Nie no oczywista oczywistość, a płukanki robisz co wymianę? Ja to bym przepłukał dobrze ten silnik choć przy takich ubytkach to nie wiem na ile to pomoże i wlałbym Synthoila 5W40 + ViscoStabil.
jestem zdania, że jeśli płukać silnik to wtedy gdy stosowany był niskiej jakości olej i na dodatek użytkownik zapomniał go wymienić na czas - wtedy płukanka i to najlepiej profesjonalna (agresywna). Te zwykłe, małoagresywne, które na potęgę stosujemy tak naprawdę pewnie niewiele dają oprócz poprawy samopoczucia. Już lepiej zalać silnik w miarę dobrym olejem z wysokim TBN i wymienić ze dwa razy po przebiegu 4 - 5 tys. Po kilku wymianach MaxLife 5W40 silnik jest czysty (sprawdzone). Też myślałem o Visco ale po co się w to bawić - czy nie lepiej od razu dobry 5W50 ? no i ciągle kręci mnie ten syntetyczny Amsoil 10W40 - doskonałe parametry (wygląda jak idealny 5W40). Świadomie pomijam Amsy 5W40 formuła europejska, gdyż teraz to oleje HC na kiepskich bazach, powiedzmy poniżej średniej europejskiej. Gdyby nie to że idzie lato wybrałbym Amsa 10W40 AMO - teraz raczej będzie Neste 1 5W50 (po co przepłacać) albo Xado 5W50. W zw. z tym ciekawi mnie, jaki 5W50 Ty bierzesz na "warsztat" ? może w końcu zdradzisz tę tajemnicę ? :P
wtedy płukanka i to najlepiej profesjonalna (agresywna).
taaa akurat, chyba że chcesz aby ten oderwany, wymyty klejący syf zakleił Tobie kanaliki olejowe itd...
Zamieszczone przez koka
małoagresywne, które na potęgę stosujemy tak naprawdę pewnie niewiele dają
wg. mnie jesteś w błędzie - jak już zawalisz sobie silnik syfem to trochę późno na uzdrawianie silnika agresywna płukanką, lepiej zadbać o silnik wcześniej od tego są właśnie łagodne płukanki stosowane co wymianę lub co drugą wymianę jak kto woli.
Taką lekką płukankę stosuję co każdą wymianę - w maju będzie 9 lat ! Silnik 1.0 idealnie suchy, nie bierze oleju - pytania :roll:
Zamieszczone przez koka
Już lepiej zalać silnik w miarę dobrym olejem z wysokim TBN i wymienić ze dwa razy po przebiegu 4 - 5 tys.
baaa no pewnie że tak można...ale czy to wyjdzie "taniej"
Zamieszczone przez koka
będzie Neste 1 5W50 (po co przepłacać) albo Xado 5W50.
te dwa oleje już sprawdziłem, warte polecenia ale z tą wysoką lepkością nie ma co szaleć. Zwykłe 5W40 często też spokojnie wystarcza a ma lepszą pompowalność.
[ Dodano: Nie 29 Mar, 15 22:07 ]
Zamieszczone przez koka
ciekawi mnie, jaki 5W50 Ty bierzesz na "warsztat" ?
Panowie co zalac do Audi A6 C6 2,0 TFSI ( nieszczesny BPJ )170 lub 200 KM ?
Pacjent ma wymieniony silnik na taki, ktory jest pozbawiony, podobno, wad fabrycznych tj. pompy oleju i jeszcze kilku innych rzeczy.
W zwiazku z tym, ze silnik jest na dotarciu, zalezy mi na dobrym oleju ktory zapewni mu jak najlepsza ochrone oraz bedzie spelnial odpowiednia specyfikacje dla tego silnika - aby mogla byc ewentualnie zrealizowana gwarancja. Tak sobie zyczy firma z Czech zajmujaca sie sprzedaza tych silnikow. Po rozmowie z ta firma okazalo sie, ze " najlepszym " wyborem bedzie niesczesny Castrol do ktorego jestem sceptycznie nastawiony.
Sebastian_M26, ja mam zalecenia po remoncie silnika aby zalewać low saps i wymieniać olej co 8-10 tys. km. Niestety Full Saps i bezpośredni wtrysk powoduje straszny nagar.
wtedy płukanka i to najlepiej profesjonalna (agresywna).
taaa akurat, chyba że chcesz aby ten oderwany, wymyty klejący syf zakleił Tobie kanaliki olejowe itd...
znam ASO, która jeśli już musi to używa tylko BG 109 (a ta jest chyba agresywna)... łagodna płukanka na pewno nie zaszkodzi ale też mam wątpliwości czy wiele pomoże ... ja stosuje ten droższy patent (olejowy :P ).
do VAG-a nowego czy też z niewielkim przebiegiem nie zalałbym 5W50 (bo niby po co), ale do starego ... myślę, że to może mu tylko pomóc. Zresztą to "50" za chwilę stanie się "40" ... a takie Neste 1 5W50 z jego << Borderline pumping temperature °C -38 >> to i zimą spokojnie da radę.
Sebastian_M26, ja mam zalecenia po remoncie silnika aby zalewać low saps i wymieniać olej co 8-10 tys. km. Niestety Full Saps i bezpośredni wtrysk powoduje straszny nagar.
Wiem do czego pijesz mirku bo czytam temat o remoncie, ale to chyba jednak zla droga , nagar powstajacy z mgileki olejowej z odmy nie ma chyba wiele wspolnego z iloscia popilow w oleju. Bo jak nazwa wskazuje popioly te powstaja ze spalania oleju z paliwem i osadzaja sie w katalizatorze. Oleje niskopopiolowe maja zapobiegac zatykaniu sie popiolem siarczanowym (ktory nie wypala podczas regeneracji) dpfa w tdi, nic poza tym. Nagar zapieczony na zaworach bedzie sie osadzal zacznie latwiej z gownianego oleju HC o niskiej temp. zaplonu i niskim tbn, watpie by na zworach byl taki przepal, zeby olej tam wytracal jakies popioly. Do tego marny olej to szybciej zapieczone pierscienie. Mialem to napisac w watku o remoncie.
ps. Oleje z 502 full spas maja pelna aprobate VW do uzyica w tych silnikach, wiec nikt tutaj fabryki nie poprawia, a jedynym sesnownym sposobem na nagrar jest oil ctach tank amatorski lub taki profi jak robi np APR. Lub czysczenie ktore zapodalem w innym temacie (wiem robiles ale obawiam sie ze za pozno, max co 20-30tys i powinno byc ok.)
just installed the revozport front lip, what do you guys think?
check this thread for more pics!
http://golfmk6.com/forums/showthread.php?p=86606#post86606
ps2. Jak juz koniecznie chcesz low saps 504/507 to w tdi mialem rozne ale na glowe wszystkie bije lazer way LL 5w30 i to jedny znosny low saps jaki mialem.
To u mnie już chyba wszystko zalepione, tylko skąd ta moc na hamowni i > 1,5 Saps.
U mnie pierwszy pomiar po dotarciu wyszlo 181km , przy przebiegu 20tys jak robilem drugi pomiar wyszlo 182,5km , auto od nowosci na full saps 502 (nie liczac dotarcia na syftrolu pierwsze 1,5tys km, a w miedzy czasie zaliczyl nawet fuchsa race 5w30 bez norm VW,
VW dla specyfikacji 504.00/507.00 przewiduje MidSaps a nie LowSaps - oleje OEM VW dla tej specyfikacji to MidSaps. LowSaps nie są wymagane przez VW zarówno w silnikach TSI jak i TDI CR.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
VW dla specyfikacji 504.00/507.00 przewiduje MidSaps a nie LowSaps - oleje OEM VW dla tej specyfikacji to MidSaps. LowSaps nie są wymagane przez VW zarówno w silnikach TSI jak i TDI CR.
:chytry ... chyba nie Xado 5W50 albo Neste ? nooo ewentualnie Synthoil 0W40 + ViscoStabil lub inny dodatek :roll:
ps. ... zalogował się na forum kolega GALONOLEJE - http://galonoleje.pl/sklep/ - chciał "dobrze" bo wtrącił się do rozmowy na temat Neste, oleju którego jest dystrybutorem ale nie ... "Huzia na Józia" i szukanie teorii spiskowych - nic dziwnego że usunął swoje konto z forum ... :?
... może czasami warto pomyśleć przed "obsmarowaniem" kogoś :rant
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nooo nie, ale widziałem co jest od góry (pod pokrywą) i od dołu, myślę, że pierścienie nie są zapieczone (silnik nie był przegrzany a i stosowane oleje były ok) ale za to trapi je znana wada konstrukcyjna VAG-a - auto jest z 2002 roku i ma pewnie te śmieszne trójdzielne pierścienie.
Zamieszczone przez leonn
Tylko który jest ten dobry? :roll:
no właśnie... cały czas mam nadzieję, że Ty to już wiesz ... :P i swoją wiedzą się podzielisz :wink: w końcu mamy podobne silniki ... poważnie to chcę spróbować Amsa 10W40 (AMO), wydaje się być całorocznym ideałem, 5W50 jaki by nie był też na pewno nie zaszkodzi.
No niby nie ale można było wyczuć szczypanie w d..ie
To tak czy nie? Jak dla mnie, a za mnie to wiesz....
No i przepraszam Was bardzo, ale to są sprzedawcy którzy są mile widziani i nie mile widziani?
A nie o te wszystkie przepychanki sklepowo/marketingowe są czasem wątki zamykane?
Czy jest dział Ogłoszenia Komercyjne? Czy nie ma? Gdzie sprzedający może sie wywnetrzać na wszystkie sposoby? Dlaczego inni sprzedawcy tu nie piszą o upustach i obniżkach cen?Teraz to Was nie rozumiem.
Lobbujemy na czyjąś korzyść? :twisted:
No niby nie ale można było wyczuć szczypanie w d..ie
To tak czy nie? Jak dla mnie, a za mnie to wiesz....
No i przepraszam Was bardzo, ale to są sprzedawcy którzy są mile widziani i nie mile widziani?
A nie o te wszystkie przepychanki sklepowo/marketingowe są czasem wątki zamykane?
Czy jest dział Ogłoszenia Komercyjne? Czy nie ma? Gdzie sprzedający może sie wywnetrzać na wszystkie sposoby? Dlaczego inni sprzedawcy tu nie piszą o upustach i obniżkach cen?Teraz to Was nie rozumiem.
Lobbujemy na czyjąś korzyść? :twisted:
No dobrze ale czasem warto dojrzeć subtelną różnicę we wciskaniu danego produktu w zależności jak wiatr zawieje od próby wyjaśnienia polityki cenowej zgodnie z postem który jak widać przedstawiał w złym świetle sprzedającego co zresztą potwierdzają nowe ceny u Kolegi konkon-a :wink: nie zauważyłem żeby GALONOLEJE lobbował tutaj jakiś produkt względnie negował :wink:
PAOLO ESCO, Tippo, to co zalać ?
Zastanawiam się nad Motulem x-clean+ 5W30 a przed remontem głównie zalewałem olej Full saps Motul x-cess 5w40
Ja mam najlepsze wrazenia z olejow 0w40 w tym silniku i z nieodzalowanym xlite 0w30
Cokolwiek bys nie wybral, wiesz ze problemem u ciebie byly zdupcone pierscienie, nie nagar na zaworach, lac olej full saps i zalozyc catch tank jak z linka, lub czyscic co 20-30 tys zawory i bedzie ok ( temat juz znasz, operacja z pompka i paliwem w dolot powtarzana od nowosci lub czyszczenia recznego i w miare czesto da rady mysle).
Ostatnio mialem x-maxa 0w40 teraz mam LM 0w40 z DE, oba oleje bardzo podobne z tym ze na LM jest wrazenie bardziej lekkiego biegu silnika.
ps. 5w30 LL jest fajny na dotarcie bo sie silnik szybko uklada :P
Oprócz nie dostępnego już x-lite, oraz doskonałej serii 300V, Motul nie ma już niestety nic ciekawego w zastosowaniach cywilnych, także można darować sobie ten koncern.
Chyba tylko pozostaje 0W-30 z Fuchsa lub Statoila.
Komentarz