Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fan
    Elegance
    • 2009
    • 760

    Czy ktoś wie coś więcej na temat olejów firmy XADO? co to jest za firma bo wcześniej się z nią nie spotkałem mimo ,że śledzę wątki motoryzacyjne na bieżąco.
    Respect All,Fear No One!

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez fan
      Czy ktoś wie coś więcej na temat olejów firmy XADO?
      Było o tym w tym wątku. Cofnij się w temacie Ukraińska firma.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • prezes73
        Rider
        • 2015
        • 522
        • Hyundai

        Zamieszczone przez KubaMpakiet
        Zamieszczone przez prezes73
        Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
        Jakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiech
        Na forum mamy sprawdzone zrodla
        No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.
        Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
        Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
        Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
        Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?

        Komentarz

        • Hołowczyc20
          Drive
          • 2013
          • 67

          Zamieszczone przez prezes73
          Zamieszczone przez KubaMpakiet
          Zamieszczone przez prezes73
          Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
          Jakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiech
          Na forum mamy sprawdzone zrodla
          No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.
          Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
          Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
          Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
          Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?
          Tą listę można jeszcze poszerzyć np : Liqui Moly,Millers,Neste,Valvoline,Fuchs,Shell,Castrol,k ażdy z tych producentów ma oleje z normą 504/507 5W30 jak i 502 0W40 nasi forumowi sprzedawcy mają wszystko i co najważniejsze oryginały,a nie podróby :wink: :wink:

          Komentarz

          • prezes73
            Rider
            • 2015
            • 522
            • Hyundai

            Zamieszczone przez Hołowczyc20
            Zamieszczone przez prezes73
            Zamieszczone przez KubaMpakiet
            Zamieszczone przez prezes73
            Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
            Jakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiech
            Na forum mamy sprawdzone zrodla
            No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.
            Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
            Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
            Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
            Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?
            Tą listę można jeszcze poszerzyć np : Liqui Moly,Millers,Neste,Valvoline,Fuchs,Shell,Castrol,k ażdy z tych producentów ma oleje z normą 504/507 5W30 jak i 502 0W40 nasi forumowi sprzedawcy mają wszystko i co najważniejsze oryginały,a nie podróby :wink: :wink:
            Ktoś tu pisał że za dużo kombinuje,a sam rozwleka temat :P
            Listę mam zamkniętą i tylko z tych chce coś wybrać i proszę o poradę który nr 1 itd.A olej kupie od kogoś ze sprzedawców z forum, pewnie u konkona

            Komentarz

            • voytek
              Rider
              • 2010
              • 480
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Jeśli chodzi o oleje 504.00 używałem w swoim 1.8TSI następujące (wszystkie oczywiście 5w30): Mobil ESP Formula, Liqui Molly TT 4200, Millers XF LL, Motul Specific, Statoil Lazerway LL.
              Subiektywnie najlepiej wypadają: Mobil, Motul, Statoil (kolejność przypadkowa). Najgorzej LM, szybko zrobił się czarny i wrosło jego zużycie, więc wyleciał w połowie okresu między wymianami, a wymieniam co 15.000. Millers z kolei słabo wypadł zimą przy dużych mrozach - kiepska kultura pracy po zimnym rozruchu. Tak na wszelki wypadek firma ta nie podaje temp. krzepnięcia, ogranicza się do podania, że jest to poniżej minus 30 stopni.

              Obecnie wróciłem do Mobila. Dobre parametry: temp. płynięcia minus 45, temp. zapłonu 254 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs
              No i bardzo dobrze wypadł w analizie świeżego oleju u ruskich: http://translate.google.pl/translate...9/&prev=search
              noack im wyszedł 5.6 (to chyba bardzo dobrze), temp. krzepnięcia minus 46, zawiera Molibden zapewne jako modyfikator tarcia.

              No i korci mnie, żeby spróbować Xado 504.00/507.00, zobaczymy, może się odważę, dobre parametry, dobrze wypada w teście na oil-club.ru

              A co do nagaru, to w 1.8TSI zbiera się go mnóstwo na zaworach, ale to wina konstrukcji silnika (mgiełka olejowa zasysana z odmy) i bezpośredniego wtrysku (brak spłukiwania zaworów paliwem). W temperaturze jaka panuje w komorze spalania każdy olej się zwęgli, na ile mniejsza ilość popiołów może ograniczyć to zjawisko to diabli wiedzą, ja jednak pozostaję przy olejach mid saps. Jak wygląda sprawa nagaru w 1.4TSI nie wiem, nie widziałem takiego silnika rozebranego (w przeciwieństwie do 1.8), ani nie znam nikogo, kto widział.

              [ Dodano: Sob 13 Cze, 15 21:04 ]
              Zamieszczone przez prezes73
              olej kupie od kogoś ze sprzedawców z forum, pewnie u konkona
              Polecam, już od jakiegoś czasu kupuję u niego oleje w sklepie w Piastowie, ma chyba wszystkie możliwe oleje i bardzo dużą wiedzę.

              [ Dodano: Sob 13 Cze, 15 21:13 ]
              Z Twojej listy ja bym wybrał Mobila ESP 5w30 (o ile ma być z normą 504.00). Jeśli chcesz 502.00, to Mobila NL 0w40. Miałem go i jest naprawdę OK, kultura pracy silnika subiektywnie lepsza niż na Motulu 0w40.

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                VOYTEK

                Nareście konkret. Obecnie jest zalany M1 NL 0W40 (tak przekazał mi poprzedni właściciel) więc pozostać na nim czy jednak przejść na M1 ESP 5w30?

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  No cóż, teoretycznie NL jako olej full saps daje lepszą ochronę silnika, co wszyscy tu jednym chórem potwierdzą. Z drugiej strony jest problem nagaru w silnikach TSI. Obniżona ilość popiołów może ograniczyć to zjawisko, ale na pewno go nie eliminuje, więc jeśli lubisz ostrzej pojeździć, to Mobil NL może być lepszym wyborem.
                  Z drugiej strony, widziałem swój silnik rozebrany przy przebiegu prawie 100 tysięcy, z czego 80% było przejechane na olejach 504.00 i silnik nie wykazywał żadnych oznak zużycia, gładzie cylindrów wyglądały jak nowe. Wniosek z tego, że oleje 504.00 silnika nie zabiły. Ja zostaję przy olejach mid saps licząc (może naiwnie) na wolniejsze osadzanie się nagaru na zaworach. Ty decyzję musisz podjąć sam, Twój silnik :wink:

                  Komentarz

                  • prezes73
                    Rider
                    • 2015
                    • 522
                    • Hyundai

                    Raczej moja jazda jest "dziadkowa" czasami owszem dam czadu. Mam dylemat ale chyba jednak przejdę na M1 ESP 5W30. Tak, wiem że mój silnik, dlatego zasięgam tu na forum porady aby ten silnik pracował długo bez problemu. Dzięki voytek Ze swojej strony już wiem : Mobil1 ESP 5W30.

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez prezes73
                      Ze swojej strony już wiem : Mobil1 ESP 5W30.
                      A dlaczego nie Statoil Lazerway LL 5W30 :!: Przemyśl jeszcze sprawę :szeroki_usmiech
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Też stoję przed wyborem oleju bo zostałem posiadaczem "caxa" i poprzedni właściciel lał Mobil1 ESP 5W30 co roku a auto 2011 rok i 36kkm tylko i po przeczytaniu całego wątku można dojść do wniosku że albo norma 504 i gorsza ochrona silnika a mniej nagaru i kat dłużej pochodzi albo odwrotnie ale widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem" bo ma lekko poprawione parametry względem ESP 5w30, może trochę zamotałem więc proszę o opinię :roll:
                        blade232

                        Komentarz

                        • KubaMpakiet
                          Rider
                          • 2011
                          • 279

                          Zamieszczone przez blade232
                          ale widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem" bo ma lekko poprawione parametry względem ESP 5w30 :roll:
                          dobrze kombinujesz
                          taka byla moja mysl wzgledem normy 504 :szeroki_usmiech
                          ciekawa alternatywa i zarazem zakres temperatur zima/lato
                          Audi 1.8T AVJ

                          Silnik smaruje
                          Ravenol SSL

                          Komentarz

                          • paba
                            Rider
                            • 2012
                            • 284

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez KubaMpakiet
                            Krotkie podsumowanie mojej mieszanki :szeroki_usmiech
                            Na trasie rewelacja, w kazdym zakresie obrotow a szczegolnie 4tys plus :diabelski_usmiech
                            jest niebo lepiej :shock: w gornych zakresach, znaczy ciszej
                            polecam kazdemu kto gania auto na "niemieckich" autobanach
                            Mysle ze Paolo bylby zadowolonyz ravenolu w drodze na wakacje
                            to raczej 300V i jego ESTER Core Technology robi robotę :P
                            to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
                            też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem

                            Komentarz

                            • crom.de
                              RS
                              • 2012
                              • 1545
                              • Superb II (3T4)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez voytek
                              ale to wina konstrukcji silnika (mgiełka olejowa zasysana z odmy)
                              Chyba raczej pierścieni z papendekla które puszczają olej stąd wygląda to tak a nie inaczej.

                              Zamieszczone przez prezes73
                              Przecież są tu znawcy oliw do konkretnych furmanek na podstawie parametrów a nie z wraźeń :wink:
                              No to napisali Ci, że Shell 0W30 z 504.
                              - Superb
                              - Panda 1.2

                              Komentarz

                              • KubaMpakiet
                                Rider
                                • 2011
                                • 279

                                Zamieszczone przez paba

                                to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
                                też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
                                Polecam, naprawde jest dobrze
                                I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:
                                Audi 1.8T AVJ

                                Silnik smaruje
                                Ravenol SSL

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                  Zamieszczone przez paba

                                  to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
                                  też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
                                  Polecam, naprawde jest dobrze
                                  I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:
                                  Ja od lat terroryzuje niektóre moje auta miksami i jest lepiej niż ok.
                                  zamiast Motula leje silkolene i mam olej Pedros edyszyn :diabelski_usmiech
                                  zapominam ciągle karty charakterystyki napisać :szeroki_usmiech

                                  [ Dodano: Nie 14 Cze, 15 17:42 ]
                                  Zamieszczone przez voytek
                                  Ja zostaję przy olejach mid saps licząc (może naiwnie) na wolniejsze osadzanie się nagaru na zaworach.
                                  Jestem ciekaw, jak ceratec osadzajac się na tym depozycie zrobiłby swoją robotę :lol:

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    Zamieszczone przez endryu
                                    A dlaczego nie Statoil Lazerway LL 5W30
                                    Tak to tematu doboru oleju chyba nie zakończę :wink: Napisz mi przewagę Statoil nad Mobilem 1 ESP 5W30 ;-) Z góry dzięki
                                    voytek No właśnie, dlaczego właśnie wróciłeś do M1 ESP a nie do Statoil LL?
                                    Zamieszczone przez blade232
                                    widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"
                                    A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?
                                    No to napisali Ci, że Shell 0W30 z 504.
                                    No i napisali że Motul, Statoil, Mobil. Akurat Shellem nie jestem zainteresowany (ktoś tu pisał że źle pracuje w CAXA)

                                    Komentarz

                                    • KubaMpakiet
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 279

                                      Zamieszczone przez pedros

                                      Ja od lat terroryzuje niektóre moje auta miksami i jest lepiej niż ok.
                                      mam olej Pedros edyszyn :diabelski_usmiech
                                      Jak widac Polak potrafi :diabelski_usmiech
                                      Audi 1.8T AVJ

                                      Silnik smaruje
                                      Ravenol SSL

                                      Komentarz

                                      • blade232
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 166
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez endryu

                                        Zamieszczone przez blade232
                                        widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"
                                        A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?
                                        Wydaje mi się że ACEA A3 to juz FULLSAPS a ACEA C3 MIDSAPS ale może się myle i pytanie tylko jaka baza tego mobil1 ESP 0W40 i jak on będzie się sprawował w "caxa"
                                        blade232

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez blade232
                                          Zamieszczone przez endryu

                                          Zamieszczone przez blade232
                                          widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"
                                          A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?
                                          Wydaje mi się że ACEA A3 to juz FULLSAPS a ACEA C3 MIDSAPS ale może się myle i pytanie tylko jaka baza tego mobil1 ESP 0W40 i jak on będzie się sprawował w "caxa"
                                          Baza dobra: przewaga GTL, jest i PAO i o3wiscie HC ... tylko Exxon musi to po amerykańsku nazwać i opatentowac.

                                          Jest to baza Low Emission czyli więcej GTL i PAO jako gwarant parametrów. Ma certyfikat Dexos stąd fosforu i siary ma mało.


                                          Maż racje A3/B3 A3/B4 stoi mimo wszystko w opozycji do C3 ale są oleje które maja tak mało full saps ze są prawie mi saps :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            Skoro taki jest super to dziwi mnie fakt, że na stronie Mobila zalecają ESP 5W30 a polecają NewLife 0W40. Nic o ESP 0W40.A niby lepszy.

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez prezes73
                                              Skoro taki jest super to dziwi mnie fakt, że na stronie Mobila zalecają ESP 5W30 a polecają NewLife 0W40. Nic o ESP 0W40.A niby lepszy.
                                              W30 jest Eco trendy. Przecież mniej CO2 emituje się buahahahaha leżę i kwiczę.
                                              NL (nawet ta nowa formulacja) to chyba najlepsze co Mobil może zaoferować z certyfikatami jako full saps. (Pomijam Delvac bo to inna liga)

                                              Komentarz

                                              • KubaMpakiet
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 279

                                                Zamieszczone przez prezes73
                                                Skoro zalecają ESP 5W30
                                                :diabelski_usmiech
                                                to go zalej, silnik nie wyleci w powietrze
                                                ESP 0w40 mozesz zapodac jako nastepny,po wyprobowaniu obu bedziesz wiedzial ktory lepszy dla twjej motorowni :wink:
                                                krolikiem nie bedziesz, podzielisz sie tylko doswiadczeniami
                                                dla potomnych :szeroki_usmiech
                                                Audi 1.8T AVJ

                                                Silnik smaruje
                                                Ravenol SSL

                                                Komentarz

                                                • prezes73
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 522
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                  Zamieszczone przez prezes73
                                                  Skoro zalecają ESP 5W30
                                                  :diabelski_usmiech
                                                  to go zalej, silnik nie wyleci w powietrze
                                                  ESP 0w40 mozesz zapodac jako nastepny,po wyprobowaniu obu bedziesz wiedzial ktory lepszy dla twjej motorowni :wink:
                                                  krolikiem nie bedziesz, podzielisz sie tylko doswiadczeniami
                                                  dla potomnych :szeroki_usmiech
                                                  Nie o to mi chodziło w wypowiedzi, tylko fakt braku ESP 0W40 na stronie Mobila jako polecany a jest NL 0W40. Przeciez ESP jest bardziej eco niz NL.
                                                  Jeszcze twardo zastanawiam się między Statoil LL5W30 a Mobilem ESP 5W30

                                                  Komentarz

                                                  • uli07
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 391
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez prezes73
                                                    Nie o to mi chodziło w wypowiedzi, tylko fakt braku ESP 0W40 na stronie Mobila jako polecany a jest NL 0W40. Przeciez ESP jest bardziej eco niz NL.
                                                    Ja mysle, ze ten esp jest na tyle "nowy", ze nie chcialo im sie zmieniac wybieraczki. Stad takie podpowiedzi. Do niedawna, a moze i teraz na stronie Mobila info o esp 0w40 jest wymieszane z 5w30 i chyba 0w40. Dane tech. chyba sie zgadzaja? Sprobowalbym tego esp 0w40, ale mam juz zakupiony olej na najblizsza wymiane. Czekam na jakies opinie o nim.
                                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...