[QUOTE=bo86bo;n2501285]Polatałem już trochę na Ravenolu, którego polecił cytrynowiec do O1 1.8T 180km i powiem chodzi ciszej
A dokładniej o którym Ravenolu mowa ?
co sądzicie o Eurol Synergy 0w40, http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...0w-40-svezhee/
w konfrontacji z tym nowym M1 FS 0w40 i M1 ESP0w40 do mojego TSI. Czy ten duży noack to nie jest problem w Eurolu? Który wybrać ?
Póki co zadałem pytanie do Prager Sp. z o.o. i dostałem cenę za 1 i 5 L i terminie realizacji 14 dni. Ani słowa o sprzedaży hurtowej więc nie wiem jak to mam rozumieć.
Cytrynowiec, czyli fajnie że eurol można kupić w detalicznych ilościach. A co z moją trójką ? W eurolu ten noack duży, w M1 FS to popioły jak widzę 1,34% a M1 ESP0w40 to na jakiej bazie, zresztą M1 FS też na jakiej ? Co będzie naj.. dla caxa ?
A co z moją trójką ? W eurolu ten noack duży, w M1 FS to popioły jak widzę 1,34% a M1 ESP0w40 to na jakiej bazie, zresztą M1 FS też na jakiej ? Co będzie naj.. dla caxa ?
Generalnie krótkie odcinki po mieście, czasem trochę dłuższe kręcenie się ale przewaga miasta. Samochód garażowany. Od 1,5 roku 2 wymiany total quartz energy 9000 0w30 502. Wymiana co roku.
Z CAXA temat już był rozwijany kiedyś a propos CCS i MRV czyli istotnych parametrów flow oleju. Jeżeli miałeś 0w30...to pomyśl nad uzupełnieniem stawki...Eurol 0w30 Synergy.Też jestem uczulony na wysoki NOACK, ale na Twoim miejscu tego bym się nie obawiał, no chyba że ciśniesz auto na maxa.
a co z potencjalnym rozrzedzaniem paliwem czy przy moich przebiegach 6kkm/rok to sobie głowy tym nie zawracać? Te trzy 0w40 co podałem to takie "mniej lepkie" 40ki i kombinowałem jako alternatywę do 0w30 ?Jakoś mi ciężko zalać taką "pełną" 0w40.
Dla tsi łańcuchowego jest najważniejszy jak najniższy css - 35C. Unikać skompo dodatkowych eko olejów typu 504. Norma A3 zapewni wystarczający hths a W-30 zapewni dobre chłodzenie w czasie katowania.
Po następnej zmianie mam już 3 kkm, a więc mogę się pokusić o trochę dłuższe podsumowanie odnośnie oleju Eurol FS Syntence 0w-30: http://www.eurol.com/pl/1012-product...-fs-0w-30.html.
Pierwsza zmiana była po Shell AV-L 0w-30 + AR mix 9100/9200, z którego bez witamin byłem zadowlony a z mixem AR byłem nawet bardzo, co wielokrtonie tu pisałem. Przy z zmianie zastosowałem płukankię AR 2820 na której przejechałem ok. 25-30 km nie przekraczając 2 kprm. Olej zleciał można powiedzieć brunatny ale klarowny. Do 4 kkm Eurol był bez mixu. Po pierwsze zaskoczyła mnie praca silnika, bo pamiętam jak silnik pracował na samym Shellu czy na Specolu 0w30 bo też taki był w silnku. Na Eurolu praca była bardziej miękka i cicha, jakbym od razu dodał mix...hmmm to było ciekawe. Następnym zaskoczeniem był kolor oleju, po zmianie ledwo widoczny ale już po ok. 1,5 kkm zaczął ciemnieć i to dość zauważalnie, a po ok. 4 kkm byl już mocno powiedzmy herbaciany, Shell natomiast ciemniał po ok.3 kkm. Pozostałości po Shellu? Może,ale zawsze przy zmianie jest płukanka i nowego oleju wlewam 4,2-4,3L, a może jednak właściwości myjące Eurola? Po trzecie zaskoczył mnie brak ubytków, Z Shellem czy Specolem było to od 200 do 400 ml, a tu.....nic. Po czwarte temperatury, bo Shell absolutnie nie dawał podstaw do wątpliwości, to w Eurolu jest lekko niżej...ale ciekawsze jest to że temperatura oleju spada szybciej niż na Shellu czyli olej lepiej odprowadza ciepło.
Po ok. 4 kkm wlecial mix...i poprawa nastąpiła w pracy silnika, głośności ,temperatur , wchodzenia na obroty, choć już nie tak spektakularnie jak na Shellu. Przy końcu interwału nie było żadnych niepokojących objawów przy rozruchu czy podczas wyższych obrotów. Przy Shellu z mixem po ok. 10 kkm, potrafił zaklepać na zimno , ale też były trudniejsze warunki (zima) Po 10 kkm była zmiana, ale...tym razem z płukanką Eurola http://www.eurol.com/pl/1012-product...ine-flush.html. przez 15 min. na jałowym biegu. Olej zleciał ciemno brązowy ale klarowny.
Po zmianie jak pisałem jest już ok. 3 kkm i olej jest cały czas mało widoczny na bagnecie, a więc poprzednim razem mimo płukanki AR 2820 olej nadal "sprzątał" w silniku po Shellu, a teraz po plukance Eurola juz jest czysto, a więc właściwości utrzymają się dłużej.
Oceniając w hierarchii miejsce 3 - Specol, miejce 2 - Shell, miejsce pierwsze....no chyba już wiadomo
Cenowo Eurol jest gdzieś między Specolem a Shellem weźmy jednak pod uwagę że Eurol oparty jest na PAO.
Na koniec znowu podziękowania dla firmy Prager dla Pani Anny, która po raz kolejny profesjonalnie zrealizowała zamówienie. Płukanka się sprawdziła, a teraz niedługo pójdzie jeszcze środek do czyszczenia wtrysków, zobaczymy jak sobie da radę. Czekam jeszcze na Texaco Techron
Kolejne dla Tomka Evo....walczył jak lew w pewnej sprawie (ach ten Millers)
W parametrach i dodatkach przeciwzużyciowych, jak ten 504 może być na pao jak ma temperaturę tylko - 42C a tak wysoki css dobrze nie służy napinaczowi czy górze silnika. To w końcu jest 0W czy 5W a drukarni się pomylili.
W parametrach i dodatkach przeciwzużyciowych, jak ten 504 może być na pao jak ma temperaturę tylko - 42C a tak wysoki css dobrze nie służy napinaczowi czy górze silnika. To w końcu jest 0W czy 5W a drukarni się pomylili.
Komentarz