Warning! Foreign visitors: just use a clean (or just clean enough) samples listed below to keep your engine clean and safe. For better performance use motor oils with a friction modifier (Xenum VRX, Bardahl XTC, Liqui Moly Molygen, etc.). More info: https://bmwservice.livejournal.com/151086.html…
Dla zainteresowanych inna ligą (mocno tanich) oliw informuję ze w Selgross jest Venol 10W40 4 litry za .... 29.90 netto.
promo do końca weekendu :szeroki_usmiech
Nie mam pojęcia jak spisuje się w samochodzie ale kosiarka go dostanie na następny sezon :diabelski_usmiech
BTW. Znam kupę ludzi co jeździ na takich polsyntetykach i nakręcił kupę kilometrów w BFQ
widac ze dobrze wypada, trzyma lepkosc :roll:
zawartosc Fe po 7,7 tys na poziomie 8 to dobry wynik :!:
Tylko czy nadaje się do TSI, widać jeszcze większą zawartość fosforu i popiołów, to chyba niezbyt dobrze?
Sorki, powtórzę jak to jest z tym ACEA, jak jest w instrukcji że ma być A3 a M1 ESP 0W40 ma tylko C3 to można zalewać bez obaw? (wiem ma specyfikację 502).
Nadal zastanawiam się czy pozostać na tym M1 NL czy jednak ESP 0W40.
No rzeczywiście to nie najlepiej wygląda z 5w30 pytanie na ile to jest wiarygodne i czy się sugerować tym :?:
Ja mam ten i polecam przetestować : FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30 i jeszcze zalany w innych autach na wielki pozytywny + Na ebay.de jest po 23euro za 5L
No rzeczywiście to nie najlepiej wygląda z 5w30 pytanie na ile to jest wiarygodne i czy się sugerować tym :?:
Ja mam ten i polecam przetestować : FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30 i jeszcze zalany w innych autach na wielki pozytywny + Na ebay.de jest po 23euro za 5L
Jestem ciekaw jak zachował by się w CAXA. Za 2 tygodnie kupuje oliwe. Nadal zostaje do wyboru Statoil Lazerway 5W30; Mobil 1 ESP 0W40. NL 0W40 odpada.
jeździłem na pro GT1 C2 i miałem również pozytywne wspomnienia
A jaki TNB, HTHS i popioły ?
Zacytuję jeszcze co jakiś czas temu znalazłem tylko już nie pamiętam skąd ale dotyczyło tsi:
"Olej bardziej lepki, wolniej przepływa przez napinacz hydrauliczny, co powoduje, że działa mniejszą siłą hydrodynamiczną na napinacz, co z kolei przekłada się na słabsze napięcie łańcucha.
Olej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.
Upraszczając wywód, 0W za bardzo napina łańcuch a W50 czy W60 za słabo. Ktoś powie - zaraz, ale to uproszczenie, bo 0W to liczba zimowa a W50 to letnia, to pomieszanie z poplątaniem. No tak się akurat składa, że żeby mieć parametr 0W, to musi być mniej lepki od 5W czy 10W bez względu na liczbę letnią."
Zasadniczo to już można dostać pier...ca z tymi olejami do TSI/CAXA itp.
Ciągle się zastanawiam i toczę wewnętrzną walkę czy 5W30 LL czy jednak 0W40 z tymi popiołami i jeszcze ta teoria o napinaczu.
Zasadniczo to już można dostać pier...ca z tymi olejami do TSI/CAXA itp.
Oj tam, oj tam, bez przesady :wink: takimi pierdołami zawracać sobie głowę. Wiem, każdy chce zadbać o swoją kure (ja też). Przekonałem się do jednej sprawy, tu na forum nie dostaniemy jednoznacznej odpowiedzi typu: Zalej ten..... olej bo.....; nie zalewaj tego ......oleju bo 1.4TSI....... itp.Zresztą się nie dziwię, to nasza decyzja który olej, jedynie prośba o doradzenie na zasadzie parametrów do konkretnego silnika na których się nie znam tak jak obecni tu użytkownicy wątku. U mnie Mobil odpadł kompletnie, została inna perspektywa, Statoil lazerway LL 5W30 lub ( 8) ) FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30 Brakuje mi tylko kolejności który nr1 do CAXA.
Skoro mówimy o wyborze czegoś nowego, to ja sobie kupiłem na testy coś takiego
ale taki już testowałeś :szeroki_usmiech
ps.zalałem wczoraj kropkowi LM 0w30 i jest elegancko tzn.bardzo cicha praca silnika i co ciekawe odczuwalnie słabsze hamowanie silnikiem - znaczy smaruje aaa.. test łapki zbieżny z V 0w30 a nawet kolor identyczny a zapach przypomina do złudzenia Ravenol SSO :wink:
Komentarz