Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • No to mój jedniodniowy pobyt na Waszym forum był ostatnim. To co się mówi "na mieście" o "olejowcach " z forum octavi i alfy to jednak prawda. Macie tematy z równoległego świata ludzi ogórków . (baza VI lub VIz III+ , zimowy 0w40 a letni 0w30 -BRAVO!!! , Neste jako zimowy SUPER!!! obejrzyj nie VOA tylko UOA dla Neste i będzie jasne, ciekawostki o ZDDP też macie , oleje co masakrę robią z panewek chętnie polecacie ale co tam , co tam . Nie za bardzo w porządku jest to, że niektórzy naprawdę wykazują się wiedzą i ciekawymi spostrzeżeniami , ale natychmiast są zakrzykiwani przez liderów tego wątku. (brak miłości czy tylko witamin)

    Niech administracja usunie moje konto, ale zostawi ten post dla przestrogi. Bo naprawdę zacne jest pomagać, ale niedopuszczalne jest szkodzenie , konfabulowanie i spekulowanie. Trzeba pewne rzeczy wiedzieć ale na pewno rozumieć. To forum jest dla niektórych wszystkim co mają ale na pewno nie jest to dobre forum.

    Szczerze życzę sukcesów , powodzenia , rzetelności i dystansu, zwłaszcza niektórym.

    Komentarz

    • Waśka
      Rider
      • 2013
      • 552
      • Mitshibishi

      PAOLO ESCO, wziąłeś pod uwagę LPG? Nie chcę żeby mi silnik zaczął nagle pić więcej oleju niż 10w40
      Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        No to mój jedniodniowy pobyt na Waszym forum był ostatnim. To co się mówi "na mieście" o "olejowcach " z forum octavi i alfy to jednak prawda. Macie tematy z równoległego świata ludzi ogórków . (baza VI lub VIz III+ , zimowy 0w40 a letni 0w30 -BRAVO!!! , Neste jako zimowy SUPER!!! obejrzyj nie VOA tylko UOA dla Neste i będzie jasne, ciekawostki o ZDDP też macie , oleje co masakrę robią z panewek chętnie polecacie ale co tam , co tam . Nie za bardzo w porządku jest to, że niektórzy naprawdę wykazują się wiedzą i ciekawymi spostrzeżeniami , ale natychmiast są zakrzykiwani przez liderów tego wątku. (brak miłości czy tylko witamin)



        Niech administracja usunie moje konto, ale zostawi ten post dla przestrogi. Bo naprawdę zacne jest pomagać, ale niedopuszczalne jest szkodzenie , konfabulowanie i spekulowanie. Trzeba pewne rzeczy wiedzieć ale na pewno rozumieć. To forum jest dla niektórych wszystkim co mają ale na pewno nie jest to dobre forum.



        Szczerze życzę sukcesów , powodzenia , rzetelności i dystansu, zwłaszcza niektórym.
        Ten caly jad to za "ka$-trola" ?? Bo widze panowie, zesmy zbudzili jednak trola-internetowego

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6624
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez acheron
          baza VI lub VIz III+
          piszesz bzdury a potem pretensje...
          Zamieszczone przez acheron
          zimowy 0w40 a letni 0w30
          nie potrafisz logicznie postawić pytania nie dziw się, że można Ciebie nie zrozumieć... Jeżdżę w lecie na 0W40 albo 0W30 a w zimie albo pozostaję na 0W40 albo leję 0W30 albo 0W20 - bo mogę, bo taki mam kaprys... Coś w tym dziwnego że używam oleju z tym SAE ???
          Zamieszczone przez acheron
          ciekawostki o ZDDP też macie
          tak wystarczy poszukać...

          Zamieszczone przez acheron
          oleje co masakrę robią z panewek chętnie polecacie ale co tam , co tam
          :roll:

          Zamieszczone przez acheron
          Niech administracja usunie moje konto
          sam sobie usuń, na wyróżnienie to trzeba zasłużyć.

          Zamieszczone przez acheron
          To co się mówi "na mieście" o "olejowcach " z forum octavi i alfy to jednak prawda.
          ...
          Zamieszczone przez acheron
          No to mój jedniodniowy pobyt na Waszym forum był ostatnim
          czyżby kolejny "troll forumowy" ...
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • No i klasy też Wam nie brakuje. Troll ? Wybraliście wspieranie się w niewiedzy OK. Wasz kolega jaro4444 zna bazę VI , ale tak jak wspomniałem naczelny krzykacz odpowie za wszystkich i robi to od lat. Dopuść czasem kogoś do głosu. Wpadłeś w ogóle na to , że Twoja wiedza na pewne tematy jest co najwyżej średnia, mimo że sam uważasz inaczej. ?

            No ale nic tu po mnie szkoda czasu.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez acheron
              No i klasy też Wam nie brakuje. Troll ? Wybraliście wspieranie się w niewiedzy OK. Wasz kolega jaro4444 zna bazę VI , ale tak jak wspomniałem naczelny krzykacz odpowie za wszystkich i robi to od lat. Dopuść czasem kogoś do głosu. Wpadłeś w ogóle na to , że Twoja wiedza na pewne tematy jest co najwyżej średnia, mimo że sam uważasz inaczej. ?

              No ale nic tu po mnie szkoda czasu.

              Spokojnie uspokójmy emocje. Jestesmy dorośli.
              Jest wolnosc słowa i tego sie trzymajmy. :diabelski_usmiech

              Acheron. Jesli wychwytujesz błędy to mow/pisz o tym.
              Po to jest to forum by nie dac sie zrobic marketingowcom* wybrac i dopasowac olej do konkretnego przypadku I jednoczesnie nie przepłacać.
              Jednoczesnie obalamy mity, ktore sa tak powszechne w swiecie rzekomo profesjonalnym.

              Kazdy ma swój zasób wiedzy i nim sie dzieli.
              Jestem przekonany ze spokojnie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania pomimo ze obszernosc tresci niektórych może oniesmielac.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6624
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez acheron
                zna bazę VI
                :roll:
                Grupa I - klasyczne oleje mineralne.
                Grupa II – olej otrzymywany w wyniku zastosowania procesów wodorowych, hydrokrakingu. Znane jako półsyntetyczne (Semisyntetyczne, Półsyntetyki). Olej półsyntetyczny zawiera do 70 % oleju mineralnego i 30 do 40 % oleju syntetycznego lub hydrosyntetycznego.
                Grupa III – oleje (Hydrosyntetyczne, w Technologii Syntetycznej, Synthetic Technology, HC synthese, Hydro Crack) wytwarzane w procesach głębokiego hydrokrakingu z ropy w wyniku katalitycznego odparafinowania i procesu hydrorafinacji, hydroizomeryzacji itd…
                Grupa III+ - nie formalna/kontrowersyjna - oleje otrzymywane między innymi metodą „gas to liquid” - GTL. Produkowane z gazu ziemnego na zasadzie syntezy chemicznej węglowodorów.
                Grupa IV - oleje polialfaolefinowe (PAO), wytwarzane w procesach polimeryzacji.
                Grupa V - obejmuje pozostałe oleje, tj.:
                • syntetyczne węglowodory:
                – pochodne polialfaolefin,
                – poliizobutyleny,
                – alkilowane węglowodory aromatyczne,
                – węglowodory cykloalifatyczne,
                • estry kwasów karboksylowych:
                – monoestry,
                – diestry,
                – poliolestry - POE
                – estry kompleksowe,
                • glikole polialkilenowe (poliglikole, PAG),
                • oleje silikonowe,
                • estry kwasu fosforowego (arylowe i alkilowe estry fosforanowe),15
                • etery polifenylowe,
                • perfluorowane polietery,
                • fluorowane i chlorowane węglowodory
                - oleje polialkenowych PIO - Polyinternal Olefins (PIOs).
                itd…

                Chętnie dowiem się coś na temat nowej grupy olejowej o numerze VI.

                [ Dodano: Wto 27 Sty, 15 19:29 ]
                Zamieszczone przez Waśka
                wziąłeś pod uwagę LPG?
                tak.
                http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_5W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en)_TDS.pdf wysoka temeratura palenia i TBN na poziomie 10 - dobrze, że to nie olej z C-3.

                Zamieszczone przez Waśka
                Nie chcę żeby mi silnik zaczął nagle pić więcej oleju niż 10w40
                aaa to Ty już musisz sam podjąć decyzję, przecież ja stanu Twojego silnika nie znam. Olej będzie odpowiedni a czy Ty go wlejesz czy nie to musisz sam decydować.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Hapsburg12
                  Classic
                  • 2013
                  • 28

                  Koledzy mam 2 przypadki, oba samochody użytkowane w ruchu miejskim, mam nadzieję, że pomożecie w wyborze odpowiedniej oliwy.
                  Pierwszy pacjent to SII 1.8 TSI 2012 r.ma 37 kkm. Użytkowany głównie w mieście, często niedogrzany, głównie dojazdy do pracy ~ 2 km. W wakacje co weekend dłuższa trasa, zima rzadziej. Ostatnio był zalany Millers 0W40 XF Longlife. Samochód był na zmiennym okresie między przeglądowym, ale w zeszłym roku przeszedł na stały co roku, od ostatniej wymiany 10 k km. Czy była zauważalna różnica w porównania do fabrycznego oleju? Nie sądzę by duże. Silnik nadal ma słabą kulturę przy odpalaniu, temp oleju przy nagrzaniu taka sama 90-91. Czy coś innego zalecacie, czy wymienić na ten sam?
                  Drugi samochód to O1 1.6 bfq 2004r, 105 k km od nowości był w ASO na Castrolach i Mobilach1 zalewany , w zeszłym roku zalałem Motula 8100 X-Cess 5W40. Efekt zadowalający, silnik ciszej zapala, mam wrażenie jakby z większą leekkościa wchodził na obroty, wcześniej robiłem mu niewielkie dolewki (mniej niż 1l od wymiany do wymiany), lecz na Motulu kompletnie nic nie ubyło. Samochód przejechał od ostatniej wymiany 7k km. Użytkowany dośc sporadycznie( 2, 3 x w tygodniu) też przeważnie w mieście, lecz zazwyczaj na dystansie 20km (staram się żeby się nagrzał), raz w miesiącu trasa.
                  Bardzo bym prosił o poradę, jaki olej każdego z powyższych silników i sytuacji zastosować, czy zostać przy obecnym, czy zmienić?
                  Pozdr.
                  Hapsburg

                  Komentarz

                  • slawciol
                    Rider
                    • 2014
                    • 263

                    PAOLO ESCO Prośba, możesz stwierdzić który z tych oliw jest dobrym wyborem do 1.4TSi 160 kucy. przebieg 105.000 jazda 50/50 miasto i pałowanie na autostradzie. Konkretnie kolega chce zalać : Valvoline SynPower 5W-40 lub lub SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30. obecnie jezdzi na Castrolu 5w30. interesuje go dobre smarowanie i cicha praca silnika.
                    I jeszcze jedno, jaka może zastosować płukankę przed wymianą (firma lub nazwa)
                    czarna perła

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6624
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez slawciol
                      interesuje go dobre smarowanie i cicha praca silnika.
                      jak Valvoline to ten - http://sklep-oleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SYNPOWER-0W-40/470 + np. taka płukanka - http://allegro.pl/valvoline-engine-f...910327732.html (miałem, sprawdziłem wielokrotnie, jest OK).
                      Zamieszczone przez slawciol
                      jaka może zastosować płukankę przed wymianą (firma lub nazwa)
                      według uznania
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • slawciol
                        Rider
                        • 2014
                        • 263

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez slawciol
                        interesuje go dobre smarowanie i cicha praca silnika.
                        jak Valvoline to ten - http://sklep-oleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SYNPOWER-0W-40/470 + np. taka płukanka - http://allegro.pl/valvoline-engine-f...910327732.html (miałem, sprawdziłem wielokrotnie, jest OK).
                        Zamieszczone przez slawciol
                        jaka może zastosować płukankę przed wymianą (firma lub nazwa)
                        według uznania
                        Dzięki
                        czarna perła

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez acheron
                          No to mój jedniodniowy pobyt na Waszym forum był ostatnim.
                          Ale nie myślisz chyba, że będziemy za tobą płakać. :haha:

                          Zamieszczone przez acheron
                          Nie za bardzo w porządku jest to, że niektórzy naprawdę wykazują się wiedzą i ciekawymi spostrzeżeniami , ale natychmiast są zakrzykiwani przez liderów tego wątku.
                          Bo MY tutaj to mamy takie kółko wzajemnej adoracji ze względu na podobne poglądy

                          Zamieszczone przez acheron
                          Niech administracja usunie moje konto, ale zostawi ten post dla przestrogi.
                          Sam to możesz zrobić.
                          Zamieszczone przez acheron
                          To forum jest dla niektórych wszystkim co mają ale na pewno nie jest to dobre forum.
                          To po kiego się tu logowałeś? :roll: Chyba że --->
                          Zamieszczone przez acheron
                          (brak miłości czy tylko witamin)

                          Zamieszczone przez acheron
                          No ale nic tu po mnie szkoda czasu.
                          Też mi się tak wydaję
                          A czy to nie czasem nasz sfrustrowany stary druh Skoda.octavia, znowu się zarejestrował? :wink:

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6624
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez leonn
                            sfrustrowany stary druh Skoda.octavia, znowu się zarejestrował?
                            daj spokój, szkoda się "spinać".

                            ...a "F"szystko przez jedną kreskę :wink:

                            Zamieszczone przez jaro4444
                            Poza tym w olejach 502.00 można trafić jeszcze prawdziwe 0W30 lub 0W40 na bazie grupy IV, VI z III+ (GTL) lub IV+V.
                            gdzie zapewne miało być IV z III+ (GTL) czyli oleje na bazie PAO z dodatkiem HC. Zwykły błąd - jak się mylę proszę mnie poprawić.

                            Zamieszczone przez acheron
                            .Jaka to jest baza VI a zwłaszcza VI z III+ olejowa bo tych nie znam
                            ...
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            jesteś pewien że taka baza ...
                            Zamieszczone przez acheron
                            Wasz kolega... zna bazę VI
                            ...
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            piszesz bzdury a potem pretensje...
                            Zamieszczone przez acheron
                            Dopuść czasem kogoś do głosu.
                            ...czy ja blokuję wpisy na forum :roll:
                            Zamieszczone przez acheron
                            Twoja wiedza na pewne tematy jest co najwyżej średnia, mimo że sam uważasz inaczej. ?
                            tutaj się z Tobą zgodzę.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              PAOLO ESCO,luzik, ja jestem rozpięty jak by co :wink:
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              ...a "F"szystko przez jedną kreskę :wink:
                              Ale przecież to oczywista literówka, jeśli ktoś tego nie zuważa to co poradzisz na to.. :wink:

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                acheron, Tak wpasc, napisac cos, a moze swoje eksperymenty, badania przedstawic. Przeciez to forum jest otwarte na wzystkich.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  W tej chwili, dużo firm zatrudnia ludzi odpowiedzialnych za reklamę na forach.
                                  Zaczyna się niewinnie, technicznie, a potem dowiadujemy się jaki olej jest najlepszy.
                                  Próba nie wyszła.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • micrusec
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 559

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Próba nie wyszła.
                                    Wypłaty nie będzie! :haha:

                                    Komentarz

                                    • genio
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 198
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      W tej chwili, dużo firm zatrudnia ludzi odpowiedzialnych za reklamę na forach.
                                      Zaczyna się niewinnie, technicznie, a potem dowiadujemy się jaki olej jest najlepszy.
                                      Próba nie wyszła.
                                      Żonka, z tego co widzę, to kujawski leje... Niczego nie sugeruję, ale... wicie... :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • jaro4444
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 508

                                        Jakoś tak nie za bardzo rozumiem całe zamieszanie.
                                        W wypowiedzi: "Poza tym w olejach 502.00 można trafić jeszcze prawdziwe 0W30 lub 0W40 na bazie grupy IV, VI z III+ (GTL) lub IV+V."
                                        wkradł się błąd literowy i powinna ona wyglądać tak:
                                        "Poza tym w olejach 502.00 można trafić jeszcze prawdziwe 0W30 lub 0W40 na bazie grupy IV, IV z III+ (GTL) lub IV+V."

                                        Wydaje mi się, że ktoś rozsądnie myślący, a nie chcący się przypierd... na siłę zrozumiałby by to. Niestety nie wszyscy mają pokłady dobrej woli...

                                        Podzieliłem się swoimi wrażeniami na flocie pojazdów, które dostają po dupie ostro, są jeżdżone przez różnych kierowców i nie koniecznie dbających o te auta. Jak do tej pory w żadnym z nich nie umarła turbina, nie zmieliło panewek, nie żłopie oleju jak Zagłoba piwa, nie ma w rurce od bagnetu drugiego wydechu. Znaczy się żyje, pracuje i ciągnie dalej dupsko swojego kierowcy. Tak dla uzupełnienia to jeszcze w aucie, które jest wicemistrzem Polski, w swojej klasie, w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych...
                                        A że przy okazji gołym okiem widać jak wygląda wnętrze silnika po danym smarowidle, słychać jak auto pracuje to druga sprawa. OUA nie ma sensu robić dla miski 4-5l. Jak mi się coś z oliwa nie podoba to ja po prostu zlewam i wlewam nową. Koszt badanie porównywalny jest z kosztem kolejnego zalania oleju. Ewentualnie UOA może wskazać pewne dość przypadkowe, przy pojedynczym badaniu, zbiegi okoliczności wpływające na stan oliwy. Dopiero duża baza wyników konkretnego oleju, w konkretnych autach, jeżdżonych przez różnych kierowców daje jakieś porównanie...
                                        Co do sugestii o powiązaniu z jakimś dystrybutorem oleju i cichym marketingiem - Acheron znajdź jakieś powiązanie pomiędzy Neste, Statoilem, Millersem, Mobilem, Amsoilem, Shellem, Gulfem i Xado...
                                        Aha, żeby nie było, że ka$-troll jest do d... Stosuje z powodzeniem w wielu autach ich oleje przekładniowe. Począwszy od dość typowych po LS i np. Castrola BOT130. Jak do tej pory nie było żadnych negatywnych uwag. Tak samo jak po niszowym u nas Ravenolu i Pentosinie. W ramach testów za żywym organizmie potestuje też od przyszłego tygodnia Penrite 75W80. A kto mi zabroni?
                                        Za to na "cudownych" olejach przekładniowych Fuchs zawiodłem się (po pierwszych pozytywnych doznaniach) i nie polecę temu nikomu. Ale to przecież moja subiektywna opinia...
                                        Co do Twoich pytań, to na początek:
                                        "3. Co jest takiego ciekawego w olejach Shell , macie doświadczenia ? '

                                        Jest nowością na bazie GTL w ofercie tego producenta, ma umiarkowaną (wręcz niską) cenę, może być ciekawym produktem, jako pierwszy znany mi olej posiada specyfikacje 504.00/507.00 dla lepkości 0W30. Miejsce produkcji bazy dla tych olejów czyli Pearl GTL jest największym tego typu zakładem na świecie i nie jest Castrolem na HC. Czy to wystarczy aby go zalać do swojego silnika i sprawdzić jak się sprawuje? Dla mnie tak, nie wiem jak dla innych.

                                        Na pozostałe Twoje Pytania odpowiem jak będziesz naprawdę chciał znać na nie odpowiedź...
                                        Pozdrawiam
                                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez jaro4444
                                          Za to na "cudownych" olejach przekładniowych Fuchs zawiodłem się
                                          powiem szczerze że ja również o ile byłem na początku zachwycony Fuchs Sintofluid 75w80 tak po zmianie na Ravenol MTF 2 75w80 widać ogromną różnicę zarówno w komforcie zmiany biegów na zimno jak i głośności pracy przekładni podczas upałów :wink:

                                          Komentarz

                                          • jaro4444
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 508

                                            Rexax ale przecież to tylko Twoja opinia
                                            U mnie na Sintofluid FE 75W skrzynia w Superbie wyła jak potępiona dusza latem w trasie, szczególnie przy hamowaniu silnikiem. Po zmianie na Ravenola MTF-3 75W zmiana ogromna na plus. Poza tym biegi teraz wchodzą, a nie trzeba ich wbijać na chama...

                                            Gęstość w 15°C [g/ml] : 0,882
                                            Lepkość dynamiczna w -40°C [mPas] : 75000
                                            Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] : 6.7
                                            Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] : 40.8
                                            Odporność na pienienie I/II/III [ml] : 20/0 ; 30/0 ;
                                            Temperatura płynięcia [°C] : -44
                                            Temperatura zapłonu [°C] : 221
                                            Wskaźnik lepkości : 179

                                            Raczej nie może być rewelacyjnie na zimno, mimo niskiej lepkości w temperaturze roboczej...

                                            Dla porównania Pentosin MTF-2:
                                            Appearance Amber & Clear
                                            Density at 15°C 851 kg/m³
                                            Density at 20°C 850 kg/m³
                                            Kinematic Viscosity at 100°C 7.7 mm²/s
                                            Kinematic Viscosity at 40°C 38.3 mm²/s
                                            Kinematic Viscosity at 20°C 88 mm²/s
                                            Viscosity Index 177
                                            Dynamic Viscosity at -40°C 7600 mPa*s
                                            Pour Point <-60°C/<-76°F
                                            Flash Point 228°C/442.4°F
                                            Ignition Temperature 330°C/626°F

                                            Poza tym gęstość też swoje sugeruje...
                                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                            Komentarz

                                            • REXAX
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 453

                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Rexax ale przecież to tylko Twoja opinia
                                              no tak i do tego nie poparta testem na aparacie cztero-kulowym :lol:

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                byłem na początku zachwycony Fuchs Sintofluid 75w80
                                                no a ja, jak mogę wtrącić swoje zdanie ... to nadal jestem zadowolony z Sintofluid 75W80 :Bojesie: U mnie skrzynia pracuje cicho a biegi zmieniane są bez problemów. No ale ja mam 75W80 a nie 75W, jak miał Jaro4444

                                                Zamieszczone przez jaro4444
                                                Dynamic Viscosity at -40°C 7600 mPa*s
                                                odnośnie Pentosina - jeżeli tutaj nie ma błędu to jest to świetny wynik...

                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                idać ogromną różnicę zarówno w komforcie zmiany biegów na zimno jak i głośności pracy przekładni podczas upałów
                                                aż taka różnica ?

                                                Parametry - Sintofluid 75W80
                                                Gęstość w 15 - 0,882
                                                Temperatura zapłonu - 190
                                                Lepkość dynamiczna w -40 C -37000 prawie o połowę lepsza niż w przypadku 75FE
                                                Lepkość kinematyczna w 40 C - 49,8
                                                Lepkość kinematyczna w 100 C - 9,4
                                                Wskaźnik lepkości 175
                                                Temperatura płynięcia C - 48

                                                [ Dodano: Sro 28 Sty, 15 18:35 ]
                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                i do tego nie poparta testem na aparacie cztero-kulowym
                                                :rant taaa te pseudo "testy" pokazywane na YouTube na aparacie cztero-kulowym to sobie można w "buty włożyć". Ściema dla naiwniaków...
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  aż taka różnica ?
                                                  znaczna :wink: na MTF 2 biegi przy -15 stopniach wchodzą z lekkością zbieżną jak na Sintofluid w +10 stopniach - bez względu na temperaturę otoczenia jest aksamitnie
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  taaa te pseudo "testy" pokazywane na YouTube na aparacie cztero-kulowym to sobie można w "buty włożyć". Ściema dla naiwniaków...
                                                  ano wiadomo tak tylko napisałem przewrotnie :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6624
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    bez względu na temperaturę otoczenia jest aksamitnie
                                                    no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie" :wink:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...