Shella zlałem po 7kkm, przestała podobać się praca silnika na nim, Mobil po odpaleniu duużo lepiej niż na nowym Shellu
Na forum golfa i jeszcze na jakimś innym (ale nie pamiętam na którym) były opinie, że po kilku kkm Shell 0W40 GTL zwiększa swoją lepkość :?: Może coś w tym jest :?:
Na nowym filtrze jest kpl. uszczelek i nie ma tu innych. Zapewne jedna pozostał ze starego filtra.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Dokładnie, były 2 uszczelki. Dlatego jestem nadal zdania, że sam zrobisz najlepiej ;-)
Co nie zmienia faktu budowa i filtra i podstawy. Filtr ma uszczelkę gumową a podstawa wystające bolce które ja orzą przy dokręcaniu filtra.
Co do Shella 0W40. Silnik dużo głośniej zaczął pracować na jałowym, na obr około 3k masakra, więc szybciutko go zlałem.
Dużo poczytałem o Mobilu 1 0W40 NL oraz dzięki informacji (waszej, zwłaszcza jaro ) zalałem ten olej, jak dla mnie na początek rewelka. Dużo lepiej jak na shellu po zalaniu ( a myślałem że jest dobrze)
Dzieki koledze crom.de dostalem Liqui Moly 0w40 w dobrej cenie, za tydzien lub dwa go zalewam, bedzie to poprzedzone plukanka LM proline, zobaczymy co ten olej jest wart w cdaa po programie, bo widze, ze wywoluje tutaj spore kontrowersje
Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez Ironclad
Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN
ten olej ma specyfikację: API SJ, SG/CD; (CCMC) G5, PD2; VW 501.01 + 505.00
Stare oznakowanie CCMC G4 i G5 to ACEA A3.
Agip 5W50 HTHS minimum 3.5 , TBN 8-10 (wg info TBN na poziomie 9) i NOACK max 13.
Przed kupnem tego AGIPA proponuję sprawdzić datę produkcji...
Czyli, że taki Valvoline Vr1 5W50 i Mobil 1 Peak Life 5W50 są lepsze od tego Agipa 5W50? Jak tak patrzę na specyfikację to i Valvoline i Mobil 1 mają nieco wyższy HTHS i TBN, ale one nie są pełnymi syntetykami, tylko HC a Agip to pełny syntetyk PAO, więc jak to jest? co lepsze, skoro mogę kupić w podobnej cenie?
Valvoline Vr1 Racing 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 18
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 109
Wskaźnik lepkości - 183
Lepkość, mPa.s -30°C - <6600
TBN - 11,4
HTHS - 4,6
Temperatura krzepnięcia, ºC -39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
Temperatura zapłonu COC, ºC - 220
Mobil 1 Peak Life 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 17,5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 108
Wskaźnik lepkości - 180
TBN - 11,8
HTHS - 4,4
Temperatura krzepnięcia, ºC -39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
Temperatura zapłonu COC, ºC - 231
Agip Eurosports 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 19
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 100
Wskaźnik lepkości - 210
TBN - 9
HTHS - ?
Temperatura krzepnięcia, ºC -45
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.875
Temperatura zapłonu COC, ºC - 210
Nie wiem, jak HTHS, ale pod każdym innym względem Agip na karcie wygląda lepiej :confused .
Zapytam sprzedawcę o datę produkcji tego oleju.
Mam dokładnie takie samo pytanie jak kolega. Wydaje się jakby ten Agip/Eni był pod każdym względem lepszy jeśli chodzi o lepkość czy tak rzeczywiście jest?
W ogóle na rosyjskiej stronie Eni znalazłem specyfikację http://eni-agip.ru/catalog/sportivny...rosports-5w50/ i tam podają wskaźnik lepkości 170 a nie astronomiczne 210, które chyba nie jest osiągane przez żaden olej
Proszę o pomoc czy warto zmienić Mobil1 5w50 na tego Eni czy może ten Valvoline VR1?
Mam dokładnie takie samo pytanie jak kolega. Wydaje się jakby ten Agip/Eni był pod każdym względem lepszy jeśli chodzi o lepkość czy tak rzeczywiście jest?
A ja sie pytam--- po jaki grzyb potrzebny Ci 5w50????
do 1,8T max Xw40 w moim chrupku najlepiej biegal 0w30
Jestem juz po wymianie na liqui moly 0w40, to co narazie rzuca sie w uszy to cichsza praca na jalowym, zobaczymy jak bedzie z czasem, bo to moze byc zasluga po prostu swiezego oleju, odpalanie tez nieco cisze od xmaxa, wkrecianie na obroty moze minimalnie lepiej lub tak samo jak x-max.
W praniu wyjdzie co jest wart i czy silnik nie bedzie go zarl wiecej niz motula, oraz jaka bedzie max temp pod obciazeniem.
Za to bardzo polecam plukanke Liqui moly profi line, duzo jej jest bo pol litra i tyle wlal mechanik na 10min, specyfik ma sobie nafte tudziez rycyne, bo czuc ja mocno. Zaleta glowna jest to, ze bardzo latwo po niej zlac caly olej z silnika, pierwszy raz po wymianie weszla prawie cala banka 5L, zostalo jakies 200ml w baniaku wiec z zalecanych 4,6L do cdaa, mechanik przesadzil tylko o 2 setki, nie odsysam, bo miesci sie w gornym zaglebieniu bagnetu. Zwykle bez plukanki, nie udalo sie spucic wiecej jak 4,2-4,4 L.
Mam dokładnie takie samo pytanie jak kolega. Wydaje się jakby ten Agip/Eni był pod każdym względem lepszy jeśli chodzi o lepkość czy tak rzeczywiście jest?
A ja sie pytam--- po jaki grzyb potrzebny Ci 5w50????
do 1,8T max Xw40 w moim chrupku najlepiej biegal 0w30
To nie pytaj.
Ja Cię nie pytam jaki olej mi polecasz tylko pytam o konkretne 3 oleje i tylko o nich chce się czegoś dowiedzieć, a nie o tym co najlepiej latało w twoim chrupku. Potrzebuje 5w50 i tylko takiego a nie 0w40 ani jakiegoś 0w50 za 500zł bo ktoś mądry też tu taki olej polecił.
Ogólnie widzę że przez ponad 300 stron ciężko jest się dowiedzieć czegoś o oleju innym niż 0w40 a przecież specjalnie z kolegą podaliśmy pełną specyfikację i poprosiliśmy o interpretację a nie radę co polecacie innego.
Co racja to racja. Też zapytałem o 5W-40 i odpowiedzi na pytania nie było. Obecne odpowiedzi to już tylko kopiuj/wklej a jak pada trochę inne pytanie to już nikt nic nie wie.
algi, po co Ci 5W40, jak mozesz miec 0W40 za wcale nie wieksza kase, a o lepszych parametrach.
No chyba ze chcesz mozliwie tani 5W40, ale w takim przyoadku nie powybrzydzasz :P
Nie koniecznie, 5W-40 różnią się od siebie, bo elf wypuszcza po parę wersji z różnymi normami. Przykładowo nie ma totala odpowiadającego elfowi 900 SXR 5W-40. A w drodze od elfa są 2 0W-40
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Komentarz