Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kazek103
    Rider
    • 2012
    • 351

    Gdzie dostanę w dobrych $ tego Penrite 0w40

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2727
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

      W tym wątku lepsze jest 504.00 od 507.00
      Z tym lepsze to też jest pojęcie bardzo względne jak widać kilka stron już w tych tematach olejowych napisano, a dalej dla jednych lepsze jest to, a dla innych tamto

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        No to mamy kolejne ciekawe VOA tym razem bardzo popularnej serii Valvoline - Maxlife:
        502.00 / 505.00 http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
        C3 : http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/

        Czasami bywa tu Paba, może coś skrobnie na ten temat

        Co do standardowego i już trochę wyświechtanego pytania co lepsze.....hmmm powoli C3 i pochodne zaczynają się coraz bardziej rozpychać na rynku, wiadomo dlaczego , ale też zauważcie, że dzięki temu mamy duży postęp w technice tworzenia nowych olejów. W przypadku tych nisko popiołowych cele realizowane są w inny sposób niż standardowy pakiet ZDDP, który jest obcięty dość mocno.

        Komentarz

        • Aras
          Ambiente
          • 2008
          • 163
          • Citigo

          Szybkie pytanie:
          co polecicie o dobrym stosunku cena/jakość do F3 z silnikiem 1.0 CHYA na pierwszą wymianę po roku? Przebieg 10kkm, jazda na krótkich odcinkach, styl emerycki.
          Mam darmowe przeglądy więc za rok i tak mi wleją olej z ASO. Co mnie dziwi, Citigo z tym samym silnikiem ma interwał 15kkm/1 rok a F3 pierwszy 30kkm/2 lata a potem już 15kkm/1 rok. Przecież ASO i tak leje do wszystkiego to samo...

          Komentarz

          • koka
            Rider
            • 2015
            • 321
            • Seat

            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            No to mamy kolejne ciekawe VOA tym razem bardzo popularnej serii Valvoline - Maxlife:
            502.00 / 505.00 http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
            miałem Maxlife 5W30 i 5W40 i już na pewno nie będę miał - silnik brał olej, był głośny, klepał przy odpalaniu zimą a pod korkiem były kilogramy masła ... no i własnie - ja w temacie masła ... mam teraz Specola Golda 5W40 z AR9100 - po 8 tys. jest nadzwyczaj dobrze, silnik cicho pomrukuje na zimno i gorąco, pobór oleju b. skromny, odpala na mrozie bez żadnego klepania. Pytanie, czy to zasługa oleju czy też dodatku ? tego niestety się już nie dowiem ... ale do rzeczy ... pierwszy raz tegorocznej zimy odkręciłem korek wlewu oleju, no bo mróz, bo te silniki mają problem z odmą, bo może być emulsja, która zamarznie itd. Zwykle trochę masła było, raz mniej raz więcej, ale tym razem jest tak, że auto robi krótkie trasy albo stoi parę dni "nie ruszane". Odkręcam i ... niespodzianka - zero masła, zero śladów emulsji - suchutko, co w tym silniku jest praktycznie niemożliwe. Wnioski każdy wyciąga sam
            - tak przy okazji : chcę wlać coś do skrzyni - mam ze starych zapasów 120 ml AR 9100 (w skrzyni jest 1,7 l oleju) albo nabędę LM Gear Protect i nie mam dostępu do kanału/podnośnika - czy da się tego typu preparaty wlać/wcisnąć "od góry", np. przez włącznik świateł cofania ? i czy jeśli wybiorę LM GP to mogę wcisnąć całą tubkę (jest na 2 l oleju) czyli trochę "z górką" ? czy ktoś z pozytywnym skutkiem stosował w skrzyni AR9100 i ma pewność, że poprawa wynikała z dodatku a nie z nowego oleju ?


            Leon 1.6 16V 105 KM

            Komentarz

            • tomek evo
              Rider
              • 2013
              • 474
              • Superb II combi (3T5)

              Wiele osób (w tym ja) stosuje AR9100 w skrzyni biegów. Na ile pomaga trudno jednoznacznie stwierdzić ale generalnie są tacy co czują zdecydowaną poprawę po zmianie oleju+ar9100. Ja mam u siebie w skrzyni M32 i przy przebiegu ponad 250 tys. skrzynia się trzyma a kolega ma 270 tys. tez M32 (z AR9100) i też jest ok. a to w tych skrzyniach już niezły wynik. Osobiście wybrałbym AR9100 ale LM Gear Protect też jest ponoć niezły.
              Specol ma świetny stosunek ceny do jakości i trzymając się normy można wybrać Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5w30, który był opisywany kilka stron wcześniej. Shell AV-l też ma dobra cenę jak się wie gdzie kupić.

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                Zamieszczone przez kazek103 Zobacz wpis
                Gdzie dostanę w dobrych $ tego Penrite 0w40
                Kiedyś kupowałem w sklepie www.czarnepaliwo.pl dobrą ofertę dostałem

                Komentarz

                • klarus
                  RS
                  ModeratoRS
                  • 2013
                  • 5392
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  Zamieszczone przez kazek103 Zobacz wpis
                  Gdzie dostanę w dobrych $ tego Penrite 0w40
                  nasz forumowy sprzedawca konkon ma w swojej ofercie (przynajmniej we wrześniu ub.r. jak z nim pisałem, to miał)... napisz do niego...

                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...28#post1283528

                  Komentarz

                  • tomek evo
                    Rider
                    • 2013
                    • 474
                    • Superb II combi (3T5)

                    No to ja się pochwalę, że kilku (2 na pewno) forumowiczów kupuje u mnie tego Penrite.

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      koka chodziło o skład tych olejów, ale że twardo gdzie mamy molibden... , a co do Specola też potwierdzam, że to sprawdzony duet w paru mi znanych autach w tym i moim gdzie poszedł 0w30 i mix AR a przez to odsądzano mnie od czci i wiary

                      tomek evo, ten Shell to już taki przebój, że przez to trudno dostępny

                      Komentarz

                      • koka
                        Rider
                        • 2015
                        • 321
                        • Seat

                        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                        koka chodziło o skład tych olejów, ale że twardo gdzie mamy molibden...
                        no tak, mamy, ale to nie zmienia mojej opinii o maxlife - za szybko robiło się twardo, szkoda zachodu ...

                        ciekawostka - znalazłem opinię o LM Gear Protect :

                        VAG skrzynia DUU - Dodatek do oleju liqui moly gear protect
                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz

                        • marmal321
                          Drive
                          • 2015
                          • 68

                          Panowie, krótkie pytanie, Octavia III 1.4 140 (CHPA), po pierwszych 10tys km zlany fabryczny i zalany polecany swego czasu Motul 8100 x-max 0w40. Zbliża się kolejna wymiana (15tys km), co tym razem zalać? Może Neste City Pro 0w40 będzie lepszy niż Motul? a może coś zupełnie innego? Jazda w większości podmiejsko/miejska. Spotkałem się gdzieś z informacją, że Motul "się popsuł" - pogorszyli parametry - prawda to? Polećcie proszę coś konkretnego w najlepszej relacji cena/jakość.

                          Komentarz

                          • vesatis
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 119
                            • Fiat
                            • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                            Czy to prawdziwe syntetyki?

                            RAVENOL VMO SAE 5W-40 CleanSynto®


                            Motul 8100 X-Clean 5W40


                            Valvoline SynPower MST C3 50W40

                            Komentarz

                            • yunior81
                              RS
                              • 2010
                              • 1657
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              Panowie co polecacie do 1,6 MPi ? Obecnie zalany 0W40 Liqui Moly.

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
                                Panowie co polecacie do 1,6 MPi ? Obecnie zalany 0W40 Liqui Moly.
                                Trudno będzie znaleźć coś lepszego.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • koka
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 321
                                  • Seat

                                  Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                  No to ja się pochwalę, że kilku (2 na pewno) forumowiczów kupuje u mnie tego Penrite.
                                  mam nadzieję, że i oni się pochwalą co i jak ... bo też mnie korci jak myślisz, czy w związku z tym, że brakuje w nim modyfikatorów tarcia, można dodać AR9100 ? czy lepiej nie kombinować, bo można "przekombinować" ? tym bardziej, że tam pełno ZDDP ...

                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz

                                  • no4
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 338
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Dziś przy wymianie oleju Skada zaproponowała płukankę silnika Tunap.
                                    O ile dobrze zrozumiałem to dolewają to do starego oleju przed spuszczeniem.
                                    Podobno ułatwia pozbycia się resztek oleju.

                                    Czy warto to robić? Czy to jakieś bajki?

                                    Auto O3 RS 45.000 wymiana oleju co 10 tys. (+ po pierwszych kilku tys.)
                                    Ostatnio edytowany przez no4; 16921.
                                    Moja RS'ka
                                    Moja Bejca
                                    VW Polo 1.4 - córki

                                    Komentarz

                                    • wojtaszekm
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 86
                                      • Volkswagen

                                      Zamieszczone przez no4 Zobacz wpis
                                      Skada zaproponowała płukankę silnika Tunap.
                                      Czy warto to robić?

                                      Słyszałem od wielu osób pochlebne opinie o tym produkcie (ale tylko słyszałem - sam nie stosowałem)

                                      Komentarz

                                      • tomek evo
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 474
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                                        mam nadzieję, że i oni się pochwalą co i jak ... bo też mnie korci jak myślisz, czy w związku z tym, że brakuje w nim modyfikatorów tarcia, można dodać AR9100 ? czy lepiej nie kombinować, bo można "przekombinować" ? tym bardziej, że tam pełno ZDDP ...
                                        Jeden z kolegów się udziela i pisał w tym wątku całkiem niedawno. AR9100 można dodać bez obaw bo w zasadzie nie ma tam ZDDP a AR9100 fajnie wpływa na czystość silnika. Ale w tak dopakowanym oleju nawet taki dobry dodatek jak AR9100 będzie miał ograniczony wpływ na zwiększenie poziomu ochrony (ale mieć będzie). Choć jak zauważyłeś brak modyfikatora tarcia to z punktu widzenia dodatku korzystna sytuacja. Mam Klientów, którzy dodają AR9100 lub mix AR9100/9200 do olejów z serii 10tents premium i Racing od Penrite.
                                        Yunior 81 Zamiast LM 0w40 można zastosować Meguina Super Leichtlauf Driver 0w40 wyjdzie taniej i jest w oficjalnej sieci sprzedaży a LM niestety nie ma.

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          marmal321 - jak się sprawdził ten Motul to bym przy nim został, Neste lepsze bazy, i taki np. Ravenol SSL też...

                                          vesatis - stawiam na Valvoline

                                          yunior81 - jak jest dobrze to nie ma sensu, no chyba że ciekawość to vide marmal321

                                          no4 - tak sami z siebie? Ciekawe jaki koszt....i jak to zrobią, bo jak byle jak....

                                          Generalnie mam wrażenie że Archoil 9100 lub mix 9100/9200 lepiej się sprawdza przy olejach "ubogich" w ZDDP, wszelakich C3 czy temu podobnych.

                                          Komentarz

                                          • micrusec
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 559

                                            Zamieszczone przez no4 Zobacz wpis
                                            Dziś przy wymianie oleju Skada zaproponowała płukankę silnika Tunap.
                                            O ile dobrze zrozumiałem to dolewają to do starego oleju przed spuszczeniem.
                                            Podobno ułatwia pozbycia się resztek oleju.

                                            Czy warto to robić? Czy to jakieś bajki?

                                            Auto O3 RS 45.000 wymiana oleju co 10 tys. (+ po pierwszych kilku tys.)
                                            Pytasz o sam fakt stosowanie płukanek czy o fakt że chcą zastosować tą konkretną płukankę Tunap ?

                                            Komentarz

                                            • no4
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 338
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              wojtaszekm

                                              Tylko czym te opinie były poparte?
                                              Przecież użytkownik nie jest w stanie stwierdzić tego na podstawie pracy silnika czy wrażeń z jazdy.

                                              micrusec

                                              Pytam ogólnie. Podałem typ bo akurat taki proponują.
                                              Co ważne, wg info od serwisanta, dodają do starego, zlewają i wlewają nowy.

                                              Przecież w silniku zawsze zostanie trochę tego preparatu. Ale czy to dobrze czy źle?
                                              Rzekomo ma on ułatwiać zlanie resztek starego oleju.
                                              Moja RS'ka
                                              Moja Bejca
                                              VW Polo 1.4 - córki

                                              Komentarz

                                              • no4
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 338
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Ok poczytałem to:


                                                Nie znalazłem nic z tego o czym mówił serwisant.
                                                Za to jest info o czyszczeniu zaworów i wtrysków.

                                                Pewnie co kilka wymian warto coś takiego zrobić.
                                                Cena nie mała, bo blisko 150 pln.

                                                Moja RS'ka
                                                Moja Bejca
                                                VW Polo 1.4 - córki

                                                Komentarz

                                                • cytrynowiec
                                                  L&K
                                                  • 2015
                                                  • 1056
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  A to nie chodzi o te środki? http://www.tunap.com/en/tunap-automo...nt/oil-system/

                                                  Mamy osobny wątek odnośnie płukanek olejowych, i ich podstawowym działaniem jest profilaktyka, która wg założenia ma dokładnie oczyszczać układ olejowy silnika ze starego zużytego oleju, usuwać szkodliwe depozyty, oczyszczać pierścienie i inne podzespoły silnika oraz spowodować że nowy olej dłużej będzie w lepszej kondycji. Tyle marketing, w rzeczywistości wg wielu osób pomagają, według wielu nie itd, ale jeżeli już się zdecydujemy....to sama powiedzmy procedura jest ważna, bo jeżeli nawet zdecydujemy się użyć płukanki i zrobimy to wg instrukcji to ważne jest aby dokładnie zlać stary olej razem z płukanką....bardzo dokładnie. Pozostałości jakie zostaną nic nie zrobią, bo większość płukanek odparowuje po jakimś czasie i nic się nie dzieje, jednak chodzi o to, żeby tych pozostałości było jak najmniej, a wielu warsztatach, aso nie jest wyjątkiem, nie robią tego dokładnie bo się śpieszą, olewają temat i zostaje tego powiedzmy 1/2 litra albo i więcej. Imho bez sensu.
                                                  Kwestią osobną są finanse, 150 zeta to już poważna kwota jak na taki środek i nie podważając jego użycia , to za to można mieć kilka dobrych środków płuczących, albo....jechać do dobrego warsztatu, który ma maszynowe płukanie silnika, kolektora, układu paliwowego, wtrysków i za nie wiele więcej mieć kompleksowe podejście do tematu.

                                                  Komentarz

                                                  • Mastermindq
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 209
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis
                                                    Panowie, krótkie pytanie, Octavia III 1.4 140 (CHPA), po pierwszych 10tys km zlany fabryczny i zalany polecany swego czasu Motul 8100 x-max 0w40. Zbliża się kolejna wymiana (15tys km), co tym razem zalać? Może Neste City Pro 0w40 będzie lepszy niż Motul? a może coś zupełnie innego? Jazda w większości podmiejsko/miejska. Spotkałem się gdzieś z informacją, że Motul "się popsuł" - pogorszyli parametry - prawda to? Polećcie proszę coś konkretnego w najlepszej relacji cena/jakość.
                                                    Też mam zalanego tego Motula (2 raz) i planuję najbliższą wymianę zrobić z tym samym olejem. Do Kii Rio żony również. Oleju nie ubywa, do pracy silnika nie ma zastrzeżeń. Nic nie słyszałem o pogorszonych własnościach.

                                                    Czy źle zrobię zalewając ponownie x-maxa 0W40?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...