Ta karta Statoil LazerWay V 0W30 która została tutaj wklejona jest z 2014 r.że niby wtedy był ten "nowy" nie spełniający normy 502 produkt. To dziwne dlatego że mam opakowania Statoil LazerVay V 0W30 z marca 2015 r. i one zwyczajnie mają napisane że spełniają normę 502 na opakowaniu. Patrzyłem przy okazji wizyty na stacji Statoil że nowe opakowania już nie zawierają normy VW 502.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpisTa karta Statoil LazerWay V 0W30 która została tutaj wklejona jest z 2014 r.że niby wtedy był ten "nowy" nie spełniający normy 502 produkt. To dziwne dlatego że mam opakowania Statoil LazerVay V 0W30 z marca 2015 r. i one zwyczajnie mają napisane że spełniają normę 502 na opakowaniu. Patrzyłem przy okazji wizyty na stacji Statoil że nowe opakowania już nie zawierają normy VW 502.1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
znowu "powtórka z rozrywki" ?Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanus Zobacz wpis
Masz rację. Nie zauważyłem tego wcześniej. Teraz musi być dostępna jakaś nowsza karta, bo ostatnio (chyba w 2016) zmienili specyfikację tego oleju.
O dziwo jest kilkanaście sklepów co mają stary olej Statoil LazerWay V 0W30 tylko jest jeden "mały" problem w opakowaniu 208 litrów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpisIch dawna strona zwyczajnie nie działa albo ja jej nie mogę znaleźć - przerzuca na stronę Fuchs..Trzeba wiedzieć gdzie szukać i jak ...
...a skoro już mowa o Fuchsie to "zgodnie z niemiecką tradycją" producenta i UE... natychmiast karty zostały "uaktualnione" i zniknęły wszelkie zapisy dotyczące składu/informacja o składnikach ...dzięki temu Fuchs będzie mógł wprowadzać zmiany w składzie a my nie będziemy o nich nawet wiedzieli.
Niestety ...u mnie jest problem z dodawaniem załączników, więc nie dodam foto kartyOstatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis... to jakim cudem pozgrywałem sobie dzisiaj wszystkie karty Statoila te z 2015 i 2016 roku ...?Trzeba wiedzieć gdzie szukać i jak ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis...a skoro już mowa o Fuchsie to "zgodnie z niemiecką tradycją" producenta i UE... natychmiast karty zostały "uaktualnione" i zniknęły wszelkie zapisy dotyczące składu/informacja o składnikach ...dzięki temu Fuchs będzie mógł wprowadzać zmiany w składzie a my nie będziemy o nich nawet wiedzieli.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisNiestety ...u mnie jest problem z dodawaniem załączników, więc nie dodam foto karty
Statoil LazerWay V 0W30 - bez normy VW 502 z obniżonym HTHS (wycinka karty z 2016 r. październik)
Komentarz
-
-
Czy widać jakaś różnicę pomiędzy kartą dostępną tutaj :
http://www.statoil.pl/cs/PdfReader?w...AY+V+0W-30.pdf
Powyższa karta datowana jest na 11 grudzień 2014 r. nie ma w niej ani słowa o normie VW 502, pomimo że "na opakowaniu" na żywo jest wyraźne oznaczenie.
Nie ma również żadnej różnicy we właściwościach, to znaczy że leje kiepski jak Ferdek olej do swojego TSIOstatnio edytowany przez micrusec; 27232.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpisJeśli jeszcze ktokolwiek będzie kupował ten Statoil bo teraz coś innego jest na "topie".
1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanus Zobacz wpisJa do końca świata będę kupował Statoil MaxWay Ultra E4 5W-30 (do CRAFTER-a z wyciętym DPF-em) - no chyba, że Fuchs postanowi go zepsuć
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis...a skoro już mowa o Fuchsie to "zgodnie z niemiecką tradycją" producenta i UE... natychmiast karty zostały "uaktualnione" i zniknęły wszelkie zapisy dotyczące składu/informacja o składnikach ...dzięki temu Fuchs będzie mógł wprowadzać zmiany w składzie a my nie będziemy o nich nawet wiedzieli.
to jest to o czym trąbię cały czas.
z jednej strony mamy gigantyczny postęp technologiczny i oleje są a właściwie MOGĄ BYĆ lepsze ale takimi furtkami w zapisach prawnych korporacje realizują potrzeby biznesu przy pomocy zabiegów marketingowych.
kto zna przypadki gdzie pierwsze partie produktu ociekały jakością po to by stopniowo "racjonalizować" skład co jest wynikiem polityki obniżania kosztów? (To było pytanie retoryczne)
Komentarz
-
-
primanus - właśnie zamówiłem sobie 20L MaxWay Ultra 5W30 (tego bez ACEA E6) http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405...ULTRA5W-30.pdfdo tego LazerWay LL 5W30 ... i
temat "olejów" do samochodów w rodzinie mam ogarnięty o cenach nie wspomnę, bo dzięki uprzejmości kolegi Michała znów "będzie świąteczna promocja"
micrusec - mam nadzieję, że jak najwięcej osób będzie kupowało promowane prze lobby oleje z "top list" ... dzięki temu "ten gorszy, drugi sort" zostanie dla mnieOstatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisdzięki uprzejmości kolegi Michała znów "będzie świąteczna promocja"
pierwsze partie produktu ociekały jakością po to by stopniowo "racjonalizować" skład
Używam tego oleju do małego silnika lotniczego - więc jest to dla mnie dość ważna informacja...
Tam koszty się nie liczą - ma być najwyższa jakość oleju, częste wymiany (najlepiej co 50 h pracy) i tyle...1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanus Zobacz wpisczy możesz mi dać namiary na "kolegę Michała"
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpissoryyy ale to "przyjacielska" przysługa, on nie zajmuje się handlem olejami.1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpismicrusec, PAOLO ESCO,
Komentarz
-
-
Znalazłem analizę Mobila 1 ESP 0w40, lecz nie ogarniam ruskiego ani co jaki parametr oznacza. Mógłby ktoś pokrótce zinterpretować wyniki ?
image_35021.jpg
a tu analiza po 5000km w 1.4 tsi 122km
post-18771-0-53018500-1462880308.jpg
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...-posle-5000km/
a tu po 8200 km w 350 cdi
3.jpg
Ostatnio edytowany przez barteq; 17041.
Komentarz
-
-
en olej był nie raz już tu omawiany. Mobil potwierdza, że m in. w serii "1" ciągle jest w czołówce. Olej wersji C3, dexos 2 więc także do aut z DPF.
Warto przyswoić sobie podstawowe terminy olejowe jak:indeks lepkości, tbn, noack, CCS i wtedy będzie wszystko jasne.
Ogólnie olej jeden z lepszych w swojej klasie, na bazach grupy III+ oraz PAO/Estry. Trzeba uważać na podróbki, więc dobre źródło zakupu wskazane.
Analizy nowych olejów to VOA (virgin oil analisys),używanych- UOA (used oil analisys)- gdzie patrzy się głównie na spadek wartości fabrycznych oleju po określonym przebiegu na tym oleju a zużyciem elementów silnika takich jak np. poziom żelaza czy aluminium w oleju, przy czym ważne są warunki w jakich silnik był użytkowany, stąd przed analizą są opisy tych warunków.
Komentarz
-
Komentarz