Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KubaMpakiet
    Rider
    • 2011
    • 279

    Zamieszczone przez prezes73
    Jeszcze twardo zastanawiam się między Statoil LL5W30 a Mobilem ESP 5W30
    obojetnie co wezmiesz bedzie gitara :wink:
    mozesz go zakropic np.300V
    Panie mamy niedziele wieczor czas na relax :szeroki_usmiech

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



    uli07 zycze milej lektury :wink:
    Audi 1.8T AVJ

    Silnik smaruje
    Ravenol SSL

    Komentarz

    • blade232
      Ambiente
      • 2009
      • 166
      • Octavia III combi (5E5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
      blade232

      Komentarz

      • REXAX
        Rider
        • 2013
        • 453

        Osobiście absolutnie nic nie mam do Mobila ale jakość opakowań "zamknięcia" 4 i 5 litrówki jest gorsza niż najtańszego płynu do naczyń z Biedronki :|

        Komentarz

        • paba
          Rider
          • 2012
          • 284

          mam teraz koło siebie bańkę super 3000 i za solidnie nie wygląda, ale podobnie jest choćby z Petro Canadą

          Zamieszczone przez KubaMpakiet
          Zamieszczone przez paba

          to kwestia ~700 ppm Molibdenu w Motulu :wink:
          też się zastanawiam nad takim mixem, podejrzewam, że mieszalność Motula z cywilnym olejem będzie lepsza niż np. Cerateca z takim cywilnym olejem
          Polecam, naprawde jest dobrze
          I w sumie nie za drogo to wychodzi :wink:
          ja bym mieszał 300V 5W30, bo poruszam się na 5W30 z niskim HTHS
          aczkolwiek nie wiem czy się zdecyduję, bo w kolejce czeka Total HKS G310, olej we współpracy z koreańskim S-oil i tam fabrycznie też 700 ppm siedzi

          Komentarz

          • KubaMpakiet
            Rider
            • 2011
            • 279

            Zamieszczone przez paba
            Total HKS G310, olej we współpracy z koreańskim S-oil i tam fabrycznie też 700 ppm siedzi
            :chytry
            to moze zapodaj jakas analize :szeroki_usmiech
            Audi 1.8T AVJ

            Silnik smaruje
            Ravenol SSL

            Komentarz

            • spawalniczy
              Classic
              • 2014
              • 24

              Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.

              Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:

              0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
              5W-30
              5W-40

              Przy zachowaniu klasy jakościowej:
              SM lub SN według API
              A3 lub A5 według ACEA.
              GF-4 lub GF-5 według ILSAC

              Zrobiłem rozeznanie w kilku ASO - wszystkie z nich proponują do tego silnika oleje o lepkości 5W-30. Co do marki - to widzę dowolność - na liście znalazły się:

              Castrol
              Lotos Quasar S
              Mobil 1
              Eneos Premium Hyper
              Eneos Premium Hyper Multi

              W związku z tym nasuwają się pytania:

              - jaki olej 5W-30 spełniający specyfikację producenta będzie najlepszy (z punktu widzenia ochrony silnika a nie przesłanek ekonomiczno ekologicznych)
              - a może lepiej zastosować 0W-40; ACEA A3/B4; API SERVICES SN (Motul X-MAX)?
              - ewentualnie FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30?

              Specyfika mojej eksploatacji:

              - 2 x dziennie 30 km za jednym razem - 10km po drogach podmiejskich - kolejne 20 to dwupasmówka i autostrada
              - praktycznie nie wjeżdżam do miasta
              - jazda raczej spokojna, jednak z racji charakterystyki silnika wolnossącego trzeba czasami wkręcić go na wysokie obroty
              - raz na miesiąc 600 km po autostradzie.
              - webasto
              - planuję wymianę oleju co 10 kkm - roczny przebieg około 20 - 25 kkm

              Z góry dziękuję za opinie.

              Komentarz

              • paba
                Rider
                • 2012
                • 284

                nie widzę potrzeby stosowania oleju racing

                skoro 10 tysięcy to 5W30 A5/B5 (Ford 913C/913D)

                Statoil Lazerway F
                Neste City standard
                Ravenol FO
                Fuchs EcoDT
                Total NFC
                Orlen Maxexpert F

                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                Zamieszczone przez paba
                Total HKS G310, olej we współpracy z koreańskim S-oil i tam fabrycznie też 700 ppm siedzi
                :chytry
                to moze zapodaj jakas analize :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • TwoB
                  L&K
                  • 2011
                  • 1086
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Koledzy mam dobrą ofertę na Fuchs Titan Supersyn 5w40, potrzebuję zalać Clio 2008 1,2 16v.
                  Ma ktoś doświadczenia z powyższym olejem?
                  SATYNOWA O2 Tour
                  Z pozdrowieniami
                  Bartek

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Zamieszczone przez TwoB
                    Koledzy mam dobrą ofertę na Fuchs Titan Supersyn 5w40, potrzebuję zalać Clio 2008 1,2 16v.
                    Ma ktoś doświadczenia z powyższym olejem?
                    Jeden z najlepszych polskich produktów, pozytywnie wyróżnia się na tle śmierci z europejskich korporacji olejowych
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • emil_z
                      Classic
                      • 2015
                      • 20
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      Proszę o radę :
                      od niedawna jestem właścicielem O1 1.6 BFQ 2005r., niedługo chcę wymienić olej i tu mam dylemat: poprzedni właściciel lał 10w40, pozostać przy tym czy wlać zalecany 5w40?
                      Skłaniam się ku tej drugiej opcji ale ciekaw jestem waszego zdania.

                      Przebieg prawie 230000km, nie bierze oleju.

                      Myślę o TYM OLEJU . Co sądzicie?

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez emil_z
                        , nie bierze oleju
                        Takiego niedobrego oleju też bym nie brał :diabelski_usmiech

                        Poważnie to ten silnik strawił każdy olej i jeśli poprzedni właściciel często zmieniał silnik masz zapewne w bdb stanie.

                        Polecane oleje z normą 502.00 od 5w30 do 5w40 w zależności od długości pokonywanych odcinków. Można się pokusić o 0w40 jako bardzo dobra propozycja całorocznego oleju.


                        Poczytaj o płukankach... dobrym pomysłem byłoby przygotować silnik do właściwego oleju poprzez wyplukanie ew depozytów

                        Olej który wybrałeś jasne ze może być i jeśli Twoje wewnętrzne ja tak mówi to kup

                        Komentarz

                        • OrsonTSI
                          Rider
                          • 2010
                          • 715
                          • Volkswagen
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          potrzebuje zmienic olej z Castrola na Motul, uzywam LL EDGE 5W30

                          15 tys w roku z czego 80 % miasto i krotkie odcinki, przebieg 106 tys, ciezka noga ......

                          myslalem o :

                          8100 X-clean+ 5W30

                          lub 8100 X-clean 5W40

                          ale jest jeszcze taki: Specific 504 00 507 00 5W30
                          OII 1,4 TSI Elegance

                          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                          Komentarz

                          • zsolpyw
                            Elegance
                            • 2012
                            • 897

                            Zapodałem ostatnio patriotyczny Lotos 5w40 synthetic plus + LM Ceratec poprzedzone płukanką LM. Juz przejechałem 250km :lol:
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz

                            • prezes73
                              Rider
                              • 2015
                              • 522
                              • Hyundai

                              Zamieszczone przez blade232
                              Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
                              To jak, zalewasz go do furmanki?

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez spawalniczy
                                Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.

                                Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:

                                0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
                                5W-30
                                5W-40

                                Przy zachowaniu klasy jakościowej:
                                SM lub SN według API
                                A3 lub A5 według ACEA.
                                GF-4 lub GF-5 według ILSAC
                                Ma być 0W20 jak wolnossący jak turbo 5W30.
                                Ma być GF-5 zobacz które to mają i tyle.
                                Ja polecam Amsoil 0W20 nie ma nic lepszego , może Millers zrobi za niedługo dobry olej 0W20 z GF-5 bo :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 166
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez prezes73
                                  Zamieszczone przez blade232
                                  Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
                                  To jak, zalewasz go do furmanki?
                                  Póki co mobil1 ESP 0W40 jest pierwszy z normą 502 na liście do zalania jako alternatywa dla ESP 5W30 chociaż nie mogę niczego złego powiedzieć o nim i silnik pracuje ok. Olej planuję wymienić po urlopie za jakiś miesiąc, dwa i w tym czasie chętnie podejmę dalszą dyskusję odnośnie problemu doboru oleju w "caxa" i chciałbym konkretnych argumentów popartych dowodami odnośnie skutków używania konkretnych olejów w tym silniku. W zasadzie gdyby nie problem tego nagaru i katalizatora (chociaż dowodów póki co mało) to temat był by oczywisty że jednak FULLSAPS i np mobil1 NL 0W40 był by na pierwszym miejscu do zalania.
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  • spawalniczy
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 24

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Zamieszczone przez spawalniczy
                                    Proszę o radę w kwestii doboru oleju do Subaru - silnik benzynowy wolnossący 2,5l (FB25) połączony ze skrzynią CVT - silnik nowy.

                                    Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:

                                    0W-20 - zalecany i stosowany fabrycznie
                                    5W-30
                                    5W-40

                                    Przy zachowaniu klasy jakościowej:
                                    SM lub SN według API
                                    A3 lub A5 według ACEA.
                                    GF-4 lub GF-5 według ILSAC
                                    Ma być 0W20 jak wolnossący jak turbo 5W30.
                                    Ma być GF-5 zobacz które to mają i tyle.
                                    Ja polecam Amsoil 0W20 nie ma nic lepszego , może Millers zrobi za niedługo dobry olej 0W20 z GF-5 bo :-)
                                    Ma być - w sensie w Twojej opinii?. W instrukcji do wolnossącego 2,5 producent dopuszcza wszystkie przytoczone wyżej lepkości. A ASO rekomendują dla naszego klimatu 5W30.

                                    Komentarz

                                    • prezes73
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 522
                                      • Hyundai

                                      Zamieszczone przez blade232
                                      Zamieszczone przez prezes73
                                      Zamieszczone przez blade232
                                      Patrząc na parametry wydaje mi się że mobil1 ESP 0W40 jest to taka trochę mniej "eco" wersja ESP 5W30 i zakres lepkości chyba lepszy do "caxa" niż 5W30 i postawię tezę że to jest kompromis pomiędzy ochroną silnika a zasyfieniem(nagarem) i katem. Myślę że mobil sugerując na stronie który olej 502 jest zalecany nie patrzy na konstrukcję "caxy" oraz np "FSI" i sugeruje droższy olej czyli NL a że spełnia normę 502 to wystarczy. Myślę że jak by na sz kochany producent samochodów uwzględniał bezpośredni wtrysk benzyny i przypadłość osadzania się nagarów itp to by nie dopuszczał do wlewania olejów FULSAPS z normą 502, pytanie tylko czy jest to potwierdzone na 100% że te oleje przyczyniają się najbardziej do tych dolegliwości.
                                      To jak, zalewasz go do furmanki?
                                      Póki co mobil1 ESP 0W40 jest pierwszy z normą 502 na liście do zalania jako alternatywa dla ESP 5W30 chociaż nie mogę niczego złego powiedzieć o nim i silnik pracuje ok. Olej planuję wymienić po urlopie za jakiś miesiąc, dwa i w tym czasie chętnie podejmę dalszą dyskusję odnośnie problemu doboru oleju w "caxa" i chciałbym konkretnych argumentów popartych dowodami odnośnie skutków używania konkretnych olejów w tym silniku. W zasadzie gdyby nie problem tego nagaru i katalizatora (chociaż dowodów póki co mało) to temat był by oczywisty że jednak FULLSAPS i np mobil1 NL 0W40 był by na pierwszym miejscu do zalania.
                                      Gdzieś tu na tym forum czytałem że jak olej ma dexos2 to jest wykastrowany z dodatków ale może ma więcej niz esp 5W30. Tego nie wiem i nie widze w necie karty charakterystyki Mobila 1 ESP 0W40

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        Pierwszy link znam,drugiego niestety nie mogę otworzyć na kalkulatorze :?
                                        Jak to wygląda,tzn porównanie 0W40 z 5W30 esp. Faktycznie przy dexos2 olej jest tak wykrojony z dodatków? Ogólne porównanie co dobre a co złe w kazdym z nich.

                                        Komentarz

                                        • KubaMpakiet
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 279

                                          Zamieszczone przez prezes73
                                          Jak to wygląda,tzn porównanie 0W40 z 5W30 esp. Faktycznie przy dexos2 olej jest tak wykrojony z dodatków? Ogólne porównanie co dobre a co złe w kazdym z nich.
                                          tak okrojony jak 504 :wink:

                                          vs
                                          Audi 1.8T AVJ

                                          Silnik smaruje
                                          Ravenol SSL

                                          Komentarz

                                          • paba
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 284

                                            wszystko można znaleźć

                                            ESP 0W40

                                            VI 185
                                            40'C 72,70
                                            100'C 13,14
                                            TBN 8,33
                                            TAN 2,48
                                            popiół siarczanowy 0,85
                                            płynięcie -48
                                            flash COC 230
                                            CCS -30 2942
                                            CCS -35 5180
                                            noack 8,7

                                            Mo 88
                                            P 821
                                            Zn 860
                                            Ba 0
                                            B 237
                                            Mg 8
                                            Ca 1900



                                            ESP 5W30

                                            VI 164
                                            40'C 71,51
                                            100'C 11,94
                                            TBN 6,46
                                            TAN 2,22
                                            popiół siarczanowy 0,68
                                            płynięcie -46
                                            flash COC 250
                                            CCS -30 5033
                                            noack 5,6

                                            Mo 92
                                            P 874
                                            Zn 922
                                            Ba 0
                                            B 257
                                            Mg 5
                                            Ca 1274

                                            widać, że ESP 0W40 ma VW502/505 a ESP 5W40 ma VW504/507

                                            5W30 ma niższy VI, niższy o 2 mgKOH/g TBN, mniej popiołu, gorszy CCS (CCS 0W40 ESP przy -35 to +/- CCS przy -30 dla 5W30), niższy NOACK od 0W40 jak przystało na bardziej eko olej, sporo mniej wapnia, oba oleje mają dość dużo fosforu, ciekawe czy służy to DPF i katom

                                            Komentarz

                                            • prezes73
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 522
                                              • Hyundai

                                              KubaMpakiet,paba
                                              Dzięki za wyczerpujące informacje na temat tych 2 oliw.
                                              Poproszę jeszcze o rozpiske na temat Mobil 1 NewLife 0W40 oraz Statoil LL 5W30.
                                              Z góry dziękuję

                                              Komentarz

                                              • wojtaszekm
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 86
                                                • Volkswagen

                                                Statoil Lazerway LL 5w30

                                                Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C - 6000 mPas
                                                Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
                                                Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 236 °C
                                                Lepkość HTHS 3.6 mPas
                                                temperatura krzepnięcia -45 °C
                                                TBN 6.5 mg KOH/g
                                                Lepkość w temperaturze 40°C 72 mm²/s
                                                Lepkość w temperaturze 100°C 12.3 mm²/s
                                                Wskaźnik lepkości 173

                                                Data poprawek 09-lip-2014

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez prezes73
                                                  Poproszę jeszcze o rozpiske na temat Mobil 1 NewLife 0W40 oraz Statoil LL 5W30.
                                                  Mobil NL 0w40 analiza

                                                  to samo źródło

                                                  [ Dodano: Pią 19 Cze, 15 14:10 ]
                                                  Chyba wypróbuję następnym razem tego ESP 0w40. Może to jest jakiś kompromis pomiędzy full saps a 504.00.

                                                  [ Dodano: Pią 19 Cze, 15 14:13 ]
                                                  Zamieszczone przez paba
                                                  oba oleje mają dość dużo fosforu
                                                  To chyba dobrze?
                                                  One są teoretycznie mid saps, nie low saps.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...