Czy ktoś wie coś więcej na temat olejów firmy XADO? co to jest za firma bo wcześniej się z nią nie spotkałem mimo ,że śledzę wątki motoryzacyjne na bieżąco.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.Zamieszczone przez KubaMpakietJakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiechZamieszczone przez prezes73Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
Na forum mamy sprawdzone zrodla
Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?
Komentarz
-
-
Tą listę można jeszcze poszerzyć np : Liqui Moly,Millers,Neste,Valvoline,Fuchs,Shell,Castrol,k ażdy z tych producentów ma oleje z normą 504/507 5W30 jak i 502 0W40 nasi forumowi sprzedawcy mają wszystko i co najważniejsze oryginały,a nie podróby :wink: :wink:Zamieszczone przez prezes73No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.Zamieszczone przez KubaMpakietJakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiechZamieszczone przez prezes73Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
Na forum mamy sprawdzone zrodla
Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?
Komentarz
-
-
Ktoś tu pisał że za dużo kombinuje,a sam rozwleka temat :PZamieszczone przez Hołowczyc20Tą listę można jeszcze poszerzyć np : Liqui Moly,Millers,Neste,Valvoline,Fuchs,Shell,Castrol,k ażdy z tych producentów ma oleje z normą 504/507 5W30 jak i 502 0W40 nasi forumowi sprzedawcy mają wszystko i co najważniejsze oryginały,a nie podróby :wink: :wink:Zamieszczone przez prezes73No dobra, a czy ten M1 ESP 0W40 brak ACEA A3 (jest tylko C3) przypadkiem nie dyskfalikuje go do wlania do 1.4 TSI, pytam się bo w intrukcji jest napisane że ma być norma lub jeżeli nie ma normy VW to ma być acea A3 (proszę o wyrozumiałość bo nie znam się na tym). Jeszcze jedno, na stronie właśnie Mobila zalecany jest M1 ESP 5w30 a jako polecany M1 NewLife 0W40.Zamieszczone przez KubaMpakietJakie prawdopodobienstwo? Nie ulegajmy paranoi :diabelski_usmiechZamieszczone przez prezes73Mobil ESP ze względu na duże prawdopodobieństwo trafienia podróki, ale jako olej jest ok ;-) Ze Statoill trafiłeś
Na forum mamy sprawdzone zrodla
Ten Motul 0W40 też ciekawie wygląda.
Hehe chciałem olej z normą 504 a tu klops
Dobra aby dalej nie kopać tego tematu. Do oceny: Mobil 1NL 0W40; Mobil 1 ESP 5w30 Statoil Lazerway LL 5W30 Motul 0W40.
Skoro jest na stronie Mobila NL 0W40 polecany to pozostać na nim czy coś innego z mojej listy?
Listę mam zamkniętą i tylko z tych chce coś wybrać i proszę o poradę który nr 1 itd.A olej kupie od kogoś ze sprzedawców z forum, pewnie u konkona
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o oleje 504.00 używałem w swoim 1.8TSI następujące (wszystkie oczywiście 5w30): Mobil ESP Formula, Liqui Molly TT 4200, Millers XF LL, Motul Specific, Statoil Lazerway LL.
Subiektywnie najlepiej wypadają: Mobil, Motul, Statoil (kolejność przypadkowa). Najgorzej LM, szybko zrobił się czarny i wrosło jego zużycie, więc wyleciał w połowie okresu między wymianami, a wymieniam co 15.000. Millers z kolei słabo wypadł zimą przy dużych mrozach - kiepska kultura pracy po zimnym rozruchu. Tak na wszelki wypadek firma ta nie podaje temp. krzepnięcia, ogranicza się do podania, że jest to poniżej minus 30 stopni.
Obecnie wróciłem do Mobila. Dobre parametry: temp. płynięcia minus 45, temp. zapłonu 254 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs
No i bardzo dobrze wypadł w analizie świeżego oleju u ruskich: http://translate.google.pl/translate...9/&prev=search
noack im wyszedł 5.6 (to chyba bardzo dobrze), temp. krzepnięcia minus 46, zawiera Molibden zapewne jako modyfikator tarcia.
No i korci mnie, żeby spróbować Xado 504.00/507.00, zobaczymy, może się odważę, dobre parametry, dobrze wypada w teście na oil-club.ru
A co do nagaru, to w 1.8TSI zbiera się go mnóstwo na zaworach, ale to wina konstrukcji silnika (mgiełka olejowa zasysana z odmy) i bezpośredniego wtrysku (brak spłukiwania zaworów paliwem). W temperaturze jaka panuje w komorze spalania każdy olej się zwęgli, na ile mniejsza ilość popiołów może ograniczyć to zjawisko to diabli wiedzą, ja jednak pozostaję przy olejach mid saps. Jak wygląda sprawa nagaru w 1.4TSI nie wiem, nie widziałem takiego silnika rozebranego (w przeciwieństwie do 1.8), ani nie znam nikogo, kto widział.
[ Dodano: Sob 13 Cze, 15 21:04 ]
Polecam, już od jakiegoś czasu kupuję u niego oleje w sklepie w Piastowie, ma chyba wszystkie możliwe oleje i bardzo dużą wiedzę.Zamieszczone przez prezes73olej kupie od kogoś ze sprzedawców z forum, pewnie u konkona
[ Dodano: Sob 13 Cze, 15 21:13 ]
Z Twojej listy ja bym wybrał Mobila ESP 5w30 (o ile ma być z normą 504.00). Jeśli chcesz 502.00, to Mobila NL 0w40. Miałem go i jest naprawdę OK, kultura pracy silnika subiektywnie lepsza niż na Motulu 0w40.
Komentarz
-
-
No cóż, teoretycznie NL jako olej full saps daje lepszą ochronę silnika, co wszyscy tu jednym chórem potwierdzą. Z drugiej strony jest problem nagaru w silnikach TSI. Obniżona ilość popiołów może ograniczyć to zjawisko, ale na pewno go nie eliminuje, więc jeśli lubisz ostrzej pojeździć, to Mobil NL może być lepszym wyborem.
Z drugiej strony, widziałem swój silnik rozebrany przy przebiegu prawie 100 tysięcy, z czego 80% było przejechane na olejach 504.00 i silnik nie wykazywał żadnych oznak zużycia, gładzie cylindrów wyglądały jak nowe. Wniosek z tego, że oleje 504.00 silnika nie zabiły. Ja zostaję przy olejach mid saps licząc (może naiwnie) na wolniejsze osadzanie się nagaru na zaworach. Ty decyzję musisz podjąć sam, Twój silnik :wink:
Komentarz
-
-
A dlaczego nie Statoil Lazerway LL 5W30 :!: Przemyśl jeszcze sprawę :szeroki_usmiechZamieszczone przez prezes73Ze swojej strony już wiem : Mobil1 ESP 5W30.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Też stoję przed wyborem oleju bo zostałem posiadaczem "caxa" i poprzedni właściciel lał Mobil1 ESP 5W30 co roku a auto 2011 rok i 36kkm tylko i po przeczytaniu całego wątku można dojść do wniosku że albo norma 504 i gorsza ochrona silnika a mniej nagaru i kat dłużej pochodzi albo odwrotnie ale widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem" bo ma lekko poprawione parametry względem ESP 5w30, może trochę zamotałem więc proszę o opinię :roll:blade232
Komentarz
-
-
dobrze kombinujeszZamieszczone przez blade232ale widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem" bo ma lekko poprawione parametry względem ESP 5w30 :roll:
taka byla moja mysl wzgledem normy 504 :szeroki_usmiech
ciekawa alternatywa i zarazem zakres temperatur zima/latoAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOto raczej 300V i jego ESTER Core Technology robi robotę :PZamieszczone przez KubaMpakietKrotkie podsumowanie mojej mieszanki :szeroki_usmiech
Na trasie rewelacja, w kazdym zakresie obrotow a szczegolnie 4tys plus :diabelski_usmiech
jest niebo lepiej :shock: w gornych zakresach, znaczy ciszej
polecam kazdemu kto gania auto na "niemieckich" autobanach
Mysle ze Paolo bylby zadowolonyz ravenolu w drodze na wakacje
też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
Komentarz
-
-
Chyba raczej pierścieni z papendekla które puszczają olej stąd wygląda to tak a nie inaczej.Zamieszczone przez voytekale to wina konstrukcji silnika (mgiełka olejowa zasysana z odmy)
No to napisali Ci, że Shell 0W30 z 504.Zamieszczone przez prezes73Przecież są tu znawcy oliw do konkretnych furmanek na podstawie parametrów a nie z wraźeń :wink:
Komentarz
-
-
Polecam, naprawde jest dobrzeZamieszczone przez paba
to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Ja od lat terroryzuje niektóre moje auta miksami i jest lepiej niż ok.Zamieszczone przez KubaMpakietPolecam, naprawde jest dobrzeZamieszczone przez paba
to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:
zamiast Motula leje silkolene i mam olej Pedros edyszyn :diabelski_usmiech
zapominam ciągle karty charakterystyki napisać :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 14 Cze, 15 17:42 ]
Jestem ciekaw, jak ceratec osadzajac się na tym depozycie zrobiłby swoją robotę :lol:Zamieszczone przez voytekJa zostaję przy olejach mid saps licząc (może naiwnie) na wolniejsze osadzanie się nagaru na zaworach.
Komentarz
-
-
Tak to tematu doboru oleju chyba nie zakończę :wink: Napisz mi przewagę Statoil nad Mobilem 1 ESP 5W30 ;-) Z góry dziękiZamieszczone przez endryuA dlaczego nie Statoil Lazerway LL 5W30
voytek No właśnie, dlaczego właśnie wróciłeś do M1 ESP a nie do Statoil LL?
A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?Zamieszczone przez blade232widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"
No i napisali że Motul, Statoil, Mobil. Akurat Shellem nie jestem zainteresowany (ktoś tu pisał że źle pracuje w CAXA)No to napisali Ci, że Shell 0W30 z 504.
Komentarz
-
-
Wydaje mi się że ACEA A3 to juz FULLSAPS a ACEA C3 MIDSAPS ale może się myle i pytanie tylko jaka baza tego mobil1 ESP 0W40 i jak on będzie się sprawował w "caxa"Zamieszczone przez endryu
A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?Zamieszczone przez blade232widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"blade232
Komentarz
-
-
Baza dobra: przewaga GTL, jest i PAO i o3wiscie HC ... tylko Exxon musi to po amerykańsku nazwać i opatentowac.Zamieszczone przez blade232Wydaje mi się że ACEA A3 to juz FULLSAPS a ACEA C3 MIDSAPS ale może się myle i pytanie tylko jaka baza tego mobil1 ESP 0W40 i jak on będzie się sprawował w "caxa"Zamieszczone przez endryu
A co z tym brakiem ACEA A3 (jest tylko C3)? Jest to ważne, czy nie istotne?Zamieszczone przez blade232widzę że mobil1 ESP 0W40 może jest "złotym środkiem"
Jest to baza Low Emission czyli więcej GTL i PAO jako gwarant parametrów. Ma certyfikat Dexos stąd fosforu i siary ma mało.
Maż racje A3/B3 A3/B4 stoi mimo wszystko w opozycji do C3 ale są oleje które maja tak mało full saps ze są prawie mi saps :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
W30 jest Eco trendy. Przecież mniej CO2 emituje się buahahahaha leżę i kwiczę.Zamieszczone przez prezes73Skoro taki jest super to dziwi mnie fakt, że na stronie Mobila zalecają ESP 5W30 a polecają NewLife 0W40. Nic o ESP 0W40.A niby lepszy.
NL (nawet ta nowa formulacja) to chyba najlepsze co Mobil może zaoferować z certyfikatami jako full saps. (Pomijam Delvac bo to inna liga)
Komentarz
-
-
:diabelski_usmiechZamieszczone przez prezes73Skoro zalecają ESP 5W30
to go zalej, silnik nie wyleci w powietrze
ESP 0w40 mozesz zapodac jako nastepny,po wyprobowaniu obu bedziesz wiedzial ktory lepszy dla twjej motorowni :wink:
krolikiem nie bedziesz, podzielisz sie tylko doswiadczeniami
dla potomnych :szeroki_usmiechAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Nie o to mi chodziło w wypowiedzi, tylko fakt braku ESP 0W40 na stronie Mobila jako polecany a jest NL 0W40. Przeciez ESP jest bardziej eco niz NL.Zamieszczone przez KubaMpakiet:diabelski_usmiechZamieszczone przez prezes73Skoro zalecają ESP 5W30
to go zalej, silnik nie wyleci w powietrze
ESP 0w40 mozesz zapodac jako nastepny,po wyprobowaniu obu bedziesz wiedzial ktory lepszy dla twjej motorowni :wink:
krolikiem nie bedziesz, podzielisz sie tylko doswiadczeniami
dla potomnych :szeroki_usmiech
Jeszcze twardo zastanawiam się między Statoil LL5W30 a Mobilem ESP 5W30
Komentarz
-
-
Ja mysle, ze ten esp jest na tyle "nowy", ze nie chcialo im sie zmieniac wybieraczki. Stad takie podpowiedzi. Do niedawna, a moze i teraz na stronie Mobila info o esp 0w40 jest wymieszane z 5w30 i chyba 0w40. Dane tech. chyba sie zgadzaja? Sprobowalbym tego esp 0w40, ale mam juz zakupiony olej na najblizsza wymiane. Czekam na jakies opinie o nim.Zamieszczone przez prezes73Nie o to mi chodziło w wypowiedzi, tylko fakt braku ESP 0W40 na stronie Mobila jako polecany a jest NL 0W40. Przeciez ESP jest bardziej eco niz NL.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

Komentarz
-
Komentarz