo nie mieć filtra do Skody ...

                                      ps. ... a olej miałeś swój i im zostawiłeś na wymianę ...?

                                      [ Dodano: Pią 24 Paź, 14 16:09 ]
                                      Zamieszczone przez jamesbondzio
                                      filtr moze zostać albo "juz" wymienili.
                                      a skąd wiadomo, że ... wogóle zmienią i wleją ten olej który ma być :roll: ... to nie problem "skoczyć do Tesco" po najtańszy albo zostawić filtr...a klientowi pokazać "inny" - nie takie cuda ASO odwalało :diabelski_usmiech
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Panowie, polecicie jakiś olej 4L 5W40 lub 0W40 w okolicy 100-120zł z wysokim indeksem lepkości, TBN oraz HTHS???

                                        Myślałem nad Mobil 1 New Life 0W40 oraz Shell Helix Ultra 0W40, któe]ry będzie lepszym wyborem?

                                        Mobil 1 New Life 0W40
                                        API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
                                        VW 502 00/ 505 00
                                        MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
                                        Nissan GT-R
                                        Lepkość kinematyczna przy 40C 75
                                        Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
                                        Indeks lepkości 185
                                        Temperatura krzepnięcia -45C
                                        Temperatura zapłonu 230
                                        TBN 11,8 !
                                        HTHS 3,8 !

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez CHRIS3355
                                          adzwonią jak filtr dojedzie do serwisu.
                                          aaaa to sprawa jasna... byłeś w serwisie KIA lub Forda pewnie... no fakt tam mogą chwilowo nie mieć filtra do Skody ... Obrazek

                                          ps. ... a olej miałeś swój i im zostawiłeś na wymianę ...?

                                          [ Dodano: Pią 24 Paź, 14 16:09 ]
                                          Zamieszczone przez jamesbondzio
                                          filtr moze zostać albo "juz" wymienili.
                                          a skąd wiadomo, że ... wogóle zmienią i wleją ten olej który ma być :roll: ... to nie problem "skoczyć do Tesco" po najtańszy albo zostawić filtr...a klientowi pokazać "inny" - nie takie cuda ASO odwalało :diabelski_usmiech
                                          A zdziwiłbys się jak serwisy potrafią sobie zmniejszyć koszt RBH
                                          - odesłanie oleju oczywiście nie całego i uwaga kunszt inżynierii serwisowej jak nikt nie patrzy: :diabelski_usmiech obmycie filtra sprayem do czyszczenia hamulców

                                          - oddanie naszej kury specjaliście z pol godzinnym stażem i ten uczeń ladnie przegwintowuje korek


                                          Komentarz

                                          • sw29l
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 209

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez CHRIS3355
                                            adzwonią jak filtr dojedzie do serwisu.
                                            aaaa to sprawa jasna... byłeś w serwisie KIA lub Forda pewnie... no fakt tam mogą chwilowo nie mieć filtra do Skody ... Obrazek

                                            ps. ... a olej miałeś swój i im zostawiłeś na wymianę ...?

                                            [ Dodano: Pią 24 Paź, 14 16:09 ]
                                            Zamieszczone przez jamesbondzio
                                            filtr moze zostać albo "juz" wymienili.
                                            a skąd wiadomo, że ... wogóle zmienią i wleją ten olej który ma być :roll: ... to nie problem "skoczyć do Tesco" po najtańszy albo zostawić filtr...a klientowi pokazać "inny" - nie takie cuda ASO odwalało :diabelski_usmiech
                                            A zdziwiłbys się jak serwisy potrafią sobie zmniejszyć koszt RBH
                                            - odesłanie oleju oczywiście nie całego i uwaga kunszt inżynierii serwisowej jak nikt nie patrzy: :diabelski_usmiech obmycie filtra sprayem do czyszczenia hamulców

                                            - oddanie naszej kury specjaliście z pol godzinnym stażem i ten uczeń ladnie przegwintowuje korek


                                            Temat stary jak świat. U mnie tylko dolewki oleju były i gitara po co komu wymieniać filtry, papier podbity i elegancko. Trzeba pilnować wszystkiego , chyba, że pozbywa się auta po 3 latach.

                                            Komentarz

                                            • Drzosz
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 67
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              Dlatego ja z tego powodu zawsze czekam i patrzę co robią przez szybę. Nigdy nie zostawiam auta w serwisie bez opieki jeżeli naprawa czy inna usługa nie trwa jakoś wybitnie długo W każdym bądź razie jak ostatnio zmieniałem filtr paliwa i olej to sprawdzali czy mają wszystko na stanie nim auto wjechało na warsztat już na etapie rezerwacji terminu wizyty mimo, że to ASO Skody i części takie podstawowe jak filtry mają na stanie na bieżąco. Więc sytuacja gdy serwis zabiera się za coś nie sprawdzając czy ma części jest nie do wyobrażenia. Co innego szkoda komunikacyjna czy jakaś poważniejsza usterka gdzie trzeba rozebrać żeby zdiagnozować, ale żeby olej to bez jaj. Mogę tylko potwierdzić, że nie warto zostawiać im na dłużej auto bez opieki.

                                              Komentarz


                                              • Koledzy, jakie parametry ma olej Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN bo resztę specyfikacji znam.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Ironclad
                                                  Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN
                                                  ten olej ma specyfikację: API SJ, SG/CD; (CCMC) G5, PD2; VW 501.01 + 505.00

                                                  Stare oznakowanie CCMC G4 i G5 to ACEA A3.

                                                  Agip 5W50 HTHS minimum 3.5 , TBN 8-10 (wg info TBN na poziomie 9) i NOACK max 13.

                                                  Przed kupnem tego AGIPA proponuję sprawdzić datę produkcji...
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • muzzy7b
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 14

                                                    siedzę na forum już prawie dwie godziny banie mam taka jak u szwagra na kawalerskim
                                                    Od nowości oktawka zalana jest mobilem 5w30 long coś tam ponad 3 lata mam nalatane 27 880km i mam zamiar wymienić olej Od pol roku autko śmiga na lpg Panowie musze wymienić olej macie jakieś rady Z góry dzięki i pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...