Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
mam teraz koło siebie bańkę super 3000 i za solidnie nie wygląda, ale podobnie jest choćby z Petro Canadą
Zamieszczone przez KubaMpakiet
Zamieszczone przez paba
to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
Polecam, naprawde jest dobrze
I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:
ja bym mieszał 300V 5W30, bo poruszam się na 5W30 z niskim HTHS
aczkolwiek nie wiem czy się zdecyduję, bo w kolejce czeka Total HKS G310, olej we współpracy z koreańskim S-oil i tam fabrycznie też 700 ppm siedzi
Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.
Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:
0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
5W-30
5W-40
Przy zachowaniu klasy jakościowej:
SM lub SN według API
A3 lub A5 według ACEA.
GF-4 lub GF-5 według ILSAC
Zrobiłem rozeznanie w kilku ASO - wszystkie z nich proponują do tego silnika oleje o lepkości 5W-30. Co do marki - to widzę dowolność - na liście znalazły się:
Castrol
Lotos Quasar S
Mobil 1
Eneos Premium Hyper
Eneos Premium Hyper Multi
W związku z tym nasuwają się pytania:
- jaki olej 5W-30 spełniający specyfikację producenta będzie najlepszy (z punktu widzenia ochrony silnika a nie przesłanek ekonomiczno ekologicznych)
- a może lepiej zastosować 0W-40; ACEA A3/B4; API SERVICES SN (Motul X-MAX)?
- ewentualnie FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30?
Specyfika mojej eksploatacji:
- 2 x dziennie 30 km za jednym razem - 10km po drogach podmiejskich - kolejne 20 to dwupasmówka i autostrada
- praktycznie nie wjeżdżam do miasta
- jazda raczej spokojna, jednak z racji charakterystyki silnika wolnossącego trzeba czasami wkręcić go na wysokie obroty
- raz na miesiąc 600 km po autostradzie.
- webasto
- planuję wymianę oleju co 10 kkm - roczny przebieg około 20 - 25 kkm
Proszę o radę :
od niedawna jestem właścicielem O1 1.6 BFQ 2005r., niedługo chcę wymienić olej i tu mam dylemat: poprzedni właściciel lał 10w40, pozostać przy tym czy wlać zalecany 5w40?
Skłaniam się ku tej drugiej opcji ale ciekaw jestem waszego zdania.
Takiego niedobrego oleju też bym nie brał :diabelski_usmiech
Poważnie to ten silnik strawił każdy olej i jeśli poprzedni właściciel często zmieniał silnik masz zapewne w bdb stanie.
Polecane oleje z normą 502.00 od 5w30 do 5w40 w zależności od długości pokonywanych odcinków. Można się pokusić o 0w40 jako bardzo dobra propozycja całorocznego oleju.
Poczytaj o płukankach... dobrym pomysłem byłoby przygotować silnik do właściwego oleju poprzez wyplukanie ew depozytów
Olej który wybrałeś jasne ze może być i jeśli Twoje wewnętrzne ja tak mówi to kup
Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.
Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:
0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
5W-30
5W-40
Przy zachowaniu klasy jakościowej:
SM lub SN według API
A3 lub A5 według ACEA.
GF-4 lub GF-5 według ILSAC
Ma być 0W20 jak wolnossący jak turbo 5W30.
Ma być GF-5 zobacz które to mają i tyle.
Ja polecam Amsoil 0W20 nie ma nic lepszego , może Millers zrobi za niedługo dobry olej 0W20 z GF-5 bo :-)
Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
To jak, zalewasz go do furmanki?
Póki co mobil1 ESP 0W40 jest pierwszy z normą 502 na liście do zalania jako alternatywa dla ESP 5W30 chociaż nie mogę niczego złego powiedzieć o nim i silnik pracuje ok. Olej planuję wymienić po urlopie za jakiś miesiąc, dwa i w tym czasie chętnie podejmę dalszą dyskusję odnośnie problemu doboru oleju w "caxa" i chciałbym konkretnych argumentów popartych dowodami odnośnie skutków używania konkretnych olejów w tym silniku. W zasadzie gdyby nie problem tego nagaru i katalizatora (chociaż dowodów póki co mało) to temat był by oczywisty że jednak FULLSAPS i np mobil1 NL 0W40 był by na pierwszym miejscu do zalania.
Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.
Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:
0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
5W-30
5W-40
Przy zachowaniu klasy jakościowej:
SM lub SN według API
A3 lub A5 według ACEA.
GF-4 lub GF-5 według ILSAC
Ma być 0W20 jak wolnossący jak turbo 5W30.
Ma być GF-5 zobacz które to mają i tyle.
Ja polecam Amsoil 0W20 nie ma nic lepszego , może Millers zrobi za niedługo dobry olej 0W20 z GF-5 bo :-)
Ma być - w sensie w Twojej opinii?. W instrukcji do wolnossącego 2,5 producent dopuszcza wszystkie przytoczone wyżej lepkości. A ASO rekomendują dla naszego klimatu 5W30.
Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
To jak, zalewasz go do furmanki?
Póki co mobil1 ESP 0W40 jest pierwszy z normą 502 na liście do zalania jako alternatywa dla ESP 5W30 chociaż nie mogę niczego złego powiedzieć o nim i silnik pracuje ok. Olej planuję wymienić po urlopie za jakiś miesiąc, dwa i w tym czasie chętnie podejmę dalszą dyskusję odnośnie problemu doboru oleju w "caxa" i chciałbym konkretnych argumentów popartych dowodami odnośnie skutków używania konkretnych olejów w tym silniku. W zasadzie gdyby nie problem tego nagaru i katalizatora (chociaż dowodów póki co mało) to temat był by oczywisty że jednak FULLSAPS i np mobil1 NL 0W40 był by na pierwszym miejscu do zalania.
Gdzieś tu na tym forum czytałem że jak olej ma dexos2 to jest wykastrowany z dodatków ale może ma więcej niz esp 5W30. Tego nie wiem i nie widze w necie karty charakterystyki Mobila 1 ESP 0W40
Pierwszy link znam,drugiego niestety nie mogę otworzyć na kalkulatorze :?
Jak to wygląda,tzn porównanie 0W40 z 5W30 esp. Faktycznie przy dexos2 olej jest tak wykrojony z dodatków? Ogólne porównanie co dobre a co złe w kazdym z nich.
Jak to wygląda,tzn porównanie 0W40 z 5W30 esp. Faktycznie przy dexos2 olej jest tak wykrojony z dodatków? Ogólne porównanie co dobre a co złe w kazdym z nich.
widać, że ESP 0W40 ma VW502/505 a ESP 5W40 ma VW504/507
5W30 ma niższy VI, niższy o 2 mgKOH/g TBN, mniej popiołu, gorszy CCS (CCS 0W40 ESP przy -35 to +/- CCS przy -30 dla 5W30), niższy NOACK od 0W40 jak przystało na bardziej eko olej, sporo mniej wapnia, oba oleje mają dość dużo fosforu, ciekawe czy służy to DPF i katom
KubaMpakiet,paba
Dzięki za wyczerpujące informacje na temat tych 2 oliw.
Poproszę jeszcze o rozpiske na temat Mobil 1 NewLife 0W40 oraz Statoil LL 5W30.
Z góry dziękuję
Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C - 6000 mPas
Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 236 °C
Lepkość HTHS 3.6 mPas
temperatura krzepnięcia -45 °C
TBN 6.5 mg KOH/g
Lepkość w temperaturze 40°C 72 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C 12.3 mm²/s
Wskaźnik lepkości 173
Komentarz