Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MACIEJ55555
    Rider
    • 2013
    • 482
    • Octavia III (5E3)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Witam
    Czeka mnie zmiana oleju na chilę obecna mam zalany castrol EDGE 5W30 i czas zmienic na cos innego wstepnie wybralem coś takiego Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
    Mam pytanie czy to dobry wybor do silnika 2.0 FSi czy może lepiej zalac czys innym ? np MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 bo przyznam się że jeżeli chodzi o olej to nie ogarniam za bardzo ops:
    była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...127400#1127400
    jest: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...626122#1626122

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6624
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez MACIEJ55555
      Top Tec 4100
      TT 4100 raczej bym nie wybrał do tego silnika, jeżeli już to Synthoil 5W40.
      Lepiej wybierz:
      - Motul 8100 X - Cess 5w40 https://www.motul.com/pl/pl/products...00-x-cess-5w40
      - Statoil 5W40
      - NESTE CITY STANDARD 5W40 itd ...
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Barył
        Classic
        • 2015
        • 2

        Witam!
        Temat olejowy na tym forum jest naprawdę ogromny, robi wrażenie jego wielkość jak i wiedza forumowiczów jaka jest tu zawarta.
        Co prawda nie ma auta z grupy VW, ale mam nadzieję że pomożecie, podpowiecie który olej wybrać, jaki był by najlepszy do mojego auta jakim jest Renault Megane I lift 1.6 16V z 2002 silnik K4M-700 110KM z przebiegiem 130 kkm. Silnik suchy, oleju nie bierze, chodzi ładnie całkiem cicho.
        Niestety na różnych forach Renault tematy olejowe są bardzo mizerne i przeważnie każdy po kolei piszę Elf taki albo taki. Inne marki są jakoś pomijane, a nawet jak ktoś wyskoczy z Valvoline lub inną zazwyczaj dyskusja ucina się na słowach "jest ok", "będzie dobry" i tyle.

        Wiem ze w tym aucie od nowości do ok 40 cz 50 kkm był zalewany Elf SXR 5w30, potem pewnie jakieś 5w40, ostatnim olejem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela był Castrol 5w40.
        Ja na szybko w tamtym roku wlałem Elfa Excellium LDX 5w40, była potrzeba szybko zmienić olej po kupnie, a taki w megance 1.4 ojca był lany od nowości, a nie maiłem czasu zagłębiać się w temat to wlałem.

        Od dłuższego czasu wertuje rożne fora, zbieram info o olejach, chcę bardziej zadbać o mój silnik dając mu lepszy olej

        Elf Excellium LDX jest już nie dostępny, zastąpił go Evolution 900 NF 5w40 i o dziwo cena znacznie spadła w porównaniu do poprzednika. Niby ma to być ten sam olej ale jakoś nie mam przekonania, poza tym normy Renault już nie dostał.
        Dowiedziałem się tez iż jest to ponoć bardzo podły kiepski olej.

        Zastanawiam się nad takimi olejami wszystkie 5w40

        Elf Evolution SXR 5w40 specjalnie zaprojektowany, stworzony dla silników Renault tak stoi na butelce i w karcie, podobno jakość porównywalna do Motula 8100 x-cess.
        Również i on zmienił nazwę na Evolution 900 SXR 5w40 i cena tego nowego też spadła znacząco w porównaniu ze starą serią. I znowu rodzi się pytanie czy to tylko zmiana nazwy czy również zmiana składu na gorszy?

        Total Quartz Energy 900 5w40 (podobno to samo co SXR 5w40, z kolei inni mówią że to odpowiednik LDX)

        Valvoline SynPower 5w40 (jedni chwalą inni nie, gdzieś na oil-club.ru znalazłem analizę zużytego i jak dobrze zrozumiałem nie była pochlebna, olej szybko stracił swoje właściwości, nie jest wart swojej ceny)

        Motul 8100 x-cess (tutaj podobnie jak valvo jedni chwalą inni nie zależy w jakim silniku, w zimie ponoć jest gęstszy i silnik ma ciężej w porównaniu do Elfa to sporo osób potwierdza i już na początku
        mi to nie leży.)

        Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 na ten olej obecnie jestem najbardziej nastawiony ze względu że ma aprobatę Renault oraz MB 229.5 co prawda mnie nie dotyczy ale z tego co się dowiedziałem to już jest coś.
        Poza tym LM spore grono chwali i poleca oleje tej firmy, negatywnych wypowiedzi nie znalazłem, nie słyszałem, wręcz ludzie mówią że na LM silniki chodzą bardziej miękko, płynniej, są żwawsze. Ile w tym prawdy?
        Choc konkretnych informacji jak silnik chodzi na tym konkretnie oleju nie znalazłem.

        Liqui Moly High Tech 5w40 ze strony LM wynika że pełen syntetyk, ale nie ma aprobat Renault i tak naprawdę nie ma zadnych aprobat, a jedynie LM zaleca go do pojazdów z normami BMW Longlife-98 ; MB 229.3 ; Porsche A40 ; VW 502 00/505 00
        Tak że tu mam wątpliwości czy ten olej będzie dobry do mojego silnika.

        Shell Helix Ultra 5w40 - pełen syntetyk ponoć na bazach GTL ale też specjalnie informacji nie znalazłem co by ktoś stosowało, cenowo nie drogi.
        Tyle że mam do Shella chwilowy uraz z innego auta, nie wiem jeszcze czy słuszny ale chyba bym się nie zdecydował go zalać.

        Wiem że większość tych olei to HC, syntetyki są tylko 3 jak się nie myle(ostatnie 2 i Valvo). Ale z tego co wiem to że HC nie musi być złym olejem i nie należy od razu go skreślać.
        A dobry HC z dobrymi dodatkami będzie lepszy od marnego syntetyka, poza tym w zależności od silnika niektórym syntetyki nie służą i na odwrót.

        Taką uzbierałem listę na dzień dzisiejszy i nie wiem za bardzo co wziąć by silnik pracował jak najlepiej i cicho.?
        Oczywiście nie muszę trzymać się tego kurczowo, jestem otwarty na inne propozycje.

        Komentarz

        • MACIEJ55555
          Rider
          • 2013
          • 482
          • Octavia III (5E3)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez MACIEJ55555
          Top Tec 4100
          TT 4100 raczej bym nie wybrał do tego silnika, jeżeli już to Synthoil 5W40.
          Lepiej wybierz:
          - Motul 8100 X - Cess 5w40 https://www.motul.com/pl/pl/products...00-x-cess-5w40
          - Statoil 5W40
          - NESTE CITY STANDARD 5W40 itd ...
          Dzięki za podpowiedź wybór w takim razie padł na motula, mam jeszcze jedną watpliwość czy może MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 czy Motul 8100 X - Cess 5w40 jeżdżę głównie po mieście sporadycznie dlugie trasy
          była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...127400#1127400
          jest: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...626122#1626122

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6624
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez MACIEJ55555
            Motul 8100 X - Cess 5w40
            ten.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez Barył
              Witam!
              Temat olejowy na tym forum jest naprawdę ogromny, robi wrażenie jego wielkość jak i wiedza forumowiczów jaka jest tu zawarta.
              Co prawda nie ma auta z grupy VW, ale mam nadzieję że pomożecie, podpowiecie który olej wybrać, jaki był by najlepszy do mojego auta jakim jest Renault Megane I lift 1.6 16V z 2002 silnik K4M-700 110KM z przebiegiem 130 kkm. Silnik suchy, oleju nie bierze, chodzi ładnie całkiem cicho.
              Niestety na różnych forach Renault tematy olejowe są bardzo mizerne i przeważnie każdy po kolei piszę Elf taki albo taki. Inne marki są jakoś pomijane, a nawet jak ktoś wyskoczy z Valvoline lub inną zazwyczaj dyskusja ucina się na słowach "jest ok", "będzie dobry" i tyle.

              Wiem ze w tym aucie od nowości do ok 40 cz 50 kkm był zalewany Elf SXR 5w30, potem pewnie jakieś 5w40, ostatnim olejem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela był Castrol 5w40.
              Ja na szybko w tamtym roku wlałem Elfa Excellium LDX 5w40, była potrzeba szybko zmienić olej po kupnie, a taki w megance 1.4 ojca był lany od nowości, a nie maiłem czasu zagłębiać się w temat to wlałem.

              Od dłuższego czasu wertuje rożne fora, zbieram info o olejach, chcę bardziej zadbać o mój silnik dając mu lepszy olej

              Elf Excellium LDX jest już nie dostępny, zastąpił go Evolution 900 NF 5w40 i o dziwo cena znacznie spadła w porównaniu do poprzednika. Niby ma to być ten sam olej ale jakoś nie mam przekonania, poza tym normy Renault już nie dostał.
              Dowiedziałem się tez iż jest to ponoć bardzo podły kiepski olej.

              Zastanawiam się nad takimi olejami wszystkie 5w40

              Elf Evolution SXR 5w40 specjalnie zaprojektowany, stworzony dla silników Renault tak stoi na butelce i w karcie, podobno jakość porównywalna do Motula 8100 x-cess.
              Również i on zmienił nazwę na Evolution 900 SXR 5w40 i cena tego nowego też spadła znacząco w porównaniu ze starą serią. I znowu rodzi się pytanie czy to tylko zmiana nazwy czy również zmiana składu na gorszy?

              Total Quartz Energy 900 5w40 (podobno to samo co SXR 5w40, z kolei inni mówią że to odpowiednik LDX)

              Valvoline SynPower 5w40 (jedni chwalą inni nie, gdzieś na oil-club.ru znalazłem analizę zużytego i jak dobrze zrozumiałem nie była pochlebna, olej szybko stracił swoje właściwości, nie jest wart swojej ceny)

              Motul 8100 x-cess (tutaj podobnie jak valvo jedni chwalą inni nie zależy w jakim silniku, w zimie ponoć jest gęstszy i silnik ma ciężej w porównaniu do Elfa to sporo osób potwierdza i już na początku
              mi to nie leży.)

              Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 na ten olej obecnie jestem najbardziej nastawiony ze względu że ma aprobatę Renault oraz MB 229.5 co prawda mnie nie dotyczy ale z tego co się dowiedziałem to już jest coś.
              Poza tym LM spore grono chwali i poleca oleje tej firmy, negatywnych wypowiedzi nie znalazłem, nie słyszałem, wręcz ludzie mówią że na LM silniki chodzą bardziej miękko, płynniej, są żwawsze. Ile w tym prawdy?
              Choc konkretnych informacji jak silnik chodzi na tym konkretnie oleju nie znalazłem.

              Liqui Moly High Tech 5w40 ze strony LM wynika że pełen syntetyk, ale nie ma aprobat Renault i tak naprawdę nie ma zadnych aprobat, a jedynie LM zaleca go do pojazdów z normami BMW Longlife-98 ; MB 229.3 ; Porsche A40 ; VW 502 00/505 00
              Tak że tu mam wątpliwości czy ten olej będzie dobry do mojego silnika.

              Shell Helix Ultra 5w40 - pełen syntetyk ponoć na bazach GTL ale też specjalnie informacji nie znalazłem co by ktoś stosowało, cenowo nie drogi.
              Tyle że mam do Shella chwilowy uraz z innego auta, nie wiem jeszcze czy słuszny ale chyba bym się nie zdecydował go zalać.

              Wiem że większość tych olei to HC, syntetyki są tylko 3 jak się nie myle(ostatnie 2 i Valvo). Ale z tego co wiem to że HC nie musi być złym olejem i nie należy od razu go skreślać.
              A dobry HC z dobrymi dodatkami będzie lepszy od marnego syntetyka, poza tym w zależności od silnika niektórym syntetyki nie służą i na odwrót.

              Taką uzbierałem listę na dzień dzisiejszy i nie wiem za bardzo co wziąć by silnik pracował jak najlepiej i cicho.?
              Oczywiście nie muszę trzymać się tego kurczowo, jestem otwarty na inne propozycje.
              Ja do Swojej byłej Reni 1,4 16V lałem Millersa Tridenta 5w40 i spisywał się lepiej niz Motul X-cess 5w40.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                MACIEJ55555, bdb olej polecam. Już go miałem w 1.8 TSI. Obecnie śmigam na Neste 5W50 polecanym przez PAOLO i również jestem zadowolony.

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Nurek
                  Posiadam ponad 2,5 letnią Octavię 2 silnik benzyna 1,6 BSE z instalacją gazową Landi Renzo
                  Nurek, jakiś 0W40 sobie zalej :wink: jest ich kilka na rynku do wyboru do koloru





                  Zamieszczone przez Barył
                  Valvoline SynPower 5w40 (jedni chwalą inni nie, gdzieś na oil-club.ru znalazłem analizę zużytego i jak dobrze zrozumiałem nie była pochlebna, olej szybko stracił swoje właściwości, nie jest wart swojej ceny)
                  Po tej analizie stwierdziłeś, że nie jest wart swojej ceny?
                  A analizę innego oleju który lepiej wypadł w tym silniku w takich samych warunkach widziałeś?
                  Zamieszczone przez Barył
                  Liqui Moly High Tech 5w40 ze strony LM wynika że pełen syntetyk, ale nie ma aprobat Renault i tak naprawdę nie ma zadnych aprobat, a jedynie LM zaleca go do pojazdów z normami
                  A te aktualne oficjalne normy Renaula to do czego potrzebujesz?
                  Zamieszczone przez Barył
                  A dobry HC z dobrymi dodatkami będzie lepszy od marnego syntetyka,
                  Który HC jest dobry?
                  Który Vollsyntetyk jest marny?
                  Zamieszczone przez Barył
                  jaki był by najlepszy do mojego auta jakim jest Renault Megane I lift 1.6 16V z 2002 silnik K4M-700 110KM z przebiegiem 130 kkm.
                  Zamieszczone przez Barył
                  nie wiem za bardzo co wziąć by silnik pracował jak najlepiej i cicho.?
                  Ja wiem :wink:

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    Zamieszczone przez Barył
                    Valvoline SynPower 5w40 (jedni chwalą inni nie, gdzieś na oil-club.ru znalazłem analizę zużytego i jak dobrze zrozumiałem nie była pochlebna, olej szybko stracił swoje właściwości, nie jest wart swojej ceny)
                    - wrzuć tą analizę - mam nadzieję że dotyczy ona K4M-700 :diabelski_usmiech
                    Zamieszczone przez leonn
                    Ja wiem :wink:
                    ja też i nawet wiem czym przyprawiony

                    Proponuję 0w40 z RN710 jeżeli koniecznie potrzebne.

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2726
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez REXAX
                      ja też
                      No ale jeszcze nie zdradzaj :wink:

                      Komentarz

                      • REXAX
                        Rider
                        • 2013
                        • 453

                        Zamieszczone przez leonn
                        Zamieszczone przez REXAX
                        ja też
                        No ale jeszcze nie zdradzaj :wink:
                        poczekajmy pierwsze na analizę Valvoline :wink:

                        Komentarz

                        • Nurek
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 146
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez leonn
                          Zamieszczone przez Nurek
                          Posiadam ponad 2,5 letnią Octavię 2 silnik benzyna 1,6 BSE z instalacją gazową Landi Renzo
                          Nurek, jakiś 0W40 sobie zalej :wink: jest ich kilka na rynku do wyboru do koloru
                          dzięki za odpowiedź. A wiesz co to za olej Castrol SL V ? A zamiast 0W40 można użyć 5W40? Chyba mała różnica ?
                          Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6624
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Barył
                            Renault Megane I lift 1.6 16V z 2002 silnik K4M-700 110KM z przebiegiem 130 kkm.
                            do Twojego silnika K4M albo 5W40 albo 0W40 - ten będzie odpowiedni - http://allegro.pl/statoil-lazerway-5...979032882.html
                            Wszelkie "nowe eco" normy Renault są Tobie nie potrzebne.

                            Tabelka - olej do silników Renault - żeby nie zaśmiecać dalej wątku :roll:
                            Załączone pliki
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              a ja zmieniłem przed Świętami BN na jeden z polecanych do BSE - shell 0w40
                              na razie trudno powiedzieć co będzie w kwestii żarcia oleju, ale dotychczasowe spostrzeżenia to:
                              - bardzo przyjemna (w sensie dźwięku) praca silnika na zimno - powiedziałbym, że na tym shellu rozruch przy -10 sprawia lepsze wrażenia dla ucha niż rozruch przy +5 na LM 4100 5w40
                              - trudno ocenić tempo nagrzewania, bo tylko przez 2 dni trafiłem jak dotąd na jakiekolwiek mrozy, ale na pewno silnik stygnie duuuuużo szybciej niż wcześniej - przy -2 auto zagrzane porządnie po 40min pracy wystygło całkiem w ciągu ~2h (czas przełączania się na LPG jak przy rozruchu porannym), wczoraj pod marketem przy temp. zewn ok. 6'C godzina postoju - po włączeniu zapłonu wskazówka temp. płynu ledwo powyżej 50'C. Dla porównania - wcześniej po godzinnych zakupach wskazówka prawie natychmiast była w pionie.

                              teraz jestem ciekaw potencjalnego apetytu mojego silnika na ww. olej - zrobiłem jak na razie ok. 1500km na nim, ale nie było nawet gdzie popędzić z powodu pogody - gdy akurat leciałem po autostradzie wiało tak, że powyżej 120km/h = samobój

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez czernobyl
                                bardzo przyjemna (w sensie dźwięku) praca silnika na zimno
                                w pełni potwierdzam,przejechałem na nim już 4kkm i zadowolenie nie przemija

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez czernobyl
                                  a tym shellu rozruch przy -10 sprawia lepsze wrażenia dla ucha niż rozruch przy +5 na LM 4100 5w40
                                  ale to dwa różne oleje jeżeli chodzi o SAE i specyfikacje...od dawna wiadomo, że olej z VW 505.01 będzie się inaczej zachowywał i będzie mniej płynny niż olej z VW 502.00/505.00. Zresztą parametry przemawiają na korzyść Shella i wręcz oczywiste jest to, że do Twojego silnika to lepszy wybór niż TT4100 - no przecież nie masz pompowtryskiwaczy, więc po co Tobie olej z C-3 i specyfikacją do P-dka...
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • czernobyl
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1276
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    po co Tobie olej z C-3 i specyfikacją do P-dka...
                                    wyszło z powodu kompletnej bidy w zaopatrzeniu we wólce, w której chciałem/musiałem zmienić olej natychmiast po wejściu w posiadanie ww. auta - dopiero później doczytałem, że akurat ten LM to wcale nie syntetyk, a bliżej niezidentyfikowana "technologia syntetyczna"

                                    ps. już pisałem na forum (ale chyba nie tu w bieżącym temacie) - miałem wcześniej 1.6BFQ, żarł olej mniej-więcej tak samo, zrobione pierścienie i uszczelniacze - przestał brać olej (=brak dolewek od wymiany do wymiany co 10kkm, valvoline synpower 5w40). w obecnym BSE, zanim wydam ponad 1k PLN robienie silnika, to sprawdzę czy "prawdziwych" syntetyków też tyle wsysa. Nawet nie chodzi o kasę, bo inwestując w ~7L oleju na 10000km wyjdzie taniej niż 5L oleju/10000kkm + remoncik, ale wkurw -gdy kontrolka niskiego poziomu oleju pojawia się ZAWSZE jakieś 15min po tym jak dzieci usypiają w fotelikach- bezcenny :twisted:

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Nurek
                                      A zamiast 0W40 można użyć 5W40? Chyba mała różnica ?
                                      Pewnie że możesz 5W40, ale który chcesz zalać? Celuj raczej w 0W40, bo każdy olej z tym SAE jak najbardziej się nadaje do BSE, a 5W40 to już nie każdy :P

                                      Komentarz

                                      • Nurek
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 146
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez Nurek
                                        A zamiast 0W40 można użyć 5W40? Chyba mała różnica ?
                                        Pewnie że możesz 5W40, ale który chcesz zalać? Celuj raczej w 0W40, bo każdy olej z tym SAE jak najbardziej się nadaje do BSE, a 5W40 to już nie każdy :P
                                        Mam dostęp do oleju Shell Helix Ultra 5w40. Olej ten ma bardzo zbkizone specyfikacje do Shell 0w40.
                                        Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                        Komentarz

                                        • bastek1080
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 77
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Witam.
                                          Jakis czas temu sam potrzebowałem Waszej pomocy. Dziękuję za cierpliwość Auto Octavia II 1.6 BSE z LPG. Zastosowałem Shell 5w40. Miał być 0w40 ale nie dostępny w miejscowych sklepach i na stacjach. 5000 km na tym oleum i zero dolewek. Większość trasa prędkości tak 110-130 km/h. Autostrada w porywach do 150km/h max. Poziom oleju w normie. tzn na moje nie fachowe oko zero poboru oleju. Samochód z niewielkim przebiegiem. Obecnie 40tys km. Ale zrobiłem coś niezbyt stosownego. W drugim samochodzie (opel astra II 1.8 z LPG 98r przebieg 400tys km) po Mobilu 10w40 na którym auto jeździło cały czas (ponad 300tys km) i pobierało olej w ilościach 0,8l na 1000km od dobrych 70tys. km zalałem poprzedzając płukanką, tego samego Shella 5w40. Auto miało być już skasowane więc nie było mi żal. Dałem mu po rozmowie ze znajomym mechanikiem jeszcze ostatnią szansę i się obroniło... Tym bardziej że stan techniczny jak na Opla i jego blachy są co najmniej w dobrym stanie. Zrobiłem nim na tym oleum ok 6000km. praktycznie jedna dolewka w jeździe miejskiej na tym odcinku ze 300ml. Wczoraj zrobiłem nim trasę ok 800km Busko-Z. - Poznań i powrót. przez łódź. Jazda jak najbardziej dynamiczna. Po powrocie dolałem może 100ml do stanu. Więc i ja nic nie rozumiem. Auto zużywające olej w ilościach niemal hurtowych stało się prawie abstynentem.
                                          bastek1080

                                          Komentarz

                                          • lockin
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 691
                                            • Superb II (3T4)

                                            Zamieszczone przez endryu
                                            Statoil Lazerway 5W30 LL mam zalany obecnie i do poprzednich 5W30 tj. Castrola i Fuchsa na Statoilu silnik pracuje najlepiej (bez rozpisywania się w szczegóły bo o tym oleju było już dużo napisane). Po 7kkm dolałem ok. 150ml. Wymiany w trybie QG2, w którym warto rozejrzeć się także za olejami z normą VW 502.00 (jak to napisali koledzy wcześniej oraz wiele w tym wątku olejowym).
                                            Czy dobrze przeczytałem - zalewasz Statoil Lazerway 5W30 LL (long-life) co 15kkm? Daje to lepszy efekt niz inny olej QG2 ale wg VW 502.00? Do CAXA gdzies na forum czytałem dodatkowo że są polecane oleje właśnie 5W30 bardziej niż 0W40.
                                            JEST >>> O2FL by Lockin

                                            BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                            BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                            BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                            BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                            Komentarz

                                            • primanus
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 82
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                                              Najnowsza karta LazerWay V 0W30 - data porawek 11-grudzień-2014 ...sorrryyy nowszej nie było ... :klnie:
                                              PAOLO mam do ciebie pytanie:

                                              Silnik 1,0 ecoboost forda. Wymagana przez producenta najnowsza specyfikacja to: WSS-M2C-948-B, olej 5W-20.

                                              Spełnia ją np. najnowszy olej NESTE:

                                              NESTE CITY PRO F 5W-20
                                              Fully Synthetic Fuel Economy Engine Oil especially for Ford EcoBoost engines
                                              SAE 5W-20
                                              API SN
                                              ACEA A1/B1
                                              Ford WSS-M2C-948-B (Gasoline engines)

                                              All vehicles except
                                              Ka 2009 (08/2008 onwards)
                                              Focus ST 2004.75 with 2.5 Duratec-ST (VI5) engine and
                                              Focus RS 2004.75 with Duratec-RS (VI5) engine.

                                              Neste City Pro F 5W-20 is fully synthetic engine oil is especially developed for the new Ford EcoBoost engines. Ford WSS-M2C-948-B engine oil is required for the 1.0L 3 cylinder EcoBoost engines.

                                              The Ford specification WSS-M2C-948-B SAE 5W-20 is designed for Ford gasoline engines. It is also fully backwards copatible and recommended for all gasoline powered engines that currently requires the Ford engine oil WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-C or WSS-M2C925-B specifications.
                                              Neste City Pro F 5W-20 low viscosity provides enhanced fuel economy meeting the latest Ford fuel economy requirements and has improved fuel economy over the Neste City Standard 5W-30 a Ford WSS-M2C913-C engine oil.

                                              Please consult owner manual or handbook if in doubt.


                                              TYPICAL CHARACTERISTICS 5W-20
                                              Densitykg/m3 15oC 852
                                              Flash PointoC (COC) 205
                                              Pour PointoC -39
                                              Viscosity Index 155
                                              ViscositycSt/ 40 oC 42
                                              ViscositycSt/ 100 oC 7,8



                                              I teraz pytanie, które mnie nurtuje PAOLO:

                                              Jestem bardzo zadowolony z oleju Statoil lazerway V 0W-30 (co prawda w moim 1,8 TSI CDAA), ale ten olej to dla mnie bajka.

                                              Czy mógłbym wlać ten olej do 1,0 ecoboosta forda? Nie zrobię mu krzywdy?

                                              Pal licho zalecenia producenta (oni polecają z reguły jakieś eko-ściemy, w przypadku forda - oczywiście Castrola), ale mam 2 wątpliwości:

                                              1) Index lepkości mocno się różni (V 0W30: 180, Neste City Pro F 5W-20: 155), ale lepkości kinematyczne już nie tak mocno... Czy statoil nie jest za "gęsty"?

                                              2) W silniku 1,0 ecoboost jest nietypowe rozwiązanie - gumowy pasek rozrządu zanurzony w kąpieli olejowej. Kiedyś obowiązywała zasada, że kontakt z olejem nie jest dobry dla wszelkich gumowych pasków napędowych.
                                              Czy olej który ma wysoką temperaturę (podczas pracy) i ma kontakt z takim gumowym paskiem - ma jakieś specjalne dodatki chroniące gumowy pasek, czy to skład gumy paska jest taki, że taka kąpiel olejowa mu nie szkodzi, a wręcz przeciwnie - pomaga?
                                              Nie wiem jaki jest TBN tego NESTE CITY PRO F 5W-20 zgodnego z normą forda WSS-M2C-948-B, ale Statoil ma bardzo wysoki , ładny TBN : 10.1
                                              Tylko czy taki wysoki TBN nie będzie jakoś źle oddziaływał na ten gumowy pasek rozrządu?
                                              I wreszcie Statoil ma 60% PAO co najbardziej mi się podoba i co powoduje takie miłe wrażenia z pracy tego oleju w moim 1,8 TSI.
                                              Czy taki wysoki udział PAO może mieć jakiś negatywny wpływ na ten gumowy pasek rozrządu?


                                              Nie mam wielkiej ochoty zalewać mojego 1,0 ecoboosta fabrycznie zalecanym Castrolem.
                                              Za to mam wielką ochotę wypróbować w tym silniku statoila V 0W-30.

                                              Czy twoim zdaniem PAOLO będzie to jednak bezpieczne ze względu na opisane przeze mnie powyżej wątpliwości?

                                              I jeszcze jedna dodatkowa wątpliwość - czy stosowanie płukanek przy wymianie oleju jest bezpieczne dla tego gumowego paska rozrządu zanurzonego w kąpieli olejowej? Czy detergenty z płukanek go nie zdegradują?
                                              Załączone pliki
                                              1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                              160KM --> 221KM
                                              250Nm --> 333Nm

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3773
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez lockin
                                                Czy dobrze przeczytałem - zalewasz Statoil Lazerway 5W30 LL (long-life) co 15kkm?
                                                Tak. Olej został zalany na 1-szym przeglądzie po dwóch latach w QG1 dlatego 504 00. Olej tanio zakupiłem, a wybór padł także po opiniach na forum, ogólnie w necie i po sugestiach kolegi PAOLO ESCO. A olej i tak osobiście wymieniałem zgodnie z QG2
                                                Olej z 504 00 możemy wymieniać w trybie rok-15kkm (przecież to nasza sprawa-decyzja) . Statoil Lazerway 5W30 LL jest bardzo dobrym olejem, z dobrymi parametrami i bazą olejową. Olej ten zalewają także koledzy w TDI (507 00) stosując tryb QG2 I olej ten jest chwalony w benzyniakach i kopciuchach. U mnie w moim TSI spisuje się bardzo dobrze i go polecam
                                                Dlatego można ten olej spokojnie stosować także w trybie QG2 :idea:
                                                Zamieszczone przez lockin
                                                Daje to lepszy efekt niz inny olej QG2 ale wg VW 502.00?
                                                Na pewno nie gorszy (jak opisałem w poprzednim poście w porównaniu do Castrola i Fuchsa) od tych z normą 502.00
                                                Zamieszczone przez lockin
                                                dodatkowo że są polecane oleje właśnie 5W30 bardziej niż 0W40
                                                Ale jak cofniesz się w czytaniu tematu olejowego ta zajrzyj na posty PAOLO ESCO, leonn, REXAX i innych oraz na opisy oliwy 0W40, gdzie wymieniane są parametry fizykochemiczne lepsze od wielu olei 5W30. I dlatego na następną wymianę wleję coś z 0W40 np. Neste
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez primanus
                                                  mam do ciebie pytanie
                                                  taaa do pełni szczęścia w weekend brakowało mi takiego pytania...

                                                  Zamieszczone przez primanus
                                                  Nie mam wielkiej ochoty zalewać mojego 1,0 ecoboosta fabrycznie zalecanym Castrolem
                                                  nie chcesz zalać silnika takim dobrym olejem i to jeszcze zalecanym przez producenta, wolisz jakiś nie rekomendowany skandynawski "gniot" ... :diabelski_usmiech
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • primanus
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 82
                                                    • Superb II combi (3T5)

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez primanus
                                                    mam do ciebie pytanie
                                                    taaa do pełni szczęścia w weekend brakowało mi takiego pytania...
                                                    heheeheh... no to odpuść to sobie w weekend (rzeczywiście szkoda czasu) - ale będę wdzięczny, jeśli opiszesz jakieś swoje przemyślenia na ten temat, w bliżej nieokreślonej przyszłości :diabelski_usmiech


                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez primanus
                                                    Nie mam wielkiej ochoty zalewać mojego 1,0 ecoboosta fabrycznie zalecanym Castrolem
                                                    nie chcesz zalać silnika takim dobrym olejem i to jeszcze zalecanym przez producenta, wolisz jakiś nie rekomendowany skandynawski "gniot" ... :diabelski_usmiech
                                                    A jakoś tak się rozsmakowałem w tym "skandynawskim wynalazku", chociaż mechanicy samochodowi, którym pokazywałem ten "wynalazek" i mój prawie nowy "skomplikowany technicznie" silnik 1,8 TSI, do którego chcę go wlać - robili wielkie :shock:

                                                    Teraz już tego nikomu nie pokazuję, nie tłumaczę co i jak, tylko wlewam ukradkiem i po sprawie :szeroki_usmiech
                                                    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                    160KM --> 221KM
                                                    250Nm --> 333Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...